Погорва масълце М50 ?
Модератор: Технически модератори
24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- amd
- клавиатурен мунингист
-
- Мнения: 4174
- Регистриран на: 22.05.2004
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i 1997
- Мечтае да кара: E36 323ti
Погорва масълце М50 ?
Колеги можете ли да дадете акъл М50Б20-ка защо погорва масълце? Скоро ще го сменя с все филтър, но бях долял солидно количество качествено масло + една хубава добавка към маслото и наскоро сипнах още 1 литър. Песимистичния вариянт е износени сегменти на цилиндрите и ниска компресия, но има ли вариянт за спечени гумички на клапаните? Въобще не разбирам, но просто търся съвет. По принцип ще си карам така и ще доливам ако има нужда, пък ако някой ден приключи друг мотор и така. Нямам планове за ремонт... ?
BMW only!
- ktv
- оптимист-неверник
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 23.06.2004
- Местоположение: без значение
- Пол: Мъж
- Кара: старо Е 34
- Мечтае да кара: ново Е 34
- Детайли за колата: най- добрата
Филма, който ти предстои, съм го гледал. Първо обърни внимание дали ти попушва отзад колата и дали като бръкнеш в ауспуха, и си отриеш пръста отвътре, ти почернява по него. Ако ти гори маслото, ще е черен. Замери компресията в цилиндрите за по- сигурно и виж дали няма теч в системата. Предлагам ти, ако ще отваряш мотора за гумички, да имаш готовност и за сегменти, че с едно отваряне да се свърши всичката работа. Онова, което не ти пожелавам, е да са ти износени цилиндрите отвътре над допустимото, и да са станали елипси. Това се проверява с "ревизия" на цилиндрите. Ако има износване, тука идва набиването на ризи, евентуално смяна на бутала и т.н. Приготви си повече парички и търси добър майстор. И не се плаши- нещата, за които ти говоря, не бях ги чувал преди, и в началото ме беше страх. Желая ти успех и ако имаш конкретни въпроси- питай 

Едно е да искаш, второ е да можеш, а трето и четвърто е да го направиш!
- amd
- клавиатурен мунингист
-
- Мнения: 4174
- Регистриран на: 22.05.2004
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i 1997
- Мечтае да кара: E36 323ti
Благодаря! Утре съм на майстор да я учи да работи на бензин (дано успее) и ако му остане време и възможност ще му кажа да ми мерне компресията, едва ли ще е проблем за него. То тя ще си покаже най-ясно има ли нужда от ремонт. Обаче клоня към друг мотор, ако този умре тотално, че той ремонта си е доста скъп и не винаги качествен. Не, че новия стар мотор ще е перфектен, но ще си търся такъв ако трябва. Иначе не се сетих и за вариянта теч 

BMW only!
Ако я натискаш яко си гори няма как.При мене е така когато я смилам от каране го дърпа яко маслото ако я карам културно пък чак се изненадвам че не трябва да се долива
.Може и да си сложил прекалено рядко масло ако е 5w40 например доста ще го гори и няма да маже добре.Пробвай 15w40 и на дали ще гори се пак не са нови коли и са на над 100 000 км трябва малко по гъсто мазило.
П.С. за инфо аз карам с 10w40

П.С. за инфо аз карам с 10w40
- ///Явор
- Летящия холандец
-
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2714
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Не винаги меренето на компресията показва дали има проблем и какъв е.Ако майстора не смята да вдигне на твой гръб още един етаж от къщата си по добре да го отвори и надоло.
- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
drmirchev написа:Ако я натискаш яко си гори няма как.При мене е така когато я смилам от каране го дърпа яко маслото ако я карам културно пък чак се изненадвам че не трябва да се долива.Може и да си сложил прекалено рядко масло ако е 5w40 например доста ще го гори и няма да маже добре.Пробвай 15w40 и на дали ще гори се пак не са нови коли и са на над 100 000 км трябва малко по гъсто мазило.
П.С. за инфо аз карам с 10w40
стига с тези митове и легенди ,няма рядко и гъсто масло,при сто градуса всички са еднакви,нали има зададени хлабини на лагерите и тнт.карах с 10-40 15-40 и тем подобни боклуци,гореше ми 2 литра на хиляда километра щото колата се кара само в лютеницата,сложих 5-50 на мобил1 и вече 2000 километра на пълна гас не е мръднало,как става този номер според теб,сигурно в маслото има добавка за основен ремонт,просто минералните и полусинтетичните масла с ниска горна граница си губят качествата при по екстремна температура.
- amd
- клавиатурен мунингист
-
- Мнения: 4174
- Регистриран на: 22.05.2004
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i 1997
- Мечтае да кара: E36 323ti
По принцип песимистичения вариянт, както съм споменавал е този на Явор - надявам се има в наличност някакъв шестак за мен
Щото вчера я и прегрях няколко пъти. Но очаквам новини от sachs, колата е при него.
Междувременно - ако мотора има бъдеще ще му сменя филтъра и маслото и пак ще му сипя добавка. Не съм я карал екстремно - държи обороти заради късата кутия, но не кой знае какви - най-често 1500-3500 оборота, от време на време до 4000-5000, но повече не съм вдигал. Предишния М50, който карах се караше по-яко и нямаше такъв харч на масло. Канех се нещо брутално да му сипя от сорта на 20W50, но това май е прекалено за този мотор?
п.с. няма смисъл да го отваря майстора, щото затварянето е по-скъпо от нов мотор.

Междувременно - ако мотора има бъдеще ще му сменя филтъра и маслото и пак ще му сипя добавка. Не съм я карал екстремно - държи обороти заради късата кутия, но не кой знае какви - най-често 1500-3500 оборота, от време на време до 4000-5000, но повече не съм вдигал. Предишния М50, който карах се караше по-яко и нямаше такъв харч на масло. Канех се нещо брутално да му сипя от сорта на 20W50, но това май е прекалено за този мотор?
п.с. няма смисъл да го отваря майстора, щото затварянето е по-скъпо от нов мотор.
BMW only!
- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
amd написа:По принцип песимистичения вариянт, както съм споменавал е този на Явор - надявам се има в наличност някакъв шестак за менЩото вчера я и прегрях няколко пъти. Но очаквам новини от sachs, колата е при него.
Междувременно - ако мотора има бъдеще ще му сменя филтъра и маслото и пак ще му сипя добавка. Не съм я карал екстремно - държи обороти заради късата кутия, но не кой знае какви - най-често 1500-3500 оборота, от време на време до 4000-5000, но повече не съм вдигал. Предишния М50, който карах се караше по-яко и нямаше такъв харч на масло. Канех се нещо брутално да му сипя от сорта на 20W50, но това май е прекалено за този мотор?
п.с. няма смисъл да го отваря майстора, щото затварянето е по-скъпо от нов мотор.
с какво масло я караш??да не е накое за 7,8 лв от някой варел с неясен произход?
- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
- bmwfena
- БМВманиачения
-
- Мнения: 5148
- Регистриран на: 25.04.2006
- Местоположение: ХАСКОВО
- Пол: Мъж
- Кара: ПЕЧКА понавървяваща
- Мечтае да кара: на ядене и пиене
ами тия колици не си знаят км ве...нормално е да си хапка масълце...моето кенефче до 5000км не бара и после почва лекичко хап-хап 


- amd
- клавиатурен мунингист
-
- Мнения: 4174
- Регистриран на: 22.05.2004
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i 1997
- Мечтае да кара: E36 323ti
При мен беше така - сипахме във Видин маслото, после се повозихме из Видин малко (100-тина км), после до София. В София една добавка и беше леко над максимума. После до събора, там малко возене (не съм я качвал на пистата), после обратно до София и возене в София (пак малко).
Както и да е - липсваше около 1 литър, беше малко над средата. В най-оптимистичния вариянт към литър на 1000км. Честно да ви кажа обаче не ми се дават 150-200 лева за масло и филтър на този мотор, който както каза bmwfena не си знае километрите. Той ако е тръгнал да се поломи няма да го спася с това масло.
Благодаря за предположенията колеги, чакам с нетърпение новини от майстора тия дни и ще направя всичко възможно да я закрепя колата.
Както и да е - липсваше около 1 литър, беше малко над средата. В най-оптимистичния вариянт към литър на 1000км. Честно да ви кажа обаче не ми се дават 150-200 лева за масло и филтър на този мотор, който както каза bmwfena не си знае километрите. Той ако е тръгнал да се поломи няма да го спася с това масло.
Благодаря за предположенията колеги, чакам с нетърпение новини от майстора тия дни и ще направя всичко възможно да я закрепя колата.
BMW only!
amd написа:.... Честно да ви кажа обаче не ми се дават 150-200 лева за масло и филтър на този мотор, който както каза bmwfena не си знае километрите. Той ако е тръгнал да се поломи няма да го спася с това масло. ....

Само да ти кажа че има едно положение до което го изгаря и после не се губи ако е било на макс е нормално да ти го издуха до там до където си знае

24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани