Интересно...

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Интересно...

Мнение от TOM » 20 Фев 2005, 12:49

Искам да споделя една случка с всички които поставят или ще поставят турбокомпресор ;)
Преди два дни автомобила който правя сега беше почти готов за тестове и аз пристъпих към тях. Започнах лекичко, отначало в движение взех да подавам повече газ, после от място и т.н. При тази кола целта ми бе да постигна надув макс 0.45. Първите резултати бяха следните:
1-ва - надува от около 3500 об с около 0.25 и при 5-6000 намаля до 0.15 :(
2-ра същата работа :(
3-та вече бях на 0.45 и към 6000 падаше към 0.25
на 4-та и 5-та вече на всякави обороти държеше 0.55
...за начало добре но това не ме устройваше. След това натегнах уестгейта като си мислех че налагането на първа и втора ще се увеличи. Нищо подобно, само на 4-5та скочи извън разумните граници.
И защото не се правя на голям разбирач се обърнах за съвет към приятел от един друг морски град на около 100 км ;) :bchug:. Та той ме светна че когато на ниски предавки надува малко а на високи превишава желаното налягане, уестгейта (външен) е с малко проходно сечение. За което му благодаря ;) До тук добре. Но аз исках да изпробвам колата как се държи с 0.4-0.5 и на първа и втора. След няколоко натягания(не с №10 а със шестограм :mhihi: ) болта свърши а резултат никакъв :evil: Така ли :?: Ей ся ша видиш, викам си аз :mhihi: Извадих пружината и сложих камък 22 вместо нея :mhihi: . Правя проба- 0.2 :shock: :shock: :shock: и взех да гледам умно :roll: Ами сега :?:...
След еднодневно мислене по въпроса намерих проблема 8) Тръбата от входа на турбото до разходомера е с дължина около 1м 30 см и диаметър 60мм. Колата има климатик и НЯМА друг начин да се сложи по близо мафа и филтъра. Оказа се че диаметъра от 60мм на тази дължина не е достатъчен :!: Махнах по-голямата част от тръбата и закачих мафа и филтъра под колата на 5 см от асфалта :confused: . Само за проба. Резултата беше невероятен :shock: При докрай отпусната пружина на уеста от 3000 до 7000 държи 0.5 още на първа 8) Просто тръбата към турбокомпресора при голяма дължина трябва да е и с доста голям диаметър :D
Дано написаното бъде полезно на някой :D
е21 345 0-402м 12.18
Изображение


Аватар
Мнения: 2141
Регистриран на: 19.01.2002
Местоположение: Враца

Мнение от DA WOLF » 20 Фев 2005, 13:13

мойта на всички предавки (без 4та и 5та щот вече има инцидент на по-ниските :mhihi: :mhihi: и тия още не съм ги включвал :mhihi: :mhihi: ) достига 1 бар на около 4500, преди с по-натегнат гейт правеше 1 бар на около 3800 об. и обедняваше рязко моментално след това (без допълнителните дюзи)
сега немам търпение да оправа таа рейка и да натегна с включени допълнителни дюзи :twisted: :twisted:
DaWolf
ИзображениеИзображениеИзображение
:bowdown::bowdown::bowdown: forced induction M42B18

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 87
Регистриран на: 26.05.2004
Местоположение: Sofia

Мнение от jorko » 20 Фев 2005, 13:36

имах веднъж подобен проблем, входната тръба се беше разместила и сечението беше сигурно 30 мм :shock: ...в резултат дигаше 1.6-1.8 а и докато ги дигне вземат та оборотите свършат и на следващата предавка па така :( оттам бегом в бокса - крика- тръбата-и нещата си дойдоха на място :D
Изображение Изображение
Tsunami 300+ Drag Team
Tsunami 75+ Drag Team

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 20 Фев 2005, 13:56

при мен не е имало такъв проблем с бууста ,като изключим гадния пластмасов блоу-оф който разкарах наскоро

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 600
Регистриран на: 25.09.2002
Местоположение: Варна

Re: Интересно...

Мнение от kelesha » 20 Фев 2005, 15:12

TOM написа:........И защото не се правя на голям разбирач се обърнах за съвет към приятел от един друг морски град на около 100 км ;) :bchug:. Та той ме светна че когато на ниски предавки надува малко а на високи превишава желаното налягане, уестгейта (външен) е с малко проходно сечение. За което му благодаря ;) До тук добре. .......

Ми аз за туи ти предложих първо да затапиш гейта та да видиш дали наистина е от него, все пак това е най лесното нещо което можеш да направиш за да установиш дали в него е проблема или требе да го търсиш другаде както в случая :D Ама аз ся като си мисля, ти що не сложиш МАФ-а между турбото и входящия колектор, ами го слагаш от всмукателната част.....остави си го горе дет си е по принцип и долу нанижи един конусен филтър на самото турбо и някакси го изолирай с ламарина да не са цапа като кара пича в мокро време, все пак колкото по къс е тръбния път в смукателната част толкова по бобре е, не случайно в повечето случай на големи мотори с турбина пичовете слагат филтъра направо на самото турбо.....ако има място де :D


Аватар
Мнения: 2141
Регистриран на: 19.01.2002
Местоположение: Враца

Re: Интересно...

Мнение от DA WOLF » 20 Фев 2005, 17:29

аз съм точно така :arrow: маф-а си е там където си е по принцип, а филтъра е направо на турбото сложен :idea:
плюс тва ако сложиш маф-а преди турбото , нали бов-а е след него и маф-а ще отчита един вуздух а бов-а ще изпуска :arrow: респективно съвсем друго количество в-х ще влиза в двг-то :idea:
DaWolf
ИзображениеИзображениеИзображение
:bowdown::bowdown::bowdown: forced induction M42B18

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Мнение от TOM » 20 Фев 2005, 18:30

Благодаря за съветите, ама място НЯМА НИКАКВО. Дори за филтър директно на турбото :( Ще го направя както досега само че не с 60 а 70-80мм :D
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 907
Регистриран на: 1.06.2003
Местоположение: София

Мнение от landikar » 20 Фев 2005, 21:52

Това момче от морето помага на всички.И аз имах незадоволителен буст на ниските предавки.Колата вървеше най-слабо на първа,а най-силно на 4-та.Сега правя по-къси и по-големи тръби на входа,а за капак слагам и външен уестгейт.И двата лоши варианти да се избегнат. Да видим какво ще стане.

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Мнение от TOM » 20 Фев 2005, 22:00

landikar написа:Това момче от морето помага на всички.И аз имах незадоволителен буст на ниските предавки.Колата вървеше най-слабо на първа,а най-силно на 4-та.Сега правя по-къси и по-големи тръби на входа,а за капак слагам и външен уестгейт.И двата лоши варианти да се избегнат. Да видим какво ще стане.

Като се разприказвахме за тръби се сещам че на моята тройка тръбата от турбото до интеркоолера е 40 мм на 70 см дължина в стандартното си изпълнение. Само че при бууст 0.3 :) И се каня да я сменям че при 1.0 май идва малка... Ааа и лятото не искаше да даде повече от 0.9 :confused: .
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 907
Регистриран на: 1.06.2003
Местоположение: София

Мнение от landikar » 20 Фев 2005, 22:06

А отзад как е?Каква турбина използваш?Как работи точно уестгейта?Газовете,които излизат от него не трябва да пречат на газовете от турбината.Така ще имаш по-голямо надуване.Затова се правят разни неща,ма предполагам Тони ти ги е казал.

Tuning Meister
Tuning Meister
Аватар
Мнения: 1295
Регистриран на: 27.01.2002
Местоположение: Russe

Мнение от KAMIKADZE » 20 Фев 2005, 22:12

Добре де как няма място ... преди на 2.5 турбо на Е36-цата бях с тръби 70мм навсякъде - филтър ->турбо , турбо -> кулер , кулер -> мотор ... няма проблеми , сега на този мотор мисля да съм с навсякъде 100мм -> Е36 + С38Б38 + Голямо турбо много голямо :mhihi:
[img]http://drifting-bg.info/landicar/landi.jpg/img]

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Мнение от TOM » 20 Фев 2005, 22:24

landikar написа:А отзад как е?Каква турбина използваш?Как работи точно уестгейта?Газовете,които излизат от него не трябва да пречат на газовете от турбината.Така ще имаш по-голямо надуване.Затова се правят разни неща,ма предполагам Тони ти ги е казал.


Почти всичко е стандартно за 745i. К27, стандартен интеркоолер(около 27 на 32-33см, не се смей) който идва доста малък за обема на мотора при над 0.5 бара ;)
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Мнение от TOM » 20 Фев 2005, 22:43

KAMIKADZE написа:Добре де как няма място ... преди на 2.5 турбо на Е36-цата бях с тръби 70мм навсякъде - филтър ->турбо , турбо -> кулер , кулер -> мотор ... няма проблеми , сега на този мотор мисля да съм с навсякъде 100мм -> Е36 + С38Б38 + Голямо турбо много голямо :mhihi:


Ако можеш да събереш 100мм :arrow: добре. След като става въпрос за е36 и С38. Много трудна работа...
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 600
Регистриран на: 25.09.2002
Местоположение: Варна

Мнение от kelesha » 20 Фев 2005, 22:48

KAMIKADZE написа:Добре де как няма място ... преди на 2.5 турбо на Е36-цата бях с тръби 70мм навсякъде - филтър ->турбо , турбо -> кулер , кулер -> мотор ... няма проблеми , сега на този мотор мисля да съм с навсякъде 100мм -> Е36 + С38Б38 + Голямо турбо много голямо :mhihi:

Муахахахахахахахах чисто луд си еиииииии :D :D :D От филтъра до турбото хуу 100мм ма от турбото до кулера и от кулера до интейка що пак 100мм ве. то туй ша рече че трее и входовете на кулера ти да са по 100мм което пък от своя страна ше рече че и кулера трее да е поне 100мм широк, пък кат та знам колко място имаш отпред......:mhihi: Според мен 80мм след турбото до кулера и след тва до ресивера си е напълно достатъчно, а пък и хем ше тежи по калко от 100мм същата система :D

Tuning Meister
Tuning Meister
Аватар
Мнения: 1295
Регистриран на: 27.01.2002
Местоположение: Russe

Мнение от KAMIKADZE » 21 Фев 2005, 10:08

Кулера ще е поне 100мм широк щото на камион по тънак не съм скиал :mhihi: аааа отпред има доста място след като махнах климатика - токувиж съм събрал и него сега :shock: 100мм беше оринтировачно - знам че няма смисъл чак толкова - колкото съберем се файда ;)
[img]http://drifting-bg.info/landicar/landi.jpg/img]

Следваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook