Не пали - ега ти майтапа

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 79
Регистриран на: 6.07.2005
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: BMW Е60 530, М54В30

Не пали - ега ти майтапа

Мнение от pagu1 » 29 Юли 2008, 0:37

Колеги привет,
Ще започна с малко предисловие, за да разберете същността на майтапа, макар, че хич не ми е до майтапи. На един приятел колата му вчера внезапно изгасна и след като установихме, че бобината е изгоряла /нямаше искра/ днес я подменихме с нова, запалихме и отидохме да я пробваме. Връщаме се при моята кола - БМВ 316, М40 - бензин - метан и аз тръгвам да я паля и стартера не пожела да завърти. Досега никога не е имала проблеми с паленето, карам я вече трета година. Казах си че няма ток в акумулатора. Веднага уредихме прехвърляне на ток от другата кола. Стартера ми се опита да завърти, издаде някакъв звук но толкова. Пробвахме на дърпане. Както превключвателя на газовата си беше на автоматичен режим /първо пали на бенз и на 2000 оборота превключва на метан/ при дърпането нямаше никакви признаци че ще запали - напротив светлината на таблото беше минимална, оборотомера и километража бяха на нулата, въпреки, че ме дърпаха с около 40 км/ч. тогава реших да превключа директно на газ и ЧУДО - тя запали. Придвижих я до нас, спрях на стръмна улица, угасих двигателя, пробвах да запаля наново, но отново същият случай - таблото гасне като завъртя ключа, откъм стартера се чува нещо като ЧЪК и нищо. Пуснах я по нанадолното и я запалих на скорост отново на метан. В къщи си направих експеримент за последен път след като я угасих, но отново се чу чъкането от стартера, токовете се изгубиха, като след като върнах ключа на първа позиция, токовете отново дойдоха. Само да споделя, че още напървия опит да запаля на дърпане ми светна АБСа. Предполагам, че стартера се е прецакал, но защо не пожела да запали на бинзин? Дали и помпата се бъзика или е нещо друго.
някой от вас имал ли е подобен проблем? Как се сваля стартера - на колко болта се държи и дали трябва специален ключ? Като погледнах ми се видя нещо като еврейска звезда, само че на обратно.
Приемам всякакви съвети и благодаря предварително на всички...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Мнение от BiTurbo » 29 Юли 2008, 0:44

при мен така стартера правеше цък, цък и не въртеше ама беше от слабия акумукатор след като го заредих си пали без проблем, незнам кво може да е при тебе, Успех !
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 463
Регистриран на: 9.07.2005
Местоположение: София
Кара: E36 316 96', Е46 316 03'

Мнение от overclock » 29 Юли 2008, 9:42

Провери си първо акумулатора!Това с даването на ток в 90% от случайте не се получава поради калпави кабели.
Да влагаш чувства не е като да чувстваш влага!

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 29.07.2008

Мнение от Capitol » 29 Юли 2008, 13:12

Таралеж се вика на проблема ти (50%), ако въобще не ти върти стартера и не ти светват лампите на таблото при контакт. Аз имах същия проблем, на бутане палеше веднага иначе забравяш.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от kdl » 29 Юли 2008, 13:30

На кое казвате таралеж бре хора? Дайте една снимка да го видим това животно.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1688
Регистриран на: 19.02.2008
Местоположение: Павликени
Пол: Мъж
Кара: E39 530d touring

Мнение от cucko » 29 Юли 2008, 13:50

overclock написа:Провери си първо акумулатора!Това с даването на ток в 90% от случайте не се получава поради калпави кабели.
:yes: Направо го смени с друг(нов)!

Потребител
Аватар
Мнения: 34
Регистриран на: 28.07.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: M52B2?...E36
Мечтае да кара: E30...S52B32

Мнение от Лъчоо » 29 Юли 2008, 14:38

На м40 стартера се сваля много лесно.Трябваше ми един комплект гедорий и 30мин,на 3 болта е стартера.Старата за 1 месец счупи 3 броя и накрая смених и маховика.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 79
Регистриран на: 6.07.2005
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: BMW Е60 530, М54В30

Мнение от pagu1 » 29 Юли 2008, 19:36

Благодаря за съветите.
На 100% бях сигурен че е от стартера, но за всеки случай реших да пробвам и с друг акумулатор. Свалих моя и сложих акумулатора от колата на брат ми и ЧУДО - стартера завъртя. Веднага след това отидох и си купих нов. Сега няма проблем.
Основното което ме подведе, е че акумулатора никога не ми е създавал проблеми. Зимата ми се е случвало да не я карам три - четири дни и тогава въртеше но със зор. Сега направо ме шашна - умря изведнъж. Както и да е - благодаря още веднъж на отзовалите се.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1688
Регистриран на: 19.02.2008
Местоположение: Павликени
Пол: Мъж
Кара: E39 530d touring

Мнение от cucko » 29 Юли 2008, 19:39

Аха....видя ли...айде сега да почерпиш! :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1288
Регистриран на: 30.03.2008
Местоположение: Пловдив,Р.Конаре
Пол: Мъж
Кара: Камион колкото читалището...

Мнение от pistata9889 » 29 Юли 2008, 21:32

Заблудил си се че пали на метан а на бензин не иска,ама за метана ти трябва само ток на свещите и на клапана за метана,а да го запалиш на бензин...БМВ няма електроника :mhihi:
Когато трябва да вземеш решение относно една страна,изслушай и другата,може нейната версия да е по достоверна!!!

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook