За и против 100 октана бензин
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
30 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
и аз да си кажа мнението.
аз зареждам само от Шел.
преди като карах Аудо80 му лсгах само 95v-power. като му сложех V-power 100 се осещаше разликата в бензините.
Сега с BMW-то (525 ТДС) слагам пак от Шел ама съм слагал само от обикновенния дизел. Трябва да пробвам и V-power дизела да видим и там дали ще има разлика.
броите ме за още един доволен от Шел
аз зареждам само от Шел.
преди като карах Аудо80 му лсгах само 95v-power. като му сложех V-power 100 се осещаше разликата в бензините.
Сега с BMW-то (525 ТДС) слагам пак от Шел ама съм слагал само от обикновенния дизел. Трябва да пробвам и V-power дизела да видим и там дали ще има разлика.
броите ме за още един доволен от Шел

- XaMaB
- ентусиаст
-
- Мнения: 1070
- Регистриран на: 20.01.2005
- Местоположение: у вкъщи
- Пол: Мъж
- Кара: мел
- Мечтае да кара: танк
Тройката веднъж реших да и сипя 100 октанов и после висях половин нощ на предела (3-4 половин часови почивки) да чакам да изстива двигателя, че прегря колата
А на дизеловата петица, досега нито 95, нито 100 октанов са ми сипвали. Да чукна на дръво.

А на дизеловата петица, досега нито 95, нито 100 октанов са ми сипвали. Да чукна на дръво.

Кой ми затри подписа, за неспазване на правилата, при условие че подписа ми беше по-стар от правилата
- Georgieff
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 649
- Регистриран на: 29.11.2004
- Местоположение: Европа
- Кара: Е91 325i N53
Често сипвам ОМВ 100 и наскоро като сменях горивния филтър майстора ми каза - абе ти с какъв бензин караш?
По принцип само на ОМВ сипвам, рядко на Лукойл, като повечето пъти слагам ОМВ 100.
Майстора каза, че толкова чист филтър за тия километри не е виждал.
От вътрешен човек в ОМВ си знам, че 100 го карат от рафинерията в Австрия, та затова и си сипвам.
Иначе занчителна разлика във вървежа не усещам.
По принцип само на ОМВ сипвам, рядко на Лукойл, като повечето пъти слагам ОМВ 100.
Майстора каза, че толкова чист филтър за тия километри не е виждал.
От вътрешен човек в ОМВ си знам, че 100 го карат от рафинерията в Австрия, та затова и си сипвам.
Иначе занчителна разлика във вървежа не усещам.
- Karlo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 453
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '97 Е39 M52B20
Това е съвсем нова информация! Вярно ли го карат от Автсрия? Само него ли?
Аз малко се отказах от него, щото сега ще сменям гарнитура на клапани,
предполагам, че заради това (без да знам кога е сменяна преди), ще
разпитам да видя дали има значение това. А как се познава колко е
чист филтъра?
Аз малко се отказах от него, щото сега ще сменям гарнитура на клапани,
предполагам, че заради това (без да знам кога е сменяна преди), ще
разпитам да видя дали има значение това. А как се познава колко е
чист филтъра?
- Georgieff
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 649
- Регистриран на: 29.11.2004
- Местоположение: Европа
- Кара: Е91 325i N53
Само ОМВ 100 се кара от Виена.
Горивният филтър се познава колко е мръсен като го обърнеш с входната тръбичка надолу и мръсотията си изтича.
Горивният филтър се познава колко е мръсен като го обърнеш с входната тръбичка надолу и мръсотията си изтича.
- V_Kanchev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 72
- Регистриран на: 26.11.2006
- Местоположение: София, Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: е39
Абе смених се горивният филтър за втори път, от когато имам колата и съм я карал само с ОМВ 100 и пак беше мръсен!!! Реших вече сте ги сменям на 5000км. че иначе колата се мъчи, не знам какъв бензин ни продават, но за тази цена трябва на е невероятен 2,33лв/л.
- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
пак по моята част темичка
техник съм по бензиностанции ,обслужваме и ОМВ и Шел .. 100 октана си е 100 октана и е 100% внос от Австрия ,а който не намира разлика като го налее колата му нещо не е добре .. всяка кола на която съм слагал направо полита с него ,но пък е 2.40
Контрол има и е доста строг има си независими лаборатории които минават на внезапни проверки и вземат проби ако нещо не отговаря глобите са космически .. само че октановото число е само един от десетките параметри на горивото и то един от не много значителните - един от значителните параметри е калоричността на горивото от там идва енергията ,а октановото число е един показател за устойчивостта на детонации - за това на запад горивата са по хубави не е от октана.. на Шел горивата също са добри ,особено 100 октановия им еквивалент


- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
- Karlo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 453
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '97 Е39 M52B20
Аз бях пуснал анкета просто с какъв бензин карате:
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... highlight=
А сега въпросът е (само запознати да кажат): вреден ли е сто октана бензин?
Благодарско на Alexi че най-накрая някой даде професионално мнение.
И аз съм се чудел кои са другите неща, от които зависи бензина.
А! Абе не мога ли във вече съществуващата тема да пусна анкета?
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... highlight=
А сега въпросът е (само запознати да кажат): вреден ли е сто октана бензин?
Благодарско на Alexi че най-накрая някой даде професионално мнение.
И аз съм се чудел кои са другите неща, от които зависи бензина.
А! Абе не мога ли във вече съществуващата тема да пусна анкета?
- ICE
- Ледения
-
- Мнения: 4798
- Регистриран на: 4.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535d
- Мечтае да кара: из Las Vegas!
Georgieff написа:Само ОМВ 100 се кара от Виена...
Да, ама като много малка част от хората карат с него, смо си стои и изветрява.... После като сложиш 95 и се чудиш защо колата ти не върви по-зле, а дори напротив! Пробвайте!
- El Diablo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2832
- Регистриран на: 4.09.2007
- Местоположение: Sofia
- Кара: E70
аз винаги съм слушал колегата ICE какво говори и защо и смятам че няма да сипя уж "по мощен" бензин след казаните думи .. и без тва не съм сипвал така че добре съм направил
но вижте лятото когато всички пътуват за морето тогава повечето хора сипват според мен по мощен бензин на по слабите мотори .. и тогава сигорно бензина ще е ефективен
но са мъртва му работа у София ти требва 92 за 1.50 ако имаше


но вижте лятото когато всички пътуват за морето тогава повечето хора сипват според мен по мощен бензин на по слабите мотори .. и тогава сигорно бензина ще е ефективен




- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
Mario Pankov написа:За ШЕЛ, ОМВ и т.н. трудно може да се каже добри ли са или не. Причината е, че бензиностанциите им са на консигнация, собственика е някой си, не те. Карат му гориво, от там нататък той може да си слага каквото поиска в него, както и може да продава каквото си иска за 98, 100 и т.н. стига да има кой да го оправи при евентуална проверка.
нищо вярно няма в това .. дилърите са на процент - ако налеят някви лайна няма как да им вземат парите всичко минава през каса и отива в джобчето на ОМВ а не на дилъра .. той има интерес горивото да е колкото се може по добро да има клиенти и оборот от там и процент за него ... дори за 20-30 л вода в танка( толкова се получава и от конденз в 50 кубиков резервоар) като свирне нивомерната система и те спират горивото ... а 20 л на 30-40000 л са нищо...
Отностно изветряването - танка и тръбопроводите са затворена система ,няма как да изветрее .. и да има такъв ефект ще е минимален .. и не си мислете че като не карате със 100 октана той се продава зле .. има хора с коли за по 100-200к ,тия хора са много карат много и само със 100 октана ,горивото се продава добре
- valerio1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 52
- Регистриран на: 9.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E92 335i
- Мечтае да кара: CL 63 AMG
- Детайли за колата: открадната :)
абе, да кажа и аз нещо понеже съм изчел бая в Уикипедия по темата
...по принцип по-високия октан е за двигатели с по-висока степен на компресия, защото от ниския октан се получават детонации от предварително запалване поради високо налягане в горивната камера. Та, за да има ефект от високия октан, трябва компресията да се увеличи, както и ъгъла на предварение, иначе само ни излизат паричките през ауспуха. Така че, ако на Вектрата пише 95, от 100 нема смисъл...е, верно, че намалява разхода с 3-4% и 4e му слагат някви добавки, ама пък е и по-скъп с 20 стотинки. Ако не ви бъркат парите и си внушавате.,че върви повече - сипвайте 100 и се радвайте на живота

...по принцип по-високия октан е за двигатели с по-висока степен на компресия, защото от ниския октан се получават детонации от предварително запалване поради високо налягане в горивната камера. Та, за да има ефект от високия октан, трябва компресията да се увеличи, както и ъгъла на предварение, иначе само ни излизат паричките през ауспуха. Така че, ако на Вектрата пише 95, от 100 нема смисъл...е, верно, че намалява разхода с 3-4% и 4e му слагат някви добавки, ама пък е и по-скъп с 20 стотинки. Ако не ви бъркат парите и си внушавате.,че върви повече - сипвайте 100 и се радвайте на живота

30 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани