На колко километра се сменят различните филтри
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
plamen_hh написа:така че мисля че си е живо изтезание за мотора да го даржа до 10 хил.км.
да така е , ако мине 10 хил км особенно ако стигне до 12 хил и двигателя е за основен ремонт



Последна промяна vAiO на 05 Юни 2008, 7:07, променена общо 1 път
- alexsch
- ентусиаст
-
- Мнения: 1410
- Регистриран на: 25.10.2007
- Местоположение: на жълтите павета
- Кара: на бира и кебапчета
- Мечтае да кара: М6-ца кабрио
...е нали на бмв маслата са long-life? като занулиш сервизния интервал ти излиза 30 000?! айде да караш до 20 000 ама на 8 000 да го смениш?1?
alexsch написа:...е нали на бмв маслата са long-life? като занулиш сервизния интервал ти излиза 30 000?! айде да караш до 20 000 ама на 8 000 да го смениш?1?
всичко зависи от горивото с което караш ... т.е. това което е в резервоара, а не това което пише на бензиноколонката.... както знаете маслото има и почистваща функция ... ако караш с кофти нафта и караш на къси разтояния градско така или иначе маслото трябва да се смени на период около година ... аз лично зареждам само хубаво "уж хубав" дизел и въпреки съм заложил смяна на по-често ...
.. + това на двигателя лошо няма да му стане от смяна на маслото на по-малък интервал .... а относно сервизните интервали (и тук говоря конкретно за дизелите) ако караш до сервизният интервал (28.8 хил) трябва да си безотговорен, ако караш след него трябва да си луд ... не гледайте, че сервизните интервали на тези коли са толкова удължени - гледайте, че гаранционният срок е скъсен до 2 години или 100хил. км. ... нашият дизел е минал и двата показателя, така че ако след 150лв. дадени за смяна на масло по средата на една ваша смяна си свиркам, това е защото се чуствам една идея по-спокоен за турбинката и дебитомерчето.
Пуснал съм един линк към UK форум в темата "проблеми при Е46" - погледнете го.
- mili4uk
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 552
- Регистриран на: 18.02.2008
- Пол: Мъж
- Кара: жена си да дрифти
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: харчи малко - върви на страх
Добре де... аз имам една малко по-различна теория за маслото
В зависимост от типа каране - дали постоянно е в лютеницата или караш спокоино, градско или извънградско !
При пръвия случай + градско - карам не повече от 7-8К киломерти при това с БМВ масло.
Като карам спокойно градско и извън градско ... спокойно си минавам 10-12 К без да се притеснявам (пак с БМВ масло) !
*спокойно имам предвид... до 3-4К оборота без много много извращения !
*при ръчка... почти не изпускам завой на дрифтене... палене на гуми.. постоянна ръчка до към 5К оборота !
Според мен основните фактори влияещи на качеството на маслото са :
Самата марка на маслото
Синтетика, Полу Син. - съответно 5w/10w na 40/30/50
Типа каране
Типа двигател
Нафта/Бензин !
Според мен си е твърде индивидуално макар че обще взето е приравнено към някакви средни стойности за време за смяна на маслото при различните автомобили !

В зависимост от типа каране - дали постоянно е в лютеницата или караш спокоино, градско или извънградско !
При пръвия случай + градско - карам не повече от 7-8К киломерти при това с БМВ масло.
Като карам спокойно градско и извън градско ... спокойно си минавам 10-12 К без да се притеснявам (пак с БМВ масло) !
*спокойно имам предвид... до 3-4К оборота без много много извращения !
*при ръчка... почти не изпускам завой на дрифтене... палене на гуми.. постоянна ръчка до към 5К оборота !
Според мен основните фактори влияещи на качеството на маслото са :
Самата марка на маслото
Синтетика, Полу Син. - съответно 5w/10w na 40/30/50
Типа каране
Типа двигател
Нафта/Бензин !
Според мен си е твърде индивидуално макар че обще взето е приравнено към някакви средни стойности за време за смяна на маслото при различните автомобили !
Beat the Devil
http://www.youtube.com/watch?v=k-cbiYzlHOk
http://www.youtube.com/watch?v=k-cbiYzlHOk
Моята теория е съвсем друга
няма начин да измериш какво е точно износването на двигателя, до колко се променят характеристиките на маслото на 5-6-7-20-30к км и общо взето всичко свързано с маслото е "страх, лозе пази" т.е. колкото по-често го сменят толкова повече предпазваш двигателя, но точно колко никой не може да ти каже. Сигурен съм че са малко хората които са карали един двигател от 0км до 500 000км за да могат да кажат точно какво се случва на всеки един етап от него съответно със съответното масло, със българска нафта, със не знам си какви филтри ... и т.н.
така че сменяйте маслото колкото може по-често за да ви е мирна главата
според мен да сменяш маслото си до 10 000км е нормално и логично
няма начин да измериш какво е точно износването на двигателя, до колко се променят характеристиките на маслото на 5-6-7-20-30к км и общо взето всичко свързано с маслото е "страх, лозе пази" т.е. колкото по-често го сменят толкова повече предпазваш двигателя, но точно колко никой не може да ти каже. Сигурен съм че са малко хората които са карали един двигател от 0км до 500 000км за да могат да кажат точно какво се случва на всеки един етап от него съответно със съответното масло, със българска нафта, със не знам си какви филтри ... и т.н.
така че сменяйте маслото колкото може по-често за да ви е мирна главата
според мен да сменяш маслото си до 10 000км е нормално и логично
- mili4uk
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 552
- Регистриран на: 18.02.2008
- Пол: Мъж
- Кара: жена си да дрифти
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: харчи малко - върви на страх
© написа:Моята теория е съвсем друга
няма начин да измериш какво е точно износването на двигателя, до колко се променят характеристиките на маслото на 5-6-7-20-30к км и общо взето всичко свързано с маслото е "страх, лозе пази" т.е. колкото по-често го сменят толкова повече предпазваш двигателя, но точно колко никой не може да ти каже. Сигурен съм че са малко хората които са карали един двигател от 0км до 500 000км за да могат да кажат точно какво се случва на всеки един етап от него съответно със съответното масло, със българска нафта, със не знам си какви филтри ... и т.н.
така че сменяйте маслото колкото може по-често за да ви е мирна главата
според мен да сменяш маслото си до 10 000км е нормално и логично
Абсолютно .... общо взето единственото нещо което не съм съгласен с теб е в началото на товето изречение че твоята теория е съвсем друга от моята

Просто факторите влияещи върху маслото са твърде много и много малко хора могат да кажат по всеки един от параграфите с абсолютна точност.
Просто наблегнах на това че карането е един от факторите зависещи за маслото... което според мен не бе посочено до момента...
Събрано заедно... обославят средна стойност от около 10 000 км за среден тип каране, средно износване.... и т.н.
А ако човек има възможност... да го сменя на 3-4К километра... може само да е от плюс !
Аз лично съм карал кола... която мина над 25К километра и не и беше сменено маслото, ангренажа и подобните прилежащи екстри .. и още работеше

Beat the Devil
http://www.youtube.com/watch?v=k-cbiYzlHOk
http://www.youtube.com/watch?v=k-cbiYzlHOk
- kriso85
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4093
- Регистриран на: 28.11.2006
- Местоположение: София/Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
- Мечтае да кара: BMW M
tankishev написа:alexsch написа:...е нали на бмв маслата са long-life? като занулиш сервизния интервал ти излиза 30 000?! айде да караш до 20 000 ама на 8 000 да го смениш?1?
за турбинката и дебитомерчето.
Пуснал съм един линк към UK форум в темата "проблеми при Е46" - погледнете го.
Маслото няма нищо общо с дебитомера

Иначе незнам как го тълкувате тоя сервизен интервал - според мен това си е ОЙЛ СЪРВИЗ, но вместо с чертички, той е в километри.
Не смятам че ако колата си е добре трябва да ходя по сервизи на всеки 30к км. ( то обикновено по-честичко се ходи,ама

И друго да вметна - за горивния филтер - горивата в БГ не са скапани в смисъл че има камъчета и парченца вътре (а горивния филтер пропуска течноста и задържа частиците вътре в себе си), а просто качеството на течните съставки и отношението м/у тях е малко по-различно. Така че и всяка седмица да сменяш горивен филтър няма да се спасиш от кофти нафта/бензин.
И както колегите по-горе правилно отбелязаха - сменяйте си маслата по-честико , карайте с подходящо за вашия двигател и си свиркайте

ПП: и гледам всички пишете за филтър на картерните газове

"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda

- alexsch
- ентусиаст
-
- Мнения: 1410
- Регистриран на: 25.10.2007
- Местоположение: на жълтите павета
- Кара: на бира и кебапчета
- Мечтае да кара: М6-ца кабрио
..тоя филтър на картерните газове май е характерен за дизеловите мотори- при ауди го има 2,5 тди, а 1,9 тди го няма! странно но факт. не съм чувал бензинови мотори да го имат- ако някой от колегите знае, нека ме поправи
- cfk
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 309
- Регистриран на: 6.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E83 LCI 3.0d; E46 LCI 330i
- Мечтае да кара: BMW
А някой прави ли си при смяната на маслото промивка на двигателя преди да сипе новото, това вече няколко пъти го чувам и се чудя дали има смисъл от тази манипулация
- Archangel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2337
- Регистриран на: 13.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: N42B20 с ръкавици
- Мечтае да кара: Spitfire
И аз така- на 10 000км. всички масла и филтри. Даже и на скоростите сменям.
Rainbow shaker,
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..
- ludia
-
-
- Мнения: 1079
- Регистриран на: 6.05.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Бързо
- Мечтае да кара: М3 Е92
На мен на таблото си ми излиза 22 000 км. след смяна на маслото и мисля да го сменя минимум след 12 000км. а това да сменяш маслото на 8000 е смешна история. Забелязал сам че на различните модели им се сменя на различни км. така че това не е някаква измислица от БМВ а мах. период на употреба на масло Кастрол от дару кар 10х40 скъпичко на литър.
А и тези филтри дето ги сменяте на климата през 10 20к км. според мен е доста често. Спокоино един такъв ф-тър издържа 2г.
Но които кара авт. с-к да не вярва че маслото е вечно !
Сменя се според типа кутия. М/у 30 и 90к км.
к=000
А и тези филтри дето ги сменяте на климата през 10 20к км. според мен е доста често. Спокоино един такъв ф-тър издържа 2г.
Но които кара авт. с-к да не вярва че маслото е вечно !
Сменя се според типа кутия. М/у 30 и 90к км.
к=000

БМВ не е нито най-бързата кола, нито най-луксозната, сигурно не и най-красивата, тя е просто НАЙ-ДОБРАТА!
http://clip4e.com/play.php?id=45143
- bad_bad_boy
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 265
- Регистриран на: 19.04.2008
- Местоположение: русе
- Пол: Мъж
- Кара: Х5 Е70-3.0D
- Мечтае да кара: BMW X6M
нормално е да сменяш масло на 10 000, при положение, че му дават два пъти повече/поне си спокоен/! И аз така практикувам на 10 000км сменям маслото и вс филтри, на купето и горивния на 2 смени 

ex E36-97"................ ex 525dA-02"-163kc++
ex 330d-00"-184kc......ex 320d-02"-150kc
ex E36-tds-97"...........ex 118d-05"-122kc
ex 320d-99"-136kc......ex 330d-03" - 184kc+
ex 320d-00"-136kc......ex 530dA-05" - 218 kc
ex E83-05"-3.0dA-204kc...ex E90-320i-150kc
E60-530xdA-231kc...ex.E60-530dA-sed-3БР.
now loading pleace wait..............
ex 330d-00"-184kc......ex 320d-02"-150kc
ex E36-tds-97"...........ex 118d-05"-122kc
ex 320d-99"-136kc......ex 330d-03" - 184kc+
ex 320d-00"-136kc......ex 530dA-05" - 218 kc
ex E83-05"-3.0dA-204kc...ex E90-320i-150kc
E60-530xdA-231kc...ex.E60-530dA-sed-3БР.
now loading pleace wait..............
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани