Разлика м/у чип тунинг и нагласяне на помпа на ТДС

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори


Аватар
Мнения: 1588
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: SF
Пол: Мъж
Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD

Мнение от V-max » 24 Сеп 2008, 18:54

От по-горното да разбирам ли, че ти лично си правил тестове с определн/и автомобил/и на ДИНО и тн? От подписа ти виждам, че се занимавате с чип тунинг. На какви автомобили сте тествали чиповете (настройките). Слагали ли сте на някоя ТДС-ка скъсана от каране чип и дали после собственика е ревал със счупен двигател.


без да се рекламирам прекалено , но за полсдените 10год доста ТДСи са минали , Е34 и Е39 както и Е38ци със същия мотор ;) Оплакванията са скъпи ако ги има , засега нямам директно обвинение в повреда :D


Далеч съм от мисълта, че мотора ми е перфектен и на 150 000км. по скоро тази цифра умножена по 5 или 6
Въпроса е да не се наложи да оправям пак глави, бутала, биели, клапани и т.н.


За здравето на един мотор най-важно е ползваното масло , пък от прегряване за да се опазиш знаете какво трябва - прегледи и профилактика . Чип тунинга ако е направен коректно (по оригиналния файл и в допустими разумни граници) единственото , което се получава като страничен ефект е увеличената температура в топлата част на турбината . Вследствие на последното ако се прекали с горивоподаването тази температура причинява по-бързо износване на турбината

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 24 Сеп 2008, 20:16

V-max написа:
За увеличаването на налягането вече ти отговориха-турбото е с механичен байпас и може да увеличиш налягането само ,ако го промениш ръчно


Не съм напълно съгласен и ще обясня как се вдига налягането.

ДА, наистина турбото се разтоварва механично ! какво значи това - турбината достига пик на налягането в определни обороти , разтоварва нужното количество и влиза в по-високите обороти където налягането е по-ниско вече (холд бууст). Именно тук повечето газове произведени вследствие на чип тунинга повдигат този холд бууст , но далече от стойносдтта на пиковия момент (където и се отваря гейта) . Без чип тунинг този холд бууст е доста по-малък и след разтоварването в пика по-бавно се вдига . Философията на чип тунинга при този мотор е в правилното дозиране на горивото в различните обороти , което пък реално движи турбината по малко по-различен начин :mhihi:

От увеличените газове (количества де) тръгва с около 200об по-рано турбото , може и по-рано но ефекта на комина е неизбежен . Правили сме си доста експерименти с този мотор , но никога не е имало тресене на празен ход или нещо подобно . А относно механичната износеност на ГНПто - и нея я коригираме софтуерно , та няма АБСОЛЮТНО НИКАКВА ПРИЧИНА да се променят заводските положения на помпата .... мое мнение разбира се , всеки има правото да прави с колата си каквото поиска


Честно казано не съм запознат с това поведение на турбината,когато разтоварваш газовете през механичен байпасен клапан,а тя продължава да вдига обороти.По принцип Философията на чип тунинга при всекии мотор е в правилното дозиране на горивото в различните обороти и промяна на режима на турбото,когато то е с електронно командване ,но точно при този двигател може спокойно да се мине без чип.Разбира се не отричам ,че с един грамотен чип ще се постигне отличен резултат,може и да се направят инивидуални настройки за всеки двигател .Въпроса е дали ти се дават 600лв. или не. ;)Освен това с чипа не може да се влияе върху момента на впръскване,а той също е от голямо значение за работата на двигателя.


Аватар
Мнения: 1588
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: SF
Пол: Мъж
Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD

Мнение от V-max » 25 Сеп 2008, 0:29

Честно казано не съм запознат с това поведение на турбината,когато разтоварваш газовете през механичен байпасен клапан,а тя продължава да вдига обороти


това и аз не го казвам , колега :)

Схемата на работа на повечето турбо мотори е пик на налягането в точката на най-високия върт момент и след това задържане на по-ниско от пика налягане в по-високи обороти . Зависимостта е колко по-сгъстени са моторите , толкова по-малки стойности . В случая с механичния контрол всичко лежи върху мембраната на актуатора на уестгейта , колко бързо и прецизно си върши тя работата е от ключово значение за перформанса , а сещате се след няколко години близко до темшературите в турбината какво става.... Всичко това се взима в предвид преди да се стигне до чип тунинг , понякога е добре леко да се натегне , за компенсация на загубената еластичност. Казвам всичко това , за да е ясно , че не всичко зависи от самия софтуер в чипа , особено коагто хардуера изостава в показателите . Колкото и да е персонално насочен и 2000лв да струва положителен ефект може и да няма ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 25 Сеп 2008, 6:58

V-max написа:
Честно казано не съм запознат с това поведение на турбината,когато разтоварваш газовете през механичен байпасен клапан,а тя продължава да вдига обороти


това и аз не го казвам , колега :)

Схемата на работа на повечето турбо мотори е пик на налягането в точката на най-високия върт момент и след това задържане на по-ниско от пика налягане в по-високи обороти . Зависимостта е колко по-сгъстени са моторите , толкова по-малки стойности . В случая с механичния контрол всичко лежи върху мембраната на актуатора на уестгейта , колко бързо и прецизно си върши тя работата е от ключово значение за перформанса , а сещате се след няколко години близко до темшературите в турбината какво става.... Всичко това се взима в предвид преди да се стигне до чип тунинг , понякога е добре леко да се натегне , за компенсация на загубената еластичност. Казвам всичко това , за да е ясно , че не всичко зависи от самия софтуер в чипа , особено коагто хардуера изостава в показателите . Колкото и да е персонално насочен и 2000лв да струва положителен ефект може и да няма ;)


Благодаря за разясненията колега-понаучих още нещо. ;)


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 25 Сеп 2008, 10:40

V-max написа:
За увеличаването на налягането вече ти отговориха-турбото е с механичен байпас и може да увеличиш налягането само ,ако го промениш ръчно


Не съм напълно съгласен и ще обясня как се вдига налягането.

ДА, наистина турбото се разтоварва механично ! какво значи това - турбината достига пик на налягането в определни обороти , разтоварва нужното количество и влиза в по-високите обороти където налягането е по-ниско вече (холд бууст). Именно тук повечето газове произведени вследствие на чип тунинга повдигат този холд бууст , но далече от стойносдтта на пиковия момент (където и се отваря гейта) . Без чип тунинг този холд бууст е доста по-малък и след разтоварването в пика по-бавно се вдига . Философията на чип тунинга при този мотор е в правилното дозиране на горивото в различните обороти , което пък реално движи турбината по малко по-различен начин :mhihi:

От увеличените газове (количества де) тръгва с около 200об по-рано турбото , може и по-рано но ефекта на комина е неизбежен . Правили сме си доста експерименти с този мотор , но никога не е имало тресене на празен ход или нещо подобно . А относно механичната износеност на ГНПто - и нея я коригираме софтуерно , та няма АБСОЛЮТНО НИКАКВА ПРИЧИНА да се променят заводските положения на помпата .... мое мнение разбира се , всеки има правото да прави с колата си каквото поиска
Как така се корегира софтуерно механичната износеност на гнп :?:
До колкото знам за чип тунинг всичко по колата трябва да е ток. АГР-клапана ако е изолиран или незатварящ хубаво ще има ли усложнения при поставянето на чип-а и не изграе ли и той роля за повишаването на този холд бууст?
На втория въпрос и сам бих си отговорил,ако знаех какво е налягънето на изпускателните газове спрямо това на турбото в един и същ момент :roll:
Не се ли върти философията на чип тунинга около подаването на повече гориво в разумни граници :?:
Последна промяна ivan. на 25 Сеп 2008, 10:52, променена общо 3 пъти
Изображение
by ''kompleksa''


Аватар
Мнения: 1588
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: SF
Пол: Мъж
Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD

Мнение от V-max » 25 Сеп 2008, 10:47

с коригирана стартова доза гориво, топлия старт се оправя 90% от случаите и това държи между 30 и 50 000км... Естествено ако е много износена трбва да се ремонтира или смени


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 25 Сеп 2008, 11:17

V-max написа:с коригирана стартова доза гориво, топлия старт се оправя 90% от случаите и това държи между 30 и 50 000км... Естествено ако е много износена трбва да се ремонтира или смени
Ясно значи аз не съм те разбрал правилно.Връзката м/у топлия старт и механичната износеност на гнп е само хидравличната глава на помпата.Та това ми стана интересно и затова те запитах.М/у другото колкото и да се увеличи стартовата доза,износена ли е тази глава няма палене ;)
Изображение
by ''kompleksa''


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 25 Сеп 2008, 16:08

ivan. написа:
V-max написа:с коригирана стартова доза гориво, топлия старт се оправя 90% от случаите и това държи между 30 и 50 000км... Естествено ако е много износена трбва да се ремонтира или смени
Ясно значи аз не съм те разбрал правилно.Връзката м/у топлия старт и механичната износеност на гнп е само хидравличната глава на помпата.Та това ми стана интересно и затова те запитах.М/у другото колкото и да се увеличи стартовата доза,износена ли е тази глава няма палене ;)

Ако е от разтегнати вериги тогава ще се оправи топлия старт щото помпата може вътре да корегира аванса на топла и студена кола.Затова като се износят веригите студена пали а топла не щото на топъл двигател не мести аванса а на студен го мести а чипа явно това прави и при топъл двигател.Пък ако е от главата на помпата тя топла няма да върви и ще губи мощност щот няма да може да негнети като хората ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 25 Сеп 2008, 18:22

dinozab написа:
ivan. написа:
V-max написа:с коригирана стартова доза гориво, топлия старт се оправя 90% от случаите и това държи между 30 и 50 000км... Естествено ако е много износена трбва да се ремонтира или смени
Ясно значи аз не съм те разбрал правилно.Връзката м/у топлия старт и механичната износеност на гнп е само хидравличната глава на помпата.Та това ми стана интересно и затова те запитах.М/у другото колкото и да се увеличи стартовата доза,износена ли е тази глава няма палене ;)

Ако е от разтегнати вериги тогава ще се оправи топлия старт щото помпата може вътре да корегира аванса на топла и студена кола.Затова като се износят веригите студена пали а топла не щото на топъл двигател не мести аванса а на студен го мести а чипа явно това прави и при топъл двигател.Пък ако е от главата на помпата тя топла няма да върви и ще губи мощност щот няма да може да негнети като хората ;)


Аванса се командва по електронен път -за да пали студена ,автоматично се увеличава,след ,което се връща в нормално положение-№16.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HG81&mospid=47396&btnr=13_0373&hg=13&fg=15

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Мнение от Zubcho » 25 Сеп 2008, 18:39

Хубава тема стана продължавайте в същия дух ;)

Чакам Славянко да каже нещо :lol: Айде бе човек как още не си се включил? За ТДС говорим.

Естествено казаното по-горе, е с добри чувства и не е с цел да обиди човека с бензин в кръвта :winky:
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 25 Сеп 2008, 19:01

Zubcho написа:Хубава тема стана продължавайте в същия дух ;)

Чакам Славянко да каже нещо :lol: Айде бе човек как още не си се включил? За ТДС говорим.

Естествено казаното по-горе, е с добри чувства и не е с цел да обиди човека с бензин в кръвта :winky:


Той с фена се обидиха след като им показах едни снимки на М50 и от тогава не се бъркат в темите за газ,бензин и нафта. :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Мнение от Zubcho » 11 Ное 2008, 11:49

Нещо ново по темата?
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 189
Регистриран на: 6.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: X5 Е53 3.0

Re: Разлика м/у чип тунинг и нагласяне на помпа на ТДС

Мнение от ivo_io » 25 Май 2010, 9:07

колеги тъй като се навих да си слагам чип и за да не пускам нова тема кажете все пак има ли смисъл,ще има ли разлика,изчетох доста теми и навсякъде пише че определено дава резултат,а освен вдигане на мощността дават че сваля и разхода :roll: иначе ми казаха да ходя в "digital tuning"вие как мислите дайте съвет да слагам ли,а баварката ми е 525 тдс автомат :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Разлика м/у чип тунинг и нагласяне на помпа на ТДС

Мнение от Zubcho » 25 Май 2010, 13:17

Има смисъл. Щом си приготвил парата ходи и ще останеш доволен.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1415
Регистриран на: 5.06.2008

Re: Разлика м/у чип тунинг и нагласяне на помпа на ТДС

Мнение от Peter Angelov » 25 Май 2010, 15:36

Здрасти на всички, така и Аз съм на фаза поставяне на чип. За сега съм решил да мина дино преди поставяне на чипа и задължително след поставяне. До тук започнах да водя преговори с един пич в Германия - Brezel. Това което правим като уточнение е че колата искам да има по добра динамика и до там смисъл незнам какво още да искам :confused: . До колкото разбирам пича може да направи и чип по мое желание и индивидуално за въпросната кола. Да не пуши и т.н.. Конкретни стойности на промяна за сега нямам, чакам отговор от човека. Ще се радвам да се включат хора които са по наясно с нещата.

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook