Прекъсва...
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
26 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- ivantchoG
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1956
- Регистриран на: 23.06.2004
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: 1985 BMW E30 M10B18
Клапан за РЕГУЛИРАНЕ на Празния Ход
Имах същия проблем (даже при рязко преминаване от 2000-3000 оборота на празен ход задължително гаснеше)и го реших по следния начин:
Между "студения инжектор" и предното стъкло има алуминиев цилиндър (около 15см дълъг и 3-4 дебел) с отвор откъм стъклото и два кабела от другата страна.
Като загрее мотора и започне да се чуди на какви обороти да се установи - с отвертка въртиш болта в отвора. По тоя начин се променят оборотите на празен ход. Ако не помага (оборотите не се стабилизират и във двете посоки), трябва да се тества управлението на клапана (кабели и напрежения).
Това е "клапан за регулиране на празния ход" (idle control valve). В Haynes е обяснено доста подробно.
Успех
P.S. При стартиране на студен мотор за около 20сек работи студения инжектор и затова работи стабилно. Възможно е също и пропускане на вакуум и други неща, но тази проба е най-лесна преди да стигнеш до вода в бензина
P.P.S Може също да има повреда в електрическия ключ за празния ход, който е на оста на дроселовата клапа (повреда или лоша регулировка)
Между "студения инжектор" и предното стъкло има алуминиев цилиндър (около 15см дълъг и 3-4 дебел) с отвор откъм стъклото и два кабела от другата страна.
Като загрее мотора и започне да се чуди на какви обороти да се установи - с отвертка въртиш болта в отвора. По тоя начин се променят оборотите на празен ход. Ако не помага (оборотите не се стабилизират и във двете посоки), трябва да се тества управлението на клапана (кабели и напрежения).
Това е "клапан за регулиране на празния ход" (idle control valve). В Haynes е обяснено доста подробно.
Успех
P.S. При стартиране на студен мотор за около 20сек работи студения инжектор и затова работи стабилно. Възможно е също и пропускане на вакуум и други неща, но тази проба е най-лесна преди да стигнеш до вода в бензина
P.P.S Може също да има повреда в електрическия ключ за празния ход, който е на оста на дроселовата клапа (повреда или лоша регулировка)
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
и аз си мислех за ключа на дроселната клапа:
Проверка:
- Разкачете куплунга на прекъсвача да дроселната клапа.
- Свържете омметър към изводи "2" и "18" на куплунга на прекъсвача на дроселната клапа. Контролната стойност е 0 ома
- С лоста на дроселната клапа подайте малко газ. трябва да се чуе прищракване от прекъсвача и съпротивлението трябва да се промени до "безкрайност"
- Свържете омметъра към изводи "3" и "18" на прекъсвача. Контролната стойност е 0 ома.
- С лоста на дроселната клапа подайде пълна газ. Трябва да се чуе прещракване от прекъсвача и съпротивлението трябва да спадне до 0.
Регулиране:
- Разхлабете закрепващите винтове, без да развиваъте напълно
- Завъртете прекъсвача така, че при затворена дроселна клапа съпротивлението да бъде 0 ома
- При леко отваряне на дроселната клапа съпротивлението трябва дасе повиши до безкрайнсот
- При отпускане стойността на съпротивлението трябва да спадне отново до 0
Източник: Аутопоинт Сървис - БМВ Инжекционни системи !
Проверка:
- Разкачете куплунга на прекъсвача да дроселната клапа.
- Свържете омметър към изводи "2" и "18" на куплунга на прекъсвача на дроселната клапа. Контролната стойност е 0 ома
- С лоста на дроселната клапа подайте малко газ. трябва да се чуе прищракване от прекъсвача и съпротивлението трябва да се промени до "безкрайност"
- Свържете омметъра към изводи "3" и "18" на прекъсвача. Контролната стойност е 0 ома.
- С лоста на дроселната клапа подайде пълна газ. Трябва да се чуе прещракване от прекъсвача и съпротивлението трябва да спадне до 0.
Регулиране:
- Разхлабете закрепващите винтове, без да развиваъте напълно
- Завъртете прекъсвача така, че при затворена дроселна клапа съпротивлението да бъде 0 ома
- При леко отваряне на дроселната клапа съпротивлението трябва дасе повиши до безкрайнсот
- При отпускане стойността на съпротивлението трябва да спадне отново до 0
Източник: Аутопоинт Сървис - БМВ Инжекционни системи !
- ivantchoG
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1956
- Регистриран на: 23.06.2004
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: 1985 BMW E30 M10B18
bakalov написа:Това с клапана за регулиране на празния ход го пробвах, но сякаш няма ефект. Просто се променят оборотите, но вибрациите (неравномерната работа) продължава.
Може би трябва да отида да някой майстор, но тук (в Смолян) - трудна работа...
а как се променят оборотите - има ли някакъв ритъм при промяната. "падат с 500, качват се с 300, падат с 500, качват се и тогава гасне" или всеки път е различно?
btw карам `85 BMW E30 318i от 03.2000 и досега на майстор съм бил само за баланс на гуми и реглаж на преден мост, така че липсата на майстор да не те плаши.
P.S. Не казвам, че съм бог по БМВ-ремонтите, но и не виждам защо човек да не се справи без майстор, ако има нужните инструменти, време и желание.
P.P.S. А и съм виждал достатъчно коли, току що дошли от "майстор" с какви ли не "майсторски" изпълнения.
- KoolyO
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 234
- Регистриран на: 27.04.2002
- Местоположение: Dubai, UAE
- Пол: Мъж
- Кара: Е63 650iLCI&E93 325i&Z3 1.9
- Мечтае да кара: 612
Смени първо горивния филтър! (и без това си е за смяна
)
Ако погледнеш в същия форум, има тема "пак обороти", в която човека има подобен проблем - виждаш след много вайкане как се е решил
Не казвам че 100% е от това но в много от случаите помага!
Мога само да се надявам, че толкова лесно ще си оправиш колата

Ако погледнеш в същия форум, има тема "пак обороти", в която човека има подобен проблем - виждаш след много вайкане как се е решил

Не казвам че 100% е от това но в много от случаите помага!
Мога само да се надявам, че толкова лесно ще си оправиш колата

Laugh...
And the world laughs with you.
Cry...
And the world laughs louder!!!
And the world laughs with you.
Cry...
And the world laughs louder!!!
- ivantchoG
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1956
- Регистриран на: 23.06.2004
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: 1985 BMW E30 M10B18
KoolyO написа:Смени първо горивния филтър! (и без това си е за смяна)
Ако погледнеш в същия форум, има тема "пак обороти", в която човека има подобен проблем - виждаш след много вайкане как се е решил![]()
Не казвам че 100% е от това но в много от случаите помага!
Мога само да се надявам, че толкова лесно ще си оправиш колата
абе хора, не сте ли били при такива майстори:
- Майсторе не работи добре
- смени свещите и пак ела
- Майсторе, пак не работи добре
- смени кабелите и пак ела
- Майсторе, пак не работи добре
- смени чукчето и пак ела
- Майсторе, пак не работи добре
- смени бензина и пак ела
- Майсторе, пак не работи добре
- смени маслото и пак ела
........
и т.н.
а най-накрая сменяш кондензатор за 2лв. и всичко спи
По-добре да видиш какво и защо не работи (а и колко скрити повреди изскачат при пробите)
В Haynes всичко е обяснено подробно.
Изглежда, че като съм го въртял този болт съм вдигнал оборотите малко и оттогава не ми се е случвало да изгасне.
Но пак прекъсва...
Значи има някакъв ритъм при прекъсването, примерно 2-3 сек. работи нормално, после 1 сек. се опитва да загасне и после пак се повтаря...
Когато намалят оборотите стигат до към 400-500 и колата вибрира по-силно и така...
Ако игнарирам (свържа с тръбичка) горивния филтър, за да проверя, дали е той, дали няма нещо да се "смарангяса"...
Но пак прекъсва...
Значи има някакъв ритъм при прекъсването, примерно 2-3 сек. работи нормално, после 1 сек. се опитва да загасне и после пак се повтаря...
Когато намалят оборотите стигат до към 400-500 и колата вибрира по-силно и така...
Ако игнарирам (свържа с тръбичка) горивния филтър, за да проверя, дали е той, дали няма нещо да се "смарангяса"...
- TheBoss
- Полковника
-
- Мнения: 2998
- Регистриран на: 8.03.2004
- Местоположение: в по- следния блок на София
- Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло
Пич не се излагай за горивния филтър. Него е трябвало да смениш преди доста километри. Има един принцип: смяна на масло->смяна на маслен филтър->смяна на въздушен филтър(ако не си на газ обаче, тогава точно на 5000 км.)->смяна на горивен филтър. А за свещите ми се струва, че направо са си за смяна. 15-20 хиляди-да, ама ти направо си се олял. Това че имат вид не значи, че работят нормално. И като се появи нещичко веднага си оказват влияние. Тъй че приготви 40 лв. за смяна на въздушен и горивен, за свещите нямам представа колко струват. Смени ги и, ако пак не се оправи, викай яко. Тогава ще му мислиме. Но ми се струва, че няма да ти е наложи 


- bmwdriver
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4859
- Регистриран на: 7.02.2003
- Местоположение: София
- Кара: на 1,6 бара
- Мечтае да кара: 911
bakalov написа:Изглежда, че като съм го въртял този болт съм вдигнал оборотите малко и оттогава не ми се е случвало да изгасне.
Но пак прекъсва...
Имам M40. И имах подобен проблем. Голямо ходене и проверка на какво ли не направих. Ходих дори на стенд, защото не можех да понасям този ефект... И накрая открих следното: под колектора има датчик за празния ход, под дросела. Малко е трудно достъпен, но си е там

Моят съвет е, за да си спестиш чуденки и питанки отиди на стенд - 15 лв. и си прегледай цялата кола.
Мързелът е майка на всички изкуства
26 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани