не пали - бензинова помпа?
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
не пали - бензинова помпа?
Карах колата сутринта и след едно спиране и изгасяне на мотора, повече не иска да запали. Помислих, че нещо няма бензин, долях, обаче същото. После помислих, че е бензиновата помпа и накарах приятел да дойде да ме дръпне. По едно време вкарах 4-та и колата запали - даже не повярвах. Докарах си я до нас, загасих и до там. Сигурно е помпата, незнам кво друго може да е... Има ли начин да разбера дали работи? М40Б16
- THE DUNK MACHINE
- ентусиаст
-
- Мнения: 833
- Регистриран на: 4.02.2004
- Местоположение: THE THEATRE OF DREAMS
- Пол: Мъж
- Кара: KIA
- Мечтае да кара: E39 M5
Вадиш помпата - мисля че се намираше под задната седалка (зад пасажерската седалка) има един капак елипсовиден - махаш го и отдолу се намират помпата и единия поплавък - разкачаш двата маркуча от помпата развиваш винтчетата , завърташ на ляво или на дясно (не помня точно) и изтегляш внимателно помпата след това взимаш един буркан с бензин и закачаш единия край на помпата (този от който смуче от резервоара) с еднин маркуч и потапяш маркуча в буркана с бензин и пускаш напрежение на помпата но го направи десетина пъти за да видиш дали върти всеки път - ако е така най-вероятно помпата е здрава - но ако някой път не завърта или завърта след като я разклатиш или удариш - е за смяна. Дано съм бил полезен
THE ONE & ONLY E30
- GEORGIEV
- Е30 Fanatic
-
- Мнения: 2057
- Регистриран на: 7.09.2005
- Местоположение: Севлиево
- Пол: Мъж
- Кара: от онея старите....
- Мечтае да кара: магазинска е30-ка
само да вметна че първо се вади бензиномера и после стойката на помпата се върти и вади ,ако не се махне бензиномера не излиза помпата 


Мирише ли на бензин като пробваш да палиш?
Аз имах същия проблем. Колата ме остави пред работата.
Издърпах я на другия ден до вкъщи, развих свещите, почистих ги и колата запали от раз!
Дай Боже да е това, да не е помпата!
Аз имах същия проблем. Колата ме остави пред работата.
Издърпах я на другия ден до вкъщи, развих свещите, почистих ги и колата запали от раз!
Дай Боже да е това, да не е помпата!
Off on your way
Hit the open road
There is magic at your fingers
For the spirit ever lingers
Undemanding contact
In your happy solitude
Hit the open road
There is magic at your fingers
For the spirit ever lingers
Undemanding contact
In your happy solitude
- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
е30
Мерси за мненията.
Намерих го тоя капак елипсовидния, махнах куплунгите, махнах маркуча, отвинтих винтовете на поплавъка(бензиномера). Сега трябва да завъртя кръглата капачка и да извадя помпата, ама нещо леко е корозирала и ми трябва некъв акъл или инструмент с който да успея да я врътна. Имате ли някакви идеи или да пробвам с чук-а?
Помпата не мога ли да я пробвам дали работи и без да я вадя? Само токец малко да и пусна? Какво да използвам да запуша дупката, че да не изветрее бензина - то си има 10-тина литра?
Ами помислих си го да е от свещите, ама не е. Махнах маркуча преди бензиновия филтър и я пробвах на стартер и никаф бензин не излезе от него. Принципно не знам кога почва да върти таа помпа, но би трябвало да прави нещо още на контакт...
Просто като се опитах да запаля и мотора изгоря каквото е имало в маркуча, после загасна. Бензин си нямаше. Помислих да не е стекъл бензина на некъде другаде, щото бях спрял на чомпек малко, после долях ама и така не запали. Според мен си е баш помпата. После като запали докато я теглехме(поне за това става голф3
), изглежда си вървеше само от вакума от мотора, съмнявам се тогава да е проработила таа ми ти помпа.
П.С.1
Зад шофьорската седалка има един кръгъл капак, отвинтих го от чисто любопитство, само 1 куплунг има там. За какво е?
П.С.2
Глейте кво намерих под седалката. Оргинална хартийка от завода с номер на поръчката, дата и час на сглобяването.

Вадиш помпата - мисля че се намираше под задната седалка (зад пасажерската седалка) има един капак елипсовиден - махаш го и отдолу се намират помпата и единия поплавък - разкачаш двата маркуча от помпата развиваш винтчетата , завърташ на ляво или на дясно (не помня точно) и изтегляш внимателно помпата след това взимаш един буркан с бензин и закачаш единия край на помпата (този от който смуче от резервоара) с еднин маркуч и потапяш маркуча в буркана с бензин и пускаш напрежение на помпата но го направи десетина пъти за да видиш дали върти всеки път - ако е така най-вероятно помпата е здрава - но ако някой път не завърта или завърта след като я разклатиш или удариш - е за смяна. Дано съм бил полезен
Намерих го тоя капак елипсовидния, махнах куплунгите, махнах маркуча, отвинтих винтовете на поплавъка(бензиномера). Сега трябва да завъртя кръглата капачка и да извадя помпата, ама нещо леко е корозирала и ми трябва некъв акъл или инструмент с който да успея да я врътна. Имате ли някакви идеи или да пробвам с чук-а?

Мирише ли на бензин като пробваш да палиш?
Аз имах същия проблем. Колата ме остави пред работата.
Издърпах я на другия ден до вкъщи, развих свещите, почистих ги и колата запали от раз!
Дай Боже да е това, да не е помпата!
Ами помислих си го да е от свещите, ама не е. Махнах маркуча преди бензиновия филтър и я пробвах на стартер и никаф бензин не излезе от него. Принципно не знам кога почва да върти таа помпа, но би трябвало да прави нещо още на контакт...


П.С.1
Зад шофьорската седалка има един кръгъл капак, отвинтих го от чисто любопитство, само 1 куплунг има там. За какво е?
П.С.2
Глейте кво намерих под седалката. Оргинална хартийка от завода с номер на поръчката, дата и час на сглобяването.

- GEORGIEV
- Е30 Fanatic
-
- Мнения: 2057
- Регистриран на: 7.09.2005
- Местоположение: Севлиево
- Пол: Мъж
- Кара: от онея старите....
- Мечтае да кара: магазинска е30-ка
Помпата ти работи на стартер ,на контакт -не, като си махнал седалката и капака и като си в колата и въртиш на стартер тая помпа трябва да я чуваш ако работи -можеш да не я вадиш 


- GEORGIEV
- Е30 Fanatic
-
- Мнения: 2057
- Регистриран на: 7.09.2005
- Местоположение: Севлиево
- Пол: Мъж
- Кара: от онея старите....
- Мечтае да кара: магазинска е30-ка
Re: е30
KPETEH написа:Ей сега бях долу да я чуя таз помпа, но никъв звук не издава. Май трябва да я сменям... мерси за съпорта.
щом не я чуваш най-вероятно не бачка ,но ако искаш вземи една пробна лампа и я мушни в куплунга който е за помпата и върти на стартер да видиш дали ти ходи ток до нея,ако свети лампата значи ходи ток и щом ходи а нея чуваш значи...........честито


- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
е30
щом не я чуваш най-вероятно не бачка ,но ако искаш вземи една пробна лампа и я мушни в куплунга който е за помпата и върти на стартер да видиш дали ти ходи ток до нея,ако свети лампата значи ходи ток и щом ходи а нея чуваш значи...........честито
Това с лампата ще го пробвам утре. Във всеки случай ще трябва да я извадя и да видя какво става. е30-ката преди мен е имала газов инжекцион за около година и това и е скъсило живота изглежда. Дали има разлика в помпите при м10 и м40? Мерси човек още веднъж...
- THE DUNK MACHINE
- ентусиаст
-
- Мнения: 833
- Регистриран на: 4.02.2004
- Местоположение: THE THEATRE OF DREAMS
- Пол: Мъж
- Кара: KIA
- Мечтае да кара: E39 M5
Зад шофьорската седалка под капака има втори поплавък, хората са се подсигурили за по-точно отчитане на количеството гориво в резервоара. За помпата не знам дали е еднаква при М10 и М40, но за М42 я купих за малко над 300лв чисто нова BOSCH преди около половин година 

THE ONE & ONLY E30
- Пецата
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 487
- Регистриран на: 1.03.2007
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: е36 compact 95' 1,6
- Мечтае да кара: m3 e92
Ако не я чуваш би трябвало да чуеш как ти вика 220лв,220лв,220лв
.Ако си купуваш нова искай от е36 за 318и,320и става без проблем
.И да е Бош 




- ivantchoG
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1956
- Регистриран на: 23.06.2004
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: 1985 BMW E30 M10B18
Помпата е на следния принцип
(на мойта тая система е шунтирана и си баца нонстоп
):
1. "Контакт" - помпата работи няколко секунди и спира. Компенсира спадналото налягане в системата.
2. "Стартер" - както повечето консуматори, и помпата не се пуска, с цел облекчаване работата на акумулатора.
3. "Мотора работи" - при първите импулси от делкото, помпата се пуска до изгасването на мотора. После последователността се повтаря.
Ако релето, което управлява това "тръгни/спри" на помпата, не я пуска първоначално, а я пуска само при т.3 - "ИМА контакт, НЯМА стартер, ИМА импулси от делкото"? По тая логика е напълно нормално мотора да пали на дърпане, а на стартер да не ще ...
Може и регулатора на налягането да е проблем
Помпата на М10 е външна, на М40 - потопяема... Ако не ти пречат "доработките", не е проблем да ползваш за М10


1. "Контакт" - помпата работи няколко секунди и спира. Компенсира спадналото налягане в системата.
2. "Стартер" - както повечето консуматори, и помпата не се пуска, с цел облекчаване работата на акумулатора.
3. "Мотора работи" - при първите импулси от делкото, помпата се пуска до изгасването на мотора. После последователността се повтаря.
Haynes написа:The fuel pump relay on Motronic systems is activated by an earth signal from the Motronic control unit (ECU). The fuel pump operates for a few seconds when the ignition is first switched on, and then
continues to operate only when the engine is actually running.
Ако релето, което управлява това "тръгни/спри" на помпата, не я пуска първоначално, а я пуска само при т.3 - "ИМА контакт, НЯМА стартер, ИМА импулси от делкото"? По тая логика е напълно нормално мотора да пали на дърпане, а на стартер да не ще ...
Може и регулатора на налягането да е проблем

Помпата на М10 е външна, на М40 - потопяема... Ако не ти пречат "доработките", не е проблем да ползваш за М10

".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!

Бате Сашо - Пази имената!

- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
e30
Ще прочета и ще се помъча да понаправя нещо преди да купя друга хехе. Само дето няма да е тия дни, че много работа, а няма стимул
Добре, че я карам колата само за кеф... Мерси за информацията, сила сте. А има и картинка много ценна - как се развърта тая капачка от буркан с дветете дълги отверки.
П.С.
Тая мойта е с един маркуч, другата дето е на снимките с двата маркуча за М10 ли е? Нещо не ги схващам, що са различни...

П.С.
Тая мойта е с един маркуч, другата дето е на снимките с двата маркуча за М10 ли е? Нещо не ги схващам, що са различни...
- ivantchoG
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1956
- Регистриран на: 23.06.2004
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: 1985 BMW E30 M10B18
Re: e30
KPETEH написа:... на снимките с двата маркуча за М10 ли е?
"4.9 Lift up the rubber boots ..." - М10. Стои пред задна лява гума.
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!

Бате Сашо - Пази имената!

16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани