Мнения за масло кастрол 10w40 за м52
Модератор: Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
- EnimEn
- ентусиаст
-
- Мнения: 921
- Регистриран на: 23.06.2007
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: яки шестаци...
Мнения за масло кастрол 10w40 за м52

да сложа ли едно такова масло в стомаха на м52 или не е желателно

- ///MapTo
-
-
- Мнения: 5133
- Регистриран на: 15.05.2003
- Местоположение: Herefordshire,Ledbury
- Пол: Мъж
- Кара: акцизни М-паркети от острова
- Мечтае да кара: много неща
- ///Явор
- Летящия холандец
-
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
прав си,на илиенци е дърво,по повечето будки 


С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782
- krika
- ...и то хидравличен :)
-
- Мнения: 3314
- Регистриран на: 1.12.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: джата
- Мечтае да кара: на Ринга
- Детайли за колата: Двете 2и2ки
Явор написа:прав си,на илиенци е дърво,по повечето будки

Die Neue Klasse ---> http://www.youtube.com/watch?v=dU7hAq7vmwA ---- http://www.formula1.bg ----
- GANUK
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 179
- Регистриран на: 26.06.2007
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Ф10, 2011, седан 535d
Американското общество на автомобилните инжинери (Society of Automotive Engineers - съкратено SAE) е разработило означение на моторните масла в зависимост от тяхната гъстота. Според SAE маслата се делят на 6 зимни класа (0W, 5W, 10W, 15W, 20W и 25W) и пет летни (20, 30, 40, 50 и 60). По спецификацията по големите числа съответстват на по голяма гъстота. Всесезонните масла са годни за експлоатация през цялата година и се означават с двоен индекс един който указва зимния и друг указващ летния индекс на маслото примерно 10W-40, 15W-40, 20W-50 и т. н.
Според мненията във форума се предпочита:
5W40 Castrol
5W50 Mobil1
5W40, 10W40 Polytron
Лично аз съм с 10W40 Castrol на двигател M43.
Когато го сменях майстора отгърна някакъв справочник и отсече, че това е маслото 
Според мненията във форума се предпочита:
5W40 Castrol
5W50 Mobil1
5W40, 10W40 Polytron
Лично аз съм с 10W40 Castrol на двигател M43.


- GANUK
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 179
- Регистриран на: 26.06.2007
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Ф10, 2011, седан 535d
Чичо Гугъл си знае работата
Ето какво ми попадна от форума на Сеат и Ситроен, когато търсех информация за маслата. Мисля че е много добро и полезно:
Какво е предназначението на маслото?
Основната роля на двигателното масло е да спре металните повърхности от износване в следствие на триенето между тях. Но освен това ролята на маслото е да разсейва топлината отделена по време на горивния цикъл. Друга роля е да предпазва двигателя от вредни субстанции като силициеви окиси и киселини, като почиства двигателя от тях. В крайна сметка маслото трябва да върши цялата тази роля докато е подложено на огромни температури без да се разгражда или става на "Черна смърт" - разрушителя на двигателите.
Какво е "Черна смърт" ?
Черната смърт се появява за пръв път в началото на 80-те под формата на ужасна черна лепкава субстанция която предизвиква блокиране на много двигатели в Европа. Много двигатели биват повредени, но най-много страдат от това компаниите Ford и Vauxgall(GM). Бързите пътища, превишените температури, малките инженерни толеранси и недобрите двигателни масла допринасят за проблема. Маслото не успява да понесе тези фактори на натоварване и променя химичния си състав вследствие на високото налягане във вид смола като лепило. Това блокира маслената магистрала в двигателя и вледствие на недостатъчно смазване двигателя блокира. Това става в рамките на няколко минути.
В крайна сметка Черната смърт е причина за разработване на нови по-качествени масла, като повечето от тях синтетични отколкото минерални.
Минерални или синтетични?
Минералните масла са на природна основа, след рафиниране. Синтетичните са изцяло синтезирани чрез химични реакции в лабораторни условия. За повече информация, вижте по-долу относно синтеза. Единствения друг вид са полу-синтетичните, които са комбинация от двете. Спокойно можете да смесвате различни типове, но по-добре е смяната с ново отколкото смесването.
Предупреждения:
1. Ако сте ползвали с години минерално масло, не го сменяйте с пълна синтетика без "подготовка". Синтетичните масла измиват вредните налепи по двигателя от минералното масло и ги карат да циркулират из двигателя, което не е никак добре. За целта се използват прочистващи масла.
2. Ако решите да сменяте маслото, сменяйте го само към полу-синтетично или напълно синтетично. Ако досега сте били със синтетично, не го сменяйте към минерално - двигателя ви няма да издържи в намаляването на смазването. Под намаляване на смазването се има предвид толерансите на износване които двигателя получава вследствие от използването на определено масло. Гъстото минерално масло означава, гъст слой на обвивката на смазваните детайли(макар и в микрони). Смяната с "тънка" синтетика може в редки случаи да предизвика теч в сегментите, удари в буталото или вибрация в биелите.
3. Уплътнения. С използването на синтетично масло, може да възникнат течове в уплътнения които са били запушени от минерално малко. Това не е често срещано явление, но трябва да се има впредвид.
Синтетика
Въпреки името си, повечето синтетично добивани масла (Mobil 1, Castrol Formula и т.н.) се добиват от минерални такива - те са предимно Polyalphaolifin-и (ПАО) , а те идват от най-чистата част от разлагането на минералното масло - газта. ПАО маслата се смесват с обикновените минерални масла, което означава, че може да се добави синтетично към минерално, или минерално към синтетично без да се предизвика повреда в двигателя. Най-стабилни са полиол-естер(не полиестер). Като казвам стабилни, имам впредвид най-малко вероятно да реагират зле с другите съставки. Синтетичните масла не съдържат реактивни въглеродни атоми в реакцията си. Реактивния въглероден атом има свойство се свързва с кислороден и да създава киселина. Както знаем, това е лошо за маслото. Мислете за синтетичните масла като за изкуствено получени масла. Те са разработени да вършат възложената им задача, без недостатъците които имат минералните.
Пълна-Синтетика
Напълно синтетичните масла (Поли-алкилен-гликол) са вид използват изключително в индустриалния сектор в скоростни кутии с високо натоварване. Те се създават в специални лаборатории в които се разграждат молекулите съставящи различни субстанции като зеленчуци и животинска мас, и след това се рекомбинират с индивидуални атоми като се създават нови синтетични молекули. Това ползволява на химиците прецизно да контролират молекулите при изграждането им. Нитро наистина ! Но поли-глюколите не се смесват с нормалните минерални масла.
Измиващи масла
Това са специални сложни химични съединения, които са много тънки(редки). Те почти имат свойството да запушват водата както докато е студена, така и докато е топла. Обикновето те са 0W/20 масла. Никога не карайте двигателя с такива масла, няма да издържи. Тяхната цел е изчистването на цялата "смрад" която се е напластила в двигателя. Забележете, че Mobil1 0W40 е добре, защото '40' означава, че е достатъчно гъсто при работна температура. За да ги използвате, източете двигателя от цялото масло, но оставете филтъра. След това го напълнете с измиващо масло и го пуснете на свободен ход за около 20 минути. Накрая източете всичко и гледайте какво изтича от пробката Сменете масления филтър, напълнете с добра синтетика и готово. Имате чист двигател!
Разбира се, има значение състоянието на двигателя преди използването на измиващи масла. В стария двигател е добре да не премахвате наслояванията, тъй като някои от тях запълват сегментите и предпазват от течове.
Използване на дизелово гориво за измиване
Въпроса възникаква относто измиването на бензиновия двигател с дизелови масла. Идеята е, че в следствие високата почистваща способност на съставките в дизеловото гориво, то може да се използва за измиване на не-дизелови двигатели. В следствие на специфичните си качества можете да използвате дизелови масла в стари двигатели за изчистване, но по добре да използвате не толкова силно активни масла за да не се престараете с прочистването и да загубите компресия. Общо казано SAE15W/40 масло за дизелов двигател би свършило работа за около 500 километра.
Кратко ръководство за различните класове масла
1. Пълна синтетика: 0W-30, 0W-40, 5W-40
Намалява разхода на гориво. Увеличава производителността и мощността. Осигурява добра износоустойчивост и предпазва от отлагания. Осигурява добър старт при студено и добра циркулация при отрицателни температури. Стига бързо до движещите се части на двигателя
2. Полу-синтетика: 5W-30, 10W-40, 15W-40
По-добре защита. Добра защита през първите 10 минути след запалването. Грубо 3 пъти по-добра износоустойчивост. Увеличено време за смяна на маслото - не се налага да го сменята прекалено често.
3. Минерални: 10W-40, 15W-40
Основна защита за различни двигатели. Маслото трябва да се сменя много често.
В крайна сметка какво масло да купя?
Качеството има значение! Няма значение какъв зрелищен маркетинг се провежда сред двигателните масла, колко голи сладурани го разливат по тялото си, колко лъскава и цветна е опаковката му, има значение какво пише на опаковката. Спецификациит е и одобрението са най-важното. Има 2 организации: API (American Petroleum Institute) и европейската ACEA (Association des Constructeurs Europeens d'Automobiles - which was the CCMC). Вероятно никога не сте чували за тях, но техните печати за одобрени могат да бъдат видяни на всяка реномирана марка масло.
API
При нея класификациите са различни за бензиновите и дизеловите двигатели:
- За бензиновите, надписа започва със 'S'(означава Service, но можете да го наречете и Spark-plug ignition), следвано от друг код индициращ стандарта. 'SM' в момента е най-доброто, което наскоро замени 'SL'. 'SH' може да бъде намерено на най-скъпите масла, и почти всички нови синтетики. То е потенциално доразвитие на 'SG' маслото, тествано по-стого.
- За дизеловите масла, първата буква е 'C'(означава Comercial, но можете да го назовете и Compression ignition). 'CH' е най-доброто до момента, (CH-4 за по-дълъг живот), но 'CF' е най-популярно и е най-подходящо за лични автомобили.
Забележка за маслата Castrol: В последно време Castrol преработиха всички свои масла поради някаква причина. Дизеловите масла Castrol вече използват 'S', което тотално е в разрез с горните спецификации. По този начин старите CC, CD, CE и CF класове не съществуват, но са заменени от 'SH'.
CCMC/ACEA
тук по стандартен префикс е 'G' за бензиновите и 'D' или 'PD' за дизеловите. В комбинация с тях има доста одобрения от производителите на двигатели, според които се съпоставят маслата. ACEA заменя CCMC през 1996. CCMC спецификациите бяха G от 1 до 5 за бензин, D от 1 до 5 за големите дизели и PD1 и PD2 за лични автомобили. ACEA има малко по различна моменклатура, като може да бъде обобщена така: A за бензин, B за дизелови двигатели и E за големите дизелови двигатели.
"High mileage" масла
Много компании излизат с надписа "high mileage" масло, като ги препоръчват за двигатели на най-малко 120 000 километра. Какво все пак означава "high mileage"? Най-общо казано това в тези масла има две добавки които са подходящи за стари двигатели. Едната потиска изгарянето на маслото което спомага неговата работа при преминаване покрай пукнатини в горивната камера. Втората запушва тези пукнатини.
Вискозитет и вискозен индекс (VI)
Точния вискозитет е най-важния индекс на маслото. Цялата производителност на машината се базира на вискозитета на маслото. Ако искате можете да наречете вискозитета способността да тече. Колкото по-гъсто е маслото, толкова по-голям е вискозитета.
Широко диапазонните масла съдържат полимер добавен съм основното масло, който предпазва маслото от изтъняване при загряване. При ниска температура полимерите са свити и позволяват на маслото да тече толкова колкото е означението преди W, първото число. При загряване на маслото, полимера се развива в дълги вериги, които предотвратяват изтъняването на маслото. В резултат на това при 100 градуса по целзий маслото ще е изтъняло толкова колкото е горното число в означението. Разберето това по следния начин:
10W30 е масло с тежест 10, което няма да стане по-леко от масло с тежест 30 след като се загрее.
Колко често да сменям маслото?
Колкото по-често сменяте маслото, толкова по-голям ще бъде живота на двигателя ви. Дебат относно това колко често да сменяте маслото е някакси "сивкава" идея. Производителните казват да се сменя на всеки 15 000 километра. Приятеля ви с класическа кола, ще каже - 5 000 километра. Някой с лош дъх, каращ голям жълт камион (не визирам никой ) ще каже, че не го е сменял никога...
Оптималното време за смяна на маслото е свързано с редица фактори, от които преминатото разтояние вероятно е най-маловажния в повечето случаи. Ето следните фактори по реда на важност:
1. Броя студени стартове (повече кондензация в студен двигател)
2. Околната температура (колко време трябва на двигателя да загрее за да спре кондензацията)
3. Ефективността на клапата на изгорелите газове
4. Износването на двигателя (бутала)
5. Регулирани карбуратори (особено докато е студен двигателя)
6. Преминато разтояние
На базата на изброените фактори всеки може сам да си направи преценката за себе си, като е ясно, че студения старт пред горещия ден в средата на лятото не е същия като през средата на декември...
Вземайки обаче под предвид факторите описани вече, моята препоръка е игнорирайки изминатото разтояние да сменяте маслото три пъти годишно - Ноември, Февруари и Май. Можете да промените малко тези дати съобразявайки се със зимата. Средно една фамилна кола ще измине около 20 000 километра годишно, като 2/3 от тях ще са между Май и Ноември.
Какъв обаче е крайния резултат?
Ако искате точен отговор, то той е 5000 мили или около 8000 километра.
За желаещите по-подробна информация - оригиналната статия е на:
http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html
Иначе във форума има доста такива теми... например "Сервизно обслужване на БМВ" и после в "Масло"....там SpeedyMan говори верни неща...има и табличка
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=71382&sid=407f6c0a1b6c3b4f21dd6ac8525857ee

Ето какво ми попадна от форума на Сеат и Ситроен, когато търсех информация за маслата. Мисля че е много добро и полезно:
Какво е предназначението на маслото?
Основната роля на двигателното масло е да спре металните повърхности от износване в следствие на триенето между тях. Но освен това ролята на маслото е да разсейва топлината отделена по време на горивния цикъл. Друга роля е да предпазва двигателя от вредни субстанции като силициеви окиси и киселини, като почиства двигателя от тях. В крайна сметка маслото трябва да върши цялата тази роля докато е подложено на огромни температури без да се разгражда или става на "Черна смърт" - разрушителя на двигателите.
Какво е "Черна смърт" ?
Черната смърт се появява за пръв път в началото на 80-те под формата на ужасна черна лепкава субстанция която предизвиква блокиране на много двигатели в Европа. Много двигатели биват повредени, но най-много страдат от това компаниите Ford и Vauxgall(GM). Бързите пътища, превишените температури, малките инженерни толеранси и недобрите двигателни масла допринасят за проблема. Маслото не успява да понесе тези фактори на натоварване и променя химичния си състав вследствие на високото налягане във вид смола като лепило. Това блокира маслената магистрала в двигателя и вледствие на недостатъчно смазване двигателя блокира. Това става в рамките на няколко минути.
В крайна сметка Черната смърт е причина за разработване на нови по-качествени масла, като повечето от тях синтетични отколкото минерални.
Минерални или синтетични?
Минералните масла са на природна основа, след рафиниране. Синтетичните са изцяло синтезирани чрез химични реакции в лабораторни условия. За повече информация, вижте по-долу относно синтеза. Единствения друг вид са полу-синтетичните, които са комбинация от двете. Спокойно можете да смесвате различни типове, но по-добре е смяната с ново отколкото смесването.
Предупреждения:
1. Ако сте ползвали с години минерално масло, не го сменяйте с пълна синтетика без "подготовка". Синтетичните масла измиват вредните налепи по двигателя от минералното масло и ги карат да циркулират из двигателя, което не е никак добре. За целта се използват прочистващи масла.
2. Ако решите да сменяте маслото, сменяйте го само към полу-синтетично или напълно синтетично. Ако досега сте били със синтетично, не го сменяйте към минерално - двигателя ви няма да издържи в намаляването на смазването. Под намаляване на смазването се има предвид толерансите на износване които двигателя получава вследствие от използването на определено масло. Гъстото минерално масло означава, гъст слой на обвивката на смазваните детайли(макар и в микрони). Смяната с "тънка" синтетика може в редки случаи да предизвика теч в сегментите, удари в буталото или вибрация в биелите.
3. Уплътнения. С използването на синтетично масло, може да възникнат течове в уплътнения които са били запушени от минерално малко. Това не е често срещано явление, но трябва да се има впредвид.
Синтетика
Въпреки името си, повечето синтетично добивани масла (Mobil 1, Castrol Formula и т.н.) се добиват от минерални такива - те са предимно Polyalphaolifin-и (ПАО) , а те идват от най-чистата част от разлагането на минералното масло - газта. ПАО маслата се смесват с обикновените минерални масла, което означава, че може да се добави синтетично към минерално, или минерално към синтетично без да се предизвика повреда в двигателя. Най-стабилни са полиол-естер(не полиестер). Като казвам стабилни, имам впредвид най-малко вероятно да реагират зле с другите съставки. Синтетичните масла не съдържат реактивни въглеродни атоми в реакцията си. Реактивния въглероден атом има свойство се свързва с кислороден и да създава киселина. Както знаем, това е лошо за маслото. Мислете за синтетичните масла като за изкуствено получени масла. Те са разработени да вършат възложената им задача, без недостатъците които имат минералните.
Пълна-Синтетика
Напълно синтетичните масла (Поли-алкилен-гликол) са вид използват изключително в индустриалния сектор в скоростни кутии с високо натоварване. Те се създават в специални лаборатории в които се разграждат молекулите съставящи различни субстанции като зеленчуци и животинска мас, и след това се рекомбинират с индивидуални атоми като се създават нови синтетични молекули. Това ползволява на химиците прецизно да контролират молекулите при изграждането им. Нитро наистина ! Но поли-глюколите не се смесват с нормалните минерални масла.
Измиващи масла
Това са специални сложни химични съединения, които са много тънки(редки). Те почти имат свойството да запушват водата както докато е студена, така и докато е топла. Обикновето те са 0W/20 масла. Никога не карайте двигателя с такива масла, няма да издържи. Тяхната цел е изчистването на цялата "смрад" която се е напластила в двигателя. Забележете, че Mobil1 0W40 е добре, защото '40' означава, че е достатъчно гъсто при работна температура. За да ги използвате, източете двигателя от цялото масло, но оставете филтъра. След това го напълнете с измиващо масло и го пуснете на свободен ход за около 20 минути. Накрая източете всичко и гледайте какво изтича от пробката Сменете масления филтър, напълнете с добра синтетика и готово. Имате чист двигател!
Разбира се, има значение състоянието на двигателя преди използването на измиващи масла. В стария двигател е добре да не премахвате наслояванията, тъй като някои от тях запълват сегментите и предпазват от течове.
Използване на дизелово гориво за измиване
Въпроса възникаква относто измиването на бензиновия двигател с дизелови масла. Идеята е, че в следствие високата почистваща способност на съставките в дизеловото гориво, то може да се използва за измиване на не-дизелови двигатели. В следствие на специфичните си качества можете да използвате дизелови масла в стари двигатели за изчистване, но по добре да използвате не толкова силно активни масла за да не се престараете с прочистването и да загубите компресия. Общо казано SAE15W/40 масло за дизелов двигател би свършило работа за около 500 километра.
Кратко ръководство за различните класове масла
1. Пълна синтетика: 0W-30, 0W-40, 5W-40
Намалява разхода на гориво. Увеличава производителността и мощността. Осигурява добра износоустойчивост и предпазва от отлагания. Осигурява добър старт при студено и добра циркулация при отрицателни температури. Стига бързо до движещите се части на двигателя
2. Полу-синтетика: 5W-30, 10W-40, 15W-40
По-добре защита. Добра защита през първите 10 минути след запалването. Грубо 3 пъти по-добра износоустойчивост. Увеличено време за смяна на маслото - не се налага да го сменята прекалено често.
3. Минерални: 10W-40, 15W-40
Основна защита за различни двигатели. Маслото трябва да се сменя много често.
В крайна сметка какво масло да купя?
Качеството има значение! Няма значение какъв зрелищен маркетинг се провежда сред двигателните масла, колко голи сладурани го разливат по тялото си, колко лъскава и цветна е опаковката му, има значение какво пише на опаковката. Спецификациит е и одобрението са най-важното. Има 2 организации: API (American Petroleum Institute) и европейската ACEA (Association des Constructeurs Europeens d'Automobiles - which was the CCMC). Вероятно никога не сте чували за тях, но техните печати за одобрени могат да бъдат видяни на всяка реномирана марка масло.
API
При нея класификациите са различни за бензиновите и дизеловите двигатели:
- За бензиновите, надписа започва със 'S'(означава Service, но можете да го наречете и Spark-plug ignition), следвано от друг код индициращ стандарта. 'SM' в момента е най-доброто, което наскоро замени 'SL'. 'SH' може да бъде намерено на най-скъпите масла, и почти всички нови синтетики. То е потенциално доразвитие на 'SG' маслото, тествано по-стого.
- За дизеловите масла, първата буква е 'C'(означава Comercial, но можете да го назовете и Compression ignition). 'CH' е най-доброто до момента, (CH-4 за по-дълъг живот), но 'CF' е най-популярно и е най-подходящо за лични автомобили.
Забележка за маслата Castrol: В последно време Castrol преработиха всички свои масла поради някаква причина. Дизеловите масла Castrol вече използват 'S', което тотално е в разрез с горните спецификации. По този начин старите CC, CD, CE и CF класове не съществуват, но са заменени от 'SH'.
CCMC/ACEA
тук по стандартен префикс е 'G' за бензиновите и 'D' или 'PD' за дизеловите. В комбинация с тях има доста одобрения от производителите на двигатели, според които се съпоставят маслата. ACEA заменя CCMC през 1996. CCMC спецификациите бяха G от 1 до 5 за бензин, D от 1 до 5 за големите дизели и PD1 и PD2 за лични автомобили. ACEA има малко по различна моменклатура, като може да бъде обобщена така: A за бензин, B за дизелови двигатели и E за големите дизелови двигатели.
"High mileage" масла
Много компании излизат с надписа "high mileage" масло, като ги препоръчват за двигатели на най-малко 120 000 километра. Какво все пак означава "high mileage"? Най-общо казано това в тези масла има две добавки които са подходящи за стари двигатели. Едната потиска изгарянето на маслото което спомага неговата работа при преминаване покрай пукнатини в горивната камера. Втората запушва тези пукнатини.
Вискозитет и вискозен индекс (VI)
Точния вискозитет е най-важния индекс на маслото. Цялата производителност на машината се базира на вискозитета на маслото. Ако искате можете да наречете вискозитета способността да тече. Колкото по-гъсто е маслото, толкова по-голям е вискозитета.
Широко диапазонните масла съдържат полимер добавен съм основното масло, който предпазва маслото от изтъняване при загряване. При ниска температура полимерите са свити и позволяват на маслото да тече толкова колкото е означението преди W, първото число. При загряване на маслото, полимера се развива в дълги вериги, които предотвратяват изтъняването на маслото. В резултат на това при 100 градуса по целзий маслото ще е изтъняло толкова колкото е горното число в означението. Разберето това по следния начин:
10W30 е масло с тежест 10, което няма да стане по-леко от масло с тежест 30 след като се загрее.
Колко често да сменям маслото?
Колкото по-често сменяте маслото, толкова по-голям ще бъде живота на двигателя ви. Дебат относно това колко често да сменяте маслото е някакси "сивкава" идея. Производителните казват да се сменя на всеки 15 000 километра. Приятеля ви с класическа кола, ще каже - 5 000 километра. Някой с лош дъх, каращ голям жълт камион (не визирам никой ) ще каже, че не го е сменял никога...
Оптималното време за смяна на маслото е свързано с редица фактори, от които преминатото разтояние вероятно е най-маловажния в повечето случаи. Ето следните фактори по реда на важност:
1. Броя студени стартове (повече кондензация в студен двигател)
2. Околната температура (колко време трябва на двигателя да загрее за да спре кондензацията)
3. Ефективността на клапата на изгорелите газове
4. Износването на двигателя (бутала)
5. Регулирани карбуратори (особено докато е студен двигателя)
6. Преминато разтояние
На базата на изброените фактори всеки може сам да си направи преценката за себе си, като е ясно, че студения старт пред горещия ден в средата на лятото не е същия като през средата на декември...
Вземайки обаче под предвид факторите описани вече, моята препоръка е игнорирайки изминатото разтояние да сменяте маслото три пъти годишно - Ноември, Февруари и Май. Можете да промените малко тези дати съобразявайки се със зимата. Средно една фамилна кола ще измине около 20 000 километра годишно, като 2/3 от тях ще са между Май и Ноември.
Какъв обаче е крайния резултат?
Ако искате точен отговор, то той е 5000 мили или около 8000 километра.
За желаещите по-подробна информация - оригиналната статия е на:
http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html
Иначе във форума има доста такива теми... например "Сервизно обслужване на БМВ" и после в "Масло"....там SpeedyMan говори верни неща...има и табличка

http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=71382&sid=407f6c0a1b6c3b4f21dd6ac8525857ee
- GANUK
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 179
- Регистриран на: 26.06.2007
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Ф10, 2011, седан 535d
А ето какво пише един пич (grizzly) от форума на Ауди
"Що е туй дето го пише на тубата с масло и има ли почва у нас?
-------------------
Накратко:
1. Масло 40 е ТВЪРДО лятно, масло 15В е твърдо зимно а масло 15В40 е всесезонно.
2. 15W е зимен вискозитет. Т.е. какъв е стартовия вискозитет при палене при -ХХ градуса. Извод: колкото по-малка е първата цифра - толкова по-лесно пали двигателя при темп. под нулата
3. Втората цифра е вискозитет само и единствено при 100 град. Целзии. Т.е. средната работна температура на двигателя.
4. Как се мери вискозитет и какво значат тези шибани цифри?
1927 година когато е измислен стандарта в Щатите е премерено времето с ХРОНОМЕТЪР за което масло нагрято до 100 градуса Целзии( виж колко Фаренхайт) изтича през калиброван отвор (не знам колко). Вискозитет 40 (работен - т.е. втората цифра) значи че това масло изтича за 40 секунди (при фиксиран обем) през съответният отвор. Тогава не е имало зимен вискозитет и за това той се нормира по друг начин.
5. Маслата имат и трети вискозитет. За съжаление той не се нормира по никакъв начин на опаковките. Този трети вискозитет е при температура 150 град. Целзий. Това е температурата на която се нагрява маслото в маслената магистрала и по сегментите на цилиндъра. Маслата с вискозитет 10W40 & 15W40 точно тук се различават драстично. Или тук е тънката граница "защо ми трака еди кво си". Този виск. се дава само от някои реномирани производители (Кастрол) на техническите страници в техните сайтове.
6. Как да познаем кое масло е синтетично? Колкото е по-голяма разликата между двете числа толкова е по-синтетично (стабилно) маслото. Например 15W40 & 15W50 са типично минерални масла. Може да бъде написано че имат синтетика (до 40%) но това не променя нещата принципно. Масла 10W40 са гранични. Т.е. могат да бъдат с неопределен състав. Малко или много полусинтетични. Ама полу.
7. Кое по дяволите е НАЙ-ДОБРОТО масло за мен? В Европа избора на топ масло за нормални коли е 5W50. Толкова. Проверете къде се продава, кой може да го произведе и вижте колко струва. Това масло не може да бъде полунещо си. Известни са ми само две фирми за момента които го произвеждат.
8. Защо ми препоръчват 10W30 и ти ли ще ми кажеш какво да си купувам?
Аз не казвам какво да се купува. Само споделям своите знания. Какво ще си купите е ВАШ избор. Не че си карам колите винаги с "топ" клас масла. И на темата. Масло 30 е "тънко". Върви бързо по маслената магистрала и маже "леко". Води се "гориво спестяващо". Да! И мотороубиващо. Защото колите са предвидени за бракуване след 100, 200, 300 хил.км в зависимост от класа и на никой извън България не му пука в какво състояние ще продаде (бракува) старата си "бричка" която ще дойде у нас за да стане ВАШАТА НОВА кола.
9. И КАКВО по дяволите значи това шибано 0W, 5W, 10W, 15W и то ще ми счупи ли "матора" ?
Информацията по тези данни е поверителна. Буквално. Ако искате да я получите плащате ХХХ$ на SAE и ви дават правото до тези данни. ОБАЧЕ! Интернет е ГУЛЕМА работа .... Та справка за тези числа (само 2 години ми отне да се докопам до тях и сега ша ги спУделя):
Low Temperature Cranking Viscosity (cP @oC): 0W = 6200 at -35oC, 5W = 6600 at -30oC, 10W = 7000 at -25oC, 15W = 7000 at -20oC, 20W = 9500 at -15oC
Low Temperature Pumping Viscosity (=60000cP @oC): 0W = -40oC, 5W = -35oC, 10W = -30oC, 15W = -25oC, 20W = -20oC
10. Да обобщя - по "широките" по цифри масла са по-стабилни в по-широк темп. диапазон (синтетични). Първата цифра на "всесезонните" показва възможността на едно масло да работи на "леден" двигател. Втората цифра показва мазането при работна температура на матора. А тя е еднаква за ВСИЧКИ мотори. Около 90 град. за умерен климат (нашият). Идеалното масло на "леден" мотор е 0W. Безусловно. За зимата естествено. Маслото за "топъл" двигател бива 30, 40 или 50. 30 пести гориво (2-3%) но унищожава двигателя за 150-250х. км. 40 е "нормално" но не дава добро мазане при натоварване. 50 дава плътен дебел слой с лек преразход на гориво (за минерални масла) и удължава живота на "матора" до степен че избива разходите по гориво за сметка на "капитален ремонт".
11. Е са кво? Само "синтетика" ли да жулим?
Ми не знам. Синтетиката се прави най-често от ПАО. Да не ви пука това какво е. Страшни темп. диапазони. Много стабилно. Течливо. Маже идеално. Има само един мъъъъъничък проблем. Не се лепи за метал. Мамка му. За това в "пълната синтетика" има други добавки (обратни на минералните) които я карат да се залепи за метала (адхезия). И като им мине времето маслото бяга от метала (който тряба да маже) като дявол от тамян.
12. Е ти прекали. Направо. И сега какво?
Ами на двигатели на които ИЗРИЧНО пише СИНТЕТИКА (примерно след 2001г.) няма избор. На по-старите такива последните масла (Long life) НЕ ТРЯБВА да се ползват. Ама категорично (още не знам защо). И не се лъжете по надписа 30000км. според информацията (пак не е проучено защо).
Та ако мотора не "яде" масло една прилична "широка" полусинтетика ще му дойде добре. Ако яде повечко май няма да му се "върже" на собственика иначе не вреди (освен на джоба). Останалото са митове, легенди, "един майстор" и една жена "казали".
13. Финален финал.
Като ги разбираш толкоь кажи за API S? класовете?
Ами клас S? е за бензин. Понеже нямам печки, другите класове (за дизел) не ги помня но те са адекватни. Това API пак е пълна тъмнина като САЕ. Там клас SA показва "базово" масло. Т.е. такова от 1927 г. без присадки (подобрители). Такова масло ако ви попадне не го наливайте в нищо. Дори да го смените след 1000км, считайте че през това време не сте имали масло. Нормалните масла за днешно време са поне клас SJ. Топовите са SL/SM (идеята е класовете да се развиват по азбучен ред. А = най-нисък, нагоре растат по качество и изисквания). Класове SM и нагоре не се препоръчват за двигатели преди 2001 година. Там се налага отделна проверка. Може да се обърне особенно внимание и на клас SL преди употреба.
----------------
Спирам за сега че темата е обширна.
Аааа, и ако имате любимо масло - давайте. Така или иначе ако карате по 10хил.км. годишно мотора ще ви надживее."
http://audibg.com/NEW/index.php?showtopic=10121

"Що е туй дето го пише на тубата с масло и има ли почва у нас?
-------------------
Накратко:
1. Масло 40 е ТВЪРДО лятно, масло 15В е твърдо зимно а масло 15В40 е всесезонно.
2. 15W е зимен вискозитет. Т.е. какъв е стартовия вискозитет при палене при -ХХ градуса. Извод: колкото по-малка е първата цифра - толкова по-лесно пали двигателя при темп. под нулата
3. Втората цифра е вискозитет само и единствено при 100 град. Целзии. Т.е. средната работна температура на двигателя.
4. Как се мери вискозитет и какво значат тези шибани цифри?
1927 година когато е измислен стандарта в Щатите е премерено времето с ХРОНОМЕТЪР за което масло нагрято до 100 градуса Целзии( виж колко Фаренхайт) изтича през калиброван отвор (не знам колко). Вискозитет 40 (работен - т.е. втората цифра) значи че това масло изтича за 40 секунди (при фиксиран обем) през съответният отвор. Тогава не е имало зимен вискозитет и за това той се нормира по друг начин.
5. Маслата имат и трети вискозитет. За съжаление той не се нормира по никакъв начин на опаковките. Този трети вискозитет е при температура 150 град. Целзий. Това е температурата на която се нагрява маслото в маслената магистрала и по сегментите на цилиндъра. Маслата с вискозитет 10W40 & 15W40 точно тук се различават драстично. Или тук е тънката граница "защо ми трака еди кво си". Този виск. се дава само от някои реномирани производители (Кастрол) на техническите страници в техните сайтове.
6. Как да познаем кое масло е синтетично? Колкото е по-голяма разликата между двете числа толкова е по-синтетично (стабилно) маслото. Например 15W40 & 15W50 са типично минерални масла. Може да бъде написано че имат синтетика (до 40%) но това не променя нещата принципно. Масла 10W40 са гранични. Т.е. могат да бъдат с неопределен състав. Малко или много полусинтетични. Ама полу.
7. Кое по дяволите е НАЙ-ДОБРОТО масло за мен? В Европа избора на топ масло за нормални коли е 5W50. Толкова. Проверете къде се продава, кой може да го произведе и вижте колко струва. Това масло не може да бъде полунещо си. Известни са ми само две фирми за момента които го произвеждат.
8. Защо ми препоръчват 10W30 и ти ли ще ми кажеш какво да си купувам?
Аз не казвам какво да се купува. Само споделям своите знания. Какво ще си купите е ВАШ избор. Не че си карам колите винаги с "топ" клас масла. И на темата. Масло 30 е "тънко". Върви бързо по маслената магистрала и маже "леко". Води се "гориво спестяващо". Да! И мотороубиващо. Защото колите са предвидени за бракуване след 100, 200, 300 хил.км в зависимост от класа и на никой извън България не му пука в какво състояние ще продаде (бракува) старата си "бричка" която ще дойде у нас за да стане ВАШАТА НОВА кола.
9. И КАКВО по дяволите значи това шибано 0W, 5W, 10W, 15W и то ще ми счупи ли "матора" ?
Информацията по тези данни е поверителна. Буквално. Ако искате да я получите плащате ХХХ$ на SAE и ви дават правото до тези данни. ОБАЧЕ! Интернет е ГУЛЕМА работа .... Та справка за тези числа (само 2 години ми отне да се докопам до тях и сега ша ги спУделя):
Low Temperature Cranking Viscosity (cP @oC): 0W = 6200 at -35oC, 5W = 6600 at -30oC, 10W = 7000 at -25oC, 15W = 7000 at -20oC, 20W = 9500 at -15oC
Low Temperature Pumping Viscosity (=60000cP @oC): 0W = -40oC, 5W = -35oC, 10W = -30oC, 15W = -25oC, 20W = -20oC
10. Да обобщя - по "широките" по цифри масла са по-стабилни в по-широк темп. диапазон (синтетични). Първата цифра на "всесезонните" показва възможността на едно масло да работи на "леден" двигател. Втората цифра показва мазането при работна температура на матора. А тя е еднаква за ВСИЧКИ мотори. Около 90 град. за умерен климат (нашият). Идеалното масло на "леден" мотор е 0W. Безусловно. За зимата естествено. Маслото за "топъл" двигател бива 30, 40 или 50. 30 пести гориво (2-3%) но унищожава двигателя за 150-250х. км. 40 е "нормално" но не дава добро мазане при натоварване. 50 дава плътен дебел слой с лек преразход на гориво (за минерални масла) и удължава живота на "матора" до степен че избива разходите по гориво за сметка на "капитален ремонт".
11. Е са кво? Само "синтетика" ли да жулим?
Ми не знам. Синтетиката се прави най-често от ПАО. Да не ви пука това какво е. Страшни темп. диапазони. Много стабилно. Течливо. Маже идеално. Има само един мъъъъъничък проблем. Не се лепи за метал. Мамка му. За това в "пълната синтетика" има други добавки (обратни на минералните) които я карат да се залепи за метала (адхезия). И като им мине времето маслото бяга от метала (който тряба да маже) като дявол от тамян.
12. Е ти прекали. Направо. И сега какво?
Ами на двигатели на които ИЗРИЧНО пише СИНТЕТИКА (примерно след 2001г.) няма избор. На по-старите такива последните масла (Long life) НЕ ТРЯБВА да се ползват. Ама категорично (още не знам защо). И не се лъжете по надписа 30000км. според информацията (пак не е проучено защо).
Та ако мотора не "яде" масло една прилична "широка" полусинтетика ще му дойде добре. Ако яде повечко май няма да му се "върже" на собственика иначе не вреди (освен на джоба). Останалото са митове, легенди, "един майстор" и една жена "казали".
13. Финален финал.
Като ги разбираш толкоь кажи за API S? класовете?
Ами клас S? е за бензин. Понеже нямам печки, другите класове (за дизел) не ги помня но те са адекватни. Това API пак е пълна тъмнина като САЕ. Там клас SA показва "базово" масло. Т.е. такова от 1927 г. без присадки (подобрители). Такова масло ако ви попадне не го наливайте в нищо. Дори да го смените след 1000км, считайте че през това време не сте имали масло. Нормалните масла за днешно време са поне клас SJ. Топовите са SL/SM (идеята е класовете да се развиват по азбучен ред. А = най-нисък, нагоре растат по качество и изисквания). Класове SM и нагоре не се препоръчват за двигатели преди 2001 година. Там се налага отделна проверка. Може да се обърне особенно внимание и на клас SL преди употреба.
----------------
Спирам за сега че темата е обширна.
Аааа, и ако имате любимо масло - давайте. Така или иначе ако карате по 10хил.км. годишно мотора ще ви надживее."
http://audibg.com/NEW/index.php?showtopic=10121
10 мнения
• Страница 1 от 1
Назад към Сервизно обслужване на БМВ
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани