Загуба на мощност след 2500 оборота 320д

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 638
Регистриран на: 20.01.2008
Местоположение: София
Кара: e90 320d 163hp 2006

Мнение от baga » 27 Юли 2008, 16:38

Днес карах едно, същото като мойто, на един приятел и искам да ви кажа, че имаше разлика. При него го няма зависването и е много по-приятно. :bang:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 899
Регистриран на: 30.11.2006
Местоположение: с. Варна
Пол: Мъж
Кара: MB w212 AMG
Мечтае да кара: по пътища без дупки

Мнение от kronos » 08 Авг 2008, 14:37

Тези дни говорих с един познат и му обясних подробно проблема със забиването, а той ми каза че всичко идва от геометрията на турбото. Обясни ми го много подробно как при определени обороти геометрията задържала и разтоварвала рязко турбината и т.н
Каза ми че е правил вече няколко такива бмв-та със същия проблем и след почистване на турбото проблема изчезвал напълно. Покара ми колата и каза че симптомите са същите. Сега ще я оставя при него за една ревизийка на турбото(200лв. с труда) с уговорката че ако има пак забиване след това ще ми върне парите. Склонен съм да му вярвам защото не е някой гаражен майстор, а е работил доста време в бмв-сервиз в Германия. Питах го за променливата геометрия и след бърз поглед на табелката на турбото ми потвърди че е с такава. Може и да ми е сменяно турбото н.з?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 9.04.2008
Местоположение: "СПА столица на Балканите"
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 320D TOURING
Мечтае да кара: X6 M-POWER

Мнение от Lyubo » 08 Авг 2008, 18:07

Мойто Турбо го свалях и го изпратих в София в сервиз за турбо и ми казаха че мо няма нищо.Имало е много малко нагар и са го изчистили.Качвам турбото и същата работа.Звънкам им по телефона и им казвам че пак прави същото.Той ми каза провери клапана за горивото на ГНП-то проверих го даже го изчистих и колата заработи мина около 2000-2500 км. и пак започна така да прави забива между 2300-3000 оборота.Сега съм решил да купя нов клапан и да пробвам пак.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 471
Регистриран на: 22.07.2007

Мнение от kasabov » 08 Авг 2008, 21:04

Lyubo написа:Мойто Турбо го свалях и го изпратих в София в сервиз за турбо и ми казаха че мо няма нищо.Имало е много малко нагар и са го изчистили.Качвам турбото и същата работа.Звънкам им по телефона и им казвам че пак прави същото.Той ми каза провери клапана за горивото на ГНП-то проверих го даже го изчистих и колата заработи мина около 2000-2500 км. и пак започна така да прави забива между 2300-3000 оборота.Сега съм решил да купя нов клапан и да пробвам пак.


колега, къв е тоя клапан, че не го знаем? 10х

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 9.04.2008
Местоположение: "СПА столица на Балканите"
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 320D TOURING
Мечтае да кара: X6 M-POWER

Мнение от Lyubo » 08 Авг 2008, 22:33

Клапана за обратното гориво на ГНП-то - щуцера който излиза от помпата значи единия е по малък а другия е по голям.По голямия е клапана.Имало вътре някаква съчма с пружинка която се прецаква.Сега ще си поръчам нов да пробвам.Номер 16 е този клапан.


http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 252
Регистриран на: 3.03.2008
Местоположение: Стара Загора
Кара: Е46 2.0d 99'

Мнение от IvaN66 » 21 Авг 2008, 16:12

След като е клапан за обратното гориво дали ще влияе на ускорението?Ако си го сменил сподели впечатление.При мен заблезвам след 2500 оборота леко зависване,после се оправя,към 3000 пак леко намаление на ускорението.Като че ли на две порции забива леко.
Някои колеги щяха да споделят след замяната на разходомер на въздух какво се е случило?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 899
Регистриран на: 30.11.2006
Местоположение: с. Варна
Пол: Мъж
Кара: MB w212 AMG
Мечтае да кара: по пътища без дупки

Мнение от kronos » 22 Авг 2008, 12:46

Какво става има ли развитие по въпроса, ако някой се е справил да каже че почна много да ме нерви това забиване.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 638
Регистриран на: 20.01.2008
Местоположение: София
Кара: e90 320d 163hp 2006

Мнение от baga » 22 Авг 2008, 16:46

Колегата plamen_hh каза, че е хванал отпуските и ще го смени /ел.клапана/ малко по натам. Предполагам, че ще напише какъв е ефекта. При мен дилемата е друга. Последния ден от отпуската разглобявам колата, отивам във Вари да купя нов клапан /бях проверил и имаха, дава дни по-рано/ и кво, няма налични - три дни за доставка :banghead: От там сглобявай колата и сега незнам кога пак ще имам време да го сменя.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 16.05.2008
Местоположение: Devnya Drag Club

Мнение от plamen_hh » 22 Авг 2008, 23:12

Такова е моя като дойде другия месец ще пиша дали има промяна :evil:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 8.04.2008
Местоположение: Оффия
Пол: Мъж

Мнение от gugichamp » 23 Авг 2008, 16:05

всички споделяте сходни проблеми,но искам да ви попитам като не са ви загрели автомобилите има ли го тоя проблем,като поработи колата задълбочава ли се?Постоянно ли е това забиване(спираш-тръгваш имаго,след малко пак същото)?
от свинята лебед не става...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 16.05.2008
Местоположение: Devnya Drag Club

Мнение от plamen_hh » 23 Авг 2008, 16:21

При мене като я задържа с повече газ и се получава после връщам малко и подавам пак и тръгваи после пак спира и така гадна работа плавно като давам газ по не се усеща обаче пак се появява при голямо натоварване :evil:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 29.05.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 320D , 2002г.

Мнение от ronnin » 25 Авг 2008, 12:16

plamen_hh написа:При мене като я задържа с повече газ и се получава после връщам малко и подавам пак и тръгваи после пак спира и така гадна работа плавно като давам газ по не се усеща обаче пак се появява при голямо натоварване :evil:


Твоето е дебитомер , като се прецака така прави , смениго и няма да имаш проблем.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 252
Регистриран на: 3.03.2008
Местоположение: Стара Загора
Кара: Е46 2.0d 99'

Мнение от IvaN66 » 25 Авг 2008, 15:36

Точно като се натисне педала на газта докрай около 3000 об се забелязва леко забиване,после на още два пъти в по-високите.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 24.08.2008

Мнение от opex » 25 Авг 2008, 19:19

А някой пробвал ли е да смени турбината си със променлива геометрия с нормална (без променлива геометрия)? 90% съм убеден, че цялата тази история се дължи на турбото.

Имам малко "странно" може би обяснение за това и всичко е на базата на най-елементарния принцип на турбото, чиято цел е независимо от какво се задвижва перка да нагнетява въздух, газ или каквото и да е пред себе си.
Предварително искам да кажа, че е много възможно да греша.

Всички знаем, че работата на тези двигатели е изключително зависима и прецизна и най-малката промяна в някоя от системите може да доведе до подобни проблеми.

Предварително искам да кажа, че малко съм се занимавал с двигатели. Тук има много хора, които разбират стотици пъти повече от мен, но всички се въртят около еднин и същи неща без някое от всичките решения за отделните възможни причинители, нито съвкупност от тях да е довел до успешното решаване на проблема за постоянно.

Занимавм се повече с компютри, повече с хардуер. Ще се опитам да не влизам в подробности :). На моя компютър преди време му взех доста мощен процесор, но използвах старото си охлаждане - радиатор с вентилатор. Вентилатора е с потенсиометър за регулиране на оборотите. Използвам програма за следене на температурата на ЦПУ-то, оборотите на вентилатора и т.н.

Първоначално държах вентилатора на ниски обороти, но процесора държеше висока темп. Постоянно увеличавах оборотите му и следях темп. като исках да е възможно по-охладен при по-ниски обороти (по-малко шум).
> Оказа се, че до едни обороти процесора е с една температура, а при по-високи обратно на очакването процесора започна повече да грее.
Заптах се защо и започнах да следвам 1 по 1 нещата и да си правя експерименти.

Вентилатора подобно на турбото нагнетява въздух пред себе си, който минава през ребрата на радиатора и охлажда. Над определени обороти обаче създава по-голямо налягане пред себе си, което се дължи на разстоянието на фугите между ребрата на радиатора, през които минава въздуха за да охлажда. Така се образува един вид въздушна възглавница и неможе да достигне достатъчно "студен" въздух по-надолу до ребрата на радиатора и до основата му при процесора, нито с необходимата скорост за да го охлади.
Всичко това е при опит с нормален вентилатор, който разбира се няма "променлива геометрия" :)

Сега - при турбото е друго.
При определени обороти на двигателя турвото се върти с определени обороти и нагнетява определено количество въздух.
При следващи това количество вече не е достатъчно.
Затова геометрията на лопатките се променя така, че при по-високи обороти да започне пак да нагнетява нужното количество пред себе си.
> Аз допускам, че е възможно точно в този момент да се крие разковничето на проблема. Части от милиметъра нагар по лопатките (примерно) могат да имат огромно влияние при тези изумителни обороти с които се въртят. Процеса на променянето на геометрията може да се забави доста и след като достигане по-високи обороти двигателя (съответно и геометрията се е променила) започва пак да работи нормално ( 23(4)00 - 2900(3000)rpm ? ), като през цялото това време има недостатъчно количество нагнетен въздух. От там сместа се променя, компютъра подава по-малко от нормалното гориво и мощността е ниска дори с педал до ламарината.

Все пак отново казвам това е един вид теория на човек който не се занимава задълбочено с тези неща, но си има и доста факти.
Реших да я напиша тъй като и най-малкото камъче може да обърне колата и някой на вид тъп съвет или изказване да наведе мислите към малко по-друга насока и току-виж се стигнало до истинската причина ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 16.05.2008
Местоположение: Devnya Drag Club

Мнение от plamen_hh » 25 Авг 2008, 22:10

ronnin написа:
plamen_hh написа:При мене като я задържа с повече газ и се получава после връщам малко и подавам пак и тръгваи после пак спира и така гадна работа плавно като давам газ по не се усеща обаче пак се появява при голямо натоварване :evil:


Твоето е дебитомер , като се прецака така прави , смениго и няма да имаш проблем.

Е защо тогава се оправя от време навреме пък някой път почва да пуши и изобщо да не върви без това съм поръчал клапанчето ще го сменя и после ще мисля за дебитомер дано да не е от него само че много пари :shock:

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook