инсталация за ламбда на yes-ka

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 722
Регистриран на: 11.06.2006
Местоположение: София бате центъра на....
Пол: Мъж
Кара: ше 30,38,39 вече само Гранд Чероки
Мечтае да кара: Грейдер на Ибиза

Мнение от RORO » 05 Фев 2008, 9:37

RORO по начина по който описваш бихме могли принудително да обогатяваме или да обедняваме сместа но в никакъв случай да е оптимална - компютъра ако е по голям волтажа от 0.45 ще обеднява а ако е по малък ще обогатява а ако шунтираме показанията на сондата то подобре да си караме без нея Smile



ОК.И ето тук ти сам го казваш колега, ако...., ако.....,ами ако показанията се блокират чрез горепосоченото съпротивление на оптималните 0,45V,няма ли тогава вече всичко да си е на ред?

Е30 IS Crasher
Аватар
Мнения: 2252
Регистриран на: 13.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25

Мнение от ge_a » 05 Фев 2008, 12:14

C82 написа:друго което ми е интересно дали няма да е по-добре ако на мястото на дебитомера не се сложи мап датчик от тия дето ги слагат на MegaSquirt-a и двете бачкат на 5 волта и двте връщат стойности според вакума който се получава ше спретна тия дни един и ше проведа някои експерименти


Този експеримент вече е провеждан и не става или поне ако не искаш да защитиш доктурантура по въпроса, проблема е следния, един мап генерира хиляди повече сигнали в секунда от един дебитомер което ще рече че ти понякъкав начин ще трядва да ги сведеш до толкова колкото са на дебитомера иначе ЕКУ-то се ошашква, да ама за целта трябва да знаеш на какво количество въздух на дебитомера на какво количество вакум отговаря на МАП-а и посредством някакъв процесор да нагласиш данните от МАП-а да отиват в ЕКУ-то вече обработени, абе с две думи голема шитня, но ако си заделиш достатъчно време в анализи, измервания и програмиране на теория трябва да стане :winky:
Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 05 Фев 2008, 14:05

как така генерира повече сигнали, дебитомера е аналогов сензор... ? важното е колко често ЕКУ-то ги чете... може би имаш предвид, че трябва да се нормализира по-някакъв начин за да няма големи пикове (освен калибрирането на мап-а към дебитомера имам предвид) ?
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

Е30 IS Crasher
Аватар
Мнения: 2252
Регистриран на: 13.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25

Мнение от ge_a » 05 Фев 2008, 14:35

Генерира сигнали е условно казано, разделителната способност е по голяма на МАП-а или иначе казано доста по често(или бързо) показва изменения в изходното напрежение за единица време, и да може и пикове да се нарекът, стандартното ЕКУ не е направено да работи с такава скорост и за целта трябва да има нещо което да превръща сигналите от МАП-а в такива които генерира дебитомера, което като схемно решение не е чак толова сложно, но не са ясни стойностите нито входните нито изходните, с замервания тип мултицет се постига някаква условна формула, ама тя не е никък вярна щот кат го пробаш на колата се получава все едно си с развален дебитомер, ако се направи прецизно би трябвало да работи но това свързано с доста иследователска дейност, а и лошото е че е индивидуално за всеки мотор, демек няма да има повтаряемост, ако го правиш за друг мотор пак настройките на ново ;)
Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!
Изображение

Е30 IS Crasher
Аватар
Мнения: 2252
Регистриран на: 13.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25

Мнение от ge_a » 05 Фев 2008, 15:14

Ето и едни линк за подобни устройстава, точно от VAF към MAP няма, само ме озъдачава защо няма, но предполагам че е изобретено подобно нещо :dunno:

http://www.splitsec.nl/mainframes/produ ... l_cali.htm
Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 05 Фев 2008, 16:36

мен идеята ми винаги е била да закача и двете паралелно да се логват... караш известно време... после малко математика и правиш някаква таблица за интерполация в някъф прост процесор ;) само трябва да се остави сензора за темп на въздуха от дебитомера. ако има ентусиасти мога да помогна със сметките и софта за чипа ;) обаче това съм го мислил за МАФ. за МАП мисля, че проблема е в това че има много ниска резолюция при малък поток на въздуха и затова се подпомага с ТПС ;) в турбо темата имам спомен, че бях писал доста по въпроса. трябва да си припомня тези неща, че съм ги позабравил ;)
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

Е30 IS Crasher
Аватар
Мнения: 2252
Регистриран на: 13.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25

Мнение от ge_a » 05 Фев 2008, 18:11

[steeN] написа:мен идеята ми винаги е била да закача и двете паралелно да се логват... караш известно време... после малко математика и правиш някаква таблица за интерполация в някъф прост процесор ;) само трябва да се остави сензора за темп на въздуха от дебитомера. ако има ентусиасти мога да помогна със сметките и софта за чипа ;) обаче това съм го мислил за МАФ. за МАП мисля, че проблема е в това че има много ниска резолюция при малък поток на въздуха и затова се подпомага с ТПС ;) в турбо темата имам спомен, че бях писал доста по въпроса. трябва да си припомня тези неща, че съм ги позабравил ;)


И на мен такава ми е идеята, имаш ли предвид с какво да логваш, дай верно да го сътворим туй чудо в работещ вариянт, а термо датчика може и друг да се ползва.
Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 05 Фев 2008, 18:25

мен наистина ми се експериментира, но електрониката не ми е много силна страна. как ти звучи PIC с ADC и DAC в комбинация с лаптоп, защото PIC-a няма да има достатъчно памет за логовете ;)

нещо такова ?

Laptop<---------------|

МАП --------------> PIC-----------------------> ECU

Дебитомер ---------->|
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

Е30 IS Crasher
Аватар
Мнения: 2252
Регистриран на: 13.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25

Мнение от ge_a » 05 Фев 2008, 18:38

[steeN] написа:мен наистина ми се експериментира, но електрониката не ми е много силна страна. как ти звучи PIC с ADC и DAC в комбинация с лаптоп, защото PIC-a няма да има достатъчно памет за логовете ;)

нещо такова ?

Laptop<---------------|

МАП --------------> PIC-----------------------> ECU

Дебитомер ---------->|


Демек да си возиме лаптопите, аз мислих че имаш по-добра идея, аз ще се поровя малко да видиме да ли не може да се записват логове с автономно устройство :roll:
Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 05 Фев 2008, 19:12

става скъпо да се вързва някаква памет според мен ;) ще чакам да пишеш дали си открил нещо друго...
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

Е30 IS Crasher
Аватар
Мнения: 2252
Регистриран на: 13.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25

Мнение от ge_a » 05 Фев 2008, 20:35

[steeN] написа:става скъпо да се вързва някаква памет според мен ;) ще чакам да пишеш дали си открил нещо друго...


:yes:

По скоро ще опитам да намеря нещо на заем да взема.
Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!
Изображение

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 05 Фев 2008, 20:41

Пичове ударете спирачки :idea:
Това е правено!
Закачени и дебиломера и МАП сензора и успоредно да се лгва и от двете и се вижда ква е разликата в сигналите и със една схемичка да се преобразува тоя от МАП-а като тоя от АФМ-а!
И даже имам около 2 км каране с МАП без АФМ! Ще ви кажа че не е толкоз лесно защото връзката в изменението на сиганлите от двата датчика не е линейно зависима!
Искам да кажа че може да се докара до някъде МАП-а да прилича на АФМ, но при различни режими на работа им се различават коренно характеристиките и става мазало!
Просто в момента не мога да се сетя какъв беше генералния проблем, но има един човек дето ще си спомня и ще знае :winky:

П.С. ge_a го познава ;) :arrow: един "едномрежов" тип с хонда :P
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 157
Регистриран на: 2.07.2006

Мнение от C82 » 05 Фев 2008, 20:46

интересно подбудил съм още народ с тая трансформация няма нищо което да логваме всичко може да се следи с 2 адц-та и дисплей. да настроиме програмата на пик-а за мапа да работи като добре настроен дебитомер
адц1 - мери сигнала от дебитомера
адц2 - мери сигнала от мапа

ако не съвпадат нещата ще спретнеме агоритъм по който да синхронизираме мапа с дебитомера и да може да се добавят или отнемат някви десети от волтажа който се връща към еку-то за да може да пипкаме после

най простия вариянт за разреждане на импулсите които праща мапа е пик-а да чете 10 пъти мапа да осреднява и да праща на еку-то вариянти секви има.
Изображение
http://www.vbox7.com/play:ad4f615a - на батко играчката :twisted:

Е30 IS Crasher
Аватар
Мнения: 2252
Регистриран на: 13.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25

Мнение от ge_a » 05 Фев 2008, 20:50

То е ясно, че е правено ама поне на теория требе да може да се получи, ако се направят достатъчно сметки за зависимостите поне на теория требе да стане :idea:
Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 157
Регистриран на: 2.07.2006

Мнение от C82 » 05 Фев 2008, 21:07

RORO написа: ОК.И ето тук ти сам го казваш колега, ако...., ако.....,ами ако показанията се блокират чрез горепосоченото съпротивление на оптималните 0,45V,няма ли тогава вече всичко да си е на ред?


колега ти не можа ли да стоплиш че ако целта беше да заковеме волтажа на 0,45 щяха от завода да я заковат там. това че ще подадеш 0.45 на компютъра не означава че сместа ще е добре. тва е се едно да вържеш едно съпротивление на стрелката за бензина да показва до горе и да си спокоен че резервара ти е винаги пълен
Изображение
http://www.vbox7.com/play:ad4f615a - на батко играчката :twisted:

ПредишнаСледваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook