2.1L M42/44 или просто S42 :D
Модератор: bum_bum
2.1L M42/44 или просто S42 :D
Почти съм сигурен,че след тази тема ще се почувства нуждата от повече катастрофирали М3-ки и 320д-та
Като се има на предвид че съм почитател на четирицилиндровите БМВ-та (и аз незнам защо
) много ми допадна идеята да постна малко инфо по въпроса
Инфото е намерено в нета...
И така...
БЛОК
Значи използва се блок от М42 и от М44.Диаметърът на цилиндъра е еднакъв и за двата блока-85мм.Ако двг е от Е30 трябва да се слагат и кнок сензори така че става по-сложна.Ако се ползва блок от М42 трябва да се вземе гарнитура от м44 заради диаметъра на цилиндъра(трябва да се шлайфа малко...чети по-надолу)
КОЛЯНОВ ВАЛ
Ползва се колянов вал от М47(320d).С него хода на буталото става 88мм.Коляновият вал е идентичен с М42/44-сковия само има една особеност-трябва да се вземе на струг 0,6mm отпред за да може да влезне зъбното колело на коляновия вал.Лесна работа със струга.Вала е много здрав(кован е) и може да се ползва и за турбо конверсия отлично.Задължително трябва да се балансира особено ако се ползва олекотен маховик.
БИЕЛИ
Значи биели могат да се ползват и от М42 и от М44.Тука въпроса е за какво се ползва двг.Дали се прави само за атмосферно каране.Дали ще се ползва с принудително пълнене(то ако се ползва с принудително пълнене ше си трябват много яки биели ама айде
)Ако се кара атмосферен двг вариант е да се ползват М44 биелите-140мм защото са по леки(ама пък много слаби).Другият вариант е да се ползват от М42 те са по-тежки но и по-здрави така,че може и да издържат 1бар надув
(тва турбинистите да кажат
)
БУТАЛА
Ползват се бутала от двг от М3-с50б30.Те са 86мм и за това трябва и блока да се разстърже до 86мм.С тях работният обем вече става 2045см3.По-добре е да се ползват нови бутални болтове.Буталата могат да се полират и малко да се вземе от челото им за да падне компресията която става 12:1
С малко по-дебела гарнитура (около 0,3мм)се сваля малко от компресията и тя става към 11.6:1.При сваляне на малко и от челото на буталото компресията ще падне още.
Могат да се използват и бутала от с50б32 и с тях работният обем става 2069см3 само че има и други преправяния там...
ЦИЛИНДРОВА ГЛАВА
Главата може да си е оригиналната,обаче се препоръчва да се портне малко интейка и да се полира.Може да се ползва както от м42 така и от м44.Добре е да се направи малко порт&полиш на главата така и така е пръснат двг.
ИНЖЕКТОРИ
Гледам,че хората ползвали инжектори от с50б30-300цц ама дали са високо или ниско омни тука незнам
Пасват идеално и няма проблеми с настройката на ниски,срени и високи обороти.Могат да се ползват и други инжектори,но вече високо или ниско омни и колко точно кубика...може да се сметне(на мене не ми се занимава,а и не съм образован чак до там
).
РАЗПРЕДЕЛИТЕЛЕН ВАЛ
Може да се ползва и оригиналния вал и някое шрик-че тука ограничения няма.Зависи за какво се прави двг и кой какво иска в крайна сметка
РАЗНИ
Трябва да се разкара дебитомера-замества се отлично с MAF.Може да се ползва МАФ на БОШ 3" (е36 325и) или на Сименс 3" (е36 328и).Определено е за предпочитане МАФ-а пред АФМ-а.(само чрез конверсия от дебитомер към МАф на М40б18 на дино тест показва 8к.с. на гумите повече
)Електроника-кой каквото предпочита-дали стендалоун,дали пиджибек пак зависи за какво се прави двг.
С тази конверсия мощността на двг става около 170кс и много добър въртящ момент(мисля че около 200Нм,но не съм сигурен точно...)
Ето и един пример за тунинг на М44 с изкарани около 200кс.
M44 блок шлайфан до 86мм
С50Б30 бутала,полирани и с малко намалено чело
М44 биели,олекотен маховик(около 4 кг),М47 колянов вал,леки преработки по главата,МАФ конверсия(маф от 325),80С термостат,5мм гарнитура на интейка да държи по-студени колекторите,М3 инжектори и СС 11,6:1.С тоя сетъп пича бие стандартни 328ци
Еми толкова за сега тва е.Не претендирам,че съм написал всичко абсолютно точно,ако някъде съм пропуснал или объркал нещо МОЛЯ да бъда поправен!!!
ЕДИТ- Снощи забравих да спомена някои работи и сега да допълня малко.Значи почти сигурно ще е необходим маслен радиатор.Някой взимат от М3,други си купуват на някоя фирма-няма ограничения няма.
Могат да се сложат повдигачи също от М3 и с тях може да се върти до над 7500об без проблеми.
Ако се сетя за още нещо ще ъпдейтвам темата
Ето и няколко снимки...

Като се има на предвид че съм почитател на четирицилиндровите БМВ-та (и аз незнам защо


И така...
БЛОК
Значи използва се блок от М42 и от М44.Диаметърът на цилиндъра е еднакъв и за двата блока-85мм.Ако двг е от Е30 трябва да се слагат и кнок сензори така че става по-сложна.Ако се ползва блок от М42 трябва да се вземе гарнитура от м44 заради диаметъра на цилиндъра(трябва да се шлайфа малко...чети по-надолу)
КОЛЯНОВ ВАЛ
Ползва се колянов вал от М47(320d).С него хода на буталото става 88мм.Коляновият вал е идентичен с М42/44-сковия само има една особеност-трябва да се вземе на струг 0,6mm отпред за да може да влезне зъбното колело на коляновия вал.Лесна работа със струга.Вала е много здрав(кован е) и може да се ползва и за турбо конверсия отлично.Задължително трябва да се балансира особено ако се ползва олекотен маховик.
БИЕЛИ
Значи биели могат да се ползват и от М42 и от М44.Тука въпроса е за какво се ползва двг.Дали се прави само за атмосферно каране.Дали ще се ползва с принудително пълнене(то ако се ползва с принудително пълнене ше си трябват много яки биели ама айде



БУТАЛА
Ползват се бутала от двг от М3-с50б30.Те са 86мм и за това трябва и блока да се разстърже до 86мм.С тях работният обем вече става 2045см3.По-добре е да се ползват нови бутални болтове.Буталата могат да се полират и малко да се вземе от челото им за да падне компресията която става 12:1

Могат да се използват и бутала от с50б32 и с тях работният обем става 2069см3 само че има и други преправяния там...
ЦИЛИНДРОВА ГЛАВА
Главата може да си е оригиналната,обаче се препоръчва да се портне малко интейка и да се полира.Може да се ползва както от м42 така и от м44.Добре е да се направи малко порт&полиш на главата така и така е пръснат двг.
ИНЖЕКТОРИ
Гледам,че хората ползвали инжектори от с50б30-300цц ама дали са високо или ниско омни тука незнам


РАЗПРЕДЕЛИТЕЛЕН ВАЛ
Може да се ползва и оригиналния вал и някое шрик-че тука ограничения няма.Зависи за какво се прави двг и кой какво иска в крайна сметка

РАЗНИ
Трябва да се разкара дебитомера-замества се отлично с MAF.Може да се ползва МАФ на БОШ 3" (е36 325и) или на Сименс 3" (е36 328и).Определено е за предпочитане МАФ-а пред АФМ-а.(само чрез конверсия от дебитомер към МАф на М40б18 на дино тест показва 8к.с. на гумите повече

С тази конверсия мощността на двг става около 170кс и много добър въртящ момент(мисля че около 200Нм,но не съм сигурен точно...)
Ето и един пример за тунинг на М44 с изкарани около 200кс.
M44 блок шлайфан до 86мм
С50Б30 бутала,полирани и с малко намалено чело
М44 биели,олекотен маховик(около 4 кг),М47 колянов вал,леки преработки по главата,МАФ конверсия(маф от 325),80С термостат,5мм гарнитура на интейка да държи по-студени колекторите,М3 инжектори и СС 11,6:1.С тоя сетъп пича бие стандартни 328ци

Еми толкова за сега тва е.Не претендирам,че съм написал всичко абсолютно точно,ако някъде съм пропуснал или объркал нещо МОЛЯ да бъда поправен!!!
ЕДИТ- Снощи забравих да спомена някои работи и сега да допълня малко.Значи почти сигурно ще е необходим маслен радиатор.Някой взимат от М3,други си купуват на някоя фирма-няма ограничения няма.
Могат да се сложат повдигачи също от М3 и с тях може да се върти до над 7500об без проблеми.
Ако се сетя за още нещо ще ъпдейтвам темата

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна Nightmare на 24 Май 2007, 7:18, променена общо 2 пъти
- AlibiTu
- ентусиаст
-
- Мнения: 1362
- Регистриран на: 21.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW M6 Cabrio V10 manual
- Детайли за колата: Единственото в Европа M6 Cabrio V10 с ръчни скорости
Тия конверсии защо ли са ми много познати от една фирма дет се вика Metric Mechanic
http://www.metricmechanic.com/pdfs/M42_M44_Engine_Series.pdf
Обаче не виждам като цяло голям смисъл от това разстъргване и такива части да се слагат, с цел да изкараме некви си 30 коня. Доста по-лесно и ефтино ще ни излезе да сложим Суперчарджър или Турбо
. Относно буталата на М42 ... в една статия тука в тунинг отдела най-горе за едни турбо конверсии, човека е написал, че издържат до към 400 коня, което ще рече май повече от 1 бар...

http://www.metricmechanic.com/pdfs/M42_M44_Engine_Series.pdf
Обаче не виждам като цяло голям смисъл от това разстъргване и такива части да се слагат, с цел да изкараме некви си 30 коня. Доста по-лесно и ефтино ще ни излезе да сложим Суперчарджър или Турбо

Е30 325 > Е30 318ис (М50Б25) > Е36 316 > Е38 728 > F32 435i > E64 M6 V10
AlibiTu написа:Тия конверсии защо ли са ми много познати от една фирма дет се вика Metric Mechanic![]()
http://www.metricmechanic.com/pdfs/M42_M44_Engine_Series.pdf
Обаче не виждам като цяло голям смисъл от това разстъргване и такива части да се слагат, с цел да изкараме некви си 30 коня. Доста по-лесно и ефтино ще ни излезе да сложим Суперчарджър или Турбо. Относно буталата на М42 ... в една статия тука в тунинг отдела най-горе за едни турбо конверсии, човека е написал, че издържат до към 400 коня, което ще рече май повече от 1 бар...
Да ама после при турбиниране

- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
- ///Явор
- Летящия холандец
-
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
Nightmare написа:AlibiTu написа:Тия конверсии защо ли са ми много познати от една фирма дет се вика Metric Mechanic![]()
http://www.metricmechanic.com/pdfs/M42_M44_Engine_Series.pdf
Обаче не виждам като цяло голям смисъл от това разстъргване и такива части да се слагат, с цел да изкараме некви си 30 коня. Доста по-лесно и ефтино ще ни излезе да сложим Суперчарджър или Турбо. Относно буталата на М42 ... в една статия тука в тунинг отдела най-горе за едни турбо конверсии, човека е написал, че издържат до към 400 коня, което ще рече май повече от 1 бар...
Да ама после при турбиниране
Да ама след тоя тия ъпгрейди и с тая степен,на сгъстяване 11:1 немали да стане таратор вътре нищо,че всичко е толкова яко.
Nightmare написа:AlibiTu написа:Тия конверсии защо ли са ми много познати от една фирма дет се вика Metric Mechanic![]()
http://www.metricmechanic.com/pdfs/M42_M44_Engine_Series.pdf
Обаче не виждам като цяло голям смисъл от това разстъргване и такива части да се слагат, с цел да изкараме некви си 30 коня. Доста по-лесно и ефтино ще ни излезе да сложим Суперчарджър или Турбо. Относно буталата на М42 ... в една статия тука в тунинг отдела най-горе за едни турбо конверсии, човека е написал, че издържат до към 400 коня, което ще рече май повече от 1 бар...
Да ама после при турбиниране
Да ама след тоя тия ъпгрейди и с тая степен,на сгъстяване 11:1

Vmax написа:Nightmare написа:AlibiTu написа:Тия конверсии защо ли са ми много познати от една фирма дет се вика Metric Mechanic![]()
http://www.metricmechanic.com/pdfs/M42_M44_Engine_Series.pdf
Обаче не виждам като цяло голям смисъл от това разстъргване и такива части да се слагат, с цел да изкараме некви си 30 коня. Доста по-лесно и ефтино ще ни излезе да сложим Суперчарджър или Турбо. Относно буталата на М42 ... в една статия тука в тунинг отдела най-горе за едни турбо конверсии, човека е написал, че издържат до към 400 коня, което ще рече май повече от 1 бар...
Да ама после при турбиниране
Да ама след тоя тия ъпгрейди и с тая степен,на сгъстяване 11:1немали да стане таратор вътре нищо,че всичко е толкова яко.
Дам прав си,ама нали има и афтър маркет бутала за с50...
- tZv3t0zAr
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 332
- Регистриран на: 6.09.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше Е21 318is 78' сега е30 328
- Мечтае да кара: e30 monster
Някой опитвал ли е нещо подобно в България ?
И горе-долу, някакви ориентиравачни цени на тези неща ?
-двигател м42 или м44
-колянов вал от М47(320d)
-бутала от двг от М3-с50б30
-бутала от с50б32
-individual throttle bodies
И въобще заслужава ли си или по-добре да си търсиш с14 двигател ?
И горе-долу, някакви ориентиравачни цени на тези неща ?
-двигател м42 или м44
-колянов вал от М47(320d)
-бутала от двг от М3-с50б30
-бутала от с50б32
-individual throttle bodies
И въобще заслужава ли си или по-добре да си търсиш с14 двигател ?


Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани