смяна на свещи
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
смяна на свещи
Здравейте колеги ,
Търсих на всякъде и тук с търсачка и в нета ,тема в която се описва как се сменят свещи на двигател М43 ,но никъде не можах да намеря.(Намерих за смяна на свещи в Pelican partс.com но там беше показан двигател със свещи ,които са скрити а моите са открити и кабелите се захващат по съвсем различен начин,нещата са по различи от моя двигател. Гледах и в "RealOEM" устройството на кабелите и свещите за да ми подскаже горе долу какво да прая.) Знам че ще кажете - какво толкова има в смяната на едни свещи. Ами ще ви кажа. Опитах се да сваля кабелите от тях но уви ,дърпах ,дърпах и не излизат. Страх ме да ги дърпам по силно да не ги откъсна ,а знам че са бая скъпи. Значи хващам ги за металната част дето е точно над свещите (не ги дърпам за гумената част -не съм толко зле), но не излзат . Чудя се дали не се отвиват по някакъв начин или просто се дърпа по силно? И след това новите свещи при навиването трябва ли да се навият с динамометричен ключ или с ключа за свещите си е достатачно (ако ги навивам с динамометричен колко трябва да е силата ?). Някой ще каже- иди на майстор. Е да но аз пък искам да се понауча и да си пипам сам нещато които уж не са толкова сложни. Та колеги ще се радвам ако някой ,който е наясно с утройството на М43 сподели как да постъпя при тази уж несложна операция!
Търсих на всякъде и тук с търсачка и в нета ,тема в която се описва как се сменят свещи на двигател М43 ,но никъде не можах да намеря.(Намерих за смяна на свещи в Pelican partс.com но там беше показан двигател със свещи ,които са скрити а моите са открити и кабелите се захващат по съвсем различен начин,нещата са по различи от моя двигател. Гледах и в "RealOEM" устройството на кабелите и свещите за да ми подскаже горе долу какво да прая.) Знам че ще кажете - какво толкова има в смяната на едни свещи. Ами ще ви кажа. Опитах се да сваля кабелите от тях но уви ,дърпах ,дърпах и не излизат. Страх ме да ги дърпам по силно да не ги откъсна ,а знам че са бая скъпи. Значи хващам ги за металната част дето е точно над свещите (не ги дърпам за гумената част -не съм толко зле), но не излзат . Чудя се дали не се отвиват по някакъв начин или просто се дърпа по силно? И след това новите свещи при навиването трябва ли да се навият с динамометричен ключ или с ключа за свещите си е достатачно (ако ги навивам с динамометричен колко трябва да е силата ?). Някой ще каже- иди на майстор. Е да но аз пък искам да се понауча и да си пипам сам нещато които уж не са толкова сложни. Та колеги ще се радвам ако някой ,който е наясно с утройството на М43 сподели как да постъпя при тази уж несложна операция!
- ///milko way
- ентусиаст
-
- Мнения: 1089
- Регистриран на: 25.12.2002
- Местоположение: пловДИВ Стара ЗагорКА
- Кара: не кара пил-ама пий карал
по-добре дай 5лв на някой майстор,защото така или иначе няма да можеш да развиеш най вътрешната без да си купиш ключ или да махнеш акумолатора--ако имаш оригинален ключ--не става (дълъг е)
-сложи си NJK а не BOSCH
-сложи си NJK а не BOSCH

Bcu4ko cBъP|_|_|Ba Do5pe.Ako He|_|_|_o cBъP|_|_|u 3/\e,To npocTo He e cBъp|_|_|u/\o!
Акомулатора ми е в багажника и не ми пречи за отвиването. Проблема ми е първо как вообще да махна тия кабели- по силно да тегля ли, какво? А и не ми искат 5 а 20 лв за смяната на свещи. (Не ми е проблем аз до тука толко пари дадох по колата 20 лв още не са проблем ,но ми се ще да си пипам аз ,както вече казах.)
- emes691
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 124
- Регистриран на: 11.06.2008
- Пол: Мъж
- Кара: М-43Б-18,318i
И аз карам М43.Първо ако са ти оригинални кабелите не можеш да ги объркаш,понеже са надписани,на всяка една лула отгоре на нея си пише за кой цилиндър са.и забележи че и дължината им е различна.Второ ти трябва ключ,защото и място и дълбочина са кът.Трето,хващаш за лулата и дърпаш по сериозно.Четвърто,,,,пъхаш ключа,тои вътре трябва да има гумен пръстен,че като я развиеж този пръстен хваща свеща,иначе няма вадене от дупката,после слагаж новата в ключа,трябва да влезе в гум.пръстен,с това действие я центрираш за да не развалиш резбата на блока.И никакъв динамометричен ключ,мислиш че в сервизите ги навиват с такъв??????АААААА и не ги сменяй на горещ двигател
- indianeca
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 28.07.2007
- Местоположение: гр. София
- Пол: Мъж
- Кара: Табуретка със спортно окачване...
- Мечтае да кара: Фотьойл
- Детайли за колата: БМВ e46, M54B25
Най-добре двигателя да е студен. За това е добре например сутрин, ако имаш оригиналния ключ става идеално. Кабелите трябва да са надписани със цифричка за съответния цилиндър. Дърпаш кабела в самата основа от към свеща и сменяш! При слагане натискаш кабела към свеща така, че да се чуе едно щракване. Внимавай да не скъсаш някоя свещ. Съветвам те да си намериш или NGK или Denso, по възможност Iridium.
аа
Те кабелите са номерирани, поне мойте и няма как да ги объркаш. Внимавай й с капачето отгоре, че аз като ги сменях го напънах малко и едната щипка даде фира та сега съм без.... 

Re: аа
nigh7lif3 написа:Те кабелите са номерирани, поне мойте и няма как да ги объркаш. Внимавай й с капачето отгоре, че аз като ги сменях го напънах малко и едната щипка даде фира та сега съм без....
Колега , при мен няма капаче над свещите. Сещам се за какво говориш (точно такъв тип двигател със капаче над свещите глеах в "Pelican parts" как се сменят свещите). При мен свещите заедно с кабелите са открити- горната част на свещите заедно с кабел4ето са над главата и се виждат отстрани.
А трябва ли като отвивам и завивам свещите с ключа за свещи (при мен си е оригиналния) да ползвам някакво рамо или само така с ръка да ги отвивам и стягам ? (То тоя ключ представлява една тръбичка и така като го гледам не съм сигурен че ще могат да се отвият свещите само с ръка) Гледам че отзад на капака на багажника,дето стои ключа за свещите май е трябвало да има и още нещо към него ,можеби някакво лостче или нещо от сорта ,което да се прикрепя към тоя ключ (тая тръбичка) и с него по лесно да се отвива или завива? А ми прави впечатление че има по две дупки в които би могло примерно да се завре отверка и тя да се ползва за лост ?
- EDS
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 135
- Регистриран на: 10.03.2008
- Местоположение: Варната
- Пол: Мъж
- Кара: X3 3.0SD
- Мечтае да кара: Koenigsegg
- Детайли за колата: X3 3.0.SD стокова.. засега ;)
Ozir1S написа:Дърпаш яко кабелите щото вакуум нали се сещашИ помниш кой къде е бил за да няма после що не пали
Това на снимката е заради объркани кабели







- indianeca
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 28.07.2007
- Местоположение: гр. София
- Пол: Мъж
- Кара: Табуретка със спортно окачване...
- Мечтае да кара: Фотьойл
- Детайли за колата: БМВ e46, M54B25
- EDS
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 135
- Регистриран на: 10.03.2008
- Местоположение: Варната
- Пол: Мъж
- Кара: X3 3.0SD
- Мечтае да кара: Koenigsegg
- Детайли за колата: X3 3.0.SD стокова.. засега ;)
Като продавах старата си кола реших да си сваля свещите(дензо иридиум бяха на 2 месеца
) и да ги прехвърля на бимата ама какво стана още ми е мистерия - по принцип като закачаш кабелите на свещите няма как да ги объркаш понеже са по дължина,така че това което стана още не мога да си го обясня .Майсторчето което ги намести после така както трябва да са каза че били объркани към бобината- а аз там не съм ги разкачал абее объркана работа най вероятно причината съм аз , не бях откачил и акумулатора (ако това има някакво значение)Друг път няма да правя грешката да ги разкачам наведнъж а само един след друг че после бецален





16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани