Има ли разлика в ускорението м/у 520 с и 520 без ванус?

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 23.11.2008
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 '04
Детайли за колата: 320i/170hp

Има ли разлика в ускорението м/у 520 с и 520 без ванус?

Мнение от momo81 » 23 Ное 2008, 13:19

Здравейте, надявам се въпросът да не е много тъп, но за съжаление не успях да намеря отговор. Зная, 4е във високите обороти ванусът си казва своето, което може би озна4ава 4е и ускорението от 0-100 ще е за по-кратко време, но гледах в един сайт за техни4ески характеристики според който разлика май няма. Благодаря предварително!
Последна промяна momo81 на 23 Ное 2008, 22:13, променена общо 1 път

Потребител
Аватар
Мнения: 23
Регистриран на: 26.07.2008
Пол: Мъж
Кара: bmw 520

има

Мнение от markanec » 23 Ное 2008, 13:31

има колега,направо се изтрелва :mhihi: :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 566
Регистриран на: 24.09.2007
Местоположение: София
Кара: T-34

Мнение от rdvr_burgas » 23 Ное 2008, 16:00

Ваноса дава малка икономия, по отношение на динамиката няма разлика :idea:
R6 - Was sonst?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2090
Регистриран на: 2.07.2006
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: Е61 530d '05 и Е46 330d '04
Мечтае да кара: 5GT 535 xd

Мнение от SaSo » 23 Ное 2008, 16:21

Има разлика и като вземеш да правиш мотора и като сменяш клапани ... :mhihi: :mhihi: :mhihi: Цената на тия за Ванос са в пъти по-скъпи ;)
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 23.11.2008
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 '04
Детайли за колата: 320i/170hp

Мнение от momo81 » 23 Ное 2008, 16:32

Да разбирам ли колеги, 4е по-практи4ния вариант е да се закупи кола без ванус при положение, 4е динамиката е еднаква?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1634
Регистриран на: 11.11.2003

Мнение от Slavi_m » 23 Ное 2008, 16:36

Практичния вариант е да си купиш по-запазената кола!
Иначе големи разлики не чакай в нищо!Нито в разход,нито във вървеж-по-добре поддържаното винаги ще е по-добро.

Ако решиш да правиш силов тунинг БЕЗ Ванос е по-добрият вариант!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Мнение от @2bar » 23 Ное 2008, 17:43

Slavi_m написа:Практичния вариант е да си купиш по-запазената кола!
Иначе големи разлики не чакай в нищо!Нито в разход,нито във вървеж-по-добре поддържаното винаги ще е по-добро.

Ако решиш да правиш силов тунинг БЕЗ Ванос е по-добрият вариант!


абе, разлика си има, поне за мен. имал съм възможността да карам и двата двигателя - М50Б20 и М50Т20(TÜ) и бих казал, че се усеща.

разликата в двата двигателя не е само в наличието на Vanos при втория, но и в няколко други момента:

- смяна на упралението, идва Siemens при 2.0 литра моторите
- при 2.5 литра моторите идва Motronic 3.3.1 с алгоритъм за детонационно горене.
- леко е увелечена степента на сгъстяване
- има промяна в буталата и мотовилките
- слагането на Heißfilm - Luftmassenmesser
- намаляне на диамътра на стеблата на клапаните
- оптимизицая на хидр. повдигачи, скорост и ускорение на клапаните

общо взето поне за мен всички тези неща водят до това, че мотора с Vanos работи с малко по - ниски обороти и по - стабилно на празен ход, по - тихичък е, и не е толкова муден след 3000 об/мин, колкото е мотора без Vanos. в момента не мога да намеря линка, но кривата на върт. момент при TÜ е доста по - полегата, отколко при мотора без Vanos и се усеща, че започва да "тегли" при доста по - ниски обороти. по отношение на разхода, нещата са доста субективни, при положение, че в зависимост от стила на каране може да се стигне до около 25% разлика в разхода. лично аз при един и същ стил на каране съм стигал до към 1 литър по - малко в полза на Vanos.

всички тези приказки важат разбира се за мотори в добро техн. състояние. при зае...ни мотори и коли, какво точно се случва е божа работа.

макар, че и за мен е важно е общото техн. състояние на колата, отколко това дали мотора е TÜ. но като се има предвид, че TÜ започват да го слагат от септ. 92 ми е малко трудно да си представя, че три години разлика няма да се отразят на колата (при положение, че колата е от първи собственик, който е правил всичките предписани инспекции).

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 23.11.2008
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 '04
Детайли за колата: 320i/170hp

Мнение от momo81 » 23 Ное 2008, 19:05

@2bar написа:
Slavi_m написа:Практичния вариант е да си купиш по-запазената кола!
Иначе големи разлики не чакай в нищо!Нито в разход,нито във вървеж-по-добре поддържаното винаги ще е по-добро.

Ако решиш да правиш силов тунинг БЕЗ Ванос е по-добрият вариант!


абе, разлика си има, поне за мен. имал съм възможността да карам и двата двигателя - М50Б20 и М50Т20(TÜ) и бих казал, че се усеща.

разликата в двата двигателя не е само в наличието на Vanos при втория, но и в няколко други момента:

- смяна на упралението, идва Siemens при 2.0 литра моторите
- при 2.5 литра моторите идва Motronic 3.3.1 с алгоритъм за детонационно горене.
- леко е увелечена степента на сгъстяване
- има промяна в буталата и мотовилките
- слагането на Heißfilm - Luftmassenmesser
- намаляне на диамътра на стеблата на клапаните
- оптимизицая на хидр. повдигачи, скорост и ускорение на клапаните

общо взето поне за мен всички тези неща водят до това, че мотора с Vanos работи с малко по - ниски обороти и по - стабилно на празен ход, по - тихичък е, и не е толкова муден след 3000 об/мин, колкото е мотора без Vanos. в момента не мога да намеря линка, но кривата на върт. момент при TÜ е доста по - полегата, отколко при мотора без Vanos и се усеща, че започва да "тегли" при доста по - ниски обороти. по отношение на разхода, нещата са доста субективни, при положение, че в зависимост от стила на каране може да се стигне до около 25% разлика в разхода. лично аз при един и същ стил на каране съм стигал до към 1 литър по - малко в полза на Vanos.

всички тези приказки важат разбира се за мотори в добро техн. състояние. при зае...ни мотори и коли, какво точно се случва е божа работа.

макар, че и за мен е важно е общото техн. състояние на колата, отколко това дали мотора е TÜ. но като се има предвид, че TÜ започват да го слагат от септ. 92 ми е малко трудно да си представя, че три години разлика няма да се отразят на колата (при положение, че колата е от първи собственик, който е правил всичките предписани инспекции).


А вси4ки ли модели след септември 92 са с ванус ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 366
Регистриран на: 22.07.2006
Местоположение: Разград
Пол: Мъж
Кара: ше E34 /грухчо/
Мечтае да кара: E34 M5

Мнение от tahsinov » 23 Ное 2008, 19:07

Да,всички.Говорим за М50 :!:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 566
Регистриран на: 24.09.2007
Местоположение: София
Кара: T-34

Мнение от rdvr_burgas » 23 Ное 2008, 19:08

Да, след 09.1992 всички М50 мотори се оборудват с VANOS.
R6 - Was sonst?

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 23.11.2008
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 '04
Детайли за колата: 320i/170hp

Мнение от momo81 » 23 Ное 2008, 19:09

tahsinov написа:Да,всички.Говорим за М50 :!:


Благодаря за инфото колега! - Попитах понеже има доста обяви в мобиле-то в които е дадено 4е колата е 94 година а на снимките се вижда 4е мотора е без ванус - затова попитах. Явно хората лъжат в обявите(не вси4ки, някои си послъгват ;) )

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 77
Регистриран на: 21.10.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е60 530д
Мечтае да кара: на път без дупки(ако може)
Детайли за колата: ламя

Мнение от FANATIK-s-BMW » 23 Ное 2008, 19:18

Не е вярно това нещо!
Има Е34 и Е36 след 92' но са без Ванос!!! :!:
Атаката е най-добрата защита...!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 366
Регистриран на: 22.07.2006
Местоположение: Разград
Пол: Мъж
Кара: ше E34 /грухчо/
Мечтае да кара: E34 M5

Мнение от tahsinov » 23 Ное 2008, 19:22

momo81 написа:
tahsinov написа:Да,всички.Говорим за М50 :!:


Благодаря за инфото колега! - Попитах понеже има доста обяви в мобиле-то в които е дадено 4е колата е 94 година а на снимките се вижда 4е мотора е без ванус - затова попитах. Явно хората лъжат в обявите(не вси4ки, някои си послъгват ;) )


Случва се често и е нормално да има разлика в датата на производство и датата на първоначална регистрация на автомобила.По принцип търговците обявяват годината на първоначална регистрация на автомобила.Колата като излезе от завода е нормално да мине известно време докато бъде закупена и регистрирана.Затова най-достоверния източник за годината на производство са последните 7 символа от номера на рамата или т.нар. VIN. ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 366
Регистриран на: 22.07.2006
Местоположение: Разград
Пол: Мъж
Кара: ше E34 /грухчо/
Мечтае да кара: E34 M5

Мнение от tahsinov » 23 Ное 2008, 19:25

FANATIK-s-BMW написа:Не е вярно това нещо!
Има Е34 и Е36 след 92' но са без Ванос!!! :!:


Провери ги по VIN и ще видиш,че няма.Говоря за дата на производство а не първоначална регистрация.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Мнение от @2bar » 23 Ное 2008, 19:50

FANATIK-s-BMW написа:Не е вярно това нещо!
Има Е34 и Е36 след 92' но са без Ванос!!! :!:


не знам, може. за годината съм сигурен, за месеца - не. или е септември или е октомври. някъде имах бюлетини на BMW точно за този мотор, от кога започват да го слагат, точни разлики и т.н., ама съм ги засрал.. :(

иначе има и друг момент. специално в Германия никой не го е@е, с какъв мотор си, той даже не е писан никъде. стига да имаш AU и HU, ако си правил някакви промени по колата - специално разрешение от TÜV, можеш да си караш без никакви проблеми.

като имаш предвид, че в момента един мотор втора ръка М50Б20 е около 250€, а това са пари за които никой няма да започне да отваря мотор,е по - лесно и евтино да купиш друг мотор и да го сложиш отколко да правиш ремонти. така се получават и най - различни екземпляри - 94 без Vanos, 89 с Vanos и т.н.

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook