Гуми с азот

Тук се обсъждат сервизите, магазините за авточасти, маслата, гумите и всички аксесоари за нашите БМВ-та.

Модератор: Технически модератори


Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 28.05.2008
Местоположение: Варна

Гуми с азот

Мнение от radev19 » 31 Май 2008, 17:11

здравейте,колеги.искам да попитам,някой знае ли защо помпят гумите с азот?и имали някъде във Варна?И колко струва?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6597
Регистриран на: 2.07.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: или поне се учи ежедневно
Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М

Мнение от Sharo » 31 Май 2008, 17:13

ами азота е по лек от въздуха
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 400
Регистриран на: 30.06.2006
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: M52B28

Re: Гуми с азот

Мнение от sappa » 31 Май 2008, 17:15

radev19 написа:здравейте,колеги.искам да попитам,някой знае ли защо помпят гумите с азот?


защото температурата не му влияе така както на въздуха ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1504
Регистриран на: 10.05.2005

Re: Гуми с азот

Мнение от eraziel » 31 Май 2008, 17:16

sappa написа:
radev19 написа:здравейте,колеги.искам да попитам,някой знае ли защо помпят гумите с азот?


защото температурата не му влияе така както на въздуха ;)
:yes: :yes: :yes:
In Ban We Trust!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2036
Регистриран на: 23.05.2006
Местоположение: София
Кара: Е46 320i
Мечтае да кара: БМВ и в отвъдното!
Детайли за колата: Мууудна красавица, но си го изкарвам на служебната

Re: Гуми с азот

Мнение от titto » 31 Май 2008, 19:51

sappa написа:
radev19 написа:здравейте,колеги.искам да попитам,някой знае ли защо помпят гумите с азот?


защото температурата не му влияе така както на въздуха ;)
....и налягането в гумите не се променя,а някой знае ли колко време? :roll:
Изображение
--------------------------------------------------------------------------------------------
Е12-M535i;Е30-318;Е34 Touring 525 TDS;Е36-318iS;Е46 320i
"FWD е като жена с малки ци.и-върши работа, но няма КЕФ...!!!"

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1288
Регистриран на: 12.02.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от Fking » 31 Май 2008, 20:21

btw, въздуха е 70% азот

но да, когато си на 100% азот температурните промени ти влиаят по-малко

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 94
Регистриран на: 25.04.2008
Местоположение: София

Мнение от anakreon » 04 Юли 2008, 11:12

Различни изказвания, но все пак за или против азота в гумите

ентусиаст
Аватар
Мнения: 827
Регистриран на: 7.08.2007
Местоположение: Sofia

Мнение от AcOrP » 04 Юли 2008, 14:29

Със сигурност не вреди. Ползата му не е кой знае колко голяма по-малко се променя налягането но по наще пътища така си кривим джантите,че това ни е най-малкият проблем :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 638
Регистриран на: 29.10.2007
Местоположение: в град без закони
Пол: Мъж

Мнение от agent smit » 06 Юли 2008, 7:33

Още едно предимство на азота е възпрепядстването на корозията от вътрешната страна на железните джанти.
Най-новият хит е помпене на гумите с хелий, който е още по-лек, това намалява теглото на колелата и от там разхода :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 94
Регистриран на: 25.04.2008
Местоположение: София

Мнение от anakreon » 06 Юли 2008, 9:49

agent smit написа:Още едно предимство на азота е възпрепядстването на корозията от вътрешната страна на железните джанти.
Най-новият хит е помпене на гумите с хелий, който е още по-лек, това намалява теглото на колелата и от там разхода :mhihi:


супер... ето тогава бмв-тата ще станат в пълния смисълн на думата "самолети" :mhihi:


Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 28.05.2008
Местоположение: Варна

Мнение от radev19 » 11 Юли 2008, 18:21

а къде в Варна мога да ги напомпя с азот

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 126
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ 320 купе , 94

Мнение от Батька Махно » 29 Авг 2008, 19:47

Къв хелий,кви самолети?? Направо с водород и ще станем истински дирижабли-ще се реем над София и ще си гледаме отвисоко :mhihi:
Бог създаде ВМW, а хората-всичко останало!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 400
Регистриран на: 30.06.2006
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: M52B28

Мнение от sappa » 29 Авг 2008, 23:17

Батька Махно написа:Къв хелий,кви самолети?? Направо с водород и ще станем истински дирижабли-ще се реем над София и ще си гледаме отвисоко :mhihi:


а ти виждал ли си с "Хинденбург" какво се е случило благодарение на водорода ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Мнение от ddddk » 30 Авг 2008, 8:18

здравейте,

Огромната библиотека наречена ИНТЕРНЕТ даде полезна информация и по този въпрос. Ето статията, която намерих:

"Защо не се използва обикновен въздух за гумите
на състезателните коли?

Много състезателни отбори използват азот вместо въздух за гумите си, защото азотът притежава много по-постоянна плътност в сравнение с обикновения въздух. В много случаи 0.5 psi (0.03 атмосфери) налягане биха променили коренно сцеплението и управлението. Когато температурните стойности на трасето и на гумите варират, има нужда от постоянната плътност на азота.
Кислорода и влажността "убиват" гумите

Всички гуми, напомпани с въздух, постепенно губят качествата си. Причината е химическата оксидация, т.е. наличието на кислород, по-известна като "амортизация на гумата".

Истинската причина за загубата на качествата на една гума се крие в кислородните молекули, които се съдържат във въздуха, с който е напомпана тя, а той представлява смес от няколко газа – азот 78 %, кислород 21 %, аргон 0.9 %, други 0.1 %. При направата на гумите се слага бандажна лента, чието предназначение е да не позволява на въздуха да прониква във вътрешността на гумата, но на практика това е невъзможно. Използат се и химикали, наречени антиоксиданти или "вещества, спиращи стареенето". Тяхната цел е да неутрализират навлезлия кислород и те наистина го правят, но само докато самите те не се изхабят, а това става много скоро след като гумата влезе в употреба.

И така "стареенето" на гумата започва първо от вътрешността на гумата и постепенно се разпространява навън. Първо се разрушава бандажната лента и в последствие съседният й изолационен слой. Този процес продължава да обхваща и по-външните слоеве на гумата, което се дължи на разликата в стойностите на налягането вътре в гумата и на атмосферното налягане извън нея. Протича химична реакция между кислородните молекули и свободните двойно-валентни връзки, които съществуват във всяка гума. Това е причината молекулите на каучука да загубят своята стабилност и еластичност. Така гумата губи типичните си свойства и придобива характеристики на мека пластмаса. Разрушаването на гумата се ускорява и от напомпванията - тогава се вкарва нов влажен въздух, за да се поддържа желаното налягане, а влагата в гумата става причина за възникване на разлика в налягането и ръжда по джантите.

За постигане на оптимален ефект от помпането с азот, първо трябва да се изтегли всичкия въздух от гумите. След като се свалят от джантите те трябва да се почистят и по тях да няма влага. Преди отново да се монтират, джантите трябва да са намазани с лубрикант, който не съдържа вода. "

източник: http://www.avtogumi.com/

Толкова за азота.

По въпроса къде във варна - Ами във всеки уважаващ себе си сервиз за гуми има огромна табела "ТУК ПЪЛНИМ С АЗОТ!"
Ще спомена само три такива (останалите, моля да не се обиждат) това са: "КОРАДО", "LASSA" зад Пикадили Младост, "ПРИМЕКС"
Разбира се, че има много други и проста трябва да се пита... :confused:

Поздрави,
Д
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 25.08.2007
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: '03 330xd M57N Sedan

Мнение от Mpower84 » 30 Авг 2008, 18:19

Батька Махно написа:Къв хелий,кви самолети?? Направо с водород и ще станем истински дирижабли-ще се реем над София и ще си гледаме отвисоко :mhihi:

Стига ми само да ме дигне на 20 сантима от земята :mhihi:

Следваща

Назад към Сервизно обслужване на БМВ

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook