Гуми с азот
Модератор: Технически модератори
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Гуми с азот
здравейте,колеги.искам да попитам,някой знае ли защо помпят гумите с азот?и имали някъде във Варна?И колко струва?
- Sharo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6597
- Регистриран на: 2.07.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: или поне се учи ежедневно
- Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М
ами азота е по лек от въздуха
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола
Хайде да покараме малко кола
- sappa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 400
- Регистриран на: 30.06.2006
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: M52B28
Re: Гуми с азот
radev19 написа:здравейте,колеги.искам да попитам,някой знае ли защо помпят гумите с азот?
защото температурата не му влияе така както на въздуха

Re: Гуми с азот
sappa написа:radev19 написа:здравейте,колеги.искам да попитам,някой знае ли защо помпят гумите с азот?
защото температурата не му влияе така както на въздуха



In Ban We Trust!
- titto
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2036
- Регистриран на: 23.05.2006
- Местоположение: София
- Кара: Е46 320i
- Мечтае да кара: БМВ и в отвъдното!
- Детайли за колата: Мууудна красавица, но си го изкарвам на служебната
Re: Гуми с азот
....и налягането в гумите не се променя,а някой знае ли колко време?sappa написа:radev19 написа:здравейте,колеги.искам да попитам,някой знае ли защо помпят гумите с азот?
защото температурата не му влияе така както на въздуха


--------------------------------------------------------------------------------------------
Е12-M535i;Е30-318;Е34 Touring 525 TDS;Е36-318iS;Е46 320i
"FWD е като жена с малки ци.и-върши работа, но няма КЕФ...!!!"
- agent smit
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 638
- Регистриран на: 29.10.2007
- Местоположение: в град без закони
- Пол: Мъж
Още едно предимство на азота е възпрепядстването на корозията от вътрешната страна на железните джанти.
Най-новият хит е помпене на гумите с хелий, който е още по-лек, това намалява теглото на колелата и от там разхода
Най-новият хит е помпене на гумите с хелий, който е още по-лек, това намалява теглото на колелата и от там разхода

agent smit написа:Още едно предимство на азота е възпрепядстването на корозията от вътрешната страна на железните джанти.
Най-новият хит е помпене на гумите с хелий, който е още по-лек, това намалява теглото на колелата и от там разхода
супер... ето тогава бмв-тата ще станат в пълния смисълн на думата "самолети"

- Батька Махно
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 126
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ 320 купе , 94
Къв хелий,кви самолети?? Направо с водород и ще станем истински дирижабли-ще се реем над София и ще си гледаме отвисоко 

Бог създаде ВМW, а хората-всичко останало!
- sappa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 400
- Регистриран на: 30.06.2006
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: M52B28
Батька Махно написа:Къв хелий,кви самолети?? Направо с водород и ще станем истински дирижабли-ще се реем над София и ще си гледаме отвисоко
а ти виждал ли си с "Хинденбург" какво се е случило благодарение на водорода

- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
здравейте,
Огромната библиотека наречена ИНТЕРНЕТ даде полезна информация и по този въпрос. Ето статията, която намерих:
"Защо не се използва обикновен въздух за гумите
на състезателните коли?
Много състезателни отбори използват азот вместо въздух за гумите си, защото азотът притежава много по-постоянна плътност в сравнение с обикновения въздух. В много случаи 0.5 psi (0.03 атмосфери) налягане биха променили коренно сцеплението и управлението. Когато температурните стойности на трасето и на гумите варират, има нужда от постоянната плътност на азота.
Кислорода и влажността "убиват" гумите
Всички гуми, напомпани с въздух, постепенно губят качествата си. Причината е химическата оксидация, т.е. наличието на кислород, по-известна като "амортизация на гумата".
Истинската причина за загубата на качествата на една гума се крие в кислородните молекули, които се съдържат във въздуха, с който е напомпана тя, а той представлява смес от няколко газа – азот 78 %, кислород 21 %, аргон 0.9 %, други 0.1 %. При направата на гумите се слага бандажна лента, чието предназначение е да не позволява на въздуха да прониква във вътрешността на гумата, но на практика това е невъзможно. Използат се и химикали, наречени антиоксиданти или "вещества, спиращи стареенето". Тяхната цел е да неутрализират навлезлия кислород и те наистина го правят, но само докато самите те не се изхабят, а това става много скоро след като гумата влезе в употреба.
И така "стареенето" на гумата започва първо от вътрешността на гумата и постепенно се разпространява навън. Първо се разрушава бандажната лента и в последствие съседният й изолационен слой. Този процес продължава да обхваща и по-външните слоеве на гумата, което се дължи на разликата в стойностите на налягането вътре в гумата и на атмосферното налягане извън нея. Протича химична реакция между кислородните молекули и свободните двойно-валентни връзки, които съществуват във всяка гума. Това е причината молекулите на каучука да загубят своята стабилност и еластичност. Така гумата губи типичните си свойства и придобива характеристики на мека пластмаса. Разрушаването на гумата се ускорява и от напомпванията - тогава се вкарва нов влажен въздух, за да се поддържа желаното налягане, а влагата в гумата става причина за възникване на разлика в налягането и ръжда по джантите.
За постигане на оптимален ефект от помпането с азот, първо трябва да се изтегли всичкия въздух от гумите. След като се свалят от джантите те трябва да се почистят и по тях да няма влага. Преди отново да се монтират, джантите трябва да са намазани с лубрикант, който не съдържа вода. "
източник: http://www.avtogumi.com/
Толкова за азота.
По въпроса къде във варна - Ами във всеки уважаващ себе си сервиз за гуми има огромна табела "ТУК ПЪЛНИМ С АЗОТ!"
Ще спомена само три такива (останалите, моля да не се обиждат) това са: "КОРАДО", "LASSA" зад Пикадили Младост, "ПРИМЕКС"
Разбира се, че има много други и проста трябва да се пита...
Поздрави,
Д
Огромната библиотека наречена ИНТЕРНЕТ даде полезна информация и по този въпрос. Ето статията, която намерих:
"Защо не се използва обикновен въздух за гумите
на състезателните коли?
Много състезателни отбори използват азот вместо въздух за гумите си, защото азотът притежава много по-постоянна плътност в сравнение с обикновения въздух. В много случаи 0.5 psi (0.03 атмосфери) налягане биха променили коренно сцеплението и управлението. Когато температурните стойности на трасето и на гумите варират, има нужда от постоянната плътност на азота.
Кислорода и влажността "убиват" гумите
Всички гуми, напомпани с въздух, постепенно губят качествата си. Причината е химическата оксидация, т.е. наличието на кислород, по-известна като "амортизация на гумата".
Истинската причина за загубата на качествата на една гума се крие в кислородните молекули, които се съдържат във въздуха, с който е напомпана тя, а той представлява смес от няколко газа – азот 78 %, кислород 21 %, аргон 0.9 %, други 0.1 %. При направата на гумите се слага бандажна лента, чието предназначение е да не позволява на въздуха да прониква във вътрешността на гумата, но на практика това е невъзможно. Използат се и химикали, наречени антиоксиданти или "вещества, спиращи стареенето". Тяхната цел е да неутрализират навлезлия кислород и те наистина го правят, но само докато самите те не се изхабят, а това става много скоро след като гумата влезе в употреба.
И така "стареенето" на гумата започва първо от вътрешността на гумата и постепенно се разпространява навън. Първо се разрушава бандажната лента и в последствие съседният й изолационен слой. Този процес продължава да обхваща и по-външните слоеве на гумата, което се дължи на разликата в стойностите на налягането вътре в гумата и на атмосферното налягане извън нея. Протича химична реакция между кислородните молекули и свободните двойно-валентни връзки, които съществуват във всяка гума. Това е причината молекулите на каучука да загубят своята стабилност и еластичност. Така гумата губи типичните си свойства и придобива характеристики на мека пластмаса. Разрушаването на гумата се ускорява и от напомпванията - тогава се вкарва нов влажен въздух, за да се поддържа желаното налягане, а влагата в гумата става причина за възникване на разлика в налягането и ръжда по джантите.
За постигане на оптимален ефект от помпането с азот, първо трябва да се изтегли всичкия въздух от гумите. След като се свалят от джантите те трябва да се почистят и по тях да няма влага. Преди отново да се монтират, джантите трябва да са намазани с лубрикант, който не съдържа вода. "
източник: http://www.avtogumi.com/
Толкова за азота.
По въпроса къде във варна - Ами във всеки уважаващ себе си сервиз за гуми има огромна табела "ТУК ПЪЛНИМ С АЗОТ!"
Ще спомена само три такива (останалите, моля да не се обиждат) това са: "КОРАДО", "LASSA" зад Пикадили Младост, "ПРИМЕКС"
Разбира се, че има много други и проста трябва да се пита...

Поздрави,
Д

- Mpower84
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 25.08.2007
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: '03 330xd M57N Sedan
Батька Махно написа:Къв хелий,кви самолети?? Направо с водород и ще станем истински дирижабли-ще се реем над София и ще си гледаме отвисоко
Стига ми само да ме дигне на 20 сантима от земята

19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Назад към Сервизно обслужване на БМВ
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани