проблем с .... маслото

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

Акулчо Костенурков Нинджов
Аватар
Мнения: 4664
Регистриран на: 7.08.2002
Местоположение: The city of Angels;)

проблем с .... маслото

Мнение от ati » 31 Авг 2004, 18:52

не, не е шега.
Като взех колата и видях, че не харчи видимо масло (т.е. не го изхвърля под вид на пари отзад) и двигателят е сух си казах - е тва е, поне с масло няма да се занимавам с тази кола.
И днес си я водя съвестно да ми сменят маслото при Киро (не бавареца) с е-30ската и сме си приготвили 4 литра масло, колкото трябва да събира с нов филтър. Преди това бях чел и питал Вайпъра, пък и Киро има същата, така че спор и две мнения по въпроса нямаше - трябват ни 4 литра.
Какво беше очудването ни, когато от колата изтекоха 5 литра и когато наляхме 4 литра и изчакахме да се смъкне додолу нивото на щеката бе едва на минимума, при положенуие, че трябваше да е горе :shock:
Палим колата - масло се качва догоре, датчика не свети - масло си има и в главата, но маслото си седи долу. Сменихме пръчката, да не би да е крива - не е, с на Киро пръчката същата работа.
Обаждам се на Слона (стария собственик) и той ми казва - ми и аз знам, че трябва да събира 4, но аз все я карах с 5 - толкова събираше и не ми го е хвърляла - и то наистина двигатекля е толкова сух отвън, че дори масления филтър се беше спекъл и се наложи да го продупчим, за да го свалим.
Някакви идей?
Сега сипах 200 мл отгоре - ако е крива тръбата за мерене и в каретра си има необходимите 4 литра предполагам, че 200 мл отгоре няма да са проблем, ако пък наистина е по-дълбок картера и си иска 5 литра - 200 мл над минумума също му стигат за работа.
въпросът ми е - как да проверя колко ми е необходимото количество?
Ати
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил

по-добре 2л пепси от 1.6л хонда
Аватар
Мнения: 5880
Регистриран на: 8.03.2002
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: каквото намери в гаража

Мнение от I.Voykov » 31 Авг 2004, 18:55

На мен М10-та ми събираше малко над 4 литра може би 4.2 - 4.3 за да е на средната между минимума и максимума, така че смятам че е нормално.
Изображение
http://WWW.BMWBG.CLUB
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Are you ///M enough ...?

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 31 Авг 2004, 19:47

ааа.. ма твоята 316 събира 4.3 литра по документи... та така... а на пръчката 0.3 литра си личи- даже много...

колко масло ти трябва? литража е без значение. гледай да е ок на клечката защото тя определя нивото и тя е смятана в отношение към смукалото на маслената помпа (което е важното).

друго- гледай да мерите на хоризонтална повърхност.. малко да е наклонена, ще има разлики. знам - елементарно ма да кажа... също ако е студено маслото, може да отнеме до 20-30 минути да се смъкне до долу...

радвай се че иска повече.. лошо няма. ако иска по-малко е неприятно..

честито между другото :)
алекс
трабант 601с
разни други возила

IBIZA Killer
Аватар
Мнения: 2038
Регистриран на: 6.03.2003
Местоположение: North Hollywood

Мнение от bawareca » 31 Авг 2004, 20:00

Ами ако картера е различен :roll: :?:
Изображение

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 31 Авг 2004, 20:02

да, може да е от м3... ма това нищо не променя защото маслената помпа си седи на същото място и очаква определено ниво... така че- клечката е определяща :)
алекс
трабант 601с
разни други возила

IBIZA Killer
Аватар
Мнения: 2038
Регистриран на: 6.03.2003
Местоположение: North Hollywood

Мнение от bawareca » 31 Авг 2004, 20:12

Ми не знам как е в Горубляне , ама при нас за един модел двигател имка по няколко модела картери, които вървят комплект с няколко модела маслени помпи :shock: И не само от М3 :!:
Различават се по формата и обема на ваната за маслото :idea:
Изображение

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 31 Авг 2004, 20:18

да. но коляновия вал на еднотипните двигатели винаги е еднакъв и ходи на еднаква дълбочина- независимо от картера. а нивото също се смята като отношение към дмт на коляновия вал така че да не стане миксер, мехурчета и загуба на налягане.. ;)

така че... нивото е определящо. а то се мери на клечката...

затова и като си купиш по-дълбок картер не ти го продават комплект със друга клечка а се ползва оригиналната...

а ние във горубляне... като цяло мухи лапаме :)
алекс
трабант 601с
разни други возила

IBIZA Killer
Аватар
Мнения: 2038
Регистриран на: 6.03.2003
Местоположение: North Hollywood

Мнение от bawareca » 31 Авг 2004, 20:45

Хич , ама хич не искам да се заяждам , особено с теб , ама ти виждал ли си картер за М10 за Е30 или за Е21 или за Е10 или за Е28 и ако си виждал колко пара би заложил че пръчките им за маслото са еднакви :?:
Изображение

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Мнение от ///Явор » 31 Авг 2004, 20:48

:mha: :mha: :mha: :mha: :smoke: :mha: :mha: :mha: :mha: :bchug:
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 31 Авг 2004, 20:52

Лошо няма, радвай се че не е по-малко от предвиденото :)

Аз последния път изсипах над 7 литра докато стигне до горната отбелязка на пръчката :shock:

Честито и от мене, не се включих на време в оригиналната тема. Очакваме подобаващ разказ за Е30ката, не мисли че ще се измъкнеш! ;)

ПС. И снимки!

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 31 Авг 2004, 21:00

ма ние не спориме- или поне аз не споря. моята философия е да пиша тука предимно и само от личен опит. от там и не е задължително да съм прав... :drinking:

а, за картер от е30- не съм виждал разбира се... виждал съм и сменял на други коли и всичките "тунинговани" картери идваха без клечки и помпи, но това е без значение.

също не мисля че може да се сравняват клечките на различни модели дори да са със един и същи двигател защото все си мисля че разположението на смукалката на маслените помпи е различно при различните модели.. а и предполагам че картерите също са различни поради куп причини.. примерно наизуст- сигурен съм че ако погледнеш нивото на смукалката на помпата на е30 и е21 и ще видиш че са различни.. от там и клечките са различни за да "компенсират" разликата...

но както казахме с кау- радвайте се че иска повече. лошо няма :)
алекс
трабант 601с
разни други возила

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 247
Регистриран на: 17.07.2004

Мнение от Sasho 28 » 31 Авг 2004, 21:23

alx написа:да. но коляновия вал на еднотипните двигатели винаги е еднакъв и ходи на еднаква дълбочина- независимо от картера. а нивото също се смята като отношение към дмт на коляновия вал така че да не стане миксер, мехурчета и загуба на налягане.. ;)

така че... нивото е определящо. а то се мери на клечката...

затова и като си купиш по-дълбок картер не ти го продават комплект със друга клечка а се ползва оригиналната...

а ние във горубляне... като цяло мухи лапаме :)
:yes:

IBIZA Killer
Аватар
Мнения: 2038
Регистриран на: 6.03.2003
Местоположение: North Hollywood

Мнение от bawareca » 31 Авг 2004, 21:36

Ми аз май досега говорех за извънземни :?
Изображение

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 31 Авг 2004, 21:40

не разбрах? идеята ми беше че квото пише на клечката- това е... независимо дали отдолу има картер или бидон? :)

:ok:
алекс
трабант 601с
разни други возила

IBIZA Killer
Аватар
Мнения: 2038
Регистриран на: 6.03.2003
Местоположение: North Hollywood

Мнение от bawareca » 31 Авг 2004, 21:55

Освен ако отдолу не е картер тип"х" с клечка за картер тип "у" :shock:
Което не би трябвало да е ненормално за БГ 8)
Изображение

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook