...:::BMW Е23 - Истинската Акула!:::...

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори


Аватар
Мнения: 864
Регистриран на: 29.05.2005

...:::BMW Е23 - Истинската Акула!:::...

Мнение от M6 » 11 Апр 2006, 19:31

ИзображениеИзображение
Внимание!
Всичко което е написано в по-долните редове е
изцяло авторско и написано от ......::::::///М6::::::......
Пожелавам ви.......
Приятно четене!
Началото на 7-Series
Повечето хора си мислят,че първата седма серия е тази кола:
Изображение
знаят и,че кодовото и име е Е23.Това е така,но първата седма серия
всъщност е видяла бял свят още през 1951-ва,нарича се 501 и изглежда така:

Изображение
Ако се интересувате от тази кола натиснете Тук
BMW 501 се произвежда до 1961-ва.Втората седма серия е модела 502
произвеждан през периода 1954-1964 колата се явява модел
идентичен с 501,но с по-мощни двигатели и друг интериор.

Третата седма серия е тази кола:
Изображение
Кодов индекс "E3".Производство 1968-1977.
В нашия форум имаме щастието,че в него пишат собственици на модела Е3
и човек,който реставрира BMW 501.

BMW 7 /E23/
И така надявам се,че ви стана ясно че BMW E23 е
4-то поколение седма серия.В тази тема съм решил
да пиша точно за този модел за да може да научите
малко повече неща за него.

1977..............
След като 3-тото поколени на седма серия изживява своя 9-годишен
живот е време за насленик.Той се появява през май 1977-ма година
и е първото BMW,което носи името Седма Серия!И забележете
през коя година се появява първата кола в света с името
7-серия 1977.

Двигатели.............
ИзображениеИзображение
BMW E23 се произвежда 9-години и през цялото това време
се предлага само с 6-цилиндрови редови двигатели
/като едно истинско BMW Акула/.Интересен факт е,
че първите около 10 000 коли са били снабдени с
2,5 литров 6-цилиндров двигател М30 с мощност от
150 кс. използван при предшественика Е3.Света чува
за първи път думите "BMW Седма сирия дълга база"
чак през 1987-ма година,което както се досещате означава,
че Е23 няма дълга база.Неговите габарити са следните:

ИзображениеИзображение
Изображение
Изображение
Изображение
Вид.......6-Цилиндров редови карбураторен /М30/
Производство..........1977-1979
Мощност /кс./...........170@5800
Мощност /Nm./...........238@4000
Максимална скорост....196 км/ч
0-100 km/h...................9,7 сек
Кубатура......................2788 cm3
Произведени.................30 717 броя
Компресия.......................9,0:1
Тегло................................1530 кг
Цена нов............................30 717 DM
Предлагани трансмисии:
Автоматична-3 Скорости
Ръчна-4 Скорости

*************************************
Изображение
Вид.......6-Цилиндров редови инжекцион /М30/
Производство..........1979-1986
Мощност /кс./...........184@5800
Мощност /Nm./...........240@4200
Максимална скорост....198 км/ч
0-100 km/h...................9,5 сек
Кубатура......................2788 cm3
Произведени.................62 908 броя
Компресия.......................9,3:1
Тегло................................1480 кг
Цена нов............................33 700 DM
Предлагани трансмисии:
Автоматична-4 Скорости
Ръчна-5 Скорости

*************************************
730
Вид.......6-Цилиндров редови карбураторен /М30/
Производство..........1977-1979
Мощност /кс./...........184@5800
Мощност /Nm./...........260@3500
Максимална скорост....205 км/ч
0-100 km/h...................? сек
Кубатура......................2986 cm3
Произведени.................16 848 броя
Компресия.......................9,0
Тегло................................? кг
Цена нов............................34 850 DM
Предлагани трансмисии:
Автоматична-3 Скорости
Ръчна-4 Скорости

*************************************
Изображение
Вид.......6-Цилиндров редови инжекцион /М30/
Производство..........1979-1986
Мощност /кс./...........197@5500
Мощност /Nm./...........285@4300
Максимална скорост....205 км/ч
0-100 km/h...................8,7 сек
Кубатура......................3210 cm3
Произведени.................54 776 броя
Компресия.......................8,0
Тегло................................1510 кг
Цена нов............................37 700 DM
Предлагани трансмисии:
Автоматична-4 Скорости
Ръчна-5 Скорости

*************************************
733 i
Вид.......6-Цилиндров редови инжекцион /М30/
Производство..........1977-1979
Мощност /кс./...........197@5500
Мощност /Nm./...........?
Максимална скорост....205 км/ч
0-100 km/h...................? сек
Кубатура......................3205 cm3
Произведени.................27 237 броя
Компресия.......................9,0:1
Тегло................................? кг
Цена нов............................38 600 DM
Предлагани трансмисии:
Автоматична-3 Скорости
Ръчна-4 Скорости

*************************************
Изображение
Вид.......6-Цилиндров редови инжекцион /М30/
Производство..........1979-1986
Мощност /кс./...........218@5200
Мощност /Nm./...........310@4000
Максимална скорост....212 км/ч
0-100 km/h...................8 сек
Кубатура......................3453 cm3
Произведени.................58 742 броя
Компресия.......................8,0
Тегло................................1520 кг
Цена нов............................43 750 DM
Предлагани трансмисии:
Автоматична-3 Скорости
Ръчна-5 Скорости

*************************************
E23 ТопМодел!
След като E23 е пусната в производство през 1977 тя няма пряка конкуренция и най-мощния
и двигателел е варианта 733i,който е достатъчно мощен за сравнително лекото купе.
През първите 3-години на производство всичко е идеално,но през 1979-та
се появява новата S-класа на Mercedes-Benz и нещата се променят.
Тя е 6-то поколение и носи заводския индекс W126:

Изображение
Когато W126 е пусната в производство нейната най-мощна версия е 280SE.Този двигател е в
пряка конкуренция с E23 728 и няма нищо страшно,но всички са знаели,че през 1980-та S-класата
ще разполага с 8-цилиндров V-образен двигател с мощност 231 кс.На фона на този модел
най-мощното E23 733i със свойте 197 кс. ще изглежда смешно.От BMW AG прекрасно знаели
това и трябвало да действат бързо.Всички знаем,че когато BMW пускат нов модел,вграждат
в него двигатели от стария,а новите мотори се доизпипват и преминават най-различни тестове.
Модела E23 не прави изключение!Предлаганите в началото 3-мотора от предшественника BMW E3,
а именно 728,730 и 733i били твърде стари и слаби за да се конкурират с най-новата S-класа и
трябвало да се заменят с нови.След пъскането на новата S-класа в производство тестовете бързо
били ускорени и резолтатите не закъсняли.Първо за E23 започнали да предлагат модификациите
728i,732i и 735i,които вече били готови.Оказало се,че няма пряка конкуренция между
Mercedes-Benz 500SEL V8 231кс. и BMW E23 735i R6 218кс.Трябвало да се действа бързо,
а BMW нямали 8-цилиндров двигател с мощност по-голяма от 231 кс.И в този критичен момент
те се обърнали към отдела Motorsport.Решението било взето-Да се построи
мощен 6-цилиндров двигател с основа двигателя на BMW M1.

Изображение
Най-мощната версия на модела E23 се оказва 745i.
Тя се предлага само на европейския пазар.

Произведени екземпляри:
1979-------1
1980-------2 175
1981-------2 504
1982-------1 514
1983-------2 541
1984-------3 545
1985-------2 831
1986-------921
Общо------16 032

Двигателя носи кодовото име M102,кубатурата му е 3205 cm3
снабден е с турбо модел К-27.4-години след пускането му в
производство мотора бива леко модифициран и осъвременен.
Мощноста му остава същатата,но кубиците му вече са 3 430 cm3.
Кодовото му име е M106 и вместо старата инжекция L Jetronic
вече се използва Motronic.Максималната мощност вече се
постига при по-ниски обороти като по-този начин мотора
работи по-тихо.Вместо до сега използваната 3-скоростна
автоматична трансмисия вяче се монтира 4-степенен автоматик.
Буталата стават по-големи и колата става по-тежка с точно
60-килограма.

Технически Данни
Изображение
Изображение
Модел 79'-83'
Вид.......6-Цилиндров редови турбо инжекцион /М102/
Производство..........1979-1983
Мощност /кс./...........252@5200
Мощност /Nm./...........380@2800
Максимална скорост....225 км/ч
0-100 km/h...................7,8 сек
Кубатура......................3205 cm3
Произведени.................6 194 броя
Компресия.......................7,0:1
Тегло................................1590 кг
Цена нов............................52 000 DM
Предлагани трансмисии:
Автоматична-3 Скорости

*************************************
Модел 83'-86'
Вид.......6-Цилиндров редови турбо инжекцион /М106/
Производство..........1983-1986
Мощност /кс./...........252@4900
Мощност /Nm./...........380@2200
Максимална скорост....227 км/ч
0-100 km/h...................? сек
Кубатура......................3430 cm3
Произведени.................9 838 броя
Компресия.......................7,0:1
Тегло................................1650 кг
Цена нов............................52 000 DM
Предлагани трансмисии:
Автоматична-4 Скорости

Създаването на E23
Преди да се появи на бял свят BMW E23 е имал прототип,който се оказва
толкова успешен,че дори прилича досущ на финалния продукт!

ИзображениеИзображениеИзображение
Известно е,че моделите на Mercedes-Benz имат доста не-прецизно управление
и лоша видимост от страна на водача.Колите произвеждани от BMW се славят
с най-прецизното управление в света!Освен това вижте какви тестове се правят
при създаването на едно BMW(на картинката E23):

ИзображениеИзображение
ИзображениеИзображение
Електроника
ABS
BMW E23 е пионера на повечето електронни системи използвани в
най-новите модели.След като света вижда за първи път системата
ABS в първата S-класа,тази нова иновация моментално се вгражда
в E23 още през 1977!

Автоматична трансмисия
За първи път BMW предлага автоматична
скоростна кутия в 3-тото поколение на 7-ма
серия!Втория модел,който се предлага с
такава трансмисия е BMW E23!

Изображение
Бордови компютар
Познат ви е нали?Отнова за първи път тази изключително полезна
функция е видяла бял свят в E23 при това тя се предлага сериино
за всички модификации!

Изображение
Чек контрол
И тази система проверяваща дали всичко е наред се монтира за първи път в E23!

Изображение
Digital Motor Electronic
Това е система за управление на двигателя по електронен път.
За първи път е използвана при E23 а после и във всички модели
от 7-ма серия и най-новите модели на отделението Motorsport.

Изображение
Автоматичен климатик
E23 разполага с автоматичен климатик,който има 4-програми!

Изображение
Изображение
Лукс
BMW E23 е невероятно луксозна кола!
Както се очаква от едно BMW 7-Серия
пътниците отзад разполагат с доста място
седалките са доста големи и много удобни.
Колата има и доста голям багажник!
Дори на задния подлакътник има функция
за контрол на стерео уредбата!!

ИзображениеИзображение
ИзображениеИзображение
ИзображениеИзображение
Е,как да не се влюбиш в тази кола!?!
.......:::::::///M6:::::::.......
Последна промяна M6 на 12 Апр 2006, 16:56, променена общо 5 пъти


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Мнение от sonny » 11 Апр 2006, 19:49

Поздравления за написаното и вложения труд, материала е добре подбран, снимковия материал също. Има някой съвсем леки неточности, но това е нормално. Една от неточностите е, че за първи път БМВ вижда автоматик не в е23, а в е3, друга малка неточност е, че всъщност през 77г когато излиза първата е23, тя слиза от конвейра не с 2.8 литров, а с 2.5 литров агрегат, това са някъде окол първите 10хил. бр. (Това го знаят много малко хора).
:clap: Поздравления отново за темата.

Новият ПИКАСО
Новият ПИКАСО
Аватар
Мнения: 5525
Регистриран на: 29.04.2002
Местоположение: гр.София
Пол: Мъж
Кара: The Dark Side of the Force
Мечтае да кара: S
Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio

Мнение от madpetio » 11 Апр 2006, 20:00

И една от есктрите е управление на Аудио уредбата от задния полакътник!!! Тва кат го видях :shock:
"В крайна сметка влезнах в този спорт, защото обичам да карам коли, но не само да ги карам, а да ги карам възможно най-бързо! Ако трябва да искам да бъда запомнен с нещо, то нека нещото да бъде това!" Колин Макрей

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1293
Регистриран на: 4.07.2005
Местоположение: Сливен О.С :))
Пол: Мъж
Кара: дизелaка да пропушва
Мечтае да кара: НА БАБА ЯГА МЕТЛАТА :D:D

Мнение от LAST RIDE » 11 Апр 2006, 21:06

лимозинка бе батка :D
На едно приателче фадъра има такова-ебаси кораба много кефи :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3117
Регистриран на: 9.08.2004
Местоположение: СофиА
Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31

Мнение от Bavarishe » 11 Апр 2006, 21:23

Супер тема.Евала :bowdown:
ТДС - Турбо Див Селянин

баварски фанатик
Аватар
Мнения: 4558
Регистриран на: 26.03.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: нещо...
Мечтае да кара: McLaren F1 LM

Мнение от Dimo » 11 Апр 2006, 21:41

Браво, темата е много интересна :yes:
Изображение

323i Killer
Аватар
Мнения: 1353
Регистриран на: 24.07.2002
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E30 316i '91, G21 320d M-Sport
Мечтае да кара: G81 M3

Мнение от simple_man » 11 Апр 2006, 23:05

с удоволствие прочетох написаното!Браво!
ИзображениеИзображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 8.04.2006
Местоположение: wonderland
Кара: DUB bimmer down the road in style

Мнение от lowrider » 11 Апр 2006, 23:43

Уникална кола наистина,ама никъде не видях инфо за топ изпълненията на е23 с LCD display и Wi-Fi :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Влаев made me do it…
силиконките да барам
шестаците да карам


Аватар
Мнения: 864
Регистриран на: 29.05.2005

Мнение от M6 » 12 Апр 2006, 9:18

Благодаря :lalala: Радвам се,че ви хареса и до колкото разбирам за първи път няма грешки при техническите данни,което е голям напредак за мен и много се радвам.Споменатите неточности ще бъдат редактирани :yes:
Моля ако някой знае не-написаните технически данни да ги каже за да ги добавя :idea:
Последна промяна M6 на 12 Апр 2006, 9:20, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 72
Регистриран на: 8.09.2005
Местоположение: София

Мнение от pamperso » 12 Апр 2006, 9:18

M6, много благодаря, освен дето лично мен ме радва темата Е23, винаги са ме радвали много подредените теми, които пускаш. Имаш бира от мен :-)
"...едните философи смятат, че животът в основата си е прост, но се подчинява на сложни закони, другите, твърдят, че в основата си животът е сложен и се подчинява на прости закони, от трета страна идвам аз и твърдя, че животът в основата си е смахнат и пиенето никога не стига..."


Аватар
Мнения: 864
Регистриран на: 29.05.2005

Мнение от M6 » 12 Апр 2006, 9:22

pamperso написа:Имаш бира от мен :-)

Аз бира не искам,но BMW не съм карал :mhihi: E23 е много добро начало....... :mhihi: :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1441
Регистриран на: 28.01.2006
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 2005 E61 525d
Мечтае да кара: просто да кара...
Детайли за колата: <3

Мнение от |`oTuH » 12 Апр 2006, 10:02

страхотна тема! поздравления на автора за усилията :-)
4 8 15 16 23 42

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 12 Апр 2006, 12:00

Браво М6 :clap:

Направо не съм на себе си, като прочетох историята написана със златни букви :!: :!: :!:

Имаше един полски сайт или чешки беше,не мога да се сетя в момента :roll: Там има подробно инфо и сканирани каталози на всички модели БМВ и там мисля,че съм гледал "Индивидуал" каталог за Е23 :shock: :shock: Не мога да се сетя сайта наистина :dummy:

Ако можеш потърси още снимки на интериора,нека акцента да бъде преди всичко там :idea: Това е нещото ,което е залегнало в основата на легендарната модификация :D

Още веднъж БРАВО :bowdown:

Георги Пенчев
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2757
Регистриран на: 17.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Е30 М3, E46 M3, E92 M3, E92 325i

Мнение от bmw maniqk ivo bmw » 12 Апр 2006, 12:37

Браво страхотна тема много ми хареса. :yes: :clap:
Изображение

devildriver
Аватар
Мнения: 4054
Регистриран на: 21.04.2002
Пол: Мъж
Кара: E30
Мечтае да кара: McLaren F1

Мнение от SlipKnoT » 12 Апр 2006, 12:45


Следваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook