На колко километра се сменят различните филтри

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

ШОП
Аватар
Мнения: 3110
Регистриран на: 23.06.2003
Местоположение: София
Кара: e87lci

Мнение от BMDrago » 04 Юни 2008, 22:21

:mhihi:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 16.05.2008
Местоположение: Devnya Drag Club

Мнение от plamen_hh » 04 Юни 2008, 22:21

Stoyan7777 написа:чакай малко,
искаш да кажеш, че сменяш маслото на 8000 км?
какво масло слагаш? То ако е така аз трябва да сменям
маслото на всеки месец

Е аз карам със селения 10w40 и филтрите са на filtron така че мисля че си е живо изтезание за мотора да го даржа до 10 хил.км.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 145
Регистриран на: 23.01.2008

Мнение от vAiO » 04 Юни 2008, 23:28

plamen_hh написа:така че мисля че си е живо изтезание за мотора да го даржа до 10 хил.км.


да така е , ако мине 10 хил км особенно ако стигне до 12 хил и двигателя е за основен ремонт :roll: :kuku: :lol:
Последна промяна vAiO на 05 Юни 2008, 7:07, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1410
Регистриран на: 25.10.2007
Местоположение: на жълтите павета
Кара: на бира и кебапчета
Мечтае да кара: М6-ца кабрио

Мнение от alexsch » 05 Юни 2008, 6:15

...е нали на бмв маслата са long-life? като занулиш сервизния интервал ти излиза 30 000?! айде да караш до 20 000 ама на 8 000 да го смениш?1?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 311
Регистриран на: 5.10.2007

Мнение от tankishev » 05 Юни 2008, 8:40

alexsch написа:...е нали на бмв маслата са long-life? като занулиш сервизния интервал ти излиза 30 000?! айде да караш до 20 000 ама на 8 000 да го смениш?1?


всичко зависи от горивото с което караш ... т.е. това което е в резервоара, а не това което пише на бензиноколонката.... както знаете маслото има и почистваща функция ... ако караш с кофти нафта и караш на къси разтояния градско така или иначе маслото трябва да се смени на период около година ... аз лично зареждам само хубаво "уж хубав" дизел и въпреки съм заложил смяна на по-често ...

.. + това на двигателя лошо няма да му стане от смяна на маслото на по-малък интервал .... а относно сервизните интервали (и тук говоря конкретно за дизелите) ако караш до сервизният интервал (28.8 хил) трябва да си безотговорен, ако караш след него трябва да си луд ... не гледайте, че сервизните интервали на тези коли са толкова удължени - гледайте, че гаранционният срок е скъсен до 2 години или 100хил. км. ... нашият дизел е минал и двата показателя, така че ако след 150лв. дадени за смяна на масло по средата на една ваша смяна си свиркам, това е защото се чуствам една идея по-спокоен за турбинката и дебитомерчето.
Пуснал съм един линк към UK форум в темата "проблеми при Е46" - погледнете го.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 552
Регистриран на: 18.02.2008
Пол: Мъж
Кара: жена си да дрифти
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: харчи малко - върви на страх

Мнение от mili4uk » 05 Юни 2008, 10:23

Добре де... аз имам една малко по-различна теория за маслото :)
В зависимост от типа каране - дали постоянно е в лютеницата или караш спокоино, градско или извънградско !
При пръвия случай + градско - карам не повече от 7-8К киломерти при това с БМВ масло.
Като карам спокойно градско и извън градско ... спокойно си минавам 10-12 К без да се притеснявам (пак с БМВ масло) !

*спокойно имам предвид... до 3-4К оборота без много много извращения !
*при ръчка... почти не изпускам завой на дрифтене... палене на гуми.. постоянна ръчка до към 5К оборота !

Според мен основните фактори влияещи на качеството на маслото са :
Самата марка на маслото
Синтетика, Полу Син. - съответно 5w/10w na 40/30/50
Типа каране
Типа двигател
Нафта/Бензин !

Според мен си е твърде индивидуално макар че обще взето е приравнено към някакви средни стойности за време за смяна на маслото при различните автомобили !

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Мнение от © » 05 Юни 2008, 12:11

Моята теория е съвсем друга
няма начин да измериш какво е точно износването на двигателя, до колко се променят характеристиките на маслото на 5-6-7-20-30к км и общо взето всичко свързано с маслото е "страх, лозе пази" т.е. колкото по-често го сменят толкова повече предпазваш двигателя, но точно колко никой не може да ти каже. Сигурен съм че са малко хората които са карали един двигател от 0км до 500 000км за да могат да кажат точно какво се случва на всеки един етап от него съответно със съответното масло, със българска нафта, със не знам си какви филтри ... и т.н.
така че сменяйте маслото колкото може по-често за да ви е мирна главата
според мен да сменяш маслото си до 10 000км е нормално и логично

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 552
Регистриран на: 18.02.2008
Пол: Мъж
Кара: жена си да дрифти
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: харчи малко - върви на страх

Мнение от mili4uk » 05 Юни 2008, 13:41

© написа:Моята теория е съвсем друга
няма начин да измериш какво е точно износването на двигателя, до колко се променят характеристиките на маслото на 5-6-7-20-30к км и общо взето всичко свързано с маслото е "страх, лозе пази" т.е. колкото по-често го сменят толкова повече предпазваш двигателя, но точно колко никой не може да ти каже. Сигурен съм че са малко хората които са карали един двигател от 0км до 500 000км за да могат да кажат точно какво се случва на всеки един етап от него съответно със съответното масло, със българска нафта, със не знам си какви филтри ... и т.н.
така че сменяйте маслото колкото може по-често за да ви е мирна главата
според мен да сменяш маслото си до 10 000км е нормално и логично

Абсолютно .... общо взето единственото нещо което не съм съгласен с теб е в началото на товето изречение че твоята теория е съвсем друга от моята :)
Просто факторите влияещи върху маслото са твърде много и много малко хора могат да кажат по всеки един от параграфите с абсолютна точност.
Просто наблегнах на това че карането е един от факторите зависещи за маслото... което според мен не бе посочено до момента...
Събрано заедно... обославят средна стойност от около 10 000 км за среден тип каране, средно износване.... и т.н.
А ако човек има възможност... да го сменя на 3-4К километра... може само да е от плюс !
Аз лично съм карал кола... която мина над 25К километра и не и беше сменено маслото, ангренажа и подобните прилежащи екстри .. и още работеше :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4093
Регистриран на: 28.11.2006
Местоположение: София/Сандански
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
Мечтае да кара: BMW M

Мнение от kriso85 » 05 Юни 2008, 15:09

tankishev написа:
alexsch написа:...е нали на бмв маслата са long-life? като занулиш сервизния интервал ти излиза 30 000?! айде да караш до 20 000 ама на 8 000 да го смениш?1?


за турбинката и дебитомерчето.
Пуснал съм един линк към UK форум в темата "проблеми при Е46" - погледнете го.

Маслото няма нищо общо с дебитомера :winky:
Иначе незнам как го тълкувате тоя сервизен интервал - според мен това си е ОЙЛ СЪРВИЗ, но вместо с чертички, той е в километри.
Не смятам че ако колата си е добре трябва да ходя по сервизи на всеки 30к км. ( то обикновено по-честичко се ходи,ама :confused: )

И друго да вметна - за горивния филтер - горивата в БГ не са скапани в смисъл че има камъчета и парченца вътре (а горивния филтер пропуска течноста и задържа частиците вътре в себе си), а просто качеството на течните съставки и отношението м/у тях е малко по-различно. Така че и всяка седмица да сменяш горивен филтър няма да се спасиш от кофти нафта/бензин.
И както колегите по-горе правилно отбелязаха - сменяйте си маслата по-честико , карайте с подходящо за вашия двигател и си свиркайте ;)

ПП: и гледам всички пишете за филтър на картерните газове :arrow: 318ката има ли такъв щото за първи път чувам за такова животно
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1410
Регистриран на: 25.10.2007
Местоположение: на жълтите павета
Кара: на бира и кебапчета
Мечтае да кара: М6-ца кабрио

Мнение от alexsch » 05 Юни 2008, 21:20

..тоя филтър на картерните газове май е характерен за дизеловите мотори- при ауди го има 2,5 тди, а 1,9 тди го няма! странно но факт. не съм чувал бензинови мотори да го имат- ако някой от колегите знае, нека ме поправи

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 311
Регистриран на: 5.10.2007

Мнение от tankishev » 05 Юни 2008, 21:20

kriso85 написа: Маслото няма нищо общо с дебитомера :winky:

Има ... когато сменяш въздушен филтър заедно със смяната на маслото на :mhihi:
А точно за да не се ходи по-често сменяй маслото на всеки 10хил. км. вместо на 30хил.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 6.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E83 LCI 3.0d; E46 LCI 330i
Мечтае да кара: BMW

Мнение от cfk » 06 Юни 2008, 7:28

А някой прави ли си при смяната на маслото промивка на двигателя преди да сипе новото, това вече няколко пъти го чувам и се чудя дали има смисъл от тази манипулация

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2337
Регистриран на: 13.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N42B20 с ръкавици
Мечтае да кара: Spitfire

Мнение от Archangel » 06 Юни 2008, 7:52

И аз така- на 10 000км. всички масла и филтри. Даже и на скоростите сменям.
Rainbow shaker,
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..


Аватар
Мнения: 1079
Регистриран на: 6.05.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Бързо
Мечтае да кара: М3 Е92

Мнение от ludia » 11 Дек 2008, 17:11

На мен на таблото си ми излиза 22 000 км. след смяна на маслото и мисля да го сменя минимум след 12 000км. а това да сменяш маслото на 8000 е смешна история. Забелязал сам че на различните модели им се сменя на различни км. така че това не е някаква измислица от БМВ а мах. период на употреба на масло Кастрол от дару кар 10х40 скъпичко на литър.
А и тези филтри дето ги сменяте на климата през 10 20к км. според мен е доста често. Спокоино един такъв ф-тър издържа 2г.
Но които кара авт. с-к да не вярва че маслото е вечно !
Сменя се според типа кутия. М/у 30 и 90к км.
к=000
Изображение
БМВ не е нито най-бързата кола, нито най-луксозната, сигурно не и най-красивата, тя е просто НАЙ-ДОБРАТА!


http://clip4e.com/play.php?id=45143

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 265
Регистриран на: 19.04.2008
Местоположение: русе
Пол: Мъж
Кара: Х5 Е70-3.0D
Мечтае да кара: BMW X6M

Мнение от bad_bad_boy » 12 Дек 2008, 4:29

нормално е да сменяш масло на 10 000, при положение, че му дават два пъти повече/поне си спокоен/! И аз така практикувам на 10 000км сменям маслото и вс филтри, на купето и горивния на 2 смени ;)
ex E36-97"................ ex 525dA-02"-163kc++
ex 330d-00"-184kc......ex 320d-02"-150kc
ex E36-tds-97"...........ex 118d-05"-122kc
ex 320d-99"-136kc......ex 330d-03" - 184kc+
ex 320d-00"-136kc......ex 530dA-05" - 218 kc
ex E83-05"-3.0dA-204kc...ex E90-320i-150kc
E60-530xdA-231kc...ex.E60-530dA-sed-3БР.
now loading pleace wait..............

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook