М52Б20 странно ....
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
М52Б20 странно ....
относно разхода на този(умен) двигател според тестовете които си правя с цел да вида горе долу колко харчи останових следното , че при смяна на предвките между 1700-2000 оборота колата ми дава разход над 16 литра на 100км. обаче при смяна на 2500-2700 оборота колата реагира доста по добре поема по лесно и разхода намалява незнам точно с колко но видимо си ли4и по стрелката на бенз. скалата незнам дали не се лъжа нещо или наистина този двигател има нужда от малко пове4е обороти за да работи в по оптимален режим ...
можеби смяната на ниски обороти да се компенсира с пове4е гориво или нещо такова незнам , но ако и някои друг колега е забелязъл нещо такова нека да сподели 


jba jbu jbadu jmuc bajuu
- ///Явор
- Летящия холандец
-
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
На пръв поглед смяната на предавките при по-ниски обороти (1700-2000 RPM) изглежда по-удачно от гледна точка на разход на гориво, но на практика това не е така.
При тези обороти двигателя е далеч от максималния си въртящ момент (напр. за М50В20 - 190 N·m при 4700 RPM) и за да се компенсира това се подава повече газ, от където и разхода на гориво се увеличава.
Както каза sonny "има си диапазон на работа, дето се чувства най-добре" или с други думи колата върви най-икономично, когато двигателя се поддържа "в обороти".
Просто е излишно да се бърза с превключването на по-висока предавка, когато оборотите са далеч от тези при които се постига максимален въртящ момент, защото това предизвиква рязко понижаване на мощността, което естествено се компенсира с подаване на повече газ без да има реално ефект върху ускорението.
Поради това дори "икономичната" програма на автоматиците, превключва предавките при сравнително високи обороти, точно за да не се налага падането на мощността да се компенсира с подаването на газ.
По същата причина ускорението на директна предавка (независимо, че не се повишават рязко оборотите на двигателя) е свързано с по-висок разход на гориво от колкото ускорението с превключване на по-ниска предавка (където оборотите се повишават рязко, но за по-кратко време).
Поддържането на ниски обороти с цел икономия на гориво имасмисъл само при движение със сравнително равномерна скорост на подходаща предавка (май, че само на магистрала)
Във всички други случай според мен само се мъчи и двигателя и шофьора, а ефекта върху икономията от гориво определено не си струва да не кажа направо, че е отрицателен
При тези обороти двигателя е далеч от максималния си въртящ момент (напр. за М50В20 - 190 N·m при 4700 RPM) и за да се компенсира това се подава повече газ, от където и разхода на гориво се увеличава.
Както каза sonny "има си диапазон на работа, дето се чувства най-добре" или с други думи колата върви най-икономично, когато двигателя се поддържа "в обороти".
Просто е излишно да се бърза с превключването на по-висока предавка, когато оборотите са далеч от тези при които се постига максимален въртящ момент, защото това предизвиква рязко понижаване на мощността, което естествено се компенсира с подаване на повече газ без да има реално ефект върху ускорението.
Поради това дори "икономичната" програма на автоматиците, превключва предавките при сравнително високи обороти, точно за да не се налага падането на мощността да се компенсира с подаването на газ.
По същата причина ускорението на директна предавка (независимо, че не се повишават рязко оборотите на двигателя) е свързано с по-висок разход на гориво от колкото ускорението с превключване на по-ниска предавка (където оборотите се повишават рязко, но за по-кратко време).
Поддържането на ниски обороти с цел икономия на гориво имасмисъл само при движение със сравнително равномерна скорост на подходаща предавка (май, че само на магистрала)

Във всички други случай според мен само се мъчи и двигателя и шофьора, а ефекта върху икономията от гориво определено не си струва да не кажа направо, че е отрицателен

- Tender
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 394
- Регистриран на: 24.07.2003
- Пол: Мъж
- Кара: E60 BMW 525d
- Мечтае да кара: BMW M5
Според мен колата трябва да се кара със 2000 - 2500 оборота, а скоростите трябва да се превключват на 3000 - 3500 така е най икономично, но всичко е много относително.
SGV
tsb_bg написа:На пръв поглед смяната на предавките при по-ниски обороти (1700-2000 RPM) изглежда по-удачно от гледна точка на разход на гориво, но на практика това не е така.
При тези обороти двигателя е далеч от максималния си въртящ момент (напр. за М50В20 - 190 N·m при 4700 RPM) и за да се компенсира това се подава повече газ, от където и разхода на гориво се увеличава.
Както каза sonny "има си диапазон на работа, дето се чувства най-добре" или с други думи колата върви най-икономично, когато двигателя се поддържа "в обороти".
Просто е излишно да се бърза с превключването на по-висока предавка, когато оборотите са далеч от тези при които се постига максимален въртящ момент, защото това предизвиква рязко понижаване на мощността, което естествено се компенсира с подаване на повече газ без да има реално ефект върху ускорението.
Поради това дори "икономичната" програма на автоматиците, превключва предавките при сравнително високи обороти, точно за да не се налага падането на мощността да се компенсира с подаването на газ.
По същата причина ускорението на директна предавка (независимо, че не се повишават рязко оборотите на двигателя) е свързано с по-висок разход на гориво от колкото ускорението с превключване на по-ниска предавка (където оборотите се повишават рязко, но за по-кратко време).
Поддържането на ниски обороти с цел икономия на гориво имасмисъл само при движение със сравнително равномерна скорост на подходаща предавка (май, че само на магистрала)![]()
Във всички други случай според мен само се мъчи и двигателя и шофьора, а ефекта върху икономията от гориво определено не си струва да не кажа направо, че е отрицателен
Баш те това имах предвид

8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани