Загуба на мощност след 2500 оборота 320д
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
angel.tr написа:Колеги,моля за мнение! При рязко подаване на газ колата не тръгва веднага да наема,а сякаш се замисля за момент,от 2500 до 4500об. се набира като бясна,след 4500 умалявя.Казаха ми,че това е нормално-турбото се включвало след 2500об.,а на 4500об. имало ограничител,който предпазва двигателя от претоварване.Това вярно ли е? Иначе колата е на 130 000к.,със стабилни обороти,не харчи масло и разход като по книжка.
Колега, това е турбо дизел. Турбината се върти винаги но на слаби обороти ако не подаваш газ. Така, че първо:
1) когато искаш рязко ускорение трябва да натиснеш газта и да задържиш докато се завърти хубаво турбото от по-богатата горивна смес и горещите газове. То започва да нагнетява въздух и допълнително да обогатява сместа. Т.е няма как да не се замисли колата ако е турбо дизел и турбото не е в нужните обороти за исканото от теб ускорение.
2) в началото се замисля, а после дурпа и награбва като змей. Ако това не ти харесва - вземи си бензинка.
3) сега малко факти да ти стане по-ясно:
150 коня бензин 0-100км/ч - 9.9 секунди.
136 коня дизел 0-100 км/ч - 9.9 секунди.
Бензина не се замисля в началото и дръпва. Но после дизела компенсира турбото като влезе в обороти.
Абе колега, какво ни караш да ти обясняваме - за пръв път ли караш дизел?
И последно: Аз не бих се опитвал да ускорявам рязко под 1750 оборота, където е максималният въртящ момент. Според мен двигателят се товари така. Може да не е добре. То и турбото тогава не може да влезе в пълни обороти, защото няма достатъчно газове, които да го завъртят. А и да можеше нямаше да е добре за мотора.
mili4uk написа:kasabov написа:ами да , може и двата да са зацапани...
Сега колеги, най-после общо взето проблемът се очерта. И е ясно, че го има, и че не е нормално това. Остава да направим план как да го отстраним най-рационално - т.е да разберем дали наистина е в уестгейта ако не се е оправил след смяна на ел.клапана.
Аз предлагам да видим като за начало този клапан колко струва
Лично според мен .. мога да ги квалифицирам така нещата :
1-во Смяна на масла и филтри (нормално и задължително) + този за картерните газове
2-ро Почистване или направо изолиране на АГР-то
3-то Махане на катализаторите (горен и долен)
4-то Смяна на този Ел.Клапан на турбото.
5-то Смяна на уестгейта или дебитомера ???
Ба Ма..мУ
Мен пък ми е интересно дали някой с такъв проблем си е чипосвал колата... и дали се е задълбочавал проблема или се е оправял ?
Ако не се лъжа колегата kronos мисля, че я чипна така с този проблем. И пак си го има.
Иначе по планът аз сам покрил до точка 4 включително. След смяната на ел.клапанът (130 лв.) имаше много голямо подобрение. Но тогава и осъзнах, че за съжаление проблемът се състои от повече от една причина . . поне при мен.
- mili4uk
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 552
- Регистриран на: 18.02.2008
- Пол: Мъж
- Кара: жена си да дрифти
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: харчи малко - върви на страх
хм... аз изплирах АГР-то и не видях почти никаква разлика ...
много странно
с пуснато АГР и без пуснато... колата си върви според мен по един и същи начин.
Исках и да попитам, освен гумената тръбичка която се запушва, тази металната запушва ли се (на самия клапан) и тя или се оставя да гълта въздух от там ?
Не съм сменял този ел. клапан и звъннах и на мен ми казаха че е 130 лв.
Реших обаче да се изцигана малко... и звънах на един приятел на който му имам 100% доверие да го питам дали може нещо да се магери ... и той ми каза че 99% е сигурен че не е от там и щял да го оправи .. само да му закарам колата !
Проблема е че няма време.. мисля да избягам малко от работа другата седмица и да му я оставя да видия какви ще ги свърши !
Ще пиша ако има резултат.
много странно
с пуснато АГР и без пуснато... колата си върви според мен по един и същи начин.
Исках и да попитам, освен гумената тръбичка която се запушва, тази металната запушва ли се (на самия клапан) и тя или се оставя да гълта въздух от там ?
Не съм сменял този ел. клапан и звъннах и на мен ми казаха че е 130 лв.
Реших обаче да се изцигана малко... и звънах на един приятел на който му имам 100% доверие да го питам дали може нещо да се магери ... и той ми каза че 99% е сигурен че не е от там и щял да го оправи .. само да му закарам колата !
Проблема е че няма време.. мисля да избягам малко от работа другата седмица и да му я оставя да видия какви ще ги свърши !
Ще пиша ако има резултат.
Beat the Devil
http://www.youtube.com/watch?v=k-cbiYzlHOk
http://www.youtube.com/watch?v=k-cbiYzlHOk
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
mili4uk написа:Исках и да попитам, освен гумената тръбичка която се запушва, тази металната запушва ли се (на самия клапан) и тя или се оставя да гълта въздух от там ?
Изолира се самия клапан+тръбичката, която създава вакум за отварянето му.
- mili4uk
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 552
- Регистриран на: 18.02.2008
- Пол: Мъж
- Кара: жена си да дрифти
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: харчи малко - върви на страх
Dimitroff написа:mili4uk написа:Исках и да попитам, освен гумената тръбичка която се запушва, тази металната запушва ли се (на самия клапан) и тя или се оставя да гълта въздух от там ?
Изолира се самия клапан+тръбичката, която създава вакум за отварянето му.
Вчера като го направих това, колата нямаше особено голяма промяна.
ДОсега бях в един сервиз и тествах различни неща.
Оказа се че е набило грешка този клапан.... включих го и изчистих грешката.
Реших да покарам малко без дебитомер (изключен от буксата) - колата се промени тотално... усещаше се леко вървене след 2500 оборота... и не набираше изобщо както трябва.
Гледах ме и този уестгейт и всичко си работеше както трябва.
След няколко теста, забелязах че дебитомера явно в по-високите обороти не пуска достатъчно гориво или въздух (на празен ход 250 мг а като дам газ... ми казаха че трябва да минава 1000 според майстора а то едвам стигна 500 нещо си... сигурно бъркам мерките.. ама все пак не ми е работата това)
Но все пак.. колата върви с дебитомер-а доста повече.
Може и да е нормално в само с газ без да се движи колата да не надвишава тези норми
Само този клапан още не съм го сменил... но и това ще стане!
Моето заключение : или дебитомера (по-голямата вероятност и трудно за хващане защото все пак работи малко или много ) или този клапан се ебава !
Няма от какво друго да е ....
Beat the Devil
http://www.youtube.com/watch?v=k-cbiYzlHOk
http://www.youtube.com/watch?v=k-cbiYzlHOk
- kronos
- ентусиаст
-
- Мнения: 899
- Регистриран на: 30.11.2006
- Местоположение: с. Варна
- Пол: Мъж
- Кара: MB w212 AMG
- Мечтае да кара: по пътища без дупки
Мен пък ми е интересно дали някой с такъв проблем си е чипосвал колата... и дали се е задълбочавал проблема или се е оправял ?[/quote]
Всички точки които си изброил съм ги изпълнил, плюс нов съединител и колата ми е чипосана. Беше с обикновен чип, но преди два дена ходих да ми сменят софт-а като ми вдигнаха още малко горивото. Пак на моменти го има забиването и смятам че е от уестгейта.
За ускорението не знам къде си виждал дизел без лаг освен ако не е би-турбо, нашите турбинки са с променлива геометрия и не са толкова лаг-ави. Мойта тръгва стабилно от 1700об. и до 4700 си върви.
Тези дни ще сваля турбината за лека ревизийка и ще погледнем и уестгейта, би трябвало да се оправи това увисване.
И колега да ти кажа не си мисли че 150коня мотора е някакъв самолет и няма лаг, имам приятел със такова чипосано в германия и при всички стартове където сме правили от 0-200 завършваме един до друг, така че...
Всички точки които си изброил съм ги изпълнил, плюс нов съединител и колата ми е чипосана. Беше с обикновен чип, но преди два дена ходих да ми сменят софт-а като ми вдигнаха още малко горивото. Пак на моменти го има забиването и смятам че е от уестгейта.
За ускорението не знам къде си виждал дизел без лаг освен ако не е би-турбо, нашите турбинки са с променлива геометрия и не са толкова лаг-ави. Мойта тръгва стабилно от 1700об. и до 4700 си върви.
Тези дни ще сваля турбината за лека ревизийка и ще погледнем и уестгейта, би трябвало да се оправи това увисване.
И колега да ти кажа не си мисли че 150коня мотора е някакъв самолет и няма лаг, имам приятел със такова чипосано в германия и при всички стартове където сме правили от 0-200 завършваме един до друг, така че...
- mili4uk
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 552
- Регистриран на: 18.02.2008
- Пол: Мъж
- Кара: жена си да дрифти
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: харчи малко - върви на страх
kronos написа:Всички точки които си изброил съм ги изпълнил, плюс нов съединител и колата ми е чипосана. Беше с обикновен чип, но преди два дена ходих да ми сменят софт-а като ми вдигнаха още малко горивото. Пак на моменти го има забиването и смятам че е от уестгейта.
За ускорението не знам къде си виждал дизел без лаг освен ако не е би-турбо, нашите турбинки са с променлива геометрия и не са толкова лаг-ави. Мойта тръгва стабилно от 1700об. и до 4700 си върви.
Тези дни ще сваля турбината за лека ревизийка и ще погледнем и уестгейта, би трябвало да се оправи това увисване.
И колега да ти кажа не си мисли че 150коня мотора е някакъв самолет и няма лаг, имам приятел със такова чипосано в германия и при всички стартове където сме правили от 0-200 завършваме един до друг, така че...
еее.. на 150ката го няма ... тръгва си доста добре в сравнение с моята в ниските обороти. И все пак истината е 330 6-так... това е дизеловата кола

При мен проблема е че не мога да вдига 200 колкото и смешно да звучи... давам газ... стига до към 170-180 без много зор ... и изведнъж все едно се включва прекъсвач... почва да тресе колата... и почва да пада скороста нищо че педала е до край... стига до към 120-130 км... оправя се... и продължава... много странно !
Случи ми се и когато бяхме 4-ри човека на байр... и дадох газ на трета и пак заби към 4000 оборота по същия начин... даваш газ... колата започва да тресе и да не върви ... паднат малко оборотите .. почине си 5-10 секунди и се оправя !
По-горе четох че е свързано с натоварването а не с оборотите и напълно подкрепям това мнение...
просто според мен дебитомера не работи правилно в по-високите обороти и при по-големи натоварвания и ошашква колата и се ебава !
Затова и мисля че е дебитомера...
Beat the Devil
http://www.youtube.com/watch?v=k-cbiYzlHOk
http://www.youtube.com/watch?v=k-cbiYzlHOk
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
- baga
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 638
- Регистриран на: 20.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: e90 320d 163hp 2006
От тия точки:
1-во Смяна на масла и филтри (нормално и задължително) + този за картерните газове
2-ро Почистване или направо изолиране на АГР-то
3-то Махане на катализаторите (горен и долен)
4-то Смяна на този Ел.Клапан на турбото.
5-то Смяна на уестгейта или дебитомера ???
1-ва и 2-ра са изпълнени,
3-та - за сега няма да махам катализатора.
4-та - като сменя клапана - 130лв и не се оправи, колко трябва да се бръкна за уестгейт, и къде да ми го сменят?
Аз искам да питам и още нещо. Когато купувах колата, при проверката, един пич с лаптоп ми каза, че дава грешка на управляващата дюза.
Някой знае ли каква роля играе тя и дали не оказва влияние върху нашия проблем?
Питам за нея, защото други колеги са ми казвали, че и при тях дава такава грешка. Дюзата струвала около 500лв и била нещо като ланда-сондата при бензина /не се смейте много ако греша
/
1-во Смяна на масла и филтри (нормално и задължително) + този за картерните газове
2-ро Почистване или направо изолиране на АГР-то
3-то Махане на катализаторите (горен и долен)
4-то Смяна на този Ел.Клапан на турбото.
5-то Смяна на уестгейта или дебитомера ???
1-ва и 2-ра са изпълнени,
3-та - за сега няма да махам катализатора.
4-та - като сменя клапана - 130лв и не се оправи, колко трябва да се бръкна за уестгейт, и къде да ми го сменят?
Аз искам да питам и още нещо. Когато купувах колата, при проверката, един пич с лаптоп ми каза, че дава грешка на управляващата дюза.
Някой знае ли каква роля играе тя и дали не оказва влияние върху нашия проблем?
Питам за нея, защото други колеги са ми казвали, че и при тях дава такава грешка. Дюзата струвала около 500лв и била нещо като ланда-сондата при бензина /не се смейте много ако греша

- павката
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5250
- Регистриран на: 12.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: ги да пият мента
- Мечтае да кара: за 6лв/100км
- Детайли за колата: не върви и не гори
значи при тия дизели е адската мръсотия от нагара,идващ от шибания агр клапан,един път набран,няма как да се махне,освен да сваляте смукателите,но остава по главата.и става такава каша от масло и нагар,че направо...
цялото управление на мотора е доста сложно с тия клапани и вакуми и един малък пробелм да има колата не върви
турбините с променлива геометрия се зацапват при лопатките и може да блокират,сваляне и проверка да се види на какво дередже сме
даже леко объркване на маркучетата при клапанчетата води до пълно мъртвило и трудно диагностициране на проблема
цялото управление на мотора е доста сложно с тия клапани и вакуми и един малък пробелм да има колата не върви
турбините с променлива геометрия се зацапват при лопатките и може да блокират,сваляне и проверка да се види на какво дередже сме
даже леко объркване на маркучетата при клапанчетата води до пълно мъртвило и трудно диагностициране на проблема
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
- mili4uk
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 552
- Регистриран на: 18.02.2008
- Пол: Мъж
- Кара: жена си да дрифти
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: харчи малко - върви на страх
kasabov написа:а на mili4uk ?
Естествено... горния го избуших... а долния направо го махнах...
Ще сменя дебитомера с нов ... и нов клапан.. и ако не се оправи...
ще си купя една бензионва фиестичка и съм му еб-ал ма-ката !!!
Beat the Devil
http://www.youtube.com/watch?v=k-cbiYzlHOk
http://www.youtube.com/watch?v=k-cbiYzlHOk
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани