m40b18
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Новини
-
M40, независимо дали В16 или В18 си е найстина капризен. Прекалено капризен. Рядко съм срещал екземпляри от този двигател, минали безпроблемно 200 000 километра. Трябва да си найстина уверен, че е потдържан перфектно и не са пестени пари от масло например.
От БМВ неведнъж са споменавали "случайно", че М40 не е най-сполучливия им двигател. В никакъв случай не се твърди, че е лош но е доста по-проблемен от останалите агрегати. Агренажен ремък скъсаш ли - кофти тръпка. Мда, с ремък е а не с верига. Като решиш да го сменяш си приготви хубава сума освен за самия ремък и за ролките.
Бързо заминават повдигачи, клапаните весело почват да тропкат щом маслото е вече на над 5000 км от смяна. Калпави тампони на двигателя - кат се килне, перката и тя се килва, троши кожуха, отива виското на перката, загрява мотора
виждаш се в приключение.... има и още куп други минусчета но в никакъв случай не ти казвам, че ще ти се случат. Може и да попаднеш на добре потдържан двигател. И все пак ..... моя съвет е да се ориентираш към БМВ с друг двигател стига да е във възможностите ти. Ако ли все пак си си харесал баварка с М40 ..... хубаво разпитай собственика с какво масло го кара, знае ли за какво служат диодите в редичка на таблото (ако не знае лошо).... въобще опитай да разбереш как е потдържана колата като цяло и дали се е опитвал евтино да кара БМВ ...
Успех
От БМВ неведнъж са споменавали "случайно", че М40 не е най-сполучливия им двигател. В никакъв случай не се твърди, че е лош но е доста по-проблемен от останалите агрегати. Агренажен ремък скъсаш ли - кофти тръпка. Мда, с ремък е а не с верига. Като решиш да го сменяш си приготви хубава сума освен за самия ремък и за ролките.
Бързо заминават повдигачи, клапаните весело почват да тропкат щом маслото е вече на над 5000 км от смяна. Калпави тампони на двигателя - кат се килне, перката и тя се килва, троши кожуха, отива виското на перката, загрява мотора

Успех

Понеже и аз ще си взимам Е30-ка и днеска мисля да погледна една, ама е с двигател М40, ако я заведа на диагностика ще се познае ли как е поддържана или дали някоя от тия гадории
е на път да се случи... Защото все пак не отбирам много от коли по-добре да бягам при специалистите, ама ако и те не знаят май ще бягам към двоен стоп 



m40b18
благодарити асен_х каква е сумата за ремак и ролки и както по долу пита динамита маистор 6е може ли да ми каже проблема
ти напримерно ако я види6 6е може6 ли да разбере6. мерси

- Новини
-
Така...
Така по памет не се сещам за много неща но все пак...
Оборотите на празен ход. Трябва да са стабилни около 700 rpm. Не е добре ако шават на празен ход.
Дали се чува едно лекичко или недотам леко виене изотзаде - за горивната помпа иде реч. Ако вие може и да извие в даден момент. На празен ход слушайте щото в движение могат и други неща да вият.
Дали вие диференциала... Седни отзаде и нека те повозят малко .... ако се чува шум независимо дали от помпата или от дифа все е зле.
Двигателя ..хубаво е ако собственика на колата не го е мил. Така ще си личи дали отнякъде сълзи масло. Разгледай около свещите, при гарнитурата на капака на главата, задължително погледни картера - удрян ли е, капе ли от пробката, омаслен ли е. Ако е омаслен значи някъде над него също е възможно да капе.
Прегледайте маркучите по двигателя .... напукани ли са... усеща ли се лека миризма на бензин...
Размърдай на място волана рязко наляво надясно наляво надясно ...чува ли се тропане? Ако да може да е рейката ...а това не е евтино. Може да е обаче и карето на курмилния прът, някоя биалетка, накрайник и т.н. ...те не са чак такава болка.
Огледай гумите ...по-изядени ли са отвътре?
Питай сменявал ли е горивен филтър или масло на диференциал или скорости. Повечето народ си мисли че такъв филм нема и скъсяват живота на колите си. Това също са консумативи и те подлежат на смяна макар и не толкова често колкото общоприетите масло на двигателя и филтри.
Виж как са амортесьорите ... и предните и задните. Ако са тръгнали да си "заминават" - скъпо удоволствие ще ти излезе.
Ако по двигателя видиш стърчащи жици или намотан изолирбанд - бягай далеч от тази кола - побългарявана е а всички знаем до какво води това.
За М40 .... ако има възможност - да го покара малко в стил "
" и после намясто слушай дали се чува едно тракане (клапаните). Ако да - лошо - повдигачи.
Задължително на първа или втора скорост пробвайте до прекъсвач. Трябва да го усетиш на минимум 6000rpm. В противен случай - много лошо. (ако по-рано бие)
Форсирай на място - глъхне ли?
Отвий капачката на маслото ... погледни я отвътре. Ако виждаш бяла гадост по нея - забрави за тази кола.
Измъкни пръчката за маслото и виж нивото - ако е под минимума и така си я кара - пак забрави за колата не ти трябва.
Виж голямата черна тръба която излиза от дебитометъра (при въздушния филтър) и отива към смесителя. Лошо е ако е напукана или пробита.
Прегледай изоснови за ръжда или симптоми, че е претърпяла удар. Гледай по праговете, по долните ръбове на вратите, ръба на калниците. Отвори предния капак и виж бомбетата как са. Ръжда, кърпене? Отвори багажника и вдигни мокета под който седи резервната гума. Вдигни и гумата ... ръжда? Наличието на такава на престилката под задната броня не откъм ауспуха а от другата страна точно под левия стоп е нормална и не трябва да те притеснява. Това не е метал и се прави.
Питай какво е сменяно скоро.
Хванете броните и ги раздвижете .... припукват ли повечко? Ако да - понатупана е отзаде или отпреде но не е фатално. Е30 носят на слаби удари в бронята.
micasa
Агренажен ремък + евентуално ролки ....по спомени май към 120-тина лв ще ти излезе но не съм сигурен.
Има още неща но за това се сещам на първо четене. Дано ви е полезно момчета, но имайте в предвид, че аз не спадам към разбиращите от автомобили и не за всичко съм наясно. Ако мога с още нещо да съм полезен - пишете. Сега съм в сесия, иначе с удоволствие ще дойда за да ги огледаме хубаво... Ако трябва ще измислим нещо де
Така по памет не се сещам за много неща но все пак...




















micasa
Агренажен ремък + евентуално ролки ....по спомени май към 120-тина лв ще ти излезе но не съм сигурен.
Има още неща но за това се сещам на първо четене. Дано ви е полезно момчета, но имайте в предвид, че аз не спадам към разбиращите от автомобили и не за всичко съм наясно. Ако мога с още нещо да съм полезен - пишете. Сега съм в сесия, иначе с удоволствие ще дойда за да ги огледаме хубаво... Ако трябва ще измислим нещо де

!!Asen_X написа:Бързо заминават повдигачи, клапаните весело почват да тропкат щом маслото е вече на над 5000 км от смяна.
Успех
вярно така е, първите 6000 км имаше леко притропване при студен двигател, сега вече на 9000 км - точно за смяна, тропат почти непрекъснато

моля те кажи ми само смяната на маслото ли ще оправи нещата или трябва да се погрижа и предприема някакви други превантивни мерки


- viper
- Crash Master
-
- Мнения: 1883
- Регистриран на: 22.03.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '86 316; '89 520i
- Мечтае да кара: Е28 М5
Слушайте Асан, той ги разбира тия работи - нали колата му отговаря на всички по-горе споменати изисквания за перфектен М40
А, и друго нещо - за маслото. Не просто по-гъсто, а по-гадно и по-гъсто. М10Д например. И съответно с понижаването на температурите - повишете маслото (20W50)
Заключение: перфектния двигател М40 за да не трака за смазване на двигателя е препоръчително да се използва БМВ Графитна ГРЕС!!!!
Поздрави за ??????АСЕН_А!!!!!! :mha: :mha: :mha: :mha: :mha:



А, и друго нещо - за маслото. Не просто по-гъсто, а по-гадно и по-гъсто. М10Д например. И съответно с понижаването на температурите - повишете маслото (20W50)



Заключение: перфектния двигател М40 за да не трака за смазване на двигателя е препоръчително да се използва БМВ Графитна ГРЕС!!!!
Поздрави за ??????АСЕН_А!!!!!! :mha: :mha: :mha: :mha: :mha:
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани