малко история.......
Модератор: Общи модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- RAFF
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 549
- Регистриран на: 19.07.2002
- Местоположение: гр.Бургас
- Пол: Мъж
малко история.......
съмнявам се че някой не я знае, но все пак реших да я пейстна
Bayerische Motoren Werke AG започва като производител на авиационни двигатели през 1916 г. в Мюнхен, който продължава през 1923 г. с производство на мотоциклети. През същата година моделът с карданно задвижване R 32 поставя дълголетна верига на качествени мотоциклети, продължаваща и днес. През 1928 г. компанията купувайки малката Dixi, правеща по английски лиценз Остин Севън в Айзенах. Колата бързо е развита, правят се по-големи модели, през 1933 г. вече и шестцилиндрови. Моделът 328 от 1937 г. става сериозен конкурент в европейските състезания, печели “Миле-Милиа”. Моделът 334 пък е продаван в Англия в края на 30-е години под марката Фрейзър-Неш. След Втората световна война фирмата среща изключителни трудности с разрушения си от бомбардировки завод в Мюнхен и останалият в Източна Германия завод в Айзенах. Фирмата е поставена на крака от възстановеното мотоциклетно производство и успеха на първите следвоенни модел – БМВ 501 и малката Изета, правена по лиценз на италианската Изо. Серията висококачествени и със спортен уклон автомобили с които е известна фирмата и днес, започва през 1961 г. с модела 1500, намерил върха си през следващата декада с модела Турбо 2002. През 70-е и 80-е години автомобилите са разделени в серии – “3”-а, “5”-а, “6”-а и “7”-а, серии, които са актуални и днес. По-късно идва серията спортни кабриолети и купета “Z“ , моделът Z3 става първата кола на БМВ, правена в завода в Спартанбург, САЩ, където по-късно се прави и пръвият собствен всъдеход на баварците – Х5. BMW AG е с поделения: BMW&Mini Cars, BMW Motorcycles, Financial Services. В областта на самолетостроенето БМВ има сътрудничество с Ролс-Ройс, сътрудничество, което позволи на баварците да си възвърнат правата върху марката Ролс-Ройс от 2003 г., права за които БМВ плати 40 милиона лири през 2000-а година, когато авиационната част беше продадена. БМВ купи Ровър през 1994 г., стъпка която почти удвои пазарния му дял в Европа. Трудности с английските производство доведоха до продажба на Ровър Карс на Финикс Груп на 1 март 2000 г. и на Ленд Ровър на Форд на 30 юни същата година. С продажбата, обаче, баварците си запазиха прочутата марка Мини, новото мини се прави в Оксфорд, Англия. Първият задграничен завод на фирмата е основан през 1972 г. в Южна Африка, днес заводи има в САЩ, Тайланд и Китай. БМВ произвежда висококачествени автомобили със спортен уклон в средния и горен клас. Седалището на фирмата е в Мюнхен, управлява се от д-р Хелмут Панке. Официален вносител на автомобилите БМВ у нас е фирма Дару Кар АД с управител Стефан Матеев.
Bayerische Motoren Werke AG започва като производител на авиационни двигатели през 1916 г. в Мюнхен, който продължава през 1923 г. с производство на мотоциклети. През същата година моделът с карданно задвижване R 32 поставя дълголетна верига на качествени мотоциклети, продължаваща и днес. През 1928 г. компанията купувайки малката Dixi, правеща по английски лиценз Остин Севън в Айзенах. Колата бързо е развита, правят се по-големи модели, през 1933 г. вече и шестцилиндрови. Моделът 328 от 1937 г. става сериозен конкурент в европейските състезания, печели “Миле-Милиа”. Моделът 334 пък е продаван в Англия в края на 30-е години под марката Фрейзър-Неш. След Втората световна война фирмата среща изключителни трудности с разрушения си от бомбардировки завод в Мюнхен и останалият в Източна Германия завод в Айзенах. Фирмата е поставена на крака от възстановеното мотоциклетно производство и успеха на първите следвоенни модел – БМВ 501 и малката Изета, правена по лиценз на италианската Изо. Серията висококачествени и със спортен уклон автомобили с които е известна фирмата и днес, започва през 1961 г. с модела 1500, намерил върха си през следващата декада с модела Турбо 2002. През 70-е и 80-е години автомобилите са разделени в серии – “3”-а, “5”-а, “6”-а и “7”-а, серии, които са актуални и днес. По-късно идва серията спортни кабриолети и купета “Z“ , моделът Z3 става първата кола на БМВ, правена в завода в Спартанбург, САЩ, където по-късно се прави и пръвият собствен всъдеход на баварците – Х5. BMW AG е с поделения: BMW&Mini Cars, BMW Motorcycles, Financial Services. В областта на самолетостроенето БМВ има сътрудничество с Ролс-Ройс, сътрудничество, което позволи на баварците да си възвърнат правата върху марката Ролс-Ройс от 2003 г., права за които БМВ плати 40 милиона лири през 2000-а година, когато авиационната част беше продадена. БМВ купи Ровър през 1994 г., стъпка която почти удвои пазарния му дял в Европа. Трудности с английските производство доведоха до продажба на Ровър Карс на Финикс Груп на 1 март 2000 г. и на Ленд Ровър на Форд на 30 юни същата година. С продажбата, обаче, баварците си запазиха прочутата марка Мини, новото мини се прави в Оксфорд, Англия. Първият задграничен завод на фирмата е основан през 1972 г. в Южна Африка, днес заводи има в САЩ, Тайланд и Китай. БМВ произвежда висококачествени автомобили със спортен уклон в средния и горен клас. Седалището на фирмата е в Мюнхен, управлява се от д-р Хелмут Панке. Официален вносител на автомобилите БМВ у нас е фирма Дару Кар АД с управител Стефан Матеев.
RAFF, малко допълнение:
1932 е разработката на BMW 3/20
1936 започва производството на двулитровите BMW 328
Моделът 501 съвсем не е малък
www.bmwworld.com/pics/vintage/3954_832.jpg
Пропускаш класическите модели 503 и 507 ...
Не съм ти допълнил нищо по отношение на самолетните двигатели.
Нищо лично.
Основни акционери са фамилията Квант.
1932 е разработката на BMW 3/20
1936 започва производството на двулитровите BMW 328
Моделът 501 съвсем не е малък
www.bmwworld.com/pics/vintage/3954_832.jpg
Пропускаш класическите модели 503 и 507 ...
Не съм ти допълнил нищо по отношение на самолетните двигатели.
Нищо лично.

Основни акционери са фамилията Квант.
- RAFF
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 549
- Регистриран на: 19.07.2002
- Местоположение: гр.Бургас
- Пол: Мъж
BMW_POWER написа:RAFF, малко допълнение:
1932 е разработката на BMW 3/20
1936 започва производството на двулитровите BMW 328
Моделът 501 съвсем не е малък
http://www.bmwworld.com/pics/vintage/3954_832.jpg
Пропускаш класическите модели 503 и 507 ...
Не съм ти допълнил нищо по отношение на самолетните двигатели.
Нищо лично.
Основни акционери са фамилията Квант.
ТИ МАЙ СИ РЕШИЛ ДА СЕ ЗАЯЖДАШ С МЕН , НО НЕ СИ ИЗБРАЛ ТОЧНИЯ ЧОВЕК. НАУЧИ СЕ ПЪРВО ДА ЧЕТЕШ ПО-ЗАДЪЛБОЧЕНО, ДА ОСМИСЛЯШ КАКВО ТОЧНО СИ ПРОЧЕЛ И ТОГАВА СЕ ИЗКАЗВАЙ (НЕ)ПОДГОТВЕН. АКО НЕ СИ РАЗБРАЛ ТОВА НЕ СЪМ ГО ПИСАЛ А СЪМ ГО COPY-рал и PASTE-нал без да съм прибавял или изтривал нещо.АКО ИСКАШ ЩЕ ТИ ДАМ ЛИНК КЪМ СТРАНИЦАТА http://auto.dir.bg/trades.add_info-v2.php?what=about&trade=3
НИЩО ЛИЧНО
ТИ МАЙ СИ РЕШИЛ ДА СЕ ЗАЯЖДАШ С МЕН , НО НЕ СИ ИЗБРАЛ ТОЧНИЯ ЧОВЕК. НАУЧИ СЕ ПЪРВО ДА ЧЕТЕШ ПО-ЗАДЪЛБОЧЕНО, ДА ОСМИСЛЯШ КАКВО ТОЧНО СИ ПРОЧЕЛ И ТОГАВА СЕ ИЗКАЗВАЙ (НЕ)ПОДГОТВЕН. АКО НЕ СИ РАЗБРАЛ ТОВА НЕ СЪМ ГО ПИСАЛ А СЪМ ГО COPY-рал и PASTE-нал без да съм прибавял или изтривал нещо.АКО ИСКАШ ЩЕ ТИ ДАМ ЛИНК КЪМ СТРАНИЦАТАhttp://auto.dir.bg/trades.add_info-v2.php?what=about&trade=3
НИЩО ЛИЧНО
===========
Приятелю, никога и никъде не съм имал намерение да се заяждам с никого в този сайт. Но пък и не виждам причина да се опитваш да блеснеш за моя сметка. В това, което си COPY-рал и PASTE-нал има някои неточности. Позволих си да ти ги допълня. Това не е причина да се обиждаш. Що се отнася до препоръката ти, да чета "по-задълбочено, да осмислям ...", ще ти препоръчам да направиш абсолютно същото върху следната материя:
www.bmwworld.com/bmw/history/index.htm
Надявам се, че на този сайт може да се вярва повече, отколкото на dir.bg Имам също и хубави книги по въпроса, така че ако имаш желание - насреща съм.
НИЩО ЛИЧНО
===========
Приятелю, никога и никъде не съм имал намерение да се заяждам с никого в този сайт. Но пък и не виждам причина да се опитваш да блеснеш за моя сметка. В това, което си COPY-рал и PASTE-нал има някои неточности. Позволих си да ти ги допълня. Това не е причина да се обиждаш. Що се отнася до препоръката ти, да чета "по-задълбочено, да осмислям ...", ще ти препоръчам да направиш абсолютно същото върху следната материя:
www.bmwworld.com/bmw/history/index.htm
Надявам се, че на този сайт може да се вярва повече, отколкото на dir.bg Имам също и хубави книги по въпроса, така че ако имаш желание - насреща съм.

- RAFF
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 549
- Регистриран на: 19.07.2002
- Местоположение: гр.Бургас
- Пол: Мъж
BMW_POWER написа:ТИ МАЙ СИ РЕШИЛ ДА СЕ ЗАЯЖДАШ С МЕН , НО НЕ СИ ИЗБРАЛ ТОЧНИЯ ЧОВЕК. НАУЧИ СЕ ПЪРВО ДА ЧЕТЕШ ПО-ЗАДЪЛБОЧЕНО, ДА ОСМИСЛЯШ КАКВО ТОЧНО СИ ПРОЧЕЛ И ТОГАВА СЕ ИЗКАЗВАЙ (НЕ)ПОДГОТВЕН. АКО НЕ СИ РАЗБРАЛ ТОВА НЕ СЪМ ГО ПИСАЛ А СЪМ ГО COPY-рал и PASTE-нал без да съм прибавял или изтривал нещо.АКО ИСКАШ ЩЕ ТИ ДАМ ЛИНК КЪМ СТРАНИЦАТАhttp://auto.dir.bg/trades.add_info-v2.php?what=about&trade=3
НИЩО ЛИЧНО
===========
Приятелю, никога и никъде не съм имал намерение да се заяждам с никого в този сайт. Но пък и не виждам причина да се опитваш да блеснеш за моя сметка. В това, което си COPY-рал и PASTE-нал има някои неточности. Позволих си да ти ги допълня. Това не е причина да се обиждаш. Що се отнася до препоръката ти, да чета "по-задълбочено, да осмислям ...", ще ти препоръчам да направиш абсолютно същото върху следната материя:
www.bmwworld.com/bmw/history/index.htm
Надявам се, че на този сайт може да се вярва повече, отколкото на dir.bg Имам също и хубави книги по въпроса, така че ако имаш желание - насреща съм.
МЕРСИ ЗА ГОТОВНОСТА ТИ ДА МЕ ОСВЕТЛИШ ПО ВЪПРОСА, ЩЕ ТЕ ИМАМ ВПРЕДВИД.
- LandShark
-
смирен поклонник
-
- Мнения: 1976
- Регистриран на: 16.01.2002
- Кара: w212 E500 4matic, E30 325ic
- Мечтае да кара: Specialized S-Works Epic и Dacia Logan 0.9tce
хей, хей...
хей, хей, момчета... защото такива нервни отношеия тука? Смятам че и двамата с най-добро намерение се постарахте да публикувате полезно инфо: RAFF - със статия от дир.бг, а BMW_POWER внесе някои разяснения/поправки... Защо трябва да се карате само не разбирам? Едва ли някои е искал да прави сечено на другия, нали?
- B U L L I
- Дон Хуан де Маркофф
-
- Мнения: 6034
- Регистриран на: 1.06.2002
- Местоположение: Стара Загора/Казанлък
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 cardio,Е39,Е36 combainero
- Мечтае да кара: X6 cabrio
dawaite, dawaite , na tozi forum mu trqbwa intriga 



http://bayern-bulgaria.net/
"към крайно тежките заболявания се прилагат крайно тежки форми на лечение!"
71% от повърхността на Земята е покрита от вода… Останалата площ се покрива от Мануел Нойер.
- RAFF
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 549
- Регистриран на: 19.07.2002
- Местоположение: гр.Бургас
- Пол: Мъж
B U L L I написа:dawaite, dawaite , na tozi forum mu trqbwa intriga
далеч съм от мисълта да създавам интриги в този форум.има си форуми за тази цел (няма да споменавам конкретно кои са те).
сигурно с колегата BMW_POWER не сме се разбрали . просто тона му ми се стори подигравателен.може грешно да съм го разбрал.нямам претенции за всезнаещ(няма такива хора) , но смятам че до момента не съм обидил никой , не съм се заяждал с никой и не съм дал повод на някой да се заяжда с мен.може би за това се засегнах от ироничния тон на колегата.
що се отнася за историята която пейстнах видях че е непълна , липсват доста от моделите на BMW и най вече легендата(според мен) 8-ма серия , но несъм допълвал нищо.
както и да е . другия път ще внимавам какво пействам , че да не създавам излишни дразги.
- E-24
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 140
- Регистриран на: 11.04.2002
- Местоположение: София
- Кара: E21
- Мечтае да кара: E21
- Детайли за колата: червена
- E-24
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 140
- Регистриран на: 11.04.2002
- Местоположение: София
- Кара: E21
- Мечтае да кара: E21
- Детайли за колата: червена
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани