Разлика м/у чип тунинг и нагласяне на помпа на ТДС
Модератор: Технически модератори
- V-max
- 
				   
- 
				  
- Мнения: 1588
- Регистриран на: 7.01.2005
- Местоположение: SF
- Пол: Мъж
- Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
- Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD
От по-горното да разбирам ли, че ти лично си правил тестове с определн/и автомобил/и на ДИНО и тн? От подписа ти виждам, че се занимавате с чип тунинг. На какви автомобили сте тествали чиповете (настройките). Слагали ли сте на някоя ТДС-ка скъсана от каране чип и дали после собственика е ревал със счупен двигател.
без да се рекламирам прекалено , но за полсдените 10год доста ТДСи са минали , Е34 и Е39 както и Е38ци със същия мотор
 Оплакванията са скъпи ако ги има , засега нямам директно обвинение в повреда
 Оплакванията са скъпи ако ги има , засега нямам директно обвинение в повреда   
 Далеч съм от мисълта, че мотора ми е перфектен и на 150 000км. по скоро тази цифра умножена по 5 или 6
Въпроса е да не се наложи да оправям пак глави, бутала, биели, клапани и т.н.
За здравето на един мотор най-важно е ползваното масло , пък от прегряване за да се опазиш знаете какво трябва - прегледи и профилактика . Чип тунинга ако е направен коректно (по оригиналния файл и в допустими разумни граници) единственото , което се получава като страничен ефект е увеличената температура в топлата част на турбината . Вследствие на последното ако се прекали с горивоподаването тази температура причинява по-бързо износване на турбината
- zvetiko
- старши ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 6274
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
V-max написа:За увеличаването на налягането вече ти отговориха-турбото е с механичен байпас и може да увеличиш налягането само ,ако го промениш ръчно
Не съм напълно съгласен и ще обясня как се вдига налягането.
ДА, наистина турбото се разтоварва механично ! какво значи това - турбината достига пик на налягането в определни обороти , разтоварва нужното количество и влиза в по-високите обороти където налягането е по-ниско вече (холд бууст). Именно тук повечето газове произведени вследствие на чип тунинга повдигат този холд бууст , но далече от стойносдтта на пиковия момент (където и се отваря гейта) . Без чип тунинг този холд бууст е доста по-малък и след разтоварването в пика по-бавно се вдига . Философията на чип тунинга при този мотор е в правилното дозиране на горивото в различните обороти , което пък реално движи турбината по малко по-различен начин
От увеличените газове (количества де) тръгва с около 200об по-рано турбото , може и по-рано но ефекта на комина е неизбежен . Правили сме си доста експерименти с този мотор , но никога не е имало тресене на празен ход или нещо подобно . А относно механичната износеност на ГНПто - и нея я коригираме софтуерно , та няма АБСОЛЮТНО НИКАКВА ПРИЧИНА да се променят заводските положения на помпата .... мое мнение разбира се , всеки има правото да прави с колата си каквото поиска
Честно казано не съм запознат с това поведение на турбината,когато разтоварваш газовете през механичен байпасен клапан,а тя продължава да вдига обороти.По принцип Философията на чип тунинга при всекии мотор е в правилното дозиране на горивото в различните обороти и промяна на режима на турбото,когато то е с електронно командване ,но точно при този двигател може спокойно да се мине без чип.Разбира се не отричам ,че с един грамотен чип ще се постигне отличен резултат,може и да се направят инивидуални настройки за всеки двигател .Въпроса е дали ти се дават 600лв. или не.
 Освен това с чипа не може да се влияе върху момента на впръскване,а той също е от голямо значение за работата на двигателя.
Освен това с чипа не може да се влияе върху момента на впръскване,а той също е от голямо значение за работата на двигателя.- V-max
- 
				   
- 
				  
- Мнения: 1588
- Регистриран на: 7.01.2005
- Местоположение: SF
- Пол: Мъж
- Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
- Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD
Честно казано не съм запознат с това поведение на турбината,когато разтоварваш газовете през механичен байпасен клапан,а тя продължава да вдига обороти
това и аз не го казвам , колега
 
Схемата на работа на повечето турбо мотори е пик на налягането в точката на най-високия върт момент и след това задържане на по-ниско от пика налягане в по-високи обороти . Зависимостта е колко по-сгъстени са моторите , толкова по-малки стойности . В случая с механичния контрол всичко лежи върху мембраната на актуатора на уестгейта , колко бързо и прецизно си върши тя работата е от ключово значение за перформанса , а сещате се след няколко години близко до темшературите в турбината какво става.... Всичко това се взима в предвид преди да се стигне до чип тунинг , понякога е добре леко да се натегне , за компенсация на загубената еластичност. Казвам всичко това , за да е ясно , че не всичко зависи от самия софтуер в чипа , особено коагто хардуера изостава в показателите . Колкото и да е персонално насочен и 2000лв да струва положителен ефект може и да няма

- zvetiko
- старши ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 6274
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
V-max написа:Честно казано не съм запознат с това поведение на турбината,когато разтоварваш газовете през механичен байпасен клапан,а тя продължава да вдига обороти
това и аз не го казвам , колега
Схемата на работа на повечето турбо мотори е пик на налягането в точката на най-високия върт момент и след това задържане на по-ниско от пика налягане в по-високи обороти . Зависимостта е колко по-сгъстени са моторите , толкова по-малки стойности . В случая с механичния контрол всичко лежи върху мембраната на актуатора на уестгейта , колко бързо и прецизно си върши тя работата е от ключово значение за перформанса , а сещате се след няколко години близко до темшературите в турбината какво става.... Всичко това се взима в предвид преди да се стигне до чип тунинг , понякога е добре леко да се натегне , за компенсация на загубената еластичност. Казвам всичко това , за да е ясно , че не всичко зависи от самия софтуер в чипа , особено коагто хардуера изостава в показателите . Колкото и да е персонално насочен и 2000лв да струва положителен ефект може и да няма
Благодаря за разясненията колега-понаучих още нещо.

Как така се корегира софтуерно механичната износеност на гнпV-max написа:За увеличаването на налягането вече ти отговориха-турбото е с механичен байпас и може да увеличиш налягането само ,ако го промениш ръчно
Не съм напълно съгласен и ще обясня как се вдига налягането.
ДА, наистина турбото се разтоварва механично ! какво значи това - турбината достига пик на налягането в определни обороти , разтоварва нужното количество и влиза в по-високите обороти където налягането е по-ниско вече (холд бууст). Именно тук повечето газове произведени вследствие на чип тунинга повдигат този холд бууст , но далече от стойносдтта на пиковия момент (където и се отваря гейта) . Без чип тунинг този холд бууст е доста по-малък и след разтоварването в пика по-бавно се вдига . Философията на чип тунинга при този мотор е в правилното дозиране на горивото в различните обороти , което пък реално движи турбината по малко по-различен начин
От увеличените газове (количества де) тръгва с около 200об по-рано турбото , може и по-рано но ефекта на комина е неизбежен . Правили сме си доста експерименти с този мотор , но никога не е имало тресене на празен ход или нещо подобно . А относно механичната износеност на ГНПто - и нея я коригираме софтуерно , та няма АБСОЛЮТНО НИКАКВА ПРИЧИНА да се променят заводските положения на помпата .... мое мнение разбира се , всеки има правото да прави с колата си каквото поиска
 
 
До колкото знам за чип тунинг всичко по колата трябва да е ток. АГР-клапана ако е изолиран или незатварящ хубаво ще има ли усложнения при поставянето на чип-а и не изграе ли и той роля за повишаването на този холд бууст?
На втория въпрос и сам бих си отговорил,ако знаех какво е налягънето на изпускателните газове спрямо това на турбото в един и същ момент
 
Не се ли върти философията на чип тунинга около подаването на повече гориво в разумни граници

Последна промяна ivan. на 25 Сеп 2008, 11:52, променена общо 3 пъти
					
				
			
by ''kompleksa''
- V-max
- 
				   
- 
				  
- Мнения: 1588
- Регистриран на: 7.01.2005
- Местоположение: SF
- Пол: Мъж
- Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
- Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD
с коригирана стартова доза гориво, топлия старт се оправя  90%  от случаите и това държи между 30 и 50 000км...  Естествено ако е много износена трбва да се ремонтира или смени
			
		Ясно значи аз не съм те разбрал правилно.Връзката м/у топлия старт и механичната износеност на гнп е само хидравличната глава на помпата.Та това ми стана интересно и затова те запитах.М/у другото колкото и да се увеличи стартовата доза,износена ли е тази глава няма паленеV-max написа:с коригирана стартова доза гориво, топлия старт се оправя 90% от случаите и това държи между 30 и 50 000км... Естествено ако е много износена трбва да се ремонтира или смени


by ''kompleksa''
- dinozab
- 
				   
- 
				  
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
ivan. написа:Ясно значи аз не съм те разбрал правилно.Връзката м/у топлия старт и механичната износеност на гнп е само хидравличната глава на помпата.Та това ми стана интересно и затова те запитах.М/у другото колкото и да се увеличи стартовата доза,износена ли е тази глава няма паленеV-max написа:с коригирана стартова доза гориво, топлия старт се оправя 90% от случаите и това държи между 30 и 50 000км... Естествено ако е много износена трбва да се ремонтира или смени
Ако е от разтегнати вериги тогава ще се оправи топлия старт щото помпата може вътре да корегира аванса на топла и студена кола.Затова като се износят веригите студена пали а топла не щото на топъл двигател не мести аванса а на студен го мести а чипа явно това прави и при топъл двигател.Пък ако е от главата на помпата тя топла няма да върви и ще губи мощност щот няма да може да негнети като хората

- zvetiko
- старши ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 6274
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
dinozab написа:ivan. написа:Ясно значи аз не съм те разбрал правилно.Връзката м/у топлия старт и механичната износеност на гнп е само хидравличната глава на помпата.Та това ми стана интересно и затова те запитах.М/у другото колкото и да се увеличи стартовата доза,износена ли е тази глава няма паленеV-max написа:с коригирана стартова доза гориво, топлия старт се оправя 90% от случаите и това държи между 30 и 50 000км... Естествено ако е много износена трбва да се ремонтира или смени
Ако е от разтегнати вериги тогава ще се оправи топлия старт щото помпата може вътре да корегира аванса на топла и студена кола.Затова като се износят веригите студена пали а топла не щото на топъл двигател не мести аванса а на студен го мести а чипа явно това прави и при топъл двигател.Пък ако е от главата на помпата тя топла няма да върви и ще губи мощност щот няма да може да негнети като хората
Аванса се командва по електронен път -за да пали студена ,автоматично се увеличава,след ,което се връща в нормално положение-№16.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HG81&mospid=47396&btnr=13_0373&hg=13&fg=15
- Zubcho
- старши ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Хубава тема стана продължавайте в същия дух  
Чакам Славянко да каже нещо Айде бе човек как още не си се включил? За ТДС говорим.
  Айде бе човек как още не си се включил? За ТДС говорим.
Естествено казаното по-горе, е с добри чувства и не е с цел да обиди човека с бензин в кръвта
			 
Чакам Славянко да каже нещо
 Айде бе човек как още не си се включил? За ТДС говорим.
  Айде бе човек как още не си се включил? За ТДС говорим.
Естествено казаното по-горе, е с добри чувства и не е с цел да обиди човека с бензин в кръвта

Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
		Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- zvetiko
- старши ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 6274
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Zubcho написа:Хубава тема стана продължавайте в същия дух
Чакам Славянко да каже нещоАйде бе човек как още не си се включил? За ТДС говорим.
Естествено казаното по-горе, е с добри чувства и не е с цел да обиди човека с бензин в кръвта
Той с фена се обидиха след като им показах едни снимки на М50 и от тогава не се бъркат в темите за газ,бензин и нафта.

- Zubcho
- старши ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Нещо ново по темата?
			Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
		Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- ivo_io
- кандидат ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 189
- Регистриран на: 6.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: X5 Е53 3.0
Re: Разлика м/у чип тунинг и нагласяне на помпа на ТДС
колеги тъй като се навих да си слагам чип и за да не пускам нова тема кажете все пак има ли смисъл,ще има ли разлика,изчетох доста теми и навсякъде пише че определено дава резултат,а освен вдигане на мощността дават че сваля и разхода  иначе ми казаха да ходя в "digital tuning"вие как мислите дайте съвет да слагам ли,а баварката ми е 525 тдс автомат
 иначе ми казаха да ходя в "digital tuning"вие как мислите дайте съвет да слагам ли,а баварката ми е 525 тдс автомат  
			
		 иначе ми казаха да ходя в "digital tuning"вие как мислите дайте съвет да слагам ли,а баварката ми е 525 тдс автомат
 иначе ми казаха да ходя в "digital tuning"вие как мислите дайте съвет да слагам ли,а баварката ми е 525 тдс автомат  
- Zubcho
- старши ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Разлика м/у чип тунинг и нагласяне на помпа на ТДС
Има смисъл. Щом си приготвил парата ходи и ще останеш доволен.
			Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
		Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- Peter Angelov
- ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 1415
- Регистриран на: 5.06.2008
Re: Разлика м/у чип тунинг и нагласяне на помпа на ТДС
Здрасти на всички, така и Аз съм на фаза поставяне на чип. За сега съм решил да мина дино преди поставяне на чипа и задължително след поставяне. До тук започнах да водя преговори с един пич в Германия - Brezel. Това което правим като уточнение е че колата искам да има по добра динамика и до там смисъл незнам какво още да искам  . До колкото разбирам пича може да направи и чип по мое желание и индивидуално за въпросната кола. Да не пуши и т.н.. Конкретни стойности на промяна за сега нямам, чакам отговор от човека. Ще се радвам да се включат хора които са по наясно с нещата.
 . До колкото разбирам пича може да направи и чип по мое желание и индивидуално за въпросната кола. Да не пуши и т.н.. Конкретни стойности на промяна за сега нямам, чакам отговор от човека. Ще се радвам да се включат хора които са по наясно с нещата.
			
		 . До колкото разбирам пича може да направи и чип по мое желание и индивидуално за въпросната кола. Да не пуши и т.н.. Конкретни стойности на промяна за сега нямам, чакам отговор от човека. Ще се радвам да се включат хора които са по наясно с нещата.
 . До колкото разбирам пича може да направи и чип по мое желание и индивидуално за въпросната кола. Да не пуши и т.н.. Конкретни стойности на промяна за сега нямам, чакам отговор от човека. Ще се радвам да се включат хора които са по наясно с нещата.Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани
 
	

 
