С какъв бензин карате вашите 320-ки?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
- CONAN
- 8910 фен
-
- Мнения: 640
- Регистриран на: 7.08.2006
- Местоположение: Ески Зара
- Пол: Мъж
- Кара: 01`530i touring
С какъв бензин карате вашите 320-ки?
Предварително се извинявам ако подобна анкета е пускана но искам да изясним с колко октанa горивo трябва да се карат любимите 320-ки. Някъде се пише ,че над 10 степен на сгъстяване трябва да се ползва 98 ,другаде ,че 95.......
320 някъде я дават с 11 степен на сгъстявaне някъде 10,5.....
http://www.tech-centre.ru/index.php?par ... 073511cbfb
А дали родния бензин е като немския например си остава дилема -95 немски на кой от нашите е еквивалент(защото препоръките са за 95)?
320 някъде я дават с 11 степен на сгъстявaне някъде 10,5.....
http://www.tech-centre.ru/index.php?par ... 073511cbfb
А дали родния бензин е като немския например си остава дилема -95 немски на кой от нашите е еквивалент(защото препоръките са за 95)?
Последна промяна CONAN на 07 Фев 2008, 18:18, променена общо 4 пъти
- ///MapTo
-
-
- Мнения: 5133
- Регистриран на: 15.05.2003
- Местоположение: Herefordshire,Ledbury
- Пол: Мъж
- Кара: акцизни М-паркети от острова
- Мечтае да кара: много неща
- DirtySouth
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3911
- Регистриран на: 11.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
- Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини
BMW / 3er (E36) / 320 i (150 Hp)
ДВИГАТЕЛЬ
Расположение двигателя Спереди, продольно
Объем двигателя 1991 см3
Мощность 150 л.с.
При оборотах 5900
Крутящий момент 190/4200 н*м
Система питания Распределенный впрыск
Наличие турбонадува -
Газораспределительный механизм dohc
Расположение цилиндров Рядный
Количество цилиндров 6
Диаметр цилиндра 80 мм
Ход поршня 66 мм
Cтепень сжатия 11
Количество клапанов на цилиндр 4
Топливо АИ-95
ДВИГАТЕЛЬ
Расположение двигателя Спереди, продольно
Объем двигателя 1991 см3
Мощность 150 л.с.
При оборотах 5900
Крутящий момент 190/4200 н*м
Система питания Распределенный впрыск
Наличие турбонадува -
Газораспределительный механизм dohc
Расположение цилиндров Рядный
Количество цилиндров 6
Диаметр цилиндра 80 мм
Ход поршня 66 мм
Cтепень сжатия 11
Количество клапанов на цилиндр 4
Топливо АИ-95
I'm slowly drifting


- Burningparis
- ентусиаст
-
- Мнения: 807
- Регистриран на: 24.02.2006
- Местоположение: Cофия
- Пол: Мъж
- Кара: 320 I
- BT9028BA
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2253
- Регистриран на: 22.01.2007
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: ...don`t drive fast, just fly low
- Мечтае да кара: E36 M3
- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD



Колеги NITRO DRIVER много хубаво е обяснил за какво става въпрос при различните октанови числа на бензините тук:
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... D%EE%E2%2A
това е по същата тема малко по-подробно разяснено от BMW.WilliamsF1Team от форума Club F1
някоя и друга мисъл за бензина... то интересна тема..
теория: като се впръска горивната смес във цилиндъра когато буталото върви нагоре и се подаде искра, отнема известно време преди сместа да се запали (хилядни от секундата, но при скороста с която се случват нещата във двигателя, това е много време). при ниските обороти трябва да се пръска по-късно защото буталото не се движи толкова бързо- но при високи обороти трябва да се пръска по-рано защото буталото се движи бързо нагоре а на сместа и трябва фиксирано време да се запали та барем свари.. центровката на двигателя е точно това- кога се запалва сместа при различните обороти. нормално е да се приеме че при празни обороти сместа се запалва при 10-тина градуса преди буталото да стигне ГМТ (горна мъртва точка). при 5500 оборота изпреварване от 30-35 градуса преди ГМТ е често срещано- демек буталото се движи толкова бързо нагоре че сместа трябва да се запали доста рано че максималния и ефект да се получи когато буталото е горе и експлозията го бутне надолу.
ефекта е че колкото по-рано сместа се запали, толкова по-ефективна е експлозията която бута надолу буталото. от там: колко ти върви колата (в зависимост от бензина само) зависи от това колко аванс на центровката може компютъра да зададе- общо взето колкото повече аванс (особено на високите обороти) толкова повече коне и "желание" за обороти има двигателя. примерно ако максималния ти аванс на 5500 оборота е 30 градуса преди ГМТ (горна мъртва точка или когато буталото стигне най-горе) компютъра се опитва винаги да го постигне на тези обороти.
начи викаш колкото по-напред аванса толкова по-добре? да- до определен момент обаче. лошото става ако сместа се запали прекалено скоро докато буталото се движи още нагоре. тогава се получава чукането на двигателя (детонации) които са особено вредни и ако се случи при по-високи обороти може да се получи постоянна "огнена топка" (сместа никога не загасва)- резултат на което са обикновено дупки във буталата, натрошени мотовилки, биални лагери и други грозни неща. да, ама как ще се самозапали сместа като не и се подава искра? нали тя се подава от делкото което се командва от компютъра? (вакуум във по-старите коли)? да ама не. от сгъстяването на сместа когато буталото се движи нагоре, температурата рязко се качва (нали свиваме)- и сместа се самозапалва- докато буталото върви нагоре... и се получава детонация (чукане)- буталото върви нагоре а експлозията го бута надолу= кофти за двигателя.
викаш ква е връзката с октановото число на бензина? ми директна- по-високооктановото гориво е по-устоичиво на самозапалване. което е противно на приетото разбиране че по-високооткановото гориво се пали по-лесно. по същата логика нискооктановото гориво се пали лесно- от там и чукането.
защо старите двигатели детонират по-често? ми защото стените на цилиндрите и главите са покрити със карбонови депозити които намаляват обема на цилиндъра и качват компресията - забравих да кажа че колкото по-висока е компресията толкова по-склонни са да детонират двигателите. затова и турбо двигателите (които когато са под налягане имат много висока компресия) са особено чувствителни на детонации- затова и много тунингови коли имат въртялка за променяне на налягането в зависимост от това със какъв бензин си- примерно със 95 може да правиш 1.5 бар налягане без детонации, а със 99/100 можеш да стигнесх 2.0 бара без детонации... същото важи и за нормалните двигатели със висока компресия и много коне (като повечето бмв-та)- трябва да се взимат мерки против детонацията- от там и изискването да се върти бензин 97 и нагоре...
друго интересно явление- по това колко е максималното изпреварване може да се съди колко са ефективни главите - демек колко бързо изгаря сместа - примерно една нормална кола има 35 градуса изпреварване на високи обороти. един драгстер които е напомпан със 3-4 бара и прави 1500-2000 коня има само 22 градуса - но там главите са магия
как компютъра разбира че има детонации и връща назад центровката? ми .. слуша двигателния блок със микрофони (knock sensors). та идеята е че дърпа напред центровката докато или стигне максималната центровка зададена във таблиците му или чуе детонации при което връща назад. интересно е да се знае че при повечето съвременни коли ако чуе детонации, компютъра връща перманентно центровката защото решава че си налял лош бензин. като напълниш резервоара, компютъра се занулява ограничението и пак се опитва да постигне максималния аванс. затова (а и защото е студен) като налееш нов бензин и ти се струва че колата върви повече- тя най-вероятно наистина го прави
има ли полза да се сипва по-добър бензин? ми .. ако си прочел по-горе писаното можеш сам да си отговориш- ако по-слабия бензин позволява на компютъра да постигне максималния си аванс без да чуе детонации сипването на по-хубав бензин няма да има никакъв ефект. ако обаче бензина пречи да се постигне максималния аванс и му сипеш такъв които позволи да се изтегли напред още аванса- тогава ще има разлика.
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... D%EE%E2%2A
това е по същата тема малко по-подробно разяснено от BMW.WilliamsF1Team от форума Club F1
някоя и друга мисъл за бензина... то интересна тема..
теория: като се впръска горивната смес във цилиндъра когато буталото върви нагоре и се подаде искра, отнема известно време преди сместа да се запали (хилядни от секундата, но при скороста с която се случват нещата във двигателя, това е много време). при ниските обороти трябва да се пръска по-късно защото буталото не се движи толкова бързо- но при високи обороти трябва да се пръска по-рано защото буталото се движи бързо нагоре а на сместа и трябва фиксирано време да се запали та барем свари.. центровката на двигателя е точно това- кога се запалва сместа при различните обороти. нормално е да се приеме че при празни обороти сместа се запалва при 10-тина градуса преди буталото да стигне ГМТ (горна мъртва точка). при 5500 оборота изпреварване от 30-35 градуса преди ГМТ е често срещано- демек буталото се движи толкова бързо нагоре че сместа трябва да се запали доста рано че максималния и ефект да се получи когато буталото е горе и експлозията го бутне надолу.
ефекта е че колкото по-рано сместа се запали, толкова по-ефективна е експлозията която бута надолу буталото. от там: колко ти върви колата (в зависимост от бензина само) зависи от това колко аванс на центровката може компютъра да зададе- общо взето колкото повече аванс (особено на високите обороти) толкова повече коне и "желание" за обороти има двигателя. примерно ако максималния ти аванс на 5500 оборота е 30 градуса преди ГМТ (горна мъртва точка или когато буталото стигне най-горе) компютъра се опитва винаги да го постигне на тези обороти.
начи викаш колкото по-напред аванса толкова по-добре? да- до определен момент обаче. лошото става ако сместа се запали прекалено скоро докато буталото се движи още нагоре. тогава се получава чукането на двигателя (детонации) които са особено вредни и ако се случи при по-високи обороти може да се получи постоянна "огнена топка" (сместа никога не загасва)- резултат на което са обикновено дупки във буталата, натрошени мотовилки, биални лагери и други грозни неща. да, ама как ще се самозапали сместа като не и се подава искра? нали тя се подава от делкото което се командва от компютъра? (вакуум във по-старите коли)? да ама не. от сгъстяването на сместа когато буталото се движи нагоре, температурата рязко се качва (нали свиваме)- и сместа се самозапалва- докато буталото върви нагоре... и се получава детонация (чукане)- буталото върви нагоре а експлозията го бута надолу= кофти за двигателя.
викаш ква е връзката с октановото число на бензина? ми директна- по-високооктановото гориво е по-устоичиво на самозапалване. което е противно на приетото разбиране че по-високооткановото гориво се пали по-лесно. по същата логика нискооктановото гориво се пали лесно- от там и чукането.
защо старите двигатели детонират по-често? ми защото стените на цилиндрите и главите са покрити със карбонови депозити които намаляват обема на цилиндъра и качват компресията - забравих да кажа че колкото по-висока е компресията толкова по-склонни са да детонират двигателите. затова и турбо двигателите (които когато са под налягане имат много висока компресия) са особено чувствителни на детонации- затова и много тунингови коли имат въртялка за променяне на налягането в зависимост от това със какъв бензин си- примерно със 95 може да правиш 1.5 бар налягане без детонации, а със 99/100 можеш да стигнесх 2.0 бара без детонации... същото важи и за нормалните двигатели със висока компресия и много коне (като повечето бмв-та)- трябва да се взимат мерки против детонацията- от там и изискването да се върти бензин 97 и нагоре...
друго интересно явление- по това колко е максималното изпреварване може да се съди колко са ефективни главите - демек колко бързо изгаря сместа - примерно една нормална кола има 35 градуса изпреварване на високи обороти. един драгстер които е напомпан със 3-4 бара и прави 1500-2000 коня има само 22 градуса - но там главите са магия
как компютъра разбира че има детонации и връща назад центровката? ми .. слуша двигателния блок със микрофони (knock sensors). та идеята е че дърпа напред центровката докато или стигне максималната центровка зададена във таблиците му или чуе детонации при което връща назад. интересно е да се знае че при повечето съвременни коли ако чуе детонации, компютъра връща перманентно центровката защото решава че си налял лош бензин. като напълниш резервоара, компютъра се занулява ограничението и пак се опитва да постигне максималния аванс. затова (а и защото е студен) като налееш нов бензин и ти се струва че колата върви повече- тя най-вероятно наистина го прави
има ли полза да се сипва по-добър бензин? ми .. ако си прочел по-горе писаното можеш сам да си отговориш- ако по-слабия бензин позволява на компютъра да постигне максималния си аванс без да чуе детонации сипването на по-хубав бензин няма да има никакъв ефект. ако обаче бензина пречи да се постигне максималния аванс и му сипеш такъв които позволи да се изтегли напред още аванса- тогава ще има разлика.
9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани