Има ли М10В18-ки с троен стоп?

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

Има ли М10В18-ки с троен стоп?

Мнение от stenly » 11 Ное 2004, 17:12

:?: Въпрос за 50 лева:
Има ли Е30-ки с двигател М10В18 и (т.е. 316 или 318i) които са си фабрично излезли със 3-ен стоп и пластмасовите брони?

devildriver
Аватар
Мнения: 4054
Регистриран на: 21.04.2002
Пол: Мъж
Кара: E30
Мечтае да кара: McLaren F1

Мнение от SlipKnoT » 11 Ное 2004, 17:17

тц.. ;)

Дай парите сега.. :DDD

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 14.08.2004
Местоположение: Восток

Мнение от Karamazov » 11 Ное 2004, 17:37

напротив има, но са изключителна рядкост.
«Че животът е рай — казва той изведнаж, — за това аз вече отдавна мисля. — И тутакси притури: — Само за това и мисля.»

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

втори въпрос

Мнение от stenly » 11 Ное 2004, 17:42

Виждам, че отбора на знаещите е силно подготвен, затуй вторият въпрос не е за X лева, ами за чест и слава на отговорилият ;)
Внимание въпрос:
Е30 318i с М10В18 само с K-Jetronic ли са или има и с L-Jetronic
и ако да, от кои са по-добри отзивите?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

Мнение от stenly » 11 Ное 2004, 17:52

И една констатация:
Както повечето си знаеме, убиецът на ладите - Москвич 412 е оборудван със руско копие на М10В15.
Легендите твърдят, че на първите такива мотори дори на капака на клапаните се е мъдрела емблемата на БМВ и въпросните първи мотори са били всъшност от закупена, разглобена и пренесена в СССР производствена линия за М10В16 и въртели гуми от секви положения и т.н и т.н.
Но след като им отдадохме дължимата почит, нека оставим легендите и се върнем към фактите.
И внимание, са идва изненадата:
Руското творение е цялото от алуминий - и блока и главата - нещо рядко срещано по онова време,
докато наскоро с удивление научих (от секвите там руски сайтове - надявам се са достоверни), че М10 са с чугунен блок.
Шах с пешката :shock: !
Излишно е да казвам, че това малко ме разстрои.

...и то хидравличен :)
Аватар
Мнения: 3314
Регистриран на: 1.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: джата
Мечтае да кара: на Ринга
Детайли за колата: Двете 2и2ки

Мнение от krika » 11 Ное 2004, 19:02

Има и с L-Jetronic след 09.1983.Да чугун са блоковете.Няма М10В18 троен стоп освен ако Спиро от Червен Бряг не го е сменил.

...и то хидравличен :)
Аватар
Мнения: 3314
Регистриран на: 1.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: джата
Мечтае да кара: на Ринга
Детайли за колата: Двете 2и2ки

Мнение от krika » 11 Ное 2004, 19:08

Щом пичовете от Мюншен не са го направили от алумин начи е нямало нужда щото чугунките са изкъртвали кво им падне :twisted: по всички видове състезания по целия свят....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

Мнение от stenly » 11 Ное 2004, 19:31

И аз не мисля че чугуна има някакъв проблем като здравина и на'м кво още, само дето е бая по-тежичък и прави така бленуваното разпределение 50:50 на тежестта по-трудно достижимо.

В тази връзка - не съм проверявал, ама съм готов да се обзаложа, че всичко що е М-power е с алуминиев блок.

А за М10, М20, М30 и М4х - причината вероятно е най-прозаичната - алуминият е бил и си остава сравнително скъп метал. Пък една масова кола няма смисъл да я оскъпяваш излишно.

А братушките (поне едно време) не щадяха човешките и природните ресурси (и двата вида ги имат в големи количества)

Като стана въпрос за "така бленуваното 50:50", се присетих за статия, в която се обясяваше, че за коли със задно за предпочитане е 40:60 (отпред по леки), защото при завой и/или спиране, тогава когато най-вече ти трябва управляемост и баланс има пренос на тежест към предницата и 50:50 се превръща в >50:<50. И това е една от причините mid- и rear-engined cars като Ферари и Порше да имат higher cornering speed limits. Но пък лошото при тях било, че изпуснеш ли задницата, немож я укроти лесно.

Много се отклоних от първоначалната тема, но на който му се чете, тука има доста добри материали:
http://autozine.kyul.net/technical_scho ... _index.htm
Последна промяна stenly на 11 Ное 2004, 19:55, променена общо 5 пъти

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 85
Регистриран на: 21.01.2003
Местоположение: София

Мнение от Pavel » 11 Ное 2004, 19:38

Има троен стоп с М10/B18. Края на 87г. са и са много малко.Имам познат, който притежава такова.

...и то хидравличен :)
Аватар
Мнения: 3314
Регистриран на: 1.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: джата
Мечтае да кара: на Ринга
Детайли за колата: Двете 2и2ки

Мнение от krika » 12 Ное 2004, 1:27

Той твоя приятел може да е познот гореспоменатия Спиро?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1355
Регистриран на: 19.08.2003
Местоположение: plovdiv
Пол: Мъж

Мнение от grnka » 12 Ное 2004, 1:31

krika написа:Той твоя приятел може да е познот гореспоменатия Спиро?


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :DDD

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 12 Ное 2004, 2:01

Давай 50 лева, има 87-88 - 316i именно с въпросния м10б18 ;)
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

...и то хидравличен :)
Аватар
Мнения: 3314
Регистриран на: 1.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: джата
Мечтае да кара: на Ринга
Детайли за колата: Двете 2и2ки

Мнение от krika » 12 Ное 2004, 2:18

Чакай бе той stenly раздаваше пари аз само юзърствам :D Ама пак не вярвам да е заводски ;){}

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 174
Регистриран на: 5.06.2002
Местоположение: Sofia

Мнение от WOLFCUD » 12 Ное 2004, 9:01

Еееехх спомени, спомени.
Едно време се научих да карам точно на въпросния "Москвич"
СТРАШНА машина излезе.Накрая преди да я продам що мъка отнесе и пак издържа :twisted:
Lud umora nemaaaa.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 24.07.2004

Мнение от Iliev » 12 Ное 2004, 9:02

[steeN] dade pravilniq otgovor :)
Moita e 316i M10B18 1988g troen stop plasmasovi bronii ( po gotini ot hromiranite ;) )

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook