Полезно: 1996< проблеми брави и свързаните с тях
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- KickingKing
- ентусиаст
-
- Мнения: 1448
- Регистриран на: 15.09.2004
- Местоположение: София
Полезно: 1996< проблеми брави и свързаните с тях
Zug-Zug!
Сдобих се с е36 coupe. Всички знаете за приятната функция, като отвориш врата стъклото се спуска леко надолу, а когато я затвроиш се качва отново горе. Да ама не. При мен това не работеше, а заедно с него и не "разбираше", кога съм отворил вратата, не светваха лампионите и т.н. В следствие, стъклата ми опираха в рамката, не можех да затварям врата, алармата ми заключваше след 20тина секунди колата автоматично и т.н. Все неприятни последствия от един и същ проблем.
След края на 1995 механизмът за "разбиране" дали вратата е отворена или затворена се премества в рамката на купето, но преди това е във врата и по-точно в бравата.
При споделянето на този проблем различни "майстори" ми казаха, да взема нови брави. Единият ми каза, че пружините на бравите са ми слаби, а другият, че просто начинът е нова брава. Да но според мен "новата" на старо си е работа на късмет. Въпреки това купих 2 брави на старо от едно блъснато купе, на което с очите си видях, че работят. За мое учудване след като ги донесох в нас видях, че пружините са им дори по-зле от мойте, но въпреки това работеха. Това показа, че тези прожини не играят голяма роля.
Почнах малко проучване в интернет и след 1 ден успях да намеря, че проблема е някъде там вътре.
В самата брава има 1 или 2 превкючвача(демек ключета). Когато е натиснато стъклото пада надолу, а когато е пуснато стъклото се качва нагоре(съответно от него се "разбира" кога е отворена вратата). Съответно при неработещо ключе всичко отказва, заради, което се налага подмяната с работещо такова. По-надолу съм описал как става, но първо нека започнем с обяснение кое какво е.
Самото ключе: #51218208423 в дару - 39.60лв.
Самият той се слага в легло, което е свръзано с прожина и 2 пластмасови.. джаджи, които притискат и отпускат самото ключе.

И нека да се хващаме на работа...
1) Свалете кората на вратата.
2) Всички кабели е хубаво да ги откачите, а не е лоша идея и да махнете и този на стъклото да не стане някой инцидент
3) Свалете дръжката и освободете връзката м/у нея и бравата.
4) Отвийте болтовете, които държат бравата за вратата. Те са 3.
5) Освободете бравата от "шиша" за заключване от бравата. Става с леко дърпане назад и след това нагоре.
6) Освободете бравата от дръжката отвън. За улеснение отворете леко дръжката.
Тук вече сте свалили бравата. В горната и част има едно черно "паралепипетче", което махате. След това трябва да изглежда нещо такова:
Както виждате посредата има едно болтче. Всъщност то е единственото, което може да развиете, защото другите са нитове. Неговото предназначение е да държи "шейната" на копчето заедно с пружинките и т.н.
7) Отвийте болтчето и изкарайте "шейната" навън. Сменете ключето.
От тук нататък действате по обратният ред и сглобявате всичко...
И воала имате си работеща брава, която знае кога какво да направи, отивате да се напорката и след това да си отваряте и затваряте вратата цяла вечер, като се смеете като идиот от радост, че работи.
При тази процедура можете да изключите опцията на купетата и кабриолетите за стъклата. Обърнете внимание, че може би имате 2 ключета на всяка брава. Нямам представа защо са направили това и как точно работи.
Време за операцията: половин ден, ако сте сръчен и преди това не сте пипали нищо(от корите до бравите), та чак до сглобяването.
Трудност: средна трудност, но се изисква доста търпение.
Е в крайна сметка се оказа, че няма нужда да се харчат 250-300лв за нови брави на старо и да не знаете колко ще работят, както ме посъветваха, а всичко може да се оправи с работа, търпение и 80лв (и което е по-важното) много по-качествено!
Сдобих се с е36 coupe. Всички знаете за приятната функция, като отвориш врата стъклото се спуска леко надолу, а когато я затвроиш се качва отново горе. Да ама не. При мен това не работеше, а заедно с него и не "разбираше", кога съм отворил вратата, не светваха лампионите и т.н. В следствие, стъклата ми опираха в рамката, не можех да затварям врата, алармата ми заключваше след 20тина секунди колата автоматично и т.н. Все неприятни последствия от един и същ проблем.
След края на 1995 механизмът за "разбиране" дали вратата е отворена или затворена се премества в рамката на купето, но преди това е във врата и по-точно в бравата.
При споделянето на този проблем различни "майстори" ми казаха, да взема нови брави. Единият ми каза, че пружините на бравите са ми слаби, а другият, че просто начинът е нова брава. Да но според мен "новата" на старо си е работа на късмет. Въпреки това купих 2 брави на старо от едно блъснато купе, на което с очите си видях, че работят. За мое учудване след като ги донесох в нас видях, че пружините са им дори по-зле от мойте, но въпреки това работеха. Това показа, че тези прожини не играят голяма роля.
Почнах малко проучване в интернет и след 1 ден успях да намеря, че проблема е някъде там вътре.
В самата брава има 1 или 2 превкючвача(демек ключета). Когато е натиснато стъклото пада надолу, а когато е пуснато стъклото се качва нагоре(съответно от него се "разбира" кога е отворена вратата). Съответно при неработещо ключе всичко отказва, заради, което се налага подмяната с работещо такова. По-надолу съм описал как става, но първо нека започнем с обяснение кое какво е.
Самото ключе: #51218208423 в дару - 39.60лв.

Самият той се слага в легло, което е свръзано с прожина и 2 пластмасови.. джаджи, които притискат и отпускат самото ключе.


И нека да се хващаме на работа...
1) Свалете кората на вратата.
2) Всички кабели е хубаво да ги откачите, а не е лоша идея и да махнете и този на стъклото да не стане някой инцидент

3) Свалете дръжката и освободете връзката м/у нея и бравата.
4) Отвийте болтовете, които държат бравата за вратата. Те са 3.

5) Освободете бравата от "шиша" за заключване от бравата. Става с леко дърпане назад и след това нагоре.
6) Освободете бравата от дръжката отвън. За улеснение отворете леко дръжката.
Тук вече сте свалили бравата. В горната и част има едно черно "паралепипетче", което махате. След това трябва да изглежда нещо такова:

Както виждате посредата има едно болтче. Всъщност то е единственото, което може да развиете, защото другите са нитове. Неговото предназначение е да държи "шейната" на копчето заедно с пружинките и т.н.
7) Отвийте болтчето и изкарайте "шейната" навън. Сменете ключето.
От тук нататък действате по обратният ред и сглобявате всичко...
И воала имате си работеща брава, която знае кога какво да направи, отивате да се напорката и след това да си отваряте и затваряте вратата цяла вечер, като се смеете като идиот от радост, че работи.
При тази процедура можете да изключите опцията на купетата и кабриолетите за стъклата. Обърнете внимание, че може би имате 2 ключета на всяка брава. Нямам представа защо са направили това и как точно работи.
Време за операцията: половин ден, ако сте сръчен и преди това не сте пипали нищо(от корите до бравите), та чак до сглобяването.
Трудност: средна трудност, но се изисква доста търпение.
Е в крайна сметка се оказа, че няма нужда да се харчат 250-300лв за нови брави на старо и да не знаете колко ще работят, както ме посъветваха, а всичко може да се оправи с работа, търпение и 80лв (и което е по-важното) много по-качествено!

Изяж бобър - спаси дърво!

По-добре да търсиш в google earth къде си пил, отколкото да видиш в youtube как!
Само на мен ли не ми се показват снимките? Имам проблем, колата си я взех с неработещо стъкло, смених си моторчето, стъклото проработи, но шалтерчето беше паднало и сега не мога да му намеря мястото на тъпата брава. Но установих, че на купе и седан, дръжките и бравите са еднакви, разликата е само в това шалтерче.
- pandira
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 61
- Регистриран на: 23.08.2006
- Местоположение: Бургас-Видин-Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: 09*01*1997
- ///MapTo
-
-
- Мнения: 5133
- Регистриран на: 15.05.2003
- Местоположение: Herefordshire,Ledbury
- Пол: Мъж
- Кара: акцизни М-паркети от острова
- Мечтае да кара: много неща
сончо хвърли едно очо тук http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=41&fg=40
гледах, а и си дал линк за дръжката, не за бравата. Но там не се вижда къде трябва да седи, трябва ми реална снимка,а ама на лок-тара са бегали, писах му Лс дано го види. Утре ше си разглбобя дясната врата да вида къде и как седи, ама хич не ми се разглобява, а оставя ли го така, ше има скоро в купува тема за лево стъкло 

- ///Явор
- Летящия холандец
-
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
ма ти чак сега ли го разбра веsonny написа:Само на мен ли не ми се показват снимките? Имам проблем, колата си я взех с неработещо стъкло, смених си моторчето, стъклото проработи, но шалтерчето беше паднало и сега не мога да му намеря мястото на тъпата брава. Но установих, че на купе и седан, дръжките и бравите са еднакви, разликата е само в това шалтерче.



Това за бравата и за ключетата не е решение за да ти се смъква и вдига стъклото на отваряне и затваряне при купетата. Като си отвориш вратата в дясно, където има едно желязо на ламарината - има един бутон който с времето се износва. Този бутон прави работата-сложи му тънка лентичка черно плътно тиксо изолирбан и си действа. Може да го нагрееш и със запалка да хване добре в тоя студ. И ако след време падне го подмени.
Know your rights ! ! !
Jasmin написа:Това за бравата и за ключетата не е решение за да ти се смъква и вдига стъклото на отваряне и затваряне при купетата. Като си отвориш вратата в дясно, където има едно желязо на ламарината - има един бутон който с времето се износва. Този бутон прави работата-сложи му тънка лентичка черно плътно тиксо изолирбан и си действа. Може да го нагрееш и със запалка да хване добре в тоя студ. И ако след време падне го подмени.
На моята и на много други, е с шалтерче в бравата, на бравичката на колонката няма бутон, не се притеснявай, светнат съм за бутоните, даже знам как без да си купувате нови, може да си спасите положението

sonny написа:Jasmin написа:Това за бравата и за ключетата не е решение за да ти се смъква и вдига стъклото на отваряне и затваряне при купетата. Като си отвориш вратата в дясно, където има едно желязо на ламарината - има един бутон който с времето се износва. Този бутон прави работата-сложи му тънка лентичка черно плътно тиксо изолирбан и си действа. Може да го нагрееш и със запалка да хване добре в тоя студ. И ако след време падне го подмени.
На моята и на много други, е с шалтерче в бравата, на бравичката на колонката няма бутон, не се притеснявай, светнат съм за бутоните, даже знам как без да си купувате нови, може да си спасите положението
И как ?
Know your rights ! ! !
- Lexus
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 73
- Регистриран на: 17.05.2005
- Местоположение: München
- Кара: E39 2003 525i Touring
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=41&fg=40
i 15 i 16 pozicia li triabva da se podmeniat ili samo 15?
i 15 i 16 pozicia li triabva da se podmeniat ili samo 15?
A1Automobile
- KickingKing
- ентусиаст
-
- Мнения: 1448
- Регистриран на: 15.09.2004
- Местоположение: София
Снимките са истрити - да.
Колега прочети как се казва темата "Полезно: 1996< проблеми брави и свързаните с тях". Това, за което ти говориш е другият вид, който се слага там след фейс лифт и т.н. Ела на мойта да намериш "палчето" и ша те черпа.
Jasmin написа:Това за бравата и за ключетата не е решение за да ти се смъква и вдига стъклото на отваряне и затваряне при купетата. Като си отвориш вратата в дясно, където има едно желязо на ламарината - има един бутон който с времето се износва. Този бутон прави работата-сложи му тънка лентичка черно плътно тиксо изолирбан и си действа. Може да го нагрееш и със запалка да хване добре в тоя студ. И ако след време падне го подмени.
Колега прочети как се казва темата "Полезно: 1996< проблеми брави и свързаните с тях". Това, за което ти говориш е другият вид, който се слага там след фейс лифт и т.н. Ела на мойта да намериш "палчето" и ша те черпа.

Изяж бобър - спаси дърво!

По-добре да търсиш в google earth къде си пил, отколкото да видиш в youtube как!
24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани