Проблем с фабрично вграден ДСП - разрешен

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 23.04.2009
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530I M sport
Мечтае да кара: //M5
Детайли за колата: Saloon Manual Transmission

Проблем с фабрично вграден ДСП - разрешен

Мнение от g_dobreff » 28 Фев 2017, 15:46

Здравейте, имам проблем с несвирещи говорители в колата. Става въпрос за говорителя в предна лява кора на вратата и заден ляв, който е в кората под задното стъкло. Разглобих кората на вратата и направих тест с друг източник на сигнал. Говорителя работи със сигурност. Понеже не съм запознат със свързаността между модулите, интересува ме в кой от всичките модули може да е проблема? Колата е е39 седан фейслифт с 16:9 mk3 навигация и фабрично вграден DSP.
Поздрави
Последна промяна g_dobreff на 06 Мар 2017, 14:07, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Проблем с фабрично вграден ДСП

Мнение от Ivo_Borisov » 28 Фев 2017, 15:59

До всеки говорител отива отделна двойка кабели директно от усилвателя.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 23.04.2009
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530I M sport
Мечтае да кара: //M5
Детайли за колата: Saloon Manual Transmission

Re: Проблем с фабрично вграден ДСП

Мнение от g_dobreff » 28 Фев 2017, 16:02

Това е ясно. Възможно ли е проблема да не е в усилвателя а в БМ модула примерно? Има ли филтри или други елементи по веригата между усилвателя и говорителите?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 367
Регистриран на: 12.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39 TDS

Re: Проблем с фабрично вграден ДСП

Мнение от Vladocbr » 28 Фев 2017, 16:09

Не! Проблема е в усилвател, който подлежи на ремонт, но трудно. Ако нямаш кой да ти го прави за без пари по добре си купи друг.

Sent from my E2303 using Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 23.04.2009
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530I M sport
Мечтае да кара: //M5
Детайли за колата: Saloon Manual Transmission

Re: Проблем с фабрично вграден ДСП

Мнение от g_dobreff » 28 Фев 2017, 16:11

Утре отива на ремонт. Благодаря ви за бързите отговори.
Поздрави :bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 419
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
Мечтае да кара: Всичко що започва с М

Re: Проблем с фабрично вграден ДСП

Мнение от insane_v » 28 Фев 2017, 18:46

Проблема почти винаги е в БМ модула. Усилвателя е вграден в него и стъпалата горят често. Аз самия съм в момента в сервиза за смяна на стъпала на моя БМ54. Ако те интересува мога да ти дам координати на майстора.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Проблем с фабрично вграден ДСП

Мнение от Ivo_Borisov » 28 Фев 2017, 18:53

От БМ модула идват ляв и десен канал, ако има проблем с него ще липсва или дясна или лява част, при колегата е по различно.

Изпратено от моят SM-G900F с помощта на Tapatalk
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: Проблем с фабрично вграден ДСП

Мнение от gentata » 28 Фев 2017, 22:55

Кабелите на всички говорители заминават до усилвателя в багажника.
Ето буксите на усилвателя (от друга тема тук във форума):

Изображение

Провери кои са кабелите на въпросните говорители и им подай сигнал директно или просто ги измерете на буксата от DSP-усилвателя, като преди това се извади въпросната букса от усилвателя. Така ще се изключи проблем с кабели и букси към високоговорителите.

insane_v написа:Проблема почти винаги е в БМ модула. Усилвателя е вграден в него и стъпалата горят често. Аз самия съм в момента в сервиза за смяна на стъпала на моя БМ54. Ако те интересува мога да ти дам координати на майстора.

Колегата едва ли е с БМ54, по-скоро е с БМ24 щом е с МК3, така че едва ли проблема е в радио-модула. А и проблем с изгарящи крайни стъпала на BM54 няма, когато има HI-FI или DSP усилвател след него.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 419
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
Мечтае да кара: Всичко що започва с М

Re: Проблем с фабрично вграден ДСП

Мнение от insane_v » 28 Фев 2017, 23:23

Моята е точно с БМ54 и МК3.
Иначе не се замислих, че в случая на колегата след радиомодула има отделен усилвател.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 23.04.2009
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530I M sport
Мечтае да кара: //M5
Детайли за колата: Saloon Manual Transmission

Re: Проблем с фабрично вграден ДСП

Мнение от g_dobreff » 04 Мар 2017, 11:06

Здравейте отново,
Разглобих всичко в отсега с модулите, по закона за всеобщата гадост усилвателя е последния модул по поредност на сваляне :). Оказа се, че проблема беше в него и по точно изгорели интегрални схеми. Сега свири отлично и звука в колата ми стана повече от задоволителен. Обаче изникна проблем със чейнджъра. Най-вероятно не съм вързал нещо правилно. Радио има, като сменя от радио не чейнджър всичко си зарежда показва кой диск и коя песен вървят в момента, но звук няма. Моля помагайте.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 367
Регистриран на: 12.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39 TDS

Re: Проблем с фабрично вграден ДСП

Мнение от Vladocbr » 04 Мар 2017, 11:09

Има един кабел с малка кръгла букса, който се включва най отгоре на ДСП и отдолу на чейнджъра. Провери ги.

Sent from my E2303 using Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 23.04.2009
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530I M sport
Мечтае да кара: //M5
Детайли за колата: Saloon Manual Transmission

Re: Проблем с фабрично вграден ДСП

Мнение от g_dobreff » 04 Мар 2017, 11:15

Точно за него се зачудих. Дали се включва в радиомодула или в усилвателя. Какви други кабели трябва да се включат още? При мен има кабел с правоъгълна букса и нищо повече. Гледам, че на чейнджъра има 3 букси общо а аз имам кабели за 2 от тях

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 367
Регистриран на: 12.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39 TDS

Re: Проблем с фабрично вграден ДСП

Мнение от Vladocbr » 04 Мар 2017, 11:23

Кръглите букси на чейнджъра и ДСП трябва да са свързани посредством тънък черен кабел с кокиални букси. Иначе на чейнджъра са общо три букси.
65126913388_cargador_cd_bmw_e39_e46_x3_e83_x5_e53_z4_e85_e86_e.JPG
65128376262_amplificador_digital_hihi_dsp_bmw_e38_e39_x5_e53_h.JPG


Sent from my E2303 using Tapatalk
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 23.04.2009
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530I M sport
Мечтае да кара: //M5
Детайли за колата: Saloon Manual Transmission

Re: Проблем с фабрично вграден ДСП

Мнение от g_dobreff » 04 Мар 2017, 11:26

Отивам да ровя :) ще пиша по-късно какво е станало.
Поздрави

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 23.04.2009
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530I M sport
Мечтае да кара: //M5
Детайли за колата: Saloon Manual Transmission

Re: Проблем с фабрично вграден ДСП

Мнение от g_dobreff » 06 Мар 2017, 11:04

Следа щателна проверка, установих, че всичко е навързано както трябва. Т.е или съм прецакал кабелчето от чейнджъра до сусилвателя, или майстора майстора е пропуснал нещо след интервенцията по усилвателя. Ще се срещна с него и ще пиша пак. Поздрави

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook