Натягане на ръчната спирачка.
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
43 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- shaterhand
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 169
- Регистриран на: 6.03.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: F11 520 D
Натягане на ръчната спирачка.
Мога ли да се справя сам с натягането на ръчната спирачка?
Сега хваща съвсем слабо опъната докрай.
Сега хваща съвсем слабо опъната докрай.
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Разбира се, че можеш сам, само желание да имаш. Не е кой знае каква работа за специалист. Има процедура как става. Горе долу е: вдигаш колата отзад, и натягаш едното жило и като дръпнеш ръчката колелото завъртяно на ръка трябва да спре, повтаряш от другата страна. Но защо не провериш състоянието на накладките макар, че има датчик за тая работа, може да ги почистиш поне.
моето мнение
на мене ми я натегнаха в М-кар и след време пак стана същото, вече няколко бмв- модела сменям как пък един поне не се улучи с читава ръчна, все е хлабава 

- spower
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1504
- Регистриран на: 28.09.2005
- Кара: любимата ни марка да е първа ;)
- Мечтае да кара: римска колесница с М-пакет ;)
това което колегите са описали е единия вариант другия е да се натегне от самите накладки: маха се колелото, развива се спирачния апарат ключ 16 е ,отзаде се намират 2 болта не е трудно ,след като се махне апарата се развива диска, той е на едно болтче вътрешен 6-тограм лекичко почуквате диска отватре навън като се подложи дъсчица и той излиза,ще видите налкалдките от дясната страна има едно колелце на резба ,чрез което се отварят или затварят челюстите развивате го 2 оборота да отвори и монтирате,забележка: може вътрешната страна на диска да е ръждясала, където трият накладките на ръчната спирачка, почиства се с шкурка,въпростното колелце може да го завъртите с отверка , че пружината го притиска иначе друго сложно няма,после като монтирате колелото , докато е на крик се завърта колелото да се види дали не опира и се регулира допълнително от вътре от жилото,при мен накладката беше се изметнала на една страна пружинките размазани и целиа спирачен механизъм наново го монтирах зор видях със закачането на жилото, че има една възвратна пружинка която го опъва... Успех
Плей листа с видеа за ремонт на BMW Х3 F25:
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... A1PWE6WpJt

- shaterhand
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 169
- Регистриран на: 6.03.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: F11 520 D
Т.е. на всяко колело има жило за натягане - така ли?
Ще пробвам първо това, а ако няма ефект ще направя другата процедура.
Ще пробвам първо това, а ако няма ефект ще направя другата процедура.
BMDrago написа:Има още един вариант-махаш маншона на лоста на ръчната спирачка и ще видиш двете жила с гайки накрая май бяха осмици
десетки са гайките

а има ли опасност от пренатягане? в смисъл да задържа постоянно ръчната или колкото и да натягаш няма ядове? че моята я направих на втория зъб да кове

- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
То добре на 2-ри зъб, ама има проблем ако я пренатегнеш, ще те харчи повече, ще спъва и т.н. проблеми и ще има доста въпроси тука.
- spower
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1504
- Регистриран на: 28.09.2005
- Кара: любимата ни марка да е първа ;)
- Мечтае да кара: римска колесница с М-пакет ;)
ами като натягате от жилата колата трябва да е на крик и жилото , но кеото колело отговаря да се натегне толкова , че като завъртиш колелото на пусната докрай ръчна да се върти свободно, иначе ще познаете дали сте прекалили с натягането като си доближите ръката до задното колело , ако е топло значи опират, но на крик най-точно ще се оправи
Плей листа с видеа за ремонт на BMW Х3 F25:
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... A1PWE6WpJt

spower написа:ами като натягате от жилата колата трябва да е на крик и жилото , но кеото колело отговаря да се натегне толкова , че като завъртиш колелото на пусната докрай ръчна да се върти свободно, иначе ще познаете дали сте прекалили с натягането като си доближите ръката до задното колело , ако е топло значи опират, но на крик най-точно ще се оправи
аз така направих. но направих проба и охлабих жилото почти до край и въпреки това гумата прави 2 оборота и спира. явно закача в накладките на ръчната независимо колко е натегнато, но съвсем малко.
- alexsch
- ентусиаст
-
- Мнения: 1410
- Регистриран на: 25.10.2007
- Местоположение: на жълтите павета
- Кара: на бира и кебапчета
- Мечтае да кара: М6-ца кабрио
..а на мен ми е направило впечатление следното- като спра колата в гаража и дръпна ръчната като слизам от нея се чува някакво скърцане от заднните спирачки (все пак съм 95 килца
) това нормално ли ще да е или трябва да правя интервенции?

43 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани