2х40в рмс, как да ги захраня?

Или всичките неща, които можем да натъпчем в един автомобил.

Модератор: Icco

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

2х40в рмс, как да ги захраня?

Мнение от Митко Ганчев » 26 Фев 2008, 23:47

Имам 2 колонки на Блаупункт макс. мощност 170, номинална 40 вата. Исках да ги сложа отпред в е36 на мястото на нокиите. Отзад имам две елипси, дето се захранват от 4-канален усилвател. Двата канала на усилвателя са свободни и пуснах въпросните предни на тях, обаче! След като опитах какви ли не настройки на усилвателя, тия колонки вадят 5 пъти по-смотан звук от оригиналните нокии. Къде бъркам? Възможно ли е усилвателя да е прекалено мощен, по 250 на канал макс. мощност е? Но все пак той си има там една врътка gain, дето от нея се засилва и намалява. Мисля, допълнително пауър не означава нищо лошо? В момента в който ги засиля, баса става на пращене. Дайте акъл как да подкарам тия пущини! Нещо не правя като хората, след като нокиите, захранвани директно от мп3-то свирят в пъти по-добре :help: Иначе усилвателя си е наред, двете елипси отзад джаскат като за световно...
Изображение

Музикално деформиран
Аватар
Мнения: 2722
Регистриран на: 17.11.2005
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 330ci

Мнение от Icco » 27 Фев 2008, 0:04

Като се замисля за подобни проблеми първото което ми идва на акъла като причина е объркан поляритет на кабелите на колоните
Ако си объркал поне на единия говорител поляритета се получава гасене на баса при което все едно че него го няма
После тоя GAIN го завърти колкото е врътнат и на задните
провери си филтрите на какво са сложени и на колко херца и дали въобще са пуснати
Тия 250 вата дето викащ на канал макс повер малко са нереалистични и за да олесниш нещата може да споменеш какъв е моделът на стъпалото
а и тия колонки с тази марка Блаупункт не мисля че са нещо повечко от фабричната Нокиа
Аз бих заложил на Нокиата през стъпало !!!
Направи проверките които описах дай малко допълнително инфо за стъпалото и ще го мислим пак какво може да е :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 27 Фев 2008, 0:24

Ми...първо и аз си помислих да не съм объркал + и -, ама ги размених и не е от това. Стъпалотое няква куче марка, даже не помня как беше...бас нещо си. Абе боклук, ама след като захранва добре елипсите, трябва да може да захрани и тия тъпни! Пише на него 4 канала по 250 вата макс... Филтрите съм им спрял най-високите и ниските, колкото да пропускат най-вече средните. Колонките са на размер същите като нокиите. Нокиите обаче са 25 Вата номинална, а тия са 40 вата. Все би трябвало да има начин да изкарат някакъв сносен звук...възможно ли е жицата от стъпалото до колонката да е прекалено тънка, ползвах някаква дето си върви с колонките...би трябвал да са я сметнали да е достатъчно? направо съм в шок :evil:
Изображение

Музикално деформиран
Аватар
Мнения: 2722
Регистриран на: 17.11.2005
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 330ci

Мнение от Icco » 27 Фев 2008, 10:52

Не можеш да спреш на усилвателя едновременно ниските и високите
има си LP и HP двете едновременно не би трябвало да работят така че погледни отново ако трябва смени местата на кабелите от предните на задните и виж дали ще има разлика !!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 27 Фев 2008, 13:13

Ми значи на усилвателя филтрите се настройват с едно ключе с три позиции. От едната страна е ХП, от другата ЛП, а по средата е Фул, което аз си го обяснявам като allpass. До него има джа потенциометъра. Единия откъм ХП нагласяш колко от високите да пуска, другия е откъм ЛП и нагласяш колко от ниските да пуска...та тях и двата ги въртях, пробвах и само на ХП и на Фулл, нищо не става шсе побъркам вече :evil:
Изображение

Музикално деформиран
Аватар
Мнения: 2722
Регистриран на: 17.11.2005
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 330ci

Мнение от Icco » 27 Фев 2008, 16:57

Значи правилно си разбрал че по средата е флат обаче винаги действа само единия потенциометър зависи кой филтър е пуснат
Пробвай както ти казах смени на стъпалото кабелите от предните и задните и виж как ще свирят елипсите

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 27 Фев 2008, 18:33

и към цд-то опитвах, пак се чуват като изпърдели и затова реших на усилвателя...ще пробвам тва дето каза Ицо и ако и следващия път не тръгнат, ше ги засиля в някоя кофа както са си чисто нови! Ебати боклука :shock:
Изображение

вълкодав
Аватар
Мнения: 1903
Регистриран на: 16.01.2007
Местоположение: Русйе
Пол: Мъж
Кара: go na 3ki :)

Мнение от RSxRacer » 28 Фев 2008, 10:12

А дали им стига обема на тия Блаупунктове?Аз доколкото разбрах от към бас ги няма никакви и първото за което се сещам е липсата на достатъчно обем.
20 кинта Рушвет,50 кинта Бензин, 100 кинта Задни Гуми - Да си в www.BMWPower-bg.net БЕЗЦЕННО
www.bizzart.info
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 28 Фев 2008, 16:43

Ми де да знам, турих ги на мястото на оригиналните...
Изображение

Назад към Car аудио и видео

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook