М50 бобини
Модератор: Технически модератори
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
М50 бобини

колеги, давайте съвет с какво да залея тия пущини, че става дискотека. дали ще стане с трансформаторен лак или да търся нещо по-модерно. искренето е съвсем малко, едвам се вижда, на 4 от 6 бобини

п.п. свещите и лулите са ми нови


- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
относно трансформаторния лак имам няколко въпроса:
1. от къде да се сдобия с такъв
2. за колко време съхне
3. да облепя буксата и да го залея обилно
4. колко слоя да му опъна (след пълно засъхване, нанасям новия?)
имаше един колега от Пловдив, но не се сещам кой е, дето се човърка с такива работи
1. от къде да се сдобия с такъв

2. за колко време съхне
3. да облепя буксата и да го залея обилно
4. колко слоя да му опъна (след пълно засъхване, нанасям новия?)

имаше един колега от Пловдив, но не се сещам кой е, дето се човърка с такива работи


- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
- crazy_d
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 311
- Регистриран на: 23.08.2006
- Местоположение: Шумен/В.Преслав
- Пол: Мъж
- Кара: e34
- Мечтае да кара: BMWта
- Детайли за колата: хубавелка
И аз, съм със същия проблем
нема кинти за нови бобини а пък 2ра ръка май няма да са много по-читави.
Търсих такъв лак и навсякъде ме гледаха като полезно изкопаемо.
По железариите със сигурност няма, ходих и по разни ателиета за поправка на трансформатори - и там няма. В едно от ателиетата пича разправя да изрежа лентички от кофички от кисело мляко и да ги напъхам около пласмасата на бобината ..... не пречи да пробвам ама някак си не ми се струва надежно.
Ако някой знае от каде да се сдобие човек с такъв лак, да пише тука.
Мисля да проверя в Конрад след работа.. дано там да имат разни такива екстри.

нема кинти за нови бобини а пък 2ра ръка май няма да са много по-читави.
Търсих такъв лак и навсякъде ме гледаха като полезно изкопаемо.
По железариите със сигурност няма, ходих и по разни ателиета за поправка на трансформатори - и там няма. В едно от ателиетата пича разправя да изрежа лентички от кофички от кисело мляко и да ги напъхам около пласмасата на бобината ..... не пречи да пробвам ама някак си не ми се струва надежно.
Ако някой знае от каде да се сдобие човек с такъв лак, да пише тука.
Мисля да проверя в Конрад след работа.. дано там да имат разни такива екстри.
- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
така момчета спасихме положението за 5 лв и цял ден работа
във всеки един магазин за бои и лакове се продава НИТРОЦЕЛУЛОЗЕН ЛАК. Аз взех безцветен грунд, има и гланц..
една кутия от 1л . Бутилка от кола 2 литра я резнах на половина и вътре изсипах целия лак. Свалих всички бубини, изкарах им металните щипки, които държат буксите и старателно ги ових с МНОГО черен банд. към лулите също навих много банд като на фунийка (за там ги държах и ми трябваше по-дълга "дръжка".
ВАЖНО! !! !! навивайте стегнато и по много, защото лака разтваря банда и става сакътлък
ВАЖНО! !! !! лака е силно запалим и силно токсичен!
на проветриво място сложих един картон около половин квадратен метър и 6 гайки 13мм (такива имах) за подложка, като потопя бобините и ги оставях с гладката част към гайката да се изтичат на картона, иначе ще залепнат много грозно.
и така хващаме едната бобина и я топим в шишето от кола с лак. докато е потопена тръскаме вътре, за да излезне въздуха около 10 сек интензивно под лака и вадим на картончето да се изтича и да дръпне лака за около 30 минути. и така около 5 пъти (ако имате повече време може и повече пъти да топите и да чакате). последното съхнене го изчакайте по-дълго, тъй като ще сваляте банда и ако не е дръпнал лака добре ще се олюпи малка част. развивайте внимателно.
при мен леко се подкожуши и се наложи с малка четчица да лакирам там, където се навдигна леко, за да запечатам.
при мен искряха минимално и сега нямам проблеми. ако има вътрешен пробив на бобината май оправия няма

във всеки един магазин за бои и лакове се продава НИТРОЦЕЛУЛОЗЕН ЛАК. Аз взех безцветен грунд, има и гланц..
една кутия от 1л . Бутилка от кола 2 литра я резнах на половина и вътре изсипах целия лак. Свалих всички бубини, изкарах им металните щипки, които държат буксите и старателно ги ових с МНОГО черен банд. към лулите също навих много банд като на фунийка (за там ги държах и ми трябваше по-дълга "дръжка".
ВАЖНО! !! !! навивайте стегнато и по много, защото лака разтваря банда и става сакътлък

ВАЖНО! !! !! лака е силно запалим и силно токсичен!
на проветриво място сложих един картон около половин квадратен метър и 6 гайки 13мм (такива имах) за подложка, като потопя бобините и ги оставях с гладката част към гайката да се изтичат на картона, иначе ще залепнат много грозно.
и така хващаме едната бобина и я топим в шишето от кола с лак. докато е потопена тръскаме вътре, за да излезне въздуха около 10 сек интензивно под лака и вадим на картончето да се изтича и да дръпне лака за около 30 минути. и така около 5 пъти (ако имате повече време може и повече пъти да топите и да чакате). последното съхнене го изчакайте по-дълго, тъй като ще сваляте банда и ако не е дръпнал лака добре ще се олюпи малка част. развивайте внимателно.
при мен леко се подкожуши и се наложи с малка четчица да лакирам там, където се навдигна леко, за да запечатам.
при мен искряха минимално и сега нямам проблеми. ако има вътрешен пробив на бобината май оправия няма


- SaSo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2090
- Регистриран на: 2.07.2006
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 530d '05 и Е46 330d '04
- Мечтае да кара: 5GT 535 xd
Ама това искрене от къде бе хора....
Такова нещо небях виждал... Иначе на мене ми прехвърчаше искра от лулите ама щото наливаше от капака масло вътре....



- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
ма как откъде, я си представи, че тоя преди теб е сменял свещи един път на 150,000км
а ся познай тая бобина дали няма да избие 



- crazy_d
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 311
- Регистриран на: 23.08.2006
- Местоположение: Шумен/В.Преслав
- Пол: Мъж
- Кара: e34
- Мечтае да кара: BMWта
- Детайли за колата: хубавелка
- БОРКО-ЧИПА
- ентусиаст
-
- Мнения: 1139
- Регистриран на: 8.12.2005
- Местоположение: ВРАЦА
- Пол: Мъж
- Кара: E65 745I;Е53 Х5;TVR;SKYLINE;E60 М5
- Детайли за колата: 745-Самолет:Х5-Болид:TVR-Истребител:SKYLINE-Шейна:М5-БЕЗ ДУМИ
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Ма Иво, това са скапани лули ... Аз ги смених с нови и колата заспа бе , защо така при теб ?
Георги Пенчев
Георги Пенчев
- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
ами при мен всичко се оправи, бех сменил свещите с нови, лулите видимо са на няма и 2000км, явно пробива е бил стар.
сега всичко е ОК
сега всичко е ОК


- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Колега това "гърмене" може да е от доста неща-многократно е коментирано. Колата на газ ли е-ако да, възможните причини нарастват драстично...
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани