Е30 Спирачки-Мит ли е 302х22мм в 16цола? (Разказ в картинки)
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
- Дилян Пенчев
-
E30 Fanatic!
-
- Мнения: 4057
- Регистриран на: 14.10.2005
- Местоположение: Столичанин
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328g
- Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo
Е30 Спирачки-Мит ли е 302х22мм в 16цола? (Разказ в картинки)
Пускам поредната интересна тема, за ентусиасти като мен който обичат да си доработват автомобила използвайки стандартни за БМВ части който се намират сравнително лесно и струват значително по-малко в сравнение с алтернативите който се предлагат!
Тук става въпрос за подобрение на спирачната система отпред (ще говорим на пръв етап само за предните дискове, а на по-късен етап, евентуално след събора или преди следващият за задните
) на любимите Е30-ки, който обича да кара е стигнал до извода че позасили ли се малко 30-ката трябва и да се спира...а с нейните исполински 260х22 мм спирачни дискове доста често при екстремно каране и по продължителни спирания от висока скорост както и при каране по писта дисковете прегряват и се получава така неприятния ФЕЙДИНГ ефект
Той идва съпроводен с кривене на спирачните дискове и опичане на накладките.
Поинтересувах се и възможните варианти за доработки са няколко:
1. 260х22 мм перформънс спирачни дискове с накладки и спирачна течност - тук говориме за много добри възможности който предлагат отлични резултати. Направих една лека справка:
a) перформънс дискове на "EBC" - 400 лева
б) перформънс накладки на "EBC" - 200 лева
в) перформънс спирачна течност - до 100 лева
Варианта предлага оптимално спиране до температури до 1000 градуса по целзий на дисковете!!! Много добър вариант, но за съжаление стоиността след чертата не е малка! Големия минус е себестойността на поддръжката в процес на използване, както и недобрите характеристики при студени спирачки!
2. 286х22 мм от Е36 със минаване на 5х120 мм междуболтово разстояние - сравнително предпочитан вариант при който се взимат носачи, макферсони от Е36 но задължително с регулируемо по височина окачване за да се компенсира разликата. Неудобство - поне за мен нуждата от смяна на автопарка с джанти както и сравнително неголямата градация
Пък и цената на всичко няма да е тънка!
3. Варианти със присаждане само на дискове от Е36 не съм разглеждал щото като ще се прави къстъм, и ще е гарга, то нека да бъде рошава
4. Има доста упоменати варианти в www.e30.de но всичките са с части който на нашия пазар трудно биха се намерили втора ръка, камоли на прилична цена
Остава да наблегна на петият вариант на който аз се спрях и си го насадих миналата година след събора
Напазарувах една част от часторляците и до преди седмица ми гниеха в скрабта, когато се усетих че наближава събор и искам да имам спирачки
Така първо нека да обърна внимание на това че аз съм се спрял на този вариант като се опитвам да остана на 16 цолови джанти а не да минавам на 17-ки поради наличието на тонове гуми и джанти
Искам и преди да настъпя към същинската част, и да се намерят разбирачи дето ще ме хранят за едно или друго, да спомена че навярно много от вас ме познават. Аз съм човек обичащ да си рови по автомобила и да се труди независимо от факта че понякога хвърленият труд не е напълно оправдан
и така вариант 5:
Дискове 302х22 мм заедно със сепараторите от Е34.
Аз напазарувах: 2 спирачни апарата за 50 лв комплекта, дискове в момента разработвам идеята със стари, но щом изследването приключи с положителен край ще закупя чисто нови и ще ползвам тях! Новите дискове са около 110 лв, може да се инвестира и в по-хубави като разликата в цената не е голяма!
Предимство - голям диаметър и голяма работна площ (6 см) в сравнение с смешните размери на 30-ковия диск! Пък и като знам Е34-ките колко тежът и как спират си представям на Е30 какъв ще е ефекта!
Първоначално започнах доста уверен в успеха си да прокарам идеята и на 15-ки джанти щото Е34 ползват стандартно такива. Е ударих на камък защото се оказа че на Е34 спирачния диск е изнесен доста по-навътре от колкото Е30-ковия, дето аз му викам ЕТ-то на диска е доста голямо
И при Е34 сепаратора влиза навътре в джантата и няма шанс да опре във вътрешността й!
Е аз си рекох - какъв е проблема ще го вкарам и аз навътре, да ама НЕ! Щото на Е30-ките ухото на носача за което се захваща кормилния карайник е на 16 мм от спирачния диск! Като разстоянието от бомбето на което ляга джантата върху диска до задния край на диска е 34 мм. Е на Е34 същото това разстояние е точно 76 мм което праща диска с 42 мм навътре и сме с -26 мм влезли в ухото за накрайника
Проблем е и пращането навън на диска със спирачния апарат защото Е34-ковия е доста по обемист и може да опре във задния край на спиците на джантата.
Нищо че имам от всички железа за Е30 и Е34 и джанти и всичко се прави на полеви условия се оказа че и вкарването на това животно в 16-ка и то не всяка също би било проблем!
Да ама бай Дилян се ядоса и започна да проектира всичко на компиръ
И стигнах до следващият проблем - в радиална посока спирачния апарат не може да се праща много навътре защото започват да съвпадат ушите на Е30ковия макферсон за който се хваща оригиналния спирачен апарат и Е34-ковия апарат. Явява се че че накладката ще работи точно на външния ръб на диска...което не е проблем.... само че така не влиза апарата в 16-ката
Тогава реших проблема като леко "вкопая" ушите в апарата
и с подходящата дистанционна планка всичко идва по местата си!
Всичко изглежда супер на начертаните в реални размери симулаций:
И пристъпих към действие! Направих планката за захващане на апарата направих един дистанционен диск който да замести реалния на който да легне джантата и да видя дали всичко минава и тогава да се заигравам с фланеца за захващане на диска към главината! Всичко дойде ток само дето джанта Алпинка не влиза за 1 мм - по радиуса на диска апарата стърчи доста и точно там е тясната част на джантичката!
Всичко изглеждаше сякаш се срива, 302 милиметровите спирачки се превърнаха в кошмар в съня ми, и все повече се отдалечаваха от бленуващият ми поглед дори и когато бях буден
Тогава със комплект от маневриуспях да спечеля още 2 мм в радиална посока на апарата и още 3 мм да върна диска навътре към макферсона чрез виртуозен дрибъл със струг и фреза
Всичко беше точно, но се оказа че при завъртане на джантата не могат да минат лепените противотежести
Тогава изчислих че малко на ъгълчето ще заиграе фрезата и ще оптимизира челюстта на спирачния апарат
Всичко е точно но когато дойде време за правенето на фланеца с който ще захвана отрязания диск за главината се оказа че дебелината на стената е само 6 мм което е абсолютно недостатъчно за завиването на каквито и да било болтчета на който бих разчитал
:
Това вече ми дойде в повече!
Седя и си мисля, мисля и си седя по едно време като се усещам - ни седя ни мисля
Напънах си сивото вещество, което достатъчно бяха тренирали другарите в ТУ-София и се плеснах по челото! Брех колко съм прост! Че аз мога да си изфабрикувам цяло бомбе на струга и да хвана диска долу в широката му част! Е да ама там излезна друг дребен проблем отзад как точно ще се захванат болчетата и т.н....но повече за тази вечер ми бе забранено официялно да се занимавам с тези спирачки и аз реших релаксирайки да споделя с вас размислите и страстите който ме тормозят последните дни
Ето и снимките на бомбето проект:
С проблема който е за захващането отзад при каналите за вентилирането на диска ще го реша утре вечер на место със моя приятел струга
Искам всичко да обесня със реален снимков матрял, но работните образци останаха на "Гара Искър Performance Garage" а все като ходя да действам не нося апаратчето! Просто тук под ръка са ми виртуалните обекти
!
Утре няма да се включвам защото ще работя цял ден и цяла нощ, но в другиден вечерта очаквайте подробни снимки.
П.С. Ако си мислите че работата е много лесна ще имате да взимате!
За да излезнат тея разстояния между сепаратора и диска и да се износват накладките равномерно трябва апарата да е фрезован много точно на показаната повърхност със синьо:
И бомбето за захващането на диска за главината също е със точно определена дебелина, както и планката! Всеки милиметър е от огромно значение!
Общо взето се надявам да успея да синтезирам и другите неща който ще свърша утре и да имам работни чертежи на всички детайли както в електронен така и на хартиен носител и снимков материал със всички намеси на струга и фрезата
П.С.2. Не съм човек без работа
Имам си прекалено много работа но просто обичам да се човъркам и да не спя
П.С.3. Дали бих се захванал отново да изследвам всичко това? - В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ!
П.С.4. Забравих да спомена и че буталцето на Е30-ковата спирачна помпа е с малък обем и слагайки апарати с по-голям обем ще ми трябва повече ход на педала за да упражня спирачно усилие и преместване на хидравличните цилиндърчета! Тоз проблем се решава с помпа от Е34 и едно симпатично фланче което още не съм стигнал до него
П.С.5. Лека нощ на всички и не правете това в къщи
Тук става въпрос за подобрение на спирачната система отпред (ще говорим на пръв етап само за предните дискове, а на по-късен етап, евентуално след събора или преди следващият за задните


Поинтересувах се и възможните варианти за доработки са няколко:
1. 260х22 мм перформънс спирачни дискове с накладки и спирачна течност - тук говориме за много добри възможности който предлагат отлични резултати. Направих една лека справка:
a) перформънс дискове на "EBC" - 400 лева
б) перформънс накладки на "EBC" - 200 лева
в) перформънс спирачна течност - до 100 лева
Варианта предлага оптимално спиране до температури до 1000 градуса по целзий на дисковете!!! Много добър вариант, но за съжаление стоиността след чертата не е малка! Големия минус е себестойността на поддръжката в процес на използване, както и недобрите характеристики при студени спирачки!
2. 286х22 мм от Е36 със минаване на 5х120 мм междуболтово разстояние - сравнително предпочитан вариант при който се взимат носачи, макферсони от Е36 но задължително с регулируемо по височина окачване за да се компенсира разликата. Неудобство - поне за мен нуждата от смяна на автопарка с джанти както и сравнително неголямата градация

3. Варианти със присаждане само на дискове от Е36 не съм разглеждал щото като ще се прави къстъм, и ще е гарга, то нека да бъде рошава

4. Има доста упоменати варианти в www.e30.de но всичките са с части който на нашия пазар трудно биха се намерили втора ръка, камоли на прилична цена

Остава да наблегна на петият вариант на който аз се спрях и си го насадих миналата година след събора


Така първо нека да обърна внимание на това че аз съм се спрял на този вариант като се опитвам да остана на 16 цолови джанти а не да минавам на 17-ки поради наличието на тонове гуми и джанти

Искам и преди да настъпя към същинската част, и да се намерят разбирачи дето ще ме хранят за едно или друго, да спомена че навярно много от вас ме познават. Аз съм човек обичащ да си рови по автомобила и да се труди независимо от факта че понякога хвърленият труд не е напълно оправдан


и така вариант 5:
Дискове 302х22 мм заедно със сепараторите от Е34.
Аз напазарувах: 2 спирачни апарата за 50 лв комплекта, дискове в момента разработвам идеята със стари, но щом изследването приключи с положителен край ще закупя чисто нови и ще ползвам тях! Новите дискове са около 110 лв, може да се инвестира и в по-хубави като разликата в цената не е голяма!
Предимство - голям диаметър и голяма работна площ (6 см) в сравнение с смешните размери на 30-ковия диск! Пък и като знам Е34-ките колко тежът и как спират си представям на Е30 какъв ще е ефекта!
Първоначално започнах доста уверен в успеха си да прокарам идеята и на 15-ки джанти щото Е34 ползват стандартно такива. Е ударих на камък защото се оказа че на Е34 спирачния диск е изнесен доста по-навътре от колкото Е30-ковия, дето аз му викам ЕТ-то на диска е доста голямо

Е аз си рекох - какъв е проблема ще го вкарам и аз навътре, да ама НЕ! Щото на Е30-ките ухото на носача за което се захваща кормилния карайник е на 16 мм от спирачния диск! Като разстоянието от бомбето на което ляга джантата върху диска до задния край на диска е 34 мм. Е на Е34 същото това разстояние е точно 76 мм което праща диска с 42 мм навътре и сме с -26 мм влезли в ухото за накрайника

Проблем е и пращането навън на диска със спирачния апарат защото Е34-ковия е доста по обемист и може да опре във задния край на спиците на джантата.
Нищо че имам от всички железа за Е30 и Е34 и джанти и всичко се прави на полеви условия се оказа че и вкарването на това животно в 16-ка и то не всяка също би било проблем!
Да ама бай Дилян се ядоса и започна да проектира всичко на компиръ

И стигнах до следващият проблем - в радиална посока спирачния апарат не може да се праща много навътре защото започват да съвпадат ушите на Е30ковия макферсон за който се хваща оригиналния спирачен апарат и Е34-ковия апарат. Явява се че че накладката ще работи точно на външния ръб на диска...което не е проблем.... само че така не влиза апарата в 16-ката

Тогава реших проблема като леко "вкопая" ушите в апарата
и с подходящата дистанционна планка всичко идва по местата си!
Всичко изглежда супер на начертаните в реални размери симулаций:
И пристъпих към действие! Направих планката за захващане на апарата направих един дистанционен диск който да замести реалния на който да легне джантата и да видя дали всичко минава и тогава да се заигравам с фланеца за захващане на диска към главината! Всичко дойде ток само дето джанта Алпинка не влиза за 1 мм - по радиуса на диска апарата стърчи доста и точно там е тясната част на джантичката!
Всичко изглеждаше сякаш се срива, 302 милиметровите спирачки се превърнаха в кошмар в съня ми, и все повече се отдалечаваха от бленуващият ми поглед дори и когато бях буден

Тогава със комплект от маневриуспях да спечеля още 2 мм в радиална посока на апарата и още 3 мм да върна диска навътре към макферсона чрез виртуозен дрибъл със струг и фреза

Всичко беше точно, но се оказа че при завъртане на джантата не могат да минат лепените противотежести

Тогава изчислих че малко на ъгълчето ще заиграе фрезата и ще оптимизира челюстта на спирачния апарат

Всичко е точно но когато дойде време за правенето на фланеца с който ще захвана отрязания диск за главината се оказа че дебелината на стената е само 6 мм което е абсолютно недостатъчно за завиването на каквито и да било болтчета на който бих разчитал

Това вече ми дойде в повече!
Седя и си мисля, мисля и си седя по едно време като се усещам - ни седя ни мисля

Напънах си сивото вещество, което достатъчно бяха тренирали другарите в ТУ-София и се плеснах по челото! Брех колко съм прост! Че аз мога да си изфабрикувам цяло бомбе на струга и да хвана диска долу в широката му част! Е да ама там излезна друг дребен проблем отзад как точно ще се захванат болчетата и т.н....но повече за тази вечер ми бе забранено официялно да се занимавам с тези спирачки и аз реших релаксирайки да споделя с вас размислите и страстите който ме тормозят последните дни

Ето и снимките на бомбето проект:
С проблема който е за захващането отзад при каналите за вентилирането на диска ще го реша утре вечер на место със моя приятел струга

Искам всичко да обесня със реален снимков матрял, но работните образци останаха на "Гара Искър Performance Garage" а все като ходя да действам не нося апаратчето! Просто тук под ръка са ми виртуалните обекти

Утре няма да се включвам защото ще работя цял ден и цяла нощ, но в другиден вечерта очаквайте подробни снимки.
П.С. Ако си мислите че работата е много лесна ще имате да взимате!
За да излезнат тея разстояния между сепаратора и диска и да се износват накладките равномерно трябва апарата да е фрезован много точно на показаната повърхност със синьо:
И бомбето за захващането на диска за главината също е със точно определена дебелина, както и планката! Всеки милиметър е от огромно значение!
Общо взето се надявам да успея да синтезирам и другите неща който ще свърша утре и да имам работни чертежи на всички детайли както в електронен така и на хартиен носител и снимков материал със всички намеси на струга и фрезата

П.С.2. Не съм човек без работа



П.С.3. Дали бих се захванал отново да изследвам всичко това? - В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ!



П.С.4. Забравих да спомена и че буталцето на Е30-ковата спирачна помпа е с малък обем и слагайки апарати с по-голям обем ще ми трябва повече ход на педала за да упражня спирачно усилие и преместване на хидравличните цилиндърчета! Тоз проблем се решава с помпа от Е34 и едно симпатично фланче което още не съм стигнал до него

П.С.5. Лека нощ на всички и не правете това в къщи


Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече

- Дилян Пенчев
-
E30 Fanatic!
-
- Мнения: 4057
- Регистриран на: 14.10.2005
- Местоположение: Столичанин
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328g
- Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo
ААааа, дам забравих да кажа че може да си вземете дискове от 540 който са 302х28 мм и са доста по огромни, само че не знам кокло време ще отнеме търсенето и каква ще е цената 


Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече

- 320iPower
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 626
- Регистриран на: 21.11.2006
- Местоположение: РУСЕ
- Пол: Мъж
- Кара: ше е39 530dM-sport,e60 530d M-sport
- djoni82
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 650
- Регистриран на: 10.02.2008
- Местоположение: у нас
- Пол: Мъж
- Кара: e36 2.5I / е36 2.0I / е34 2.5IA
така е даваш даваш а после те е жал да я подкараш320iPower написа:ти си някъв супер луд човек![]()
ама кво да се праи тая е30 мания


В РАЯ има повече удобства,но в АДА компанията е по Готина!!!!
- stambo_81dg
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2570
- Регистриран на: 17.09.2003
- Местоположение: Димитровград / London
- Кара: Х5
- павката
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5250
- Регистриран на: 12.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: ги да пият мента
- Мечтае да кара: за 6лв/100км
- Детайли за колата: не върви и не гори
сигурно знаеш червената ловешка 30-а,дет спирачките й кат на камион!
нека някой по-запознат да открехне с кви апарати е
нека някой по-запознат да открехне с кви апарати е

Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
- GEORGIEV
- Е30 Fanatic
-
- Мнения: 2057
- Регистриран на: 7.09.2005
- Местоположение: Севлиево
- Пол: Мъж
- Кара: от онея старите....
- Мечтае да кара: магазинска е30-ка
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
pavlin_e30 написа:сигурно знаеш червената ловешка 30-а,дет спирачките й кат на камион!
нека някой по-запознат да открехне с кви апарати е
Тарокс, 6 бутални


като натисне яко спирачките Тонков и на човек му се приспива и допикава на куп




п.с. Важното е ,че дава пълното ноу-хау за всички, има хора тук дето си траят за такива неща и не им прави чест особенно много

Георги Пенчев
- dancenation
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 630
- Регистриран на: 24.03.2007
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: E30 324TD '88
- Мечтае да кара: Custom made e30 with шукариии батко
- Детайли за колата: E30 1987 10'th october grey mettalic 203/7 4 door Diesel 324 td (turbo-diesel)Mechanical Fuel Pump,Xenon lights,
В 300mm.de нямаше ли напрао готови такива планки за захващането и дискове съответно с калипърссс:) Даже има някъв чертеж който се опитах да го увелича и да запазя размерите за да се направи ама уви нестана..сори за оффа
- Митко Ганчев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1802
- Регистриран на: 28.03.2006
- Местоположение: Люлин/Waiblingen
Жоре, мисля че е крайно време да купиш за брат си усмирителна риза, и да му я слагаш от време на време! А иначе, успех 


- Turbo-Lag
- BMW Fanatic!
-
- Мнения: 1313
- Регистриран на: 26.12.2005
- Местоположение: Русе
- Кара: 190+ hp E46 320d, S1000RR SBK
- Мечтае да кара: Cessna 152
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Абе много е див ,няма удържане вие си мислите ,че е лесно
Надявам се всичко да стане със спирачките много скоро ,за да може на пистата на събора да свали още някоя секунда надолу, миналата година се оплакваше от фейдинг и то масивен по време на състезанието
Колата е доста по-силна от 129 к.с. и ето че клекнаха спирачките
Правихме наскоро тестове за спирачен път от около 100 км/ч и аз спирам чувствително по-добре ,интересно ми е като се сложи новата система как ли ще бъде положението
би трябвало по-добре да спре ...
Георги Пенчев

Надявам се всичко да стане със спирачките много скоро ,за да може на пистата на събора да свали още някоя секунда надолу, миналата година се оплакваше от фейдинг и то масивен по време на състезанието


Правихме наскоро тестове за спирачен път от около 100 км/ч и аз спирам чувствително по-добре ,интересно ми е като се сложи новата система как ли ще бъде положението

Георги Пенчев
- kompi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 485
- Регистриран на: 1.01.2003
- Местоположение: Асеновград,Пловдив
Браво Диляне , ЕВАЛА!!!
Скоро и аз трябва да правя нещо подобно, защото и мойто прасе не ще да спира
с новия матор 
Скоро и аз трябва да правя нещо подобно, защото и мойто прасе не ще да спира


Сучииии!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани