проблем с .... маслото
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- ati
- Акулчо Костенурков Нинджов
-
- Мнения: 4664
- Регистриран на: 7.08.2002
- Местоположение: The city of Angels;)
проблем с .... маслото
не, не е шега.
Като взех колата и видях, че не харчи видимо масло (т.е. не го изхвърля под вид на пари отзад) и двигателят е сух си казах - е тва е, поне с масло няма да се занимавам с тази кола.
И днес си я водя съвестно да ми сменят маслото при Киро (не бавареца) с е-30ската и сме си приготвили 4 литра масло, колкото трябва да събира с нов филтър. Преди това бях чел и питал Вайпъра, пък и Киро има същата, така че спор и две мнения по въпроса нямаше - трябват ни 4 литра.
Какво беше очудването ни, когато от колата изтекоха 5 литра и когато наляхме 4 литра и изчакахме да се смъкне додолу нивото на щеката бе едва на минимума, при положенуие, че трябваше да е горе
Палим колата - масло се качва догоре, датчика не свети - масло си има и в главата, но маслото си седи долу. Сменихме пръчката, да не би да е крива - не е, с на Киро пръчката същата работа.
Обаждам се на Слона (стария собственик) и той ми казва - ми и аз знам, че трябва да събира 4, но аз все я карах с 5 - толкова събираше и не ми го е хвърляла - и то наистина двигатекля е толкова сух отвън, че дори масления филтър се беше спекъл и се наложи да го продупчим, за да го свалим.
Някакви идей?
Сега сипах 200 мл отгоре - ако е крива тръбата за мерене и в каретра си има необходимите 4 литра предполагам, че 200 мл отгоре няма да са проблем, ако пък наистина е по-дълбок картера и си иска 5 литра - 200 мл над минумума също му стигат за работа.
въпросът ми е - как да проверя колко ми е необходимото количество?
Ати
Като взех колата и видях, че не харчи видимо масло (т.е. не го изхвърля под вид на пари отзад) и двигателят е сух си казах - е тва е, поне с масло няма да се занимавам с тази кола.
И днес си я водя съвестно да ми сменят маслото при Киро (не бавареца) с е-30ската и сме си приготвили 4 литра масло, колкото трябва да събира с нов филтър. Преди това бях чел и питал Вайпъра, пък и Киро има същата, така че спор и две мнения по въпроса нямаше - трябват ни 4 литра.
Какво беше очудването ни, когато от колата изтекоха 5 литра и когато наляхме 4 литра и изчакахме да се смъкне додолу нивото на щеката бе едва на минимума, при положенуие, че трябваше да е горе

Палим колата - масло се качва догоре, датчика не свети - масло си има и в главата, но маслото си седи долу. Сменихме пръчката, да не би да е крива - не е, с на Киро пръчката същата работа.
Обаждам се на Слона (стария собственик) и той ми казва - ми и аз знам, че трябва да събира 4, но аз все я карах с 5 - толкова събираше и не ми го е хвърляла - и то наистина двигатекля е толкова сух отвън, че дори масления филтър се беше спекъл и се наложи да го продупчим, за да го свалим.
Някакви идей?
Сега сипах 200 мл отгоре - ако е крива тръбата за мерене и в каретра си има необходимите 4 литра предполагам, че 200 мл отгоре няма да са проблем, ако пък наистина е по-дълбок картера и си иска 5 литра - 200 мл над минумума също му стигат за работа.
въпросът ми е - как да проверя колко ми е необходимото количество?
Ати
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил
- I.Voykov
- по-добре 2л пепси от 1.6л хонда
-
- Мнения: 5880
- Регистриран на: 8.03.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: каквото намери в гаража
На мен М10-та ми събираше малко над 4 литра може би 4.2 - 4.3 за да е на средната между минимума и максимума, така че смятам че е нормално.

http://WWW.BMWBG.CLUB
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Are you ///M enough ...?
ааа.. ма твоята 316 събира 4.3 литра по документи... та така... а на пръчката 0.3 литра си личи- даже много...
колко масло ти трябва? литража е без значение. гледай да е ок на клечката защото тя определя нивото и тя е смятана в отношение към смукалото на маслената помпа (което е важното).
друго- гледай да мерите на хоризонтална повърхност.. малко да е наклонена, ще има разлики. знам - елементарно ма да кажа... също ако е студено маслото, може да отнеме до 20-30 минути да се смъкне до долу...
радвай се че иска повече.. лошо няма. ако иска по-малко е неприятно..
честито между другото
колко масло ти трябва? литража е без значение. гледай да е ок на клечката защото тя определя нивото и тя е смятана в отношение към смукалото на маслената помпа (което е важното).
друго- гледай да мерите на хоризонтална повърхност.. малко да е наклонена, ще има разлики. знам - елементарно ма да кажа... също ако е студено маслото, може да отнеме до 20-30 минути да се смъкне до долу...
радвай се че иска повече.. лошо няма. ако иска по-малко е неприятно..
честито между другото

алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
да. но коляновия вал на еднотипните двигатели винаги е еднакъв и ходи на еднаква дълбочина- независимо от картера. а нивото също се смята като отношение към дмт на коляновия вал така че да не стане миксер, мехурчета и загуба на налягане..
така че... нивото е определящо. а то се мери на клечката...
затова и като си купиш по-дълбок картер не ти го продават комплект със друга клечка а се ползва оригиналната...
а ние във горубляне... като цяло мухи лапаме

така че... нивото е определящо. а то се мери на клечката...
затова и като си купиш по-дълбок картер не ти го продават комплект със друга клечка а се ползва оригиналната...
а ние във горубляне... като цяло мухи лапаме

алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- ///Явор
- Летящия холандец
-
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
:mha: :mha: :mha: :mha:
:mha: :mha: :mha: :mha: 



С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782
- kay
- просветлен
-
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
Лошо няма, радвай се че не е по-малко от предвиденото
Аз последния път изсипах над 7 литра докато стигне до горната отбелязка на пръчката
Честито и от мене, не се включих на време в оригиналната тема. Очакваме подобаващ разказ за Е30ката, не мисли че ще се измъкнеш!
ПС. И снимки!

Аз последния път изсипах над 7 литра докато стигне до горната отбелязка на пръчката

Честито и от мене, не се включих на време в оригиналната тема. Очакваме подобаващ разказ за Е30ката, не мисли че ще се измъкнеш!

ПС. И снимки!
ма ние не спориме- или поне аз не споря. моята философия е да пиша тука предимно и само от личен опит. от там и не е задължително да съм прав...
а, за картер от е30- не съм виждал разбира се... виждал съм и сменял на други коли и всичките "тунинговани" картери идваха без клечки и помпи, но това е без значение.
също не мисля че може да се сравняват клечките на различни модели дори да са със един и същи двигател защото все си мисля че разположението на смукалката на маслените помпи е различно при различните модели.. а и предполагам че картерите също са различни поради куп причини.. примерно наизуст- сигурен съм че ако погледнеш нивото на смукалката на помпата на е30 и е21 и ще видиш че са различни.. от там и клечките са различни за да "компенсират" разликата...
но както казахме с кау- радвайте се че иска повече. лошо няма

а, за картер от е30- не съм виждал разбира се... виждал съм и сменял на други коли и всичките "тунинговани" картери идваха без клечки и помпи, но това е без значение.
също не мисля че може да се сравняват клечките на различни модели дори да са със един и същи двигател защото все си мисля че разположението на смукалката на маслените помпи е различно при различните модели.. а и предполагам че картерите също са различни поради куп причини.. примерно наизуст- сигурен съм че ако погледнеш нивото на смукалката на помпата на е30 и е21 и ще видиш че са различни.. от там и клечките са различни за да "компенсират" разликата...
но както казахме с кау- радвайте се че иска повече. лошо няма

алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
alx написа:да. но коляновия вал на еднотипните двигатели винаги е еднакъв и ходи на еднаква дълбочина- независимо от картера. а нивото също се смята като отношение към дмт на коляновия вал така че да не стане миксер, мехурчета и загуба на налягане..
така че... нивото е определящо. а то се мери на клечката...
затова и като си купиш по-дълбок картер не ти го продават комплект със друга клечка а се ползва оригиналната...
а ние във горубляне... като цяло мухи лапаме

22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани