Виско към електрическо
Модератор: Технически модератори
dinozab написа:... Що да не е на главата като там си има фабрично място и то нали първо там ще се затопли водата отколкото в радиатора и кво прайм ако термостата блокира затворен перката никога няма да завърти
Ако блокира термостата в затворено положение, т.е. прекъсне големия кръг е се тая дали и кога ще завърти перката, независимо дали е куплирана на виско, електромагнитен съединител или е електрическа ....
Все едно дори да върти непрекъснато охладената от радиатора течност няма да стигне до двигателя (малкия кръг).
Тук според мен е по-важно какъв датчик (за каква температура) ще се подбере за конкретното място (блок, глава, радиатор, маркуч ....) и кога ще даде сигнал за включване на перката.
И малко назад по темата, защото я следя:
В сравнение с останалите "паразитни" товари на двигателя (алтернатор, А/С компресор) не виждам директно задвижвана от двигателя перка с какво реално ще го натовари и колко ще се отрази на работата му (дали въобще ще се усети)

Лично аз не мога да разбера тази интервенция с какво ще подобри работата на една изправна охладителна система. Ако пропускам нещо ще се радвам някой да обясни по-подробно

- Turbo_Ted
- великият шестак
-
- Мнения: 1330
- Регистриран на: 2.07.2006
- Местоположение: Plovdiv
- Кара: няколко и киселее
начи колега, мога да ти кажа, че спора е същия като стоманени или лети джанти
в крайна сметка всичко опира до вътрешна нагласа и до това, че ако ти се занимава е едно облекчаване на двг-то, щото му се намаляват "тежестите" които трябва да върти
знаеш много добре, че на една кола се казват конските сили със и без оборудването на двг-то. щом мога да сменя перката, така че да облекча мотора съм с две ръце ЗА
когато колата е в задръстване - перката се върти и не зависи от оборотите на мотора
перката ми е от форд мондео 16 клапана, термодатчика беше от някъв фолксваген, стойка за бушон 30А, едно реле и няколко кабелни обувки и готово
цялата дяволия излиза около 60 кинта някъде 




перката ми е от форд мондео 16 клапана, термодатчика беше от някъв фолксваген, стойка за бушон 30А, едно реле и няколко кабелни обувки и готово


Turbo_Ted написа:... когато колата е в задръстване - перката се върти и не зависи от оборотите на мотора ...
... цялата дяволия излиза около 60 кинта някъде ...
Не става дума за спор а за коментар на предимства/недостатъци (съгласи се, че и двата варианта имат и двете)

- За предимството скоростта на въртене на перката да не зависи от оборотите на двигателя съм съгласен.
- За цена въобще не говорим, още повече инвестицията в труд и пари е еднократна (до колкото е живота на отделните компоненти)
Идеята ми е при НОРМАЛНО работеща ИЗПРАВНА охладителна система, която поддържа нормална работна температура на двигателя и в жегите и в задръстванията до колко е оправдана модификацията

- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
tsb_bg написа:Turbo_Ted написа:... когато колата е в задръстване - перката се върти и не зависи от оборотите на мотора ...
... цялата дяволия излиза около 60 кинта някъде ...
Не става дума за спор а за коментар на предимства/недостатъци (съгласи се, че и двата варианта имат и двете)![]()
- За предимството скоростта на въртене на перката да не зависи от оборотите на двигателя съм съгласен.
- За цена въобще не говорим, още повече инвестицията в труд и пари е еднократна (до колкото е живота на отделните компоненти)
Идеята ми е при НОРМАЛНО работеща ИЗПРАВНА охладителна система, която поддържа нормална работна температура на двигателя и в жегите и в задръстванията до колко е оправдана модификацията
Значи на нащи бангии много много не може да се вярва на изправност на 100% камоли на охладителната система.Сега ел.перката има доста + някои са писани няма да ги повтарям и ще кажа още някои.Като се монтира тая перка може да се върже с лампа вътре в купето като се включи да светва та да знаете кога работи и кога не.Що ми карате с 160 по магистралата и ако светне ламбата значи перката се е включила ама що значи има проблем и двг. качва темп. и така ще можете да реагирате доста по-рано отколкото като видите стрелката в червеното

- Turbo_Ted
- великият шестак
-
- Мнения: 1330
- Регистриран на: 2.07.2006
- Местоположение: Plovdiv
- Кара: няколко и киселее
tsb_bg написа:
Идеята ми е при НОРМАЛНО работеща ИЗПРАВНА охладителна система, която поддържа нормална работна температура на двигателя и в жегите и в задръстванията до колко е оправдана модификацията
както е казано в предишните постове - температурата ти се определя от термостата






- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
по новите модели са с ел.перка ,от 97 ма нагоре някъде ... това е показателно за +/- на 2та вида задвижване като цяло .. тенденцията е всичко да се базира на електроника а не механика .. новите модели дори са с ел.водна помпа и серво ,ел.термостат
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Брячед, глей ся. Стъпка 1. Дигаш капака, взимаш една плоска отверка, насочваш я между ъгъла на радиатора и въздухоловителя, тама има една пластмасово джаджа дето крепи въздухоловителя. Стъпка 2. Туряш отверката от страна на радиатора ама точно по средата и много внимателно без сила натискаш към мотора, но много внимавай да нея счупиш бате оти друга нема. Стъпка 3. Повтаряш процедурата от другата страна. Стъпка 4. Посягаш с ръката към въздухоловителя и го хващаш по средата и го вдигаш нагоре - демек го вадиш. Стъпка 5. Сваляш ВИСКОТО, това става с гаечен глюч № ?, ще го отриеш кой № е, слагаш контра отзад на виското и напъваш със сила, но внимавай да не изкочи нещо отзад
, ако не стаа със сила хващаш чука. Стъпка 6. Намираш си перка /първо я намери/, монтираш я тама на радиатора де, другото е едно реле 30 А, бушон със стойка 30 А, термодатчик - от ЛАДА става, ГОЛФ също, кабели, кабелни обувки. И най-важното желание за работа, не в сервиза. Успех. Ако не стаа, ела да го ъпдейтнем двамата.

А нещо не съм се изразил като хората и някви маистори нещо ме базикат ...
искам момчета освен виското да си сложа ел перка която да включвам посредством копче цък цък когато аз преценя
колата ми е28 и място за ел перка бол дори мога да сложа 2-3 кулера и пак ще има място .
другия ми въпрос беше че искам да си сложа допълнителен уред който измерва темперетурата на водата
ся
схващате ли ми идеята
а майстори !
искам момчета освен виското да си сложа ел перка която да включвам посредством копче цък цък когато аз преценя
колата ми е28 и място за ел перка бол дори мога да сложа 2-3 кулера и пак ще има място .
другия ми въпрос беше че искам да си сложа допълнителен уред който измерва темперетурата на водата
ся
схващате ли ми идеята
а майстори !
"Класиката" за един е Скрап за Друг !!!


- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
denko написа:А нещо не съм се изразил като хората и някви маистори нещо ме базикат ...
искам момчета освен виското да си сложа ел перка която да включвам посредством копче цък цък когато аз преценя
колата ми е28 и място за ел перка бол дори мога да сложа 2-3 кулера и пак ще има място .
другия ми въпрос беше че искам да си сложа допълнителен уред който измерва темперетурата на водата
ся
схващате ли ми идеята
а майстори !
Идеята ти може да се доразвие,след като имаш толкова място-вместо 2-3 кулера,слагаш втори радиатор ,с електрическа перка и електрическа циркулационна помпа.


- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
За втора водна елпомпа - перфектно, принудително въртене ако откаже стандартната. Даже може така да се направи, че при определена Т на антифриза да се пуска сама. Ако е много пара за 12 волта помпа, може една за парно със инвертор за 220 волта.
NikiNikolov написа:За втора водна елпомпа - перфектно, принудително въртене ако откаже стандартната. Даже може така да се направи, че при определена Т на антифриза да се пуска сама....
За да откаже "стандартната" водна помпа причините може да са
- скъсан ремък (вала на помпата не се върти, няма необходимия дебит, няма и теч, но и алтернатора НЕ зарежда)
- отлепена/раздробена турбинка (вала на помпата върти, но няма необходимия дебит, няма и теч)
- разбит/блокирал лагер на помпата (помпата не върти, ремъка приплъзва по ролката - обикновено придружено с теч)
- пробил уплътнителен фибър (помпата все още върти, но има теч)
- механична повреда/спукан корпус (помпата все още върти, но има теч)
Според мен електрическата помпа ще има някакъв ефект само във втория (донякъде и в първия случай), когато няма теч. В останалите случаи и без това трябва да се спре ....
От друга страна "тясното място" в системата остава сечението на термостата (дори и в напълно отворено положение) и сечението около турбинката на водната помпа в гнездото на блока (независимо дали е здрава или на парчета).
Каквито и да са мощността и дебита на тази ел. помпа, силно се съмнявам да е ефективно решение, което да оправдава това модифициране и да има реален ефект (за инвертор на 220V AC да не говорим).
Turbo_Ted написа:... на една кола се казват конските сили със и без оборудването на двг-то. щом мога да сменя перката, така че да облекча мотора съм с две ръце ЗА ..
Не забравяйте и захранването на ел. перката - за разлика от механичната енергия на директно завъртаното от двигателя виско, при нея то ще дойде от произведения от алтернатора ток (т.е. представлява допълнително натоварване), а не от нищото ...
Не ви разкандардисвам, а се опитвам да съпоставя плюсовете и минусите и според моето скромно мнение плюсовете са твърде малко и несигурни ...

- Turbo_Ted
- великият шестак
-
- Мнения: 1330
- Регистриран на: 2.07.2006
- Местоположение: Plovdiv
- Кара: няколко и киселее
tsb_bg написа:Не забравяйте и захранването на ел. перката - за разлика от механичната енергия на директно завъртаното от двигателя виско, при нея то ще дойде от произведения от алтернатора ток (т.е. представлява допълнително натоварване), а не от нищото ...
Не ви разкандардисвам, а се опитвам да съпоставя плюсовете и минусите и според моето скромно мнение плюсовете са твърде малко и несигурни ...
виж колега, когато карам над 40 км, колата ми и стига въздуха, за да се охлажда само от потока който минава през радиатора






- Turbo_Ted
- великият шестак
-
- Мнения: 1330
- Регистриран на: 2.07.2006
- Местоположение: Plovdiv
- Кара: няколко и киселее
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани