въпросче М40>M42....
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
29 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- shiklev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 60
- Регистриран на: 7.02.2007
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: ме да се смея
- Мечтае да кара: здраво bmw
- Детайли за колата: черна дупка
въпросче М40>M42....
така....
въпроса ми е,някой знае ли какво точно трябва да се смени за да заработи М42 1.8is(или просто някакъв 1.8is) на мястото на стария М40 1.6i
става въпрос... скорости,диф,дебит,инсталация,комп буксата става ли или не,таблото ще тръгне ли после,резервоар(по-голям или не)поплаваци други глупости и т.н......
въпроса ми е,някой знае ли какво точно трябва да се смени за да заработи М42 1.8is(или просто някакъв 1.8is) на мястото на стария М40 1.6i
става въпрос... скорости,диф,дебит,инсталация,комп буксата става ли или не,таблото ще тръгне ли после,резервоар(по-голям или не)поплаваци други глупости и т.н......
Най-добре е като сменяш нещото в двигателния отсек да не слагав пак нещо ама с повече клапани, дет уж много вървяло, а да сложиш мотор, двигател, М20, М50, М60, М70, С38, С50 и всички останали производни на думата ДВИГАТЕЛ, но ако все пак си мазохист и искаш да се мъчиш, то отговора е, че за да туриш М42, на мястот на М40, ти треа просто едно М42 комплект с инсталация, еку и дебитомер. съединител, кутия, диф, картер, алтернатор, стартер. Всичко това си става и от другия агрегат за лампи в кокошарник.
- shiklev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 60
- Регистриран на: 7.02.2007
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: ме да се смея
- Мечтае да кара: здраво bmw
- Детайли за колата: черна дупка
сигирен ли си в това което казваш и ако си тогава от каде да си купя примерно М50 с всичките тея неща такаче да стане "свали-качи"без да има "ама тва тука сега тва малко не става" или подобни или ако не М50 то кое друго ДВГ може да стане такаче да няма толкова рязане пилене или напасване и съответно каква е примерната цена и дали си заслужава?
- shiklev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 60
- Регистриран на: 7.02.2007
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: ме да се смея
- Мечтае да кара: здраво bmw
- Детайли за колата: черна дупка
- Гост
-
Е30 нищо не връща колега
В една друга тема бях описал подробно как сложих М50 в моята 316-ка

В една друга тема бях описал подробно как сложих М50 в моята 316-ка

haho написа:Двигателя който взех е от Е36 М50 Б20 поради няколко причини:
Лапите на мотора
Опашката на ск. кутия(ако е от Е34 не пасва на Е30-ковия кардан и трябва да се сменя)
Лостовата система(ск. лост е от Е30 , а другите работи от Е36)
Купих цялата кола катастрофирала от един авер на добри пари(беше много читава и знаех какво взимам)
Това са частите които взех за да направя всичко:
Шест пистов ремък 1415 за динамото(махнах хидравликата и се наложи да сложа по-къс ремък)
Воден радиатор от Е30 323
Горивна помпа от Е30 325 (работи на 3.5 бара)
Кардан от Е30 325 (само предната част защото е по-къса)
Диф от Е30 3.45 (такъв е оригинално на Е36-цата)
Тампон за мотора от Дясно - Е34 М50 Б20 (ексцентричен и висок 9.6см.)
Тампон за мотора от Ляво - Е30 М20 Б23 (центриран , но по-нисък и се подлага около 4см.)
Крайно гърне от Е30 323 оригинално
Монтаж:
Смяна на картера и гърловината на маслената помпа с такива от Е34 (маха се стойката на старата гърловина и ламаринената подложка под коляновия вал защото на новия картер е вградена)
Ползва се оригиналната щека но се измисля някаква стойка която да я държи в изправено положение и наче се удря в динамото
Ползва се Е30-ковата стойка за ск. кутия и нейните си тампони
Изрязват се около 6см. от стойката на акумулатора за щото опира в мотора
Ползва се оригиналния колектор (трябва да е монтиран предварително защото после е невъзможно - няма място) като се преправя изхода от първите 3 цилиндъра (трябва да е по-остро извит назад иначе идва точно на 2 см. над моста и неможе да продължиш генерацията) и от там нататък следва въображението като единственото нещо с което трябва да се съобразяваш е растоянието в см. от двигателя до ламбда сондата (иначе нема да отчита точно и ще бърка компютъра)
Изпиляват се първите 6 ребра на всмукателния колектор защото иначе опират в спирачния апарат
Изрязват се 3-4см. от входящата тръба на парното (горната) защото опират в колектора
Изходящия маркуч (долния) се модифифицира за да не е прекалено остро извит , че неможе да циркулира водата
За да стане с виско трябва само да монтираш оригиналната перка на гърба на виско съединителя (без да я обръщаш естествено)
Първо се монтира виското с перката и тогава се слага радиатора , като се режат около2см. от всички маркучи иначе се прегъват много остро
Ако запазваш оригиналния въздушен филтър с кутията(Е36) трябва само леко да преправиш стойката и заспива
Запазваш оригиналното жило на газта(Е30) , като внимаваш на не го прегънеш прекалено остро за да не става трудно подвижно (твърд педал или задържане)
Компютъра си се монтира на оригиналното място (в жабката) без проблем кабела стига
Тестовата букса се монтира на мястото на бобината (до казанчето за чистачките)
Останалата част от жиците си ги наместваш в оригиналната кутия над мотора
За свързването на кабелите ще ти трябва от Е36-цата кръглата букса (мъжкото и женското) като я отрежеш непосредствено преди бушоните
Не гледай цвета на кабелите а номерата им по буксите (7 със 7 , 14 с 14 и т.н.) Ако номер 7 на Е36 е черен , а номер 7 на Е30 е бял , значи връзваш черен с бял примерно
Смени датчика на температурата с такъв от М40 иначе не отчита вярно уреда
Смени цялото табло с такова от Е30 323 защото от 320 нестава (незнайно и за мен защо но след многократни проби се оказа така) Нестава и да смениш само чип-а на оборотомера (пак говоря от опит)
- павката
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5250
- Регистриран на: 12.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: ги да пият мента
- Мечтае да кара: за 6лв/100км
- Детайли за колата: не върви и не гори
и ко,цялата работа има ли файда 

Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
- tonkata
- 50" ракия тийм
-
- Мнения: 926
- Регистриран на: 27.03.2004
- Местоположение: LOZEN_Beach
- Кара: 330 d
sonny написа:Най-добре е като сменяш нещото в двигателния отсек да не слагав пак нещо ама с повече клапани, дет уж много вървяло, а да сложиш мотор, двигател, М20, М50, М60, М70, С38, С50 и всички останали производни на думата ДВИГАТЕЛ, но ако все пак си мазохист и искаш да се мъчиш, то отговора е, че за да туриш М42, на мястот на М40, ти треа просто едно М42 комплект с инсталация, еку и дебитомер. съединител, кутия, диф, картер, алтернатор, стартер. Всичко това си става и от другия агрегат за лампи в кокошарник.
ммм тва м20 е много силно особено б20 , ама ти имаше една и знаеш колко много вървеше

- skalata
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 108
- Регистриран на: 22.09.2005
- Местоположение: градът на тепетата
- Пол: Мъж
- Кара: E30
- Мечтае да кара: Е30 М3 EVO 3 , E82 G Power
tonkata написа:sonny написа:Най-добре е като сменяш нещото в двигателния отсек да не слагав пак нещо ама с повече клапани, дет уж много вървяло, а да сложиш мотор, двигател, М20, М50, М60, М70, С38, С50 и всички останали производни на думата ДВИГАТЕЛ, но ако все пак си мазохист и искаш да се мъчиш, то отговора е, че за да туриш М42, на мястот на М40, ти треа просто едно М42 комплект с инсталация, еку и дебитомер. съединител, кутия, диф, картер, алтернатор, стартер. Всичко това си става и от другия агрегат за лампи в кокошарник.
ммм тва м20 е много силно особено б20 , ама ти имаше една и знаеш колко много вървеше
Братле, ако ще и М20 да е Б12, пак я предпочитам пред култовия кошер М42, нема по-голяма издънка от М40 и М2, ама да не почваме тоа спор на ново, че ше стане като с газта и бензина, ама той ако беше толкоз велик агрегат, немаше да го турбинираш, нали

ПС А и моето М20 си понавървяваше много доволно

- THE DUNK MACHINE
- ентусиаст
-
- Мнения: 833
- Регистриран на: 4.02.2004
- Местоположение: THE THEATRE OF DREAMS
- Пол: Мъж
- Кара: KIA
- Мечтае да кара: E39 M5
Повече на М20В20 нема да се кача ако ще турско да стане. И аз като sonny не искам да влизаме в спор М20В20 срещу М42В18 а и ако минеш от М40 към някой от тези два двигателя едва ли ще осетиш много голяма разлика - според мен не си струва - ако сменяш двигателя слагай от 2.5 нагоре и си ти
Как искам М60 в комбито 


THE ONE & ONLY E30
- ///Явор
- Летящия холандец
-
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
THE DUNK MACHINE написа:Повече на М20В20 нема да се кача ако ще турско да стане. И аз като sonny не искам да влизаме в спор М20В20 срещу М42В18 а и ако минеш от М40 към някой от тези два двигателя едва ли ще осетиш много голяма разлика - според мен не си струва - ако сменяш двигателя слагай от 2.5 нагоре и си тиКак искам М60 в комбито
Аз па на сешоар се не качвам, ако ще свинкя у джамия да роди

29 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани