масло за скорости и диференциал

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

масло за скорости и диференциал

Мнение от b2 » 23 Юли 2004, 11:39

Колата е Е30 320i '85
Диференциала е шпер, скоростите май бяха нещо от рода на "Getrag" (кво означава това?)
Търсих из форума ама никаде няма конкретен отговор с марка и даден вискозитет.
Ходих на 2-3 магазина ама хич им нямам доверие - всичките гледат някви смешни каталози и все различни работи изкарват. Вие кво ползвате, доволни ли сте?
М/у другото като съм на скорост (примерно 3та) лоста има свободен ход поне 30см наляво-надясно без да се изключва от скорост - иначе добре си работи и лесно влизат. Нормално ли е, при другите така ли е?
П.С. Диференциала леко вие при товар - примерно при 60-70км/ч на 4-та като дам газ. При високи обороти незнам - може и да вие ама едва ли бих могъл го чуя :lol: И храня някаква надежда, че може да понамалее виенето след смяната. Мисля и добавки да сложа в скоростите и диф-а ако имате опит да ми препоръчате нещо..
Мерси предварително :lol:
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Мнение от DrivinGGoD » 23 Юли 2004, 12:12

Зна4и аз сменях маслото в диф-а,моя също е шпер,защото от завода дават смяна на всеки 60 000км.Маслото купих от Вари 2000 за 20лв/л.Маслото е специално за шпер,има го и в Дару но не го взех от там защото продвачката ми каза че няма такова масло а всичкото им е еднакво,после един майстор от Дару ми каза че и на нормалните дифове слагат такова масло но е за шпер!!!Моя диф събра по-малко от 1л.
Getrag и цифрите след това означават модела на предавателната кутия.Защо искаш да сменяш маслото в скоростите?!То не се сменя освен ако не е изтекло по една или друга причина,предвидено е за целя йивот на автомобила!!!

М/у другото като съм на скорост (примерно 3та) лоста има свободен ход поне 30см наляво-надясно без да се изключва от скорост - иначе добре си работи и лесно влизат. Нормално ли е, при другите така ли е?


Това в никакъв случаи не е нормално,при мен не помръдва като е на скорост,може би е нещо по предавателния лостов механизъм!

Диференциала леко вие при товар - примерно при 60-70км/ч на 4-та като дам газ. При високи обороти незнам - може и да вие ама едва ли бих могъл го чуя


При мен също вие,но може би доста по-силно защото вие непрекъснато и все още не мога да разбера дали е лагер на дифа или самото главно предаване!!!При теб щом се променя звука значи е от главното предаване!!!Оправия с масла и добавки няма,ще го замажеш за малко и после пак!!!
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Мнение от DrivinGGoD » 23 Юли 2004, 12:17

:OT: Абе ако това на аватара ти е твоята кола как си направил Angel Eyes-а?Ако си го правил ти де!Аз исках да правя но единствените истински оптични влакна които ми харесаха,с който може да стане като хората са от Канада,а и не можах да отворя фара а отвън не ми се иска да ги слагам,иска ми се да ги направя като хората!!!Дай малко инфо!
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 23 Юли 2004, 13:46

:OT:

В мистър Бриколаж има идеални плексигласови пръчки(секция пердета), аз почти съм ги направил само още не знам как да отворя фаровете. Светят си много хубаво, не знам като ги пъхна вътре как ще изглежда...
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Мнение от b2 » 23 Юли 2004, 13:56

DrivinGGoD написа::OT: Абе ако това на аватара ти е твоята кола как си направил Angel Eyes-а?Ако си го правил ти де!Аз исках да правя но единствените истински оптични влакна които ми харесаха,с който може да стане като хората са от Канада,а и не можах да отворя фара а отвън не ми се иска да ги слагам,иска ми се да ги направя като хората!!!Дай малко инфо!

колата е мойта ама ще те разочаровам този "angel eyes" го направих с paintshop :lol:
Това за маслото в скоростната кутия не го знаех. Просто колата скоро е купена и незнам изобщо дали някога е сменяно маслото иначе нямам никакви проблеми със скоростната кутия.. Значи да не го сменям най-добре?
Би ли могъл да ми кажеш точно марката и вискозитета на маслото което си налял във диф-а, че съм от сливен и тука май няма никой надежден.
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 482
Регистриран на: 2.06.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от Zik » 23 Юли 2004, 15:28

В дифа треа да е нещо от сорта на /90 тоест с висок вискозитет- гъсто масло. В скоростите си го смених с некво МОБИЛ. Такова имаха ма не съм доволен. На есен ще го сменя с ликуи молли- синтетика. сигурно 70W/90 За добавка мога да ти препоръчам една руска-РЕСУРС за скорости. мойте скорости са ОК ма сложих профилактично. Двама човека до момента са ми казвали за този ресурс че им виели скоростите и след като сипали ресурс скоростите утихнали значително.
Последна промяна Zik на 20 Авг 2004, 22:42, променена общо 1 път

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 24 Юли 2004, 21:02

Абе стига бе Сашо... как ще не се сменя в скоростите маслото... :roll:
Сменя се и то с хубаво - редичко БМВейските кутий си искат редичко аз си земах немско Liqui Molly на цена 18 лв/л побира малко над литър... разлика от земята до небето с новото масло... особенно зимата в кучешките студове като бяха... :wink:
А относно диф-а - и аз питах и обикалях и като Сашо ми казаха от Вари 2000 да си взема и той некво наливно ми сипва... не знам имам чуството че това масло не е баш за тея шперове но след някои друг месец ще си купя има някви масла на мерцедес дето ги продават специално за шперове с фрикционна добавка и като го пробам ще пиша задължително :idea:
П.С. Ма като видях устройството на шпер-а ми е ясно че каквото и масло да налееш след дори 1000 км каране като на DrivingGod и мойто маслото е черно като катран и датчика за скоростта в диф-а заприличва на таралеж от стружките на фрикционните дискове... :lol:
А в следващият момент като почне да не ми харесва шпер-а вече съм решил... на шмиргела малко го правя да е абразивен и диф-а става 40 % шпер 8)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 482
Регистриран на: 2.06.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от Zik » 24 Юли 2004, 21:32

Penchev написа:Абе стига бе Сашо... как ще не се сменя в скоростите маслото... :roll:
Сменя се и то с хубаво - редичко БМВейските кутий си искат редичко аз си земах немско Liqui Molly на цена 18 лв/л побира малко над литър... разлика от земята до небето с новото масло... особенно зимата в кучешките студове като бяха... :wink:
8)

:yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Мнение от b2 » 25 Юли 2004, 12:42

значи обиколих по всички магазини в Сливен и това което избрах е Valvoline GL-4 LS (може и GL-5 да беше - забравих го) - LS означава Limited Slip и в каталога пише че се препоръчва за диференциали с "ограничено преплъзване" :lol: обаче беше полусинтетика, в каталога нямаше синтетика за шпер. Поръчах го ама щяло към вторник да дойде вискозитета му е 75W90 цената 20лв литъра дано е добро. Мился и в скоростната да го сменя въпреки че не се сменяло щом Пенчев е доволен може и аз да усетя няква разлика знае ли човек :lol:
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 25 Юли 2004, 18:32

Може би това беше единственото нещо по колата което и беше като кусур като я земах... не знам защо предния собственик караше с такова масло в скоростите... но беше по гъстичко - резултата :arrow: на -10 градуса като запаля на изключена от скорост и натиснат съединител и като пусна после съединителя на свободна и колата се опитва да тръгва :lol: а като направя същата процедура с паленето с натиснат съединител и тръгна веднага като вървя на първа и натисна съединителя за да включа на втора лоста излизаше чак каот паднат оборотите и всеедно съм си на скорост :lol: до преди да го сменя бях свикнал - паля пускам съединителя на свободна изфорсирвам леко колата на 3-4 пъти до към 2000 оборота да размета маслото и тръгвам и тогава по лесно се манипулират скоростите първите 15 мин... а с новото масло... паля на Банско на най нечовешкия студ който съм бил - 24 градуса... имах чуството че двигателя е замръзнал... все си мислех че няма да запали :lol: чукнеш копче и веднага пали ( бях свикнал с предишната кола да правя молебен да запали като е студено) и каквото и да правя скоростите си влизат всеедно навън не е некъв кучешки студ :lol: А относно маслото в диф-а... кажи след като го смениш има ли няква разлика да си го сменя и аз :lol: и аз това сега в диф-а ми има по малко масло щото като правих транспалтацийте и имах 200 мл в + обаче като преливах старото от счупения диф то беше като боза и го прецеждах от стружките :lol: и чисто масло остана към 400 грама + 200 ново сега имам 600 при положение че трябва да има 900 мл :lol: но както и да е... отклонения няма... само вчера като му счупих зъбите на един полигон почна леко да се чува едно спечифично виене но сигурно ако го бях пипнал щеше да ми се разтопи ръката :D :? :shock:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 99
Регистриран на: 21.05.2004
Местоположение: gr Sofia

Мнение от Bobaka » 16 Авг 2004, 12:37

Здравейте пичове.Проблема със скоростите и дифовете маи го има в доста случаи,но за това хората са измислили добавки.Аз на мойта машина сам слойил навсякъде където може и съм супер доволен.Аз сложих Руската добавка казва се ХАДО и е просто бомба.Вече е тествана на доста БМВ та и вси4ки са много доволни особенно ако им е малко здухан мотора има голям ефект.Ина4е добавката просто ти пази двигателя и може да се ръчка яко.Не се продава кои знае на колко места това ХАДО но ако има интерес ще намерим.Поинтересувайте се за ХАДО и 6те видите за ко стаа дума.
И Батето е бил трезвен някога.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 99
Регистриран на: 21.05.2004
Местоположение: gr Sofia

Мнение от Bobaka » 16 Авг 2004, 12:44

Темата беше за скорости и дифове и там ефекта е доста сериозен.Зна4ително намалиава шумът.Просто сложете и не се притеснявайте за нищо освен за цената.ХАДО за двигател струва 32лв в опаковка и 25лв. насипно а за скорости и диф 27/20лв.
И Батето е бил трезвен някога.

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook