Възможност за "подобряване" на окачването на комби

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 13 Май 2008, 21:00

Значи поразчетон и двете възможности - Търнър и Райцинг Динамикс , човек може да полудее от едни криви железа да му се невиди :help:

За на Търнеър кита не разбрах защо пише първо ,че пружините работят с нивомат а после ,че се поръчва само като се изтрие селф левелинг-а :?: За какво става въпрос всъщшност - нещо в бланката за поръчка или ?

22 мм заден стабилизатор е нещо страшно :twisted:


Георги Пенчев
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 13 Май 2008, 21:56

Penchev написа:Значи поразчетон и двете възможности - Търнър и Райцинг Динамикс , човек може да полудее от едни криви железа да му се невиди :help:

Това са на практика един и същи продукт, вероятно произведен от/за Racing Dynamics, като Turner Motorsport сигурно са някакви техни дистрибутори... които за щастие им подбиват цените, макар и с тяхно знания. Странна политика, но да са живи и здрави :mhihi: .
Penchev написа:За на Търнеър кита не разбрах защо пише първо ,че пружините работят с нивомат а после ,че се поръчва само като се изтрие селф левелинг-а :?: За какво става въпрос всъщшност - нещо в бланката за поръчка или ?

Жоро, това се отнася за окачването (H&R пружини и Bilsten амортисьори), които колегата иска да слага на неговия седан, не е за комбитата. Малко смесване на моделите седан/комби се получи, но това е полезно така или иначе за всички.
P.S. Да припомня само - аз ще слагам Eibach пружини отпред и отзад и KONI Sport само отпред, отзад с модифицирани нивоматни амортисьори.
Penchev написа:22 мм заден стабилизатор е нещо страшно :twisted:

Георги Пенчев

Не е 22 мм, 19 мм е този в кита. Въпреки това, ако биелетките са монтирани на вътрешните отвори, това ще "втвърди" щангата, т.е. еквивалентното усилие ще е като от по-дебела щанга, макар че сега не ми се занимава да ги изчислявам с колко приблизително би се променило.

Писах им на Turner motorsport, така че очаквам отговор за доставка - цени, срокове, условия при групова покупка и т.н.
Да видим какво ще кажат и да ги налазваме :).

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 13 Май 2008, 22:26

Postman написа:Писах им на Turner motorsport, така че очаквам отговор за доставка - цени, срокове, условия при групова покупка и т.н.

Много бързо ми отговориха, за съжаление обаче отговорът е:
I am sorry, that kit is not available at this time.

-Doug

<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>

Douglas Mahar
Turner Motorsport
dugmar@turnermotorsport.com
www.turnermotorsport.com
www.turnerMINIsport.com
www.tmsracing.com
www.allshocks.com

Phone: 800 280-6966 x 1
Fax: 978 388-4202

- 2003 & 2004 Speed Touring Car Champions -
- 2006 Grand Am Cup GS & ST Champions -

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 486
Регистриран на: 21.05.2005
Местоположение: София/Пловдив

Мнение от pesho » 13 Май 2008, 23:28

Г-н Пенчев в описанието на търнарите пише да поръчате този кит само
ако ще премахвате нивомата и че има друг за такива с нивомат, но само
за М5.

Postman написа:...макар че сега не ми се занимава да ги изчислявам с колко приблизително би се променило...


:shock: :shock: :shock:

Аз също им пратих меилче наблягаики на Bilstein/HR кита да видим
какъв отговор ще получа.
А съм се насочил към такъв вариант защото някак си не си представям
тоя голям седан "на кокъл", и си мисля че все пак ще остане нещо от
нормалната возия ..... ма да не се точа много да не кажат че нямат в момента.


А и продължавам да си настоявам за Е34 сБирка, наситих се на лъскави
иески и трииски искам истински коли :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 200
Регистриран на: 8.01.2005
Местоположение: софия

///

Мнение от paf40 » 16 Май 2008, 0:10

колеги не за пружините аз съм с пружини от мерцедес 124 комби от зад и с не нивоматни амортисиори и от зад се получи доста добра твърдина просто разликата в пружините беше в това че ма мерцедеса в сравнение с моите (нивоматните) самия тел(навивка) е по дебел с 4 мм което идва твърдоста сега се чудя за едни спортни пружини ваитек но са кит предни и задни и не са много скъпи свалят колата 35% на 35% и са 320 лв кита по евтини идват от стандарт пружини к+ф :shock: :mhihi: а в пружините нивомат и не нивомат има разлика в навивките нивоматните са малко по дълги лично наблюдение утре като забегна на работа ще изочавам предницата и възможните варянти за взаимстване от друг автомобил ако някои изка някакво инфо за пружини и да сравнява пищете лс в магазина имам каталог с размери на коя кола какви пружини се слагат и тяхните размери :mhihi: (дебелина на навивката височина на пружината диаметри на навивките) почти всичко което човек има нужда за да си избере пружина която изка да сложи на колата си и да я направи по свое желание

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 27 Май 2008, 16:02

Ето го и батко :D ...
След почти 1 месец чакане, големият пакет е вече в багажника ми.
За съжаление няма да мога веднага да ги сложа, понеже ще ходя малко командировка, но за срещата на 14-15.06 мисля че ще са вече на колата.
Така че отзивите предстоят...
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 486
Регистриран на: 21.05.2005
Местоположение: София/Пловдив

Мнение от pesho » 27 Май 2008, 16:20

Изглеждат много .... секси :mhihi: :mhihi:

Имам няколко бързи въпросчета : От къде, колко пари, колко свалят,
беше казал че ще комбинираш с кони (може и да греша) та и за
тях кои модел и от къде.

А да иии .... честито :!: :D

П.С. Не знам защо се радвам като малко дете като даже не са и мои :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 27 Май 2008, 16:40

pesho написа:Изглеждат много .... секси :mhihi: :mhihi:

Имам няколко бързи въпросчета : От къде, колко пари, колко свалят,
беше казал че ще комбинираш с кони (може и да греша) та и за
тях кои модел и от къде.

А да иии .... честито :!: :D

П.С. Не знам защо се радвам като малко дете като даже не са и мои :mhihi:


Благодаря!

Аз съм го описал подробно по-напред, но ето го накратко:

Пружини (само) - в eBay ги видях и писах директно на търговеца, ето му данните:

NH Tuning
Jens Krause
Rosa-Luxemburg-Allee 104
14772 Brandenburg
Tel.: 0 33 81 / 79 96 58
Fax: 0 33 81 / 73 00 480

E-mail : info@nh-tuning.de
Internet : www.nh-tuning.de
Ebay : http://stores.ebay.de/NH-TUNING


Цена: промотирана цена в eBay EUR 209.-
Доставка до България: EUR 35.-
Отстъпка (задето ги купих не през eBay и така му спестих малко такси): EUR 5.-
Доставка от Асеновград (пристигнаха там) до София с Еконт: 9.90 лв.
Тотал пружини: EUR 239.- + 9,90 лв

Потъване отпред 35мм, отзад 30мм (съгласно информацията в документите)

Амортисьори предни - KONI Sport за 520i Touring с регулируема твърдост, НОВИ, от Руди 96 (кв. Лозен, не смея да пиша с. Лозен за да не се обиди някой)
Цена: 405,- лв. (нормалната им цена на дребно е 270 лв./бр.)

Амортисьори задни - там няма да има промяна, мисля само да сложа един дросел (шайба с профилен отвор) между амортисьора и сферата на нивомата за да затрудня обмена на масло, т.е. да се "втвърдят" малко. Ако не помогне, ще променя пружинките на буталото на страничната камера.

Стабилизираща щанга задна - от Е34 М5 Touring Nuerburgring Edition - 20 мм (моята оригинална е 15 мм), заедно с тампоните за закрепване към купето.
Тотал: 271,80 лв. с поръчка от Дарукар.

Това е сменено за момента, но обмислям все още варианта за предна стабилизираща щанга от Racing Dynamics, но да видиме как ще стане...

Има купени и други неща, които чакам да дойдат, но за тях като му дойде времето...

П.П. Пружините са специално ЗА нивоматно комби.

P.P.2 Ето линк за пружините в eBay:

За Е34 комби преди 08.91 или 12/91 (за дизеловите) с нивомат:
http://cgi.ebay.de/EIBACH-PRO-KIT-FEDER ... dZViewItem

за Е34 комби след 09.91 или 01.92 (за дизеловите и големите V8 двигатели) с нивомат - моите са такива:
http://cgi.ebay.de/EIBACH-PRO-KIT-FEDER ... dZViewItem

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 486
Регистриран на: 21.05.2005
Местоположение: София/Пловдив

Мнение от pesho » 28 Май 2008, 10:35

Благодарско за изчерпателния и бърз отговор.
Комбито ще стане яка мания.:yes:
Тия от търнър не ми отговарят 14 ден вече :evil:

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 28 Май 2008, 15:24

Евала Яворе, много се радвам за теб :D

На сбирката на Родопите най-късно ще ми дадеш кръгче или "крива" да тествам зелената смърт :twisted:


Георги Пенчев
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 17 Юни 2008, 22:41

Такаааааа..., пружините вече са монтирани но не мога да кажа, че съм доволен от начина по който изглежда колата - отзад не слезе достатъчно ниско, а отпред стана по-висока отколкото с другите пружини (червени с неизвестна марка). Явно Eibach са прекалено твърди и предницата не успя да слезе колкото на мен ми се искаше, затова и понатегнах малко предните KONI-та, да бъде по-твърда макар и по-висока...
Относно поведението - сега усещам предницата и задницата еднакво твърди и стегнати - тествах на изрязан за изкърване асфалт и съм доволен - с новите пружини някак си по-мазно минава колата през препятствията, но това са все пак впечатления от няма и цял следобед каране. Като натрупам повече впечатления ще споделя отново.
Равносметката - колата вози добре с Eibach-a, но не ми харесва че предницата остана по-висока отколкото с предишните спортни пружини. Чудя се дали да не ги върна пак тях, но ще изчакам да натрупам повече впечатления и тогава да споделя пак. Сегашните уж свалят 35 мм отпред, но това ясно е осъществимо при по-тежка предница (по-големите, респективно тежки двигателели).
Добавям 3 снимки хронологично: оригиналното окачване, само с предни спортни пружини (вероятно свалят 60мм) и предни и задни пружини 35/30 мм според спецификацията.

Очаквам мненията ви...
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 17 Юни 2008, 22:53

според мен на третата снимка стойката е най-правилна!
моята седи по същия начин. много колеги ми казват да "надървя" нивомата, но си мисля че поведението ще се наруши коренно!
Батка, сега сменяй с 16 или 17 джанти и повярвай ми хич няма да ти се струва вдигната ;) перфектна стойка с перфектна височина (поне за всекидневно каране)
супер е!

п.п. като видя някой туринг навирен отзад като самосвал и се чудя как влиза в завоите :mhihi:
Изображение

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 18 Юни 2008, 1:35

Иво Станчев е прав :!:
Третата е супер и според мен ...
Нивомата не се пипа - за да се надърви трябва да щръкне задницата а това не е плюс от никъде :)

М систем 2 джаните ще направят колата и поведението й мечта :angel: Тогава ще видиш за какво завиване ще стане въпрос :twisted:


Георги Пенчев
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 18 Юни 2008, 9:22

Съгласен с всичко, което казвате... най-тъжно ми е обаче, че стойката от тази снимка не мога да я получа с Eibach пружините... освен ако не им направя флекс тунинг :mhihi: , по някаква странна причина много ми харесва предницата на снимката. За комбито най-вдясно говоря...
Но да видим със 17-ките как ще се променят нещата и после пак ще трупаме мнения тук...

P.S. Благодарности на Mad Vanio за снимката.

Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 10 Юли 2008, 17:23

Окачването претърпя нова метаморфоза - върнах си по-старите "спортни" пружини отпред (тези с неизвестната марка) и сложих нови гуми с джанти... като резултат сега окачването е "кокал".
Ето снимка на страничната стойка:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook