Скромен кит за 300+ PS

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 29 Окт 2004, 15:14

1.4 - това вече е друго :) Много сериозен пауър за такъв обем. И все пак, разбирам че идва късно бууста, ама много рано издъхва - особено както е 1.4, сигурно може да го завъртиш поне до към 8000 без проблем.

Tuning Meister
Tuning Meister
Аватар
Мнения: 1295
Регистриран на: 27.01.2002
Местоположение: Russe

Мнение от KAMIKADZE » 29 Окт 2004, 15:50

Не знаеш за какъв боост става въпрос това издъхване както го нарече е мечта на 90% от хората които тунинговат повярвай ми :shock:

Но нека собственика каже което сметне за добре ...
[img]http://drifting-bg.info/landicar/landi.jpg/img]

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 29 Окт 2004, 15:53

Тва е ясно, ама може и още 8)

master of the force
Online
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 29 Окт 2004, 17:52

не сте ме разбрали.. ще обясня...

ако сте го направили това просто за да кажете че от 1.4 сте изкарали 300 коня- браво. може да не четете надолу и си взимам думите назад и всички сме весели и щастливи. успех.

... но ако сте го направили за драг- четете...

със тез форми криви на коне/въртящ момент все едно ще е дали имаш 300 или 600 коня- все ще даваш горе долу едни времена на 400 метра... само терминалната скорост ще е различна (аааа? тоз кви ги пише бееее- чети, чети...)

казах че кривата е болна- във смисъл че не ми харесва като форма и изглежда че тунинга просто е "лепнат". има голяма разлика между "лепнат" и "сметнат" тунинг. това не е обида- просто мнение. знам че така острани е много лесно да коментирам ма на форум- толкоз.

каква ми е идеята?

със този буст (без значение във случая колко помпаш), може да се направи много по-приятелска крива на конете и въртящия момент и тез 300 коня да се сложат по-качествено на асфалта... дори и със 1.4 моторче. и вместо да си 13.0-13.5, да си средата на 12.х или дори 11.9 (ако си под тон). да- 300 коня са достатъчни за 11.9 за кола под тон- просто конете не са най-важни а това как ги постигаш.

какво имам в предвид (нещата по-долу са свързани, ма ша ги напиша във случаен ред).

къв ми е проблема? че кривата на конете е много стръмна отпред и умира рано отзад. и че този 1.4 мотор си прави конете на 5500 оборота.

проблеми със стръмна крива отпред -

тия 100 коня дето ги правиш от 4500 до 5500- забрави да ги сложиш на асфалта- особено ако си със предно и количката е лека.

няма въртящ момент - какво- ша тръгваш на 5000 оборота? ми нали ша са пързаляш до края на 2та...

кривата отзад:

след 5500 оборота тоз двигател е безсмислен. ако беше 5 литра, да е ок- ма не е...

начи кво излезе? всичката му сила на това моторче е от 4500 до 5500- при положение че от двете страни няма никой. аз лично не бих карал кола със такъв характер.

а като информация- такава крива отпред, на 1.5 мотор трябва да дава 400+ коня отзад...

ма да се върна на темата- какво бих променил аз?

за ниските:

1. или бих качил компресията и помпал по-малко навсякъде, или бих смъкнал една идея компресията и помпал доста повече от по-ниско. въпроса е малко да се надуят цифрите отдолу. ако не стаа със помпане- ша пръскам 20-30 коня азот от 2500 нагоре... ефекта ще е като за 75 коня.

2. бих променил а/р-а на турбото да се развърта при по-ниски обороти и кривите да са по-дебели и не толкова стръмни. на драго сърце бих жертвал 30 коня отгоре за 60нм отдолу. проблема е че ако е малко турбото отгоре ще стане още по-зле.

за отгоре: тука е по-сложно щото са много неща...

не знам бууста и а/f какъв е във оборотите- та има 4 варианта:

1.1. турбото е малко и няма дебит за след 5500 оборота. решението е ясно.

1.2 турбото е достатъчно, но двигателя има много компресия и аванса не може да се издърпа напред достатъчно. центровката връщате ли я спрямо надува? знаете ли си центровката спрямо надува? има ли тоз сензори за детонации?

1.3 няма дебит (глави, изходяща генерция). типично е за фабрични мотори които просто са надути. както и кау мисля че това е най-вероятното...

1.4 няма гориво- тука е по-сложно щото не съм го виждал/чувал та не знам. ако някои ми прати a/f сместа и надува във оборотите, мога да коментирам. знаете ли си налягането на горивото във оборотите?

та така.. със 2 думи- малко моторче със надув трябва да си прави макс. конете поне на около 7000 оборота като до 5500 трябва да си е направило 2/3 от конете. идеята на пиковите двигатели е да имаш поне 2000 оборота диапазон във които да си правиш конете (достатъчни за пада като сменяш предавките) и достатъчно високо че да са смислени числата.



та така...
Последна промяна alx на 29 Окт 2004, 18:30, променена общо 1 път
алекс
трабант 601с
разни други возила

master of the force
Online
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 29 Окт 2004, 18:12

а, са прочетох. не било малко турбото. начи- малко ша го разсмивате на ниските ако мотора носи... :)
алекс
трабант 601с
разни други возила

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 195
Регистриран на: 13.12.2003

Мнение от V_G_Z » 30 Окт 2004, 17:14

alx написа:а, са прочетох. не било малко турбото. начи- малко ша го разсмивате на ниските ако мотора носи... :)

мда ама 6том не е малко турбото за6то толкова рано издъхва.... :?
колектори? глава, портове? валове.. :roll: ... на мен ли4но доста пикова ми изглежда кривата ..само клъдето не е в пика на оборотите... :?
голямо турбо на малък двигател трябва да надува макс близо де ред лайна ... си мисля аз.. :? ... ако жорко сподели малко за хардуера 6те ни стане по ясно :D
" on stages where we ran 4 bar boost in qualifying, it was a case of closing your eyes, and praying that it would stay pointed straight ahead"

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 87
Регистриран на: 26.05.2004
Местоположение: Sofia

Мнение от jorko » 05 Ное 2004, 9:25

alx написа:...

някои споделиха , че рабираш от ДВГ повече отколкото повечето хора тука , така че ти предлагам да вдигнеш на някое пунто с 1.4 Т мотор литровата мощност до към 200 коня без да сменяш оригиналната елекроника и след това да пуснеш графика от диното да я разгледаме тука :roll:
Ако се справиш , евала , ако ли не - може би ще имаш стимул да опиташ отново :roll:
Изображение Изображение
Tsunami 300+ Drag Team
Tsunami 75+ Drag Team

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 05 Ное 2004, 9:40

Има една закачка по американските форуми... Въпрос: какво е общото между 600 коня Супра и 1000 коня Супра? Отговор: и двете дават 12 сек на 1/4 миля :)

Ако си разбрал - разбрал, не се опитваме да ти смачкаме самочувствието или нещо такова. Напротив, радваме се че някой прави сериозен тунинг в българските условия. Знам, че е предизвикателство да изкараш повече от 200 коня от този двг, пък камо ли 400. Но в края на краищата въпроса опира до това дали ти искаш да имаш бърза кола или кола с Х коня? :)

Мисля че ако нямаш да добавиш нищо съществено относно "хардуера", тази тема се изчерпа - но това е за модераторите да решават.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 87
Регистриран на: 26.05.2004
Местоположение: Sofia

Мнение от jorko » 05 Ное 2004, 9:52

kay написа:Има една закачка по американските форуми... Въпрос: какво е общото между 600 коня Супра и 1000 коня Супра? Отговор: и двете дават 12 сек на 1/4 миля :)

Ако си разбрал - разбрал, не се опитваме да ти смачкаме самочувствието или нещо такова. Напротив, радваме се че някой прави сериозен тунинг в българските условия. Знам, че е предизвикателство да изкараш повече от 200 коня от този двг, пък камо ли 400. Но в края на краищата въпроса опира до това дали ти искаш да имаш бърза кола или кола с Х коня? :)

Мисля че ако нямаш да добавиш нищо съществено относно "хардуера", тази тема се изчерпа - но това е за модераторите да решават.

мнението ми беше насочено към alx :evil: а за бързината си прав , даже сега колата ми е по-бавна , защото яко буксува до края на трета :lol: :( освен това не мисля , че е необходимо да даваш акъл на подераторите да заключват темата преди alx да отговори :evil:
за хардуера сам се досещай , а и си знам че колата ми е достатъчно бърза :lol: , темата е за мощноста -не за бързината
Изображение Изображение
Tsunami 300+ Drag Team
Tsunami 75+ Drag Team

master of the force
Online
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 05 Ное 2004, 19:11

жоре не четеш какво пиша...

моето мнение беше точно във контекста на кау- за това как и къде я правиш тази мощност а не за абсолютната и стойност. и размислите ми бяха на тема как да ги сложиш тез коне на асфалта... а не да се пързаляш до края на 3та... задавал ли си си въпроса що не зацепваш до средата на 400те метра? не е заради много коне- а заради начина по които идват.

хората със предно и със 600 коня вече са зацепили на средата на 2ра и дърпат.. и то със най-обикновени драг радиалс. и хондички със 1.5 250 коня (от нормален двигател!) правят 11.7. за това ми е мисълта :)

а за правенето на въртящ момент във ниските със това малко моторче- писал съм ти във предишния си пост. нещата са невъзможни докато не ги направиш ;)

успех и ни дръж в течение със проекта :)
алекс
трабант 601с
разни други возила

ентусиаст
Аватар
Мнения: 800
Регистриран на: 21.08.2002
Местоположение: България, София

Мнение от Joreto » 06 Ное 2004, 15:34

не бих си сложил нищо.. при хората от Тцунами Тунинг.. (без лоши чуства, но само негативни отзиви за работата там).


не знам кой какво говори но истината е , че до момента най-бързите коли на божурище както миналата така и тази година са на Цунами. Аз доколкото знам причината да се подпали не е в кит-а на Цунами а просто в стар маркуч за бензин който се е спукал :( .

Interesno kakvi butala i bieli sa ti slojili? Neshto po okachvaneto pipano li e?
Ako moje da kajesh neshto poveche za jelezata v motora.
Inache tia krivi ot dyno-to ne izglejdat dobre kakto kaza po-gore alx.


В тунинг форума Жорко е писал , че всичко е фабрично ако това е вярно направо съм впечатлен от здравината на този двигател :shock: .
W201 - 190E
Сега - M103 3.0-12v @ 0.5 бара
Преди - M102 2.5-16v турбо (402м : 13.934 @ 0.5 бара , писта Божурище)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 600
Регистриран на: 25.09.2002
Местоположение: Варна

Мнение от kelesha » 06 Ное 2004, 23:35

Joreto написа:.......В тунинг форума Жорко е писал , че всичко е фабрично ако това е вярно направо съм впечатлен от здравината на този двигател :shock: .

А аз нямам реално обяснение как този мотор в момента издържа :shock: ........и все пак евала на Жорко за "смелостта", аз лично никога не бих си позволил лукса да се "изгавря" така със оригиналните железарии в моторетката :)

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 14.11.2004

Мнение от Peshev » 16 Ное 2004, 14:58

Да - колата наистина е направена хубаво - верно е, че двигателят ще се износи няколко пъти по-бързо - но кой маниак си купува кола, за да вози с 40км/ч баба си на село?
Жорко, наблюдавах те внимателно на гонките - искам да кажа, че хора като теб и целия екип на "Цунами тунинг" работите професионално и правите истински автомобили. Защото най-добрите тунери са способни да направят от нищо (не че пунтото е боклук, ама все пак не е БМВ) нещо - характеристиките го доказват, а и видях какви коли би на "Божурище"...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 118
Регистриран на: 29.09.2003
Местоположение: de

Мнение от playordie » 16 Ное 2004, 18:45

едно ли4но мнение ....
Ако на таzи кола и другите тунинговани от Цунами тунинг ... се слага само желеzа по двигателя на тея хора трябва да им се zабрани да правят тунинг вАобще.
Тунинг не се прави само на двигателя ... сменя се ВСИ4КО/най ве4е ока4ване, спира4ки ... па ако щете и тръбите в купето може да се сложат/ .. особено ако се прави такъв сериоzен тунинг. Вси4ко е в интерес на клиента и е zе негова беzопастност.
Като не ти се дават толкова пари .... zа такъв тунинг просто няма да го имаш .. и т.н. Само погледнете "zаводка кола" която има 300 коня и въпросната кола с 300 коня ... ми тя сигурно ще има 2 пъти по големи спира4ни дискове бе.
както Joreto е каzал ... спукан стар мърку4 ... ми какво прави тоя мърку4 в кола която е иzляzла от "сериоzна тунинг фирма" .. а zамислете се колко е сериоzна. Ми я си представете 4е се скъса "стар" спира4ен мърку4 ... на кола която спира от 400м с 150 км/4, м?
Просто тунинга в бг няма да е сериоzен докато не по4не да се прави като хората. И най ве4е хората желаещи да имат тунинг в колите си не раzберат каква е самата идея на нещото наре4ено тунинг.

п.с. Peshev я ми про4ети поста и после пак го кажи това същото ... "правят сериоzен тунинг" ... какво му е сериоzното. Сложено е едно турбо с /пре/голямо налягане и много ясно 4е ще има коне. Ама на4ина по който ги имаш тея коне ... иzобщо не е най добрия. Про4ети постовете на АЛХ колко неща има да се иzкусуряват.
тея криви от дино то ... ми аz правя по хубави на НФСЪнд.2 :D
айде и умната... и следващия път по добре.

п.с.2. не съм слагал тирета щото не го zнам къде ми е на клавиатурата :DDD
Любов има само в чата, в сапунените сериали и розовите книжки, всичко друго опира до пари и секс!

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 15.11.2004

Мнение от Street__Killer » 17 Ное 2004, 22:52

Сложиха ми този кит в ЦунамиТунинг :DDD :DDD :DDD

ма то е лесно
плащаш и слагат а после караш
хвалиш се на ляво и дясно ( то няма лошо де)

ама моито мнение е направи си колата сам и тогава се хвали

личен пример ти давам TURBO MANIAKA
Сам си прави вектрата и виш 280 :shock:

евала TURBO MANIAK

ПредишнаСледваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook