Натягане на ръчната спирачка.

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 169
Регистриран на: 6.03.2008
Местоположение: Варна
Кара: F11 520 D

Натягане на ръчната спирачка.

Мнение от shaterhand » 02 Май 2008, 12:56

Мога ли да се справя сам с натягането на ръчната спирачка?
Сега хваща съвсем слабо опъната докрай.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Мнение от NikiNikolov » 02 Май 2008, 17:16

Разбира се, че можеш сам, само желание да имаш. Не е кой знае каква работа за специалист. Има процедура как става. Горе долу е: вдигаш колата отзад, и натягаш едното жило и като дръпнеш ръчката колелото завъртяно на ръка трябва да спре, повтаряш от другата страна. Но защо не провериш състоянието на накладките макар, че има датчик за тая работа, може да ги почистиш поне.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 56
Регистриран на: 17.06.2007

моето мнение

Мнение от bailow » 03 Май 2008, 13:38

на мене ми я натегнаха в М-кар и след време пак стана същото, вече няколко бмв- модела сменям как пък един поне не се улучи с читава ръчна, все е хлабава :(

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1504
Регистриран на: 28.09.2005
Кара: любимата ни марка да е първа ;)
Мечтае да кара: римска колесница с М-пакет ;)

Мнение от spower » 03 Май 2008, 17:52

това което колегите са описали е единия вариант другия е да се натегне от самите накладки: маха се колелото, развива се спирачния апарат ключ 16 е ,отзаде се намират 2 болта не е трудно ,след като се махне апарата се развива диска, той е на едно болтче вътрешен 6-тограм лекичко почуквате диска отватре навън като се подложи дъсчица и той излиза,ще видите налкалдките от дясната страна има едно колелце на резба ,чрез което се отварят или затварят челюстите развивате го 2 оборота да отвори и монтирате,забележка: може вътрешната страна на диска да е ръждясала, където трият накладките на ръчната спирачка, почиства се с шкурка,въпростното колелце може да го завъртите с отверка , че пружината го притиска иначе друго сложно няма,после като монтирате колелото , докато е на крик се завърта колелото да се види дали не опира и се регулира допълнително от вътре от жилото,при мен накладката беше се изметнала на една страна пружинките размазани и целиа спирачен механизъм наново го монтирах зор видях със закачането на жилото, че има една възвратна пружинка която го опъва... Успех
Плей листа с видеа за ремонт на BMW Х3 F25: :lalala: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... A1PWE6WpJt

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 169
Регистриран на: 6.03.2008
Местоположение: Варна
Кара: F11 520 D

Мнение от shaterhand » 03 Май 2008, 18:48

Т.е. на всяко колело има жило за натягане - така ли?
Ще пробвам първо това, а ако няма ефект ще направя другата процедура.

ШОП
Аватар
Мнения: 3110
Регистриран на: 23.06.2003
Местоположение: София
Кара: e87lci

Мнение от BMDrago » 04 Май 2008, 8:24

Има още един вариант-махаш маншона на лоста на ръчната спирачка и ще видиш двете жила с гайки накрая май бяха осмици
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 392
Регистриран на: 14.12.2006
Местоположение: Благоевград

Мнение от g-powerr » 04 Май 2008, 21:28

BMDrago написа:Има още един вариант-махаш маншона на лоста на ръчната спирачка и ще видиш двете жила с гайки накрая май бяха осмици


десетки са гайките ;) (днес и аз си я натегнах)
а има ли опасност от пренатягане? в смисъл да задържа постоянно ръчната или колкото и да натягаш няма ядове? че моята я направих на втория зъб да кове :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Мнение от NikiNikolov » 04 Май 2008, 22:16

То добре на 2-ри зъб, ама има проблем ако я пренатегнеш, ще те харчи повече, ще спъва и т.н. проблеми и ще има доста въпроси тука.

ШОП
Аватар
Мнения: 3110
Регистриран на: 23.06.2003
Местоположение: София
Кара: e87lci

Мнение от BMDrago » 05 Май 2008, 9:11

g-powerr написа:
BMDrago написа:Има още един вариант-махаш маншона на лоста на ръчната спирачка и ще видиш двете жила с гайки накрая май бяха осмици


десетки са гайките ;) (днес и аз си я натегнах)
.......... :D

:mhihi: :mhihi:
колега гайките са си осмици :mhihi: ...ама се затягат с ключ номер 10 :mhihi: бъркаш понятията
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1504
Регистриран на: 28.09.2005
Кара: любимата ни марка да е първа ;)
Мечтае да кара: римска колесница с М-пакет ;)

Мнение от spower » 05 Май 2008, 16:10

ами като натягате от жилата колата трябва да е на крик и жилото , но кеото колело отговаря да се натегне толкова , че като завъртиш колелото на пусната докрай ръчна да се върти свободно, иначе ще познаете дали сте прекалили с натягането като си доближите ръката до задното колело , ако е топло значи опират, но на крик най-точно ще се оправи
Плей листа с видеа за ремонт на BMW Х3 F25: :lalala: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... A1PWE6WpJt

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 392
Регистриран на: 14.12.2006
Местоположение: Благоевград

Мнение от g-powerr » 05 Май 2008, 18:11

spower написа:ами като натягате от жилата колата трябва да е на крик и жилото , но кеото колело отговаря да се натегне толкова , че като завъртиш колелото на пусната докрай ръчна да се върти свободно, иначе ще познаете дали сте прекалили с натягането като си доближите ръката до задното колело , ако е топло значи опират, но на крик най-точно ще се оправи


аз така направих. но направих проба и охлабих жилото почти до край и въпреки това гумата прави 2 оборота и спира. явно закача в накладките на ръчната независимо колко е натегнато, но съвсем малко.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 13.02.2005
Кара: N57 3.0xd

Мнение от Hellrider » 05 Май 2008, 20:55

задните гуми принципно се въртят по-трудно и спират по-лесно при завъртане, не са като предните :idea:

ШОП
Аватар
Мнения: 3110
Регистриран на: 23.06.2003
Местоположение: София
Кара: e87lci

Мнение от BMDrago » 06 Май 2008, 17:03

Hellrider написа:задните гуми принципно се въртят по-трудно и спират по-лесно при завъртане, не са като предните :idea:

Е нали има диференциал...нормално
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1410
Регистриран на: 25.10.2007
Местоположение: на жълтите павета
Кара: на бира и кебапчета
Мечтае да кара: М6-ца кабрио

Мнение от alexsch » 06 Май 2008, 22:02

..а на мен ми е направило впечатление следното- като спра колата в гаража и дръпна ръчната като слизам от нея се чува някакво скърцане от заднните спирачки (все пак съм 95 килца :lol: ) това нормално ли ще да е или трябва да правя интервенции?

ШОП
Аватар
Мнения: 3110
Регистриран на: 23.06.2003
Местоположение: София
Кара: e87lci

Мнение от BMDrago » 07 Май 2008, 9:41

alexsch написа:..а на мен ми е направило впечатление следното- като спра колата в гаража и дръпна ръчната като слизам от нея се чува някакво скърцане от заднните спирачки (все пак съм 95 килца :lol: ) това нормално ли ще да е или трябва да правя интервенции?

:mhihi: :mhihi: И при мен е така
Изображение

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook