Е30 Спирачки-Мит ли е 302х22мм в 16цола? (Разказ в картинки)

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 111
Регистриран на: 30.03.2004
Местоположение: СА
Пол: Мъж
Кара: скрап

Мнение от RS » 25 Апр 2008, 15:39

Penchev написа:
RS написа:
Penchev написа:Правихме наскоро тестове за спирачен път от около 100 км/ч и аз спирам чувствително по-добре ,интересно ми е като се сложи новата система как ли ще бъде положението :arrow: би трябвало по-добре да спре ...


Георги Пенчев


Да ме викнете като замервате след трансплантацията, че ми е интересно!


П.П. Ако се сетите разбира се.


Радо ,на всяка цена :arrow: искам и трите коли да спираме :twisted:
Много ще ми е интересно кой какво е спечелил ...

Поздрави :D

Георги Пенчев




Ще чакам :)

П.П Весели празници

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 25 Апр 2008, 22:55

Май на събора ще стане или след събора :mhihi: Малко си е*а мамата с положението относно изработката! Хванаха ме празници и няма как да се работи на металорежещи машини през празниците :roll:
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Мнение от sonny » 25 Апр 2008, 23:20

Дилянски, аз бях започнал разработка на дискове 340мм :shock: , но реших, че е по-добре да ги направя на 324мм, вярно карах на 17ка и ми бе по-лесно, НО, казвам ти каква идея имах аз и е решима и при теб, взимаш дискове за венто 2,6 некъв дизел, в магазина са 150лв двата на текстар, диаметър 324мм, идват ти големи за 16ка, ок, на струга и идвт на съответния размер, сега, защо те насочвам към таях? Тези дискове са с ЕТ-то на е30ковия диск и са с неговия централен отвор, който не е 57 там където ляга диска, а е малко повече, май е 59, това важи и за е30 и за венто, вентото е 5х100, ама кво ти дреме на фрезата си правиш отворите 4х100 и си готов, всички знаем, че не болта центрира, а централния отвор, така, че и да има грешка, проблем няма, след туй взимаш апарати Брембо, алуминиеви, 4 бутални от Браво и Купе 20V или от е34ка, планката за захвата на новите дупки и си образно казано готов. Въпреки, че това не са яасти за БМВ, мисля, че при такъв перформънс, това е допустимо и практично. Апарати се намират за 200-400лв двата, дисковете са 150-170лв двата, но не знам колко пари са накладките за брембо апаратите, а може и спокойно да караш с апарати от е34, вярно еднобутални, но с голяма площ на накладката и на първо време ще си доста доволен. ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5250
Регистриран на: 12.11.2006
Пол: Мъж
Кара: ги да пият мента
Мечтае да кара: за 6лв/100км
Детайли за колата: не върви и не гори

Мнение от павката » 26 Апр 2008, 0:37

само неразбрах вентото кво е,уточни :roll:
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 213
Регистриран на: 29.03.2008
Местоположение: Върджин Папрат Бийч

Мнение от K27 » 26 Апр 2008, 0:49

Един лаишки въпрос към автора - виждам, че слагането на дискове и апарати от Е34 е свързано с много усилия, специфични познания и умения , и дано да стане, пожелавам го от все сърце...
Пак казвам, че ми е лаишки въпроса, защото не съм го обмислил, ами от тази тема ми хрумна като идея - замислил ли си се да сложиш по още един спирачен апарат на оригиналния Е30 преден диск и с какви трудности евентуално ще се сблъскаш там?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5250
Регистриран на: 12.11.2006
Пол: Мъж
Кара: ги да пият мента
Мечтае да кара: за 6лв/100км
Детайли за колата: не върви и не гори

Мнение от павката » 26 Апр 2008, 1:02

ще прегрее за нула време
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 630
Регистриран на: 24.03.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: E30 324TD '88
Мечтае да кара: Custom made e30 with шукариии батко
Детайли за колата: E30 1987 10'th october grey mettalic 203/7 4 door Diesel 324 td (turbo-diesel)Mechanical Fuel Pump,Xenon lights,

Мнение от dancenation » 26 Апр 2008, 1:03

----Митко Тодоров Христов----
GSM:0886150079
ИзображениеИзображение
E30 - M21 + M50 = Ultimate Driving Machine
Изображение

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 26 Апр 2008, 9:42

Сони това твойто е много добро като предложение - що не ми го каза по-рано да си спестя толкова труд и нерви :mhihi:

А относно двата апарата на един диск - той сега светва па си представям с два апарата кво ще е :mhihi:
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5250
Регистриран на: 12.11.2006
Пол: Мъж
Кара: ги да пият мента
Мечтае да кара: за 6лв/100км
Детайли за колата: не върви и не гори

Мнение от павката » 26 Апр 2008, 14:26

тоз кенеф електричарка ли е,дъл мой са засили до 200 :roll:
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 213
Регистриран на: 29.03.2008
Местоположение: Върджин Папрат Бийч

Мнение от K27 » 26 Апр 2008, 14:46

Дилян Пенчев написа:.... А относно двата апарата на един диск - той сега светва па си представям с два апарата кво ще е :mhihi:


Греенето на диска не се ли влияе и от малката площ на накладките, освен и от площа на диска?

Ако си представим, например, че на този диск (Е30) сложим накладки с двойно по-малка площ, според мен ще грее много повече и ще спира доста по-малко... струва ми се, че колкото по-голяма е площта на накладката, толкова по-добро ще е спирането и по-малко греенето... мисълта ми е, че диска се нагрява от много по-интензивното триене при накладки с по-малка площ... но може и да греша, все пак вие имате повече опит с тези неща.

... П.С. След доста ровене в нетя се оказа, че само няколко модела автомобили ползват този метод, наречен "double calipers per rotor" или "dual calipers per rotor" (Порше, Мерцедес, Бентли, но при тях е фабрично), а и по принцип е доста спорен като ъпгрейд - мненията са разделени. Като прост и доста ефективен ъпгрейд обаче доста хора ползват надупчени и нарязани дискове за по-добро охлаждане (от самите тях, оказва се че не е толкова трудно, трябва стругар и фрезист), хубави накладки, маркучи със стоманена оплетка и спирачна течност с висок ДОТ. Всичко това в комбинация би трябвало да повиши до голяма степен ефективността на спирачките и да редуцира 'фейдинга', който се появява като резултат от изпаряването на спирачната течност в следствие на високата температура. Също така, При повечето Е30-ки въздуховодите за охлаждане на спирачките просто липсват, а те са доста важни... споделям всичко това за хората, които се интересуват от ниско-бюджетни проекти, какъвто е и този в темата.

Успех с проекта! :yes:

П.П.С. И накрая само да допълня от изчетеното в нетя - оказва се, че по-важно от площта на накладките е размера (респективно площта на натиск върху накладката, оттук и силата на натиска, която да е равномерно разпределена по цялата площ на накладката) на буталото на апарата. Затова и се разработват 2, 4, 6, 8 - бутални апарати, защото целта е да се увеличи площта и силата на натиск върху накладките, но няма как да стане с 1-бутален апарат, поради ограниченията в размерите, които може да има единично бутало в апарата.


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Мнение от sonny » 27 Апр 2008, 11:20

Дилян Пенчев написа:Сони това твойто е много добро като предложение - що не ми го каза по-рано да си спестя толкова труд и нерви :mhihi:

А относно двата апарата на един диск - той сега светва па си представям с два апарата кво ще е :mhihi:


Ми не си ме питал :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 724
Регистриран на: 27.12.2004
Местоположение: Плевен
Кара: м42б20 турбо
Детайли за колата: hx35/40 twin scroll

Мнение от S-stail » 27 Апр 2008, 18:21

sonny къв е тоя 300+мм диск?сигурен ли си че е от венто?
Изображение

Uploaded with ImageShack.us
Loosing Traction is part of the fun!!

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Мнение от ///Явор » 27 Апр 2008, 19:43

ето и още един лесен вариант :mhihi:
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2042
Регистриран на: 7.12.2006
Местоположение: на скамейката при резервите
Пол: Мъж
Кара: му се шейната на дядо коледа
Мечтае да кара: самолет с 4 гуми и емблема на BMW

Мнение от nesko » 27 Апр 2008, 19:50

защо повечето пъти твоята снимка не се вижда :?:
Изображение

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Мнение от ///Явор » 27 Апр 2008, 19:54

тая се вижда за момента...иначе си трия стари..и от там може да имаш проблем :mhihi:
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

ПредишнаСледваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook