Качват ли ни на черешата?
Модератор: Общи модератори
4 мнения
• Страница 1 от 1
Качват ли ни на черешата?
Лъжат ли производителите за разхода на гориво?
Купувате си нов автомобил и неочаквано се оказва, че разходът му на гориво е по-висок от този, който сте очаквали и който официално ви е обявил производителят. Започвате да се чудите защо е така. Може би вие бъркате, като карате неправилно? Или пък самата кола има някакъв дефект?
Две от най-реномираните автомобилни издания - италианското Quattroruote и германското Auto Bild, се опитаха да намерят отговора. Техни служители изследвали 124 автомобила и забележете - при нито един от тях не са измерили разход на гориво, съответстващ на дадения от производителите.
Според Quattroruote най-малката разлика е при "Тойота" RAV4, която се разминава само със 17% от обявеното. Най-сериозната пък е при БМВ 118 d, там отклонението е с цели 47%. Средната разлика е някъде по средата - около 30%.
При изследването на Auto Bild резултатите са подобни, като най-голямата разлика е при "Мерцедес" G 55 AMG - 53%. Вместо отбелязаните в книжката на колата 15.9 л на 100 км колата харчи 24.3 л. Тук отличник е "Ауди" А6 с дизелов агрегат, който показал отклонение само от 4,6 %. Малко по-високи, но напълно приемливи са разликите при "Ягуар" XJ6, "Рено Клио", "Ланд Роувър" Freelander и "Пежо" 4007.
Излиза, че производителите лъжат, но не е точно така. Разликата между обявения от тях разход и действителния идва от начина на измерване. Нормите за провеждане на тестове важат в 50 държави, но се мерят в нереални условия - в лаборатория, където автомобилите работят на място върху валци. Тестът се провежда в продължение на 20 минути, за които се "изминават" около 11 км при средна скорост 34 км/час. Времето е разделено така - 13 минути се симулира градско движение, а за около 7 извънградско. При симулацията на движение в градски условия автомобилът се "движи" с различна скорост, като максималната е 50 км/час. Така "изминава" около 4 км при средна скорост 19 км/час.
Тези лабораторни тестове обаче имат малко общо с управлението на автомобила в реални условия. Няма как да се симулира реално ускорение при изпреварване, рязко спиране, дълго пъплене в колона и други подобни неща от улицата и пътя.
Наред с това тестовете се правят от производителите с изключен климатик и всяко друго оборудване, което може да окаже влияние върху разхода.
Въпреки това някои държави взимат мерки срещу производителите, ако те обявяват "лъжлив" разход на гориво. В Германия законът позволява на клиента да върне колата си, ако тя покаже с 30 % по-висок разход. За да се установи това обаче, тестът струва 3000 евро, които се поемат от клиента.
Модел
Разлика в %
"Алфа Ромео" 159 1.9 JTD
+ 28%
"Ауди" A6 3.0 TDi
+ 23%
БМВ 118 d
+ 47%
БМВ X5 3.0 d
+ 37%
"Ситроен" C1 1.0
+ 30%
"Фиат" 500 1.2
+ 37%
"Фиат Браво" 1.9 MJT
+ 34%
"Форд Мондео" 2.0 TDCi
+ 36%
"Форд С-Макс" 2.0 TDCi
+ 22%
"Нисан Кашкай" 1.5 dCi
+ 43%
"Опел Корса"
+ 37%
"Рено Туинго"
1.5 dCi
+ 37%
"Тойота Аурис" 2.0 D-4D
+ 30%
"Toyota" RAV4 D-4D
+ 17%
"Тойота Ярис" 1.0
+ 33%
"Волво" V50 2.0 D
+ 19%
"VW Голф" 2.0 TDI GT
+ 20%
"VW Пасат" 2.0 TDI
+ 34%
Купувате си нов автомобил и неочаквано се оказва, че разходът му на гориво е по-висок от този, който сте очаквали и който официално ви е обявил производителят. Започвате да се чудите защо е така. Може би вие бъркате, като карате неправилно? Или пък самата кола има някакъв дефект?
Две от най-реномираните автомобилни издания - италианското Quattroruote и германското Auto Bild, се опитаха да намерят отговора. Техни служители изследвали 124 автомобила и забележете - при нито един от тях не са измерили разход на гориво, съответстващ на дадения от производителите.
Според Quattroruote най-малката разлика е при "Тойота" RAV4, която се разминава само със 17% от обявеното. Най-сериозната пък е при БМВ 118 d, там отклонението е с цели 47%. Средната разлика е някъде по средата - около 30%.
При изследването на Auto Bild резултатите са подобни, като най-голямата разлика е при "Мерцедес" G 55 AMG - 53%. Вместо отбелязаните в книжката на колата 15.9 л на 100 км колата харчи 24.3 л. Тук отличник е "Ауди" А6 с дизелов агрегат, който показал отклонение само от 4,6 %. Малко по-високи, но напълно приемливи са разликите при "Ягуар" XJ6, "Рено Клио", "Ланд Роувър" Freelander и "Пежо" 4007.
Излиза, че производителите лъжат, но не е точно така. Разликата между обявения от тях разход и действителния идва от начина на измерване. Нормите за провеждане на тестове важат в 50 държави, но се мерят в нереални условия - в лаборатория, където автомобилите работят на място върху валци. Тестът се провежда в продължение на 20 минути, за които се "изминават" около 11 км при средна скорост 34 км/час. Времето е разделено така - 13 минути се симулира градско движение, а за около 7 извънградско. При симулацията на движение в градски условия автомобилът се "движи" с различна скорост, като максималната е 50 км/час. Така "изминава" около 4 км при средна скорост 19 км/час.
Тези лабораторни тестове обаче имат малко общо с управлението на автомобила в реални условия. Няма как да се симулира реално ускорение при изпреварване, рязко спиране, дълго пъплене в колона и други подобни неща от улицата и пътя.
Наред с това тестовете се правят от производителите с изключен климатик и всяко друго оборудване, което може да окаже влияние върху разхода.
Въпреки това някои държави взимат мерки срещу производителите, ако те обявяват "лъжлив" разход на гориво. В Германия законът позволява на клиента да върне колата си, ако тя покаже с 30 % по-висок разход. За да се установи това обаче, тестът струва 3000 евро, които се поемат от клиента.
Модел
Разлика в %
"Алфа Ромео" 159 1.9 JTD
+ 28%
"Ауди" A6 3.0 TDi
+ 23%
БМВ 118 d
+ 47%
БМВ X5 3.0 d
+ 37%
"Ситроен" C1 1.0
+ 30%
"Фиат" 500 1.2
+ 37%
"Фиат Браво" 1.9 MJT
+ 34%
"Форд Мондео" 2.0 TDCi
+ 36%
"Форд С-Макс" 2.0 TDCi
+ 22%
"Нисан Кашкай" 1.5 dCi
+ 43%
"Опел Корса"
+ 37%
"Рено Туинго"
1.5 dCi
+ 37%
"Тойота Аурис" 2.0 D-4D
+ 30%
"Toyota" RAV4 D-4D
+ 17%
"Тойота Ярис" 1.0
+ 33%
"Волво" V50 2.0 D
+ 19%
"VW Голф" 2.0 TDI GT
+ 20%
"VW Пасат" 2.0 TDI
+ 34%

Май имаше такава тема и поне кажи, че си взел статията от Ауто билд 

Проблемът на жените с паркирането идва от това, че непрекъснато ги лъжат колко точно са 20см
YNWA
Planet Club Addict
Jeremy Clarkson for BMW M3: ABSOLUTE MASTERPIECE 24/12/2007

YNWA
Planet Club Addict
Jeremy Clarkson for BMW M3: ABSOLUTE MASTERPIECE 24/12/2007
Мишу написа:...ма на бела капа се отчитам

Чакаме отговора на ДЗВЕР-а. Он е компетентен по всички въпроси - от земетресенията и дисекцията на млечната жлеза, до НПК и тям подобни юридически въпроси
- Evanko
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 302
- Регистриран на: 11.03.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: мфил
- Детайли за колата: 120D
Две от най-реномираните автомобилни издания - италианското Quattroruote и германското Auto Bild, се опитаха да намерят отговора.
Май имаше такава тема и поне кажи, че си взел статията от Ауто билд Wink
Не сам я е написал, спри да караш на дълги
Май имаше такава тема и поне кажи, че си взел статията от Ауто билд Wink
Не сам я е написал, спри да караш на дълги

Това Галактиката е голема работа, фактически!!!
- EBEEMVACIA
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 648
- Регистриран на: 25.08.2007
- Местоположение: BMW factory in Dingolfing
- Пол: Мъж
- Кара: рожден ден
- Мечтае да кара: Apassionata
- Детайли за колата: ̿̿ ̿̿ ̿̿ ̿'̿'\̵͇̿̿\з= ( ▀ ͜͞ʖ▀) =ε/̵͇̿̿/’̿’̿ ̿ ̿̿ ̿̿ ̿̿
4 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани