Загуба на мощност след 2500 оборота 320д
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- baga
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 638
- Регистриран на: 20.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: e90 320d 163hp 2006
Днес карах едно, същото като мойто, на един приятел и искам да ви кажа, че имаше разлика. При него го няма зависването и е много по-приятно. 

- kronos
- ентусиаст
-
- Мнения: 899
- Регистриран на: 30.11.2006
- Местоположение: с. Варна
- Пол: Мъж
- Кара: MB w212 AMG
- Мечтае да кара: по пътища без дупки
Тези дни говорих с един познат и му обясних подробно проблема със забиването, а той ми каза че всичко идва от геометрията на турбото. Обясни ми го много подробно как при определени обороти геометрията задържала и разтоварвала рязко турбината и т.н
Каза ми че е правил вече няколко такива бмв-та със същия проблем и след почистване на турбото проблема изчезвал напълно. Покара ми колата и каза че симптомите са същите. Сега ще я оставя при него за една ревизийка на турбото(200лв. с труда) с уговорката че ако има пак забиване след това ще ми върне парите. Склонен съм да му вярвам защото не е някой гаражен майстор, а е работил доста време в бмв-сервиз в Германия. Питах го за променливата геометрия и след бърз поглед на табелката на турбото ми потвърди че е с такава. Може и да ми е сменяно турбото н.з?
Каза ми че е правил вече няколко такива бмв-та със същия проблем и след почистване на турбото проблема изчезвал напълно. Покара ми колата и каза че симптомите са същите. Сега ще я оставя при него за една ревизийка на турбото(200лв. с труда) с уговорката че ако има пак забиване след това ще ми върне парите. Склонен съм да му вярвам защото не е някой гаражен майстор, а е работил доста време в бмв-сервиз в Германия. Питах го за променливата геометрия и след бърз поглед на табелката на турбото ми потвърди че е с такава. Може и да ми е сменяно турбото н.з?
- Lyubo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 104
- Регистриран на: 9.04.2008
- Местоположение: "СПА столица на Балканите"
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 320D TOURING
- Мечтае да кара: X6 M-POWER
Мойто Турбо го свалях и го изпратих в София в сервиз за турбо и ми казаха че мо няма нищо.Имало е много малко нагар и са го изчистили.Качвам турбото и същата работа.Звънкам им по телефона и им казвам че пак прави същото.Той ми каза провери клапана за горивото на ГНП-то проверих го даже го изчистих и колата заработи мина около 2000-2500 км. и пак започна така да прави забива между 2300-3000 оборота.Сега съм решил да купя нов клапан и да пробвам пак.
Lyubo написа:Мойто Турбо го свалях и го изпратих в София в сервиз за турбо и ми казаха че мо няма нищо.Имало е много малко нагар и са го изчистили.Качвам турбото и същата работа.Звънкам им по телефона и им казвам че пак прави същото.Той ми каза провери клапана за горивото на ГНП-то проверих го даже го изчистих и колата заработи мина около 2000-2500 км. и пак започна така да прави забива между 2300-3000 оборота.Сега съм решил да купя нов клапан и да пробвам пак.
колега, къв е тоя клапан, че не го знаем? 10х
- Lyubo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 104
- Регистриран на: 9.04.2008
- Местоположение: "СПА столица на Балканите"
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 320D TOURING
- Мечтае да кара: X6 M-POWER
Клапана за обратното гориво на ГНП-то - щуцера който излиза от помпата значи единия е по малък а другия е по голям.По голямия е клапана.Имало вътре някаква съчма с пружинка която се прецаква.Сега ще си поръчам нов да пробвам.Номер 16 е този клапан.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15
- IvaN66
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 252
- Регистриран на: 3.03.2008
- Местоположение: Стара Загора
- Кара: Е46 2.0d 99'
След като е клапан за обратното гориво дали ще влияе на ускорението?Ако си го сменил сподели впечатление.При мен заблезвам след 2500 оборота леко зависване,после се оправя,към 3000 пак леко намаление на ускорението.Като че ли на две порции забива леко.
Някои колеги щяха да споделят след замяната на разходомер на въздух какво се е случило?
Някои колеги щяха да споделят след замяната на разходомер на въздух какво се е случило?
- kronos
- ентусиаст
-
- Мнения: 899
- Регистриран на: 30.11.2006
- Местоположение: с. Варна
- Пол: Мъж
- Кара: MB w212 AMG
- Мечтае да кара: по пътища без дупки
Какво става има ли развитие по въпроса, ако някой се е справил да каже че почна много да ме нерви това забиване.
- baga
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 638
- Регистриран на: 20.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: e90 320d 163hp 2006
Колегата plamen_hh каза, че е хванал отпуските и ще го смени /ел.клапана/ малко по натам. Предполагам, че ще напише какъв е ефекта. При мен дилемата е друга. Последния ден от отпуската разглобявам колата, отивам във Вари да купя нов клапан /бях проверил и имаха, дава дни по-рано/ и кво, няма налични - три дни за доставка
От там сглобявай колата и сега незнам кога пак ще имам време да го сменя.

- gugichamp
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 539
- Регистриран на: 8.04.2008
- Местоположение: Оффия
- Пол: Мъж
всички споделяте сходни проблеми,но искам да ви попитам като не са ви загрели автомобилите има ли го тоя проблем,като поработи колата задълбочава ли се?Постоянно ли е това забиване(спираш-тръгваш имаго,след малко пак същото)?
от свинята лебед не става...
- ronnin
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 54
- Регистриран на: 29.05.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 320D , 2002г.
plamen_hh написа:При мене като я задържа с повече газ и се получава после връщам малко и подавам пак и тръгваи после пак спира и така гадна работа плавно като давам газ по не се усеща обаче пак се появява при голямо натоварване
Твоето е дебитомер , като се прецака така прави , смениго и няма да имаш проблем.
- IvaN66
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 252
- Регистриран на: 3.03.2008
- Местоположение: Стара Загора
- Кара: Е46 2.0d 99'
Точно като се натисне педала на газта докрай около 3000 об се забелязва леко забиване,после на още два пъти в по-високите.
А някой пробвал ли е да смени турбината си със променлива геометрия с нормална (без променлива геометрия)? 90% съм убеден, че цялата тази история се дължи на турбото.
Имам малко "странно" може би обяснение за това и всичко е на базата на най-елементарния принцип на турбото, чиято цел е независимо от какво се задвижва перка да нагнетява въздух, газ или каквото и да е пред себе си.
Предварително искам да кажа, че е много възможно да греша.
Всички знаем, че работата на тези двигатели е изключително зависима и прецизна и най-малката промяна в някоя от системите може да доведе до подобни проблеми.
Предварително искам да кажа, че малко съм се занимавал с двигатели. Тук има много хора, които разбират стотици пъти повече от мен, но всички се въртят около еднин и същи неща без някое от всичките решения за отделните възможни причинители, нито съвкупност от тях да е довел до успешното решаване на проблема за постоянно.
Занимавм се повече с компютри, повече с хардуер. Ще се опитам да не влизам в подробности
. На моя компютър преди време му взех доста мощен процесор, но използвах старото си охлаждане - радиатор с вентилатор. Вентилатора е с потенсиометър за регулиране на оборотите. Използвам програма за следене на температурата на ЦПУ-то, оборотите на вентилатора и т.н.
Първоначално държах вентилатора на ниски обороти, но процесора държеше висока темп. Постоянно увеличавах оборотите му и следях темп. като исках да е възможно по-охладен при по-ниски обороти (по-малко шум).
> Оказа се, че до едни обороти процесора е с една температура, а при по-високи обратно на очакването процесора започна повече да грее.
Заптах се защо и започнах да следвам 1 по 1 нещата и да си правя експерименти.
Вентилатора подобно на турбото нагнетява въздух пред себе си, който минава през ребрата на радиатора и охлажда. Над определени обороти обаче създава по-голямо налягане пред себе си, което се дължи на разстоянието на фугите между ребрата на радиатора, през които минава въздуха за да охлажда. Така се образува един вид въздушна възглавница и неможе да достигне достатъчно "студен" въздух по-надолу до ребрата на радиатора и до основата му при процесора, нито с необходимата скорост за да го охлади.
Всичко това е при опит с нормален вентилатор, който разбира се няма "променлива геометрия"
Сега - при турбото е друго.
При определени обороти на двигателя турвото се върти с определени обороти и нагнетява определено количество въздух.
При следващи това количество вече не е достатъчно.
Затова геометрията на лопатките се променя така, че при по-високи обороти да започне пак да нагнетява нужното количество пред себе си.
> Аз допускам, че е възможно точно в този момент да се крие разковничето на проблема. Части от милиметъра нагар по лопатките (примерно) могат да имат огромно влияние при тези изумителни обороти с които се въртят. Процеса на променянето на геометрията може да се забави доста и след като достигане по-високи обороти двигателя (съответно и геометрията се е променила) започва пак да работи нормално ( 23(4)00 - 2900(3000)rpm ? ), като през цялото това време има недостатъчно количество нагнетен въздух. От там сместа се променя, компютъра подава по-малко от нормалното гориво и мощността е ниска дори с педал до ламарината.
Все пак отново казвам това е един вид теория на човек който не се занимава задълбочено с тези неща, но си има и доста факти.
Реших да я напиша тъй като и най-малкото камъче може да обърне колата и някой на вид тъп съвет или изказване да наведе мислите към малко по-друга насока и току-виж се стигнало до истинската причина
Имам малко "странно" може би обяснение за това и всичко е на базата на най-елементарния принцип на турбото, чиято цел е независимо от какво се задвижва перка да нагнетява въздух, газ или каквото и да е пред себе си.
Предварително искам да кажа, че е много възможно да греша.
Всички знаем, че работата на тези двигатели е изключително зависима и прецизна и най-малката промяна в някоя от системите може да доведе до подобни проблеми.
Предварително искам да кажа, че малко съм се занимавал с двигатели. Тук има много хора, които разбират стотици пъти повече от мен, но всички се въртят около еднин и същи неща без някое от всичките решения за отделните възможни причинители, нито съвкупност от тях да е довел до успешното решаване на проблема за постоянно.
Занимавм се повече с компютри, повече с хардуер. Ще се опитам да не влизам в подробности

Първоначално държах вентилатора на ниски обороти, но процесора държеше висока темп. Постоянно увеличавах оборотите му и следях темп. като исках да е възможно по-охладен при по-ниски обороти (по-малко шум).
> Оказа се, че до едни обороти процесора е с една температура, а при по-високи обратно на очакването процесора започна повече да грее.
Заптах се защо и започнах да следвам 1 по 1 нещата и да си правя експерименти.
Вентилатора подобно на турбото нагнетява въздух пред себе си, който минава през ребрата на радиатора и охлажда. Над определени обороти обаче създава по-голямо налягане пред себе си, което се дължи на разстоянието на фугите между ребрата на радиатора, през които минава въздуха за да охлажда. Така се образува един вид въздушна възглавница и неможе да достигне достатъчно "студен" въздух по-надолу до ребрата на радиатора и до основата му при процесора, нито с необходимата скорост за да го охлади.
Всичко това е при опит с нормален вентилатор, който разбира се няма "променлива геометрия"

Сега - при турбото е друго.
При определени обороти на двигателя турвото се върти с определени обороти и нагнетява определено количество въздух.
При следващи това количество вече не е достатъчно.
Затова геометрията на лопатките се променя така, че при по-високи обороти да започне пак да нагнетява нужното количество пред себе си.
> Аз допускам, че е възможно точно в този момент да се крие разковничето на проблема. Части от милиметъра нагар по лопатките (примерно) могат да имат огромно влияние при тези изумителни обороти с които се въртят. Процеса на променянето на геометрията може да се забави доста и след като достигане по-високи обороти двигателя (съответно и геометрията се е променила) започва пак да работи нормално ( 23(4)00 - 2900(3000)rpm ? ), като през цялото това време има недостатъчно количество нагнетен въздух. От там сместа се променя, компютъра подава по-малко от нормалното гориво и мощността е ниска дори с педал до ламарината.
Все пак отново казвам това е един вид теория на човек който не се занимава задълбочено с тези неща, но си има и доста факти.
Реших да я напиша тъй като и най-малкото камъче може да обърне колата и някой на вид тъп съвет или изказване да наведе мислите към малко по-друга насока и току-виж се стигнало до истинската причина

ronnin написа:plamen_hh написа:При мене като я задържа с повече газ и се получава после връщам малко и подавам пак и тръгваи после пак спира и така гадна работа плавно като давам газ по не се усеща обаче пак се появява при голямо натоварване
Твоето е дебитомер , като се прецака така прави , смениго и няма да имаш проблем.
Е защо тогава се оправя от време навреме пък някой път почва да пуши и изобщо да не върви без това съм поръчал клапанчето ще го сменя и после ще мисля за дебитомер дано да не е от него само че много пари

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани