Синтетика или полу-синтетика?
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
45 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- neverended
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 51
- Регистриран на: 11.09.2007



- kriso85
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4093
- Регистриран на: 28.11.2006
- Местоположение: София/Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
- Мечтае да кара: BMW M
Колега маслото за твойта кола е пълна синтетика 5в40. Марката е ясна - Кастрол.
Само не си прай експерименти да го караж повече от 10 000км.
След този пробег е рисковано
А числата 5 и 40 означават вискозитета при топло и студено МАСЛО , а не климат
Само не си прай експерименти да го караж повече от 10 000км.


А числата 5 и 40 означават вискозитета при топло и студено МАСЛО , а не климат

"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda

- kriso85
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4093
- Регистриран на: 28.11.2006
- Местоположение: София/Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
- Мечтае да кара: BMW M
alx написа:вискозитет- най-вероятно темата за най-чест спор затова и ще бъда кратък и ще пиша наизуст. вискозитета се мери със числа- колкото по-голямо числото- толкова по-гъсто (по-трудно) се лее (но маже по-добре). автомобилните масла имат 2 числа- примерно 5W30 което означава че студено маслото се лее лесно (5) докато горещо се лее по-трудно (30). маслата които се ползават в момента са 0W30 до 20W60 (други не съм виждал- може и да има). диференцялните масла не се мерят на студено- само при работна температура- от там и W90 е типично диференцялно масло. ако имаш шпер (limited slip) дифернцял се добавя и спецялна добавка за "търкане" за шпера но това е друга тема. та 0 за първото число значи че маслото се лее супер лесно като е студено докато 60 за второто число значи че маслото при високи температури се лее по-трудно. защо има значение? ми към маслото се предявяват много противоречиви изисквания- при запалване на студен двигател маслото трябва да е със нисък вискозитет и да бързо да "напълва" двигателя за да не се трият частите на сухо. 85% от износването на двигателя се получава при първите 5 минути след като студения двигател е запален; същото важи и във по-малка степен като се запали и топъл двигател защото независимо че двигателя е работил преди известно време маслото пак се е стекло в картера и двигателя е сух- от там и по чуждите държави такситата като запалят двигателя като излизат на работа го гасят едва след като им свърши смяната- практиката сочи че е по-евтино да ти работи непрекъснато двигателя и да изкара 500к км без основен ремонт от колкото да го гасиш и палиш и да изкара 150к км... интересно е че при повечето нови бмв-та със ванос поради "масло- сега веднага" изискването на ваноса има малък резервоар със масло които седи над ваноса и при студен старт изсипва съдържанието си на ваноса още преди маслото да се е качило от картера)... също така при новите м модели има спецялен термус със горещо масло които задържа високата температура между 8 и 24 часа пак със цел горещо масло да влезе във системата веднага при студен старт... от друга страна като достигне работна температура маслото трябва да има достатъчно вискозитет че да маже добре дори и на високи обороти когато масленото покритие изтънява и има риск да опре метал в метал. ми хубаво- начи въртиме 0-60 и няма проблеми? не е баш така- проблеми няколко-колкото е по-голяма разликата между 2те числа на маслото- толкова по-неустоичиво термично е то. химия там някаква. друг проблем е че колкото по-гъсто е маслото толкова повече вътрешно съпротивление има двигателя (демек крадат се коне). значи идеята е да се върти масло със минимална разлика между студен и горещ вискозитет и мазането да е добро а вътрешното съпротивление- приемливо. от там и повечето коли въртят 10-30 през лятото и 5-30 през зимата- просто няма нужда от по-гъсто масло. при спортните двигатели обаче е друго- може често да се види 0-40 (амг) и 10-60 и други такива със по-високо 2ро число. всичко зависи от допуските и архитектурата на двигателя- бмв е известно със хлабави си двигатели - демек луфтовете са големи- от там и по-гъстото масло обикновено се препоръчва за тях иначе се качва консумацията което не е лошо но при по-дълга употреба води до зацапване на горивните камери, клапани и тн..
ето и линк към цялата тема за мазане и охлаждане

"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda

- jordanpar
-
-
- Мнения: 635
- Регистриран на: 20.02.2007
- Местоположение: 1000,4000,6000
- Пол: Мъж
- Кара: автомобил
- Мечтае да кара: два автомобила
- Детайли за колата: купе,двигател,волан,гуми
kriso85 написа:
А числата 5 и 40 означават вискозитета при топло и студено МАСЛО , а не климат
Айде бе!!!! Числата означават 5 /при студено/ и 40 /при загрято до работна температура/ масло.А не както ти си уточнил обратно.
И при различен климат се препоръчва различен стартов и работен вискозитет.Отвори поне Аутодатата да видиш какво се препоръчва при cold,moderate и hot КЛИМАТ и че си пише semi-synthetic за този двигател.Нали при различна външна температура и маслото има различна такава,да не би да е изолирано температурно от околната среда.колкото е по-студено навън,толкова и маслото е и става по-гъсто.От там и старта на двигателя е по-труден при неподходящо масло.
Надявам се че си се объркал при писането,иначе жалко за над хилядата ти мнения.
- kriso85
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4093
- Регистриран на: 28.11.2006
- Местоположение: София/Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
- Мечтае да кара: BMW M
jordanpar написа:kriso85 написа:
А числата 5 и 40 означават вискозитета при топло и студено МАСЛО , а не климат
Айде бе!!!! Числата означават 5 /при студено/ и 40 /при загрято до работна температура/ масло.А не както ти си уточнил обратно.
.
Разменил съм числата и прилагателните, просто съм наблегнал че те означават вискозитет при различна температура на самото МАСЛО, а не на климата


Незнам каде дават полу-синтетично масло за този двигател, но аз не познавам човек който да кара модел БМВ дизел след ТДС и да слага полу-синтетика.
Аз дори на ТДСа му слагах пълна синтетика ( Кастрол ТХТ 5в40) и харчеше по 200-300 гр. на 10 000 км.

Това за климата ми прозвуча комично и затова наблегнах на думата МАСЛО и КЛИМАТ (тя "масло" съм я дал даже с главни букви).
Климата влияе дотолкова на маслото, че ако си примерно целогодишно в Сандански може да караш и с 5в40 и зимата няма да имаш проблем, докато в градове с по-лошо време (Русе, София) може да ти трябва по-тънко масло ( Ов).
По-скоро ти препоръчвам да четеш стари теми от този форум, отколкото Аутодата. И това че имам 1000 мнения не означава че знам всичко. Всеки ден научавам по нещо ново от тук

"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda

- jordanpar
-
-
- Мнения: 635
- Регистриран на: 20.02.2007
- Местоположение: 1000,4000,6000
- Пол: Мъж
- Кара: автомобил
- Мечтае да кара: два автомобила
- Детайли за колата: купе,двигател,волан,гуми
Комичното си го запази за себе си.Ето че днес научи още нещо ново в такъв случай.Тези числа за вискозитета се отнасят точно за плътност и омазняване на маслото при студен старт и при достигната работна температура и ДА важно е при какъв климат се използва.Налей си при някоя студена зима 20W50 и си бъди спокоен тогава,като няма значение.
А за това дали маслото да е пълна или полу-синтетика има значение пробега на даден двигател,а не дали бил TDS или комънрейл.
Защото може да караш 320d '99 година и да е на 90 000 километра-пълна синтетика да,но ако караш 320d 2003 на 346 000 километра пак ли ще го караш с пълна синтетика???????Щот като купихме едно такова преди 2 години си беше на точно толкова реални километри за 3 години и половина.
А Аутодатата ще я чета да,защото със сигурност тази информация в нея идва от производителите на дадените марки автомобили и просто е синтезирана в едно цяло,за улеснение на потребителите им.И я има още преди този форум да се е осъществил и някой да е написал първата си тема.И със сигурност производителите знаят повече за колите си от тези които ги карат.
Но както и да е,явно ти ги разбираш нещата и намираш някои мнения за комични,но все пак не съм си ги измислил аз тези неща,а само ги преписвам тук за да съм в помощ на колегата.
А за това дали маслото да е пълна или полу-синтетика има значение пробега на даден двигател,а не дали бил TDS или комънрейл.
Защото може да караш 320d '99 година и да е на 90 000 километра-пълна синтетика да,но ако караш 320d 2003 на 346 000 километра пак ли ще го караш с пълна синтетика???????Щот като купихме едно такова преди 2 години си беше на точно толкова реални километри за 3 години и половина.
А Аутодатата ще я чета да,защото със сигурност тази информация в нея идва от производителите на дадените марки автомобили и просто е синтезирана в едно цяло,за улеснение на потребителите им.И я има още преди този форум да се е осъществил и някой да е написал първата си тема.И със сигурност производителите знаят повече за колите си от тези които ги карат.
Но както и да е,явно ти ги разбираш нещата и намираш някои мнения за комични,но все пак не съм си ги измислил аз тези неща,а само ги преписвам тук за да съм в помощ на колегата.
- jordanpar
-
-
- Мнения: 635
- Регистриран на: 20.02.2007
- Местоположение: 1000,4000,6000
- Пол: Мъж
- Кара: автомобил
- Мечтае да кара: два автомобила
- Детайли за колата: купе,двигател,волан,гуми
Еми аз съм казал откъде ползвам информация--ако подвеждам някого с това,значи и Аутодата подвежда.
А относно колегата--не съм го предизвикал аз на дебат за това на кого му е по-голяма оная работа,просто излагам сухи цифри тук.
Поздрави.
А относно колегата--не съм го предизвикал аз на дебат за това на кого му е по-голяма оная работа,просто излагам сухи цифри тук.
Поздрави.
- alexsch
- ентусиаст
-
- Мнения: 1410
- Регистриран на: 25.10.2007
- Местоположение: на жълтите павета
- Кара: на бира и кебапчета
- Мечтае да кара: М6-ца кабрио
Аз лично съм на следното мнение- сипваш първо синтетика докато е пресен мотора и след определен брой километри минаваш на полусинтетика....такъ съмси карал досега колите и нямам опрлаквания- зареждам основно МОТУЛ от магазина им на обрище. за БМВ-то обаче ще си купя синтетика от ДАРУ, щот още му треперя
- kriso85
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4093
- Регистриран на: 28.11.2006
- Местоположение: София/Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
- Мечтае да кара: BMW M
jordanpar написа:..................
Поздрави.
Не смятам да споря с дървени философи.

Ако имаш да ми казваш нещо давай на ЛС да не разваляме темата (която достатъчно прецака, защото повтаряш глупости)
ПП: моя ТДС беше на 400к км. и харчеше 300 гр. 5в40 на 10 000 км.

ПП2: имам и форд турбо дизел , който е на 200 000 км. АБСОЛЮТНО РЕАЛНИ щото е купуван чисто НОВ и още от началото се кара с 15в40 и до сега не харчи повече от 500 гр. масло на 10 000 км.

ПП3: това че си си купил 3 годишна кола на почти половин милион километра си е лично твой проблем, не натоварвай и другите.
МАСЛОТО за 320д е ПЪЛНА СИНТЕТИКА, не заблуждавай хората да не си повредят колите



ПП4: хвърлих ти един поглед на постовете като цяло си доста заядлив и объркан тинейджър, не избивай комплексите си тука

"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda

- neverended
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 51
- Регистриран на: 11.09.2007
© написа:ако имате някоя полезна информация, която да споделите с другите били те знаещи или незнаещи - давайте, иначе кой повече знаел мен лично, а предполагам и другите не ни интересува
Хора дайте верно,който има кво да каже по темата да каже,а иначе дотук разбрах, че по добре да си остана на синтетика въпреки мойте 138 000км( и данните в аутодата



- kriso85
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4093
- Регистриран на: 28.11.2006
- Местоположение: София/Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
- Мечтае да кара: BMW M
grnka написа:да ама те препоръчват такова масло заради турбото..и точно заради него маслото не трябва да се кара повече от 10.000 км даже 8 си трябва да се сменя



Много точно го е казал колегата.
Щом си доволен от 5в40 незнам какво се замисляш - слагай и си карай колата

"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda

- kronos
- ентусиаст
-
- Мнения: 899
- Регистриран на: 30.11.2006
- Местоположение: с. Варна
- Пол: Мъж
- Кара: MB w212 AMG
- Мечтае да кара: по пътища без дупки
Ако искаш да ти е здраво двигателчето и да те слуша дълго му сменяй маслото най много на 10к. Не вярвай много на тия глупости за лонг лайф и т.н. Тук горивата са абсолютен боклук и ако караш по 25к без смяна мотора ще свърши доста бързо.
Съвета ми е да ползваш 5-40 и то само добри марки.Аз винаги съм карал с Мотул (потдържам 9 коли), земи си клас 8100 5-40 и си карай спокойно.
Маслото което продават в БМВ сервизите е обикновен Кастрол и не е нищо специално. Кастрола който се внася в Бг повечето е менте и никога не бих си сложил такова масло.
Съвета ми е да ползваш 5-40 и то само добри марки.Аз винаги съм карал с Мотул (потдържам 9 коли), земи си клас 8100 5-40 и си карай спокойно.
Маслото което продават в БМВ сервизите е обикновен Кастрол и не е нищо специално. Кастрола който се внася в Бг повечето е менте и никога не бих си сложил такова масло.
- neverended
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 51
- Регистриран на: 11.09.2007
Малееее аз значи малко съм се позабавил с смяната...
ама тия в сервиза ми казаха да го карам 15 000км. а уж голям сервиз -Промобил....
аз вече съм си на почти 14 500км...
А иначе за това масло Мотул нямам никакви впечетления...ама ако и други колеги потвърдът че е по хубаво от Кастрол...бих го сложил
То като цена като кастрола ли е или е по скъпо
В смисъл цената не е от значение ама само питам за информация 



А иначе за това масло Мотул нямам никакви впечетления...ама ако и други колеги потвърдът че е по хубаво от Кастрол...бих го сложил



45 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани