инсталация за ламбда на yes-ka

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 157
Регистриран на: 2.07.2006

инсталация за ламбда на yes-ka

Мнение от C82 » 02 Фев 2008, 15:37

Преди време бях пускал тема за ламбда сондата и бат явор беше споделил че буксата седи до акумулатора с 4 извода поне ми изпадна сонда и реших да попремера какво се случва ( знам че по 2 от пиновете се захранва подгрева на сондата а по другите 2 се връща инфото) почнах да мера да провера кой пинове е захранването на подгрева но не идва - махнах пластмасовия капак зад мотора - гледам 2 релета и един празен купонг за реле (от дясно се пада ) премерих и се оказа че пин 4 отива право в въпросния купонг. някой има ли представа на кой пин кое се връзва вече е ясно че 4-ти пин след като сложа реле ще е + за подгрева или ако някой знае къде мога да намера инфо за инсталацията на yes-ka :help:
Изображение
http://www.vbox7.com/play:ad4f615a - на батко играчката :twisted:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 157
Регистриран на: 2.07.2006

Мнение от C82 » 02 Фев 2008, 17:56

порових се малко по обстойно и открих следното пинове 3 и 4 са за подгрева 2 е полученото напрежене 0-1 волт и 1 или сивата така и не схванах за какво е но и нея ше вържа :mhihi: ше спретна на бързо един преходник за карсофта и ше вида въобще е*ава ли или не е*ава като я свържа
Изображение
http://www.vbox7.com/play:ad4f615a - на батко играчката :twisted:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 02 Фев 2008, 19:52

Вероятно масата;)
Изображение

Новини
Аватар

Мнение от Новини » 02 Фев 2008, 20:26

Като цветове кабелите откъм колата са два бели, един сив и един черен.
Би ли написал кой за какво е по цвят а не по номера, че и аз търсих такова инфо наскоро...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 20.03.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: E30 320
Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband

Мнение от valentino » 02 Фев 2008, 23:46

Би трябвало белите да са за отоплението на ламбдата,сивия за маса на сигнала,а черния е за сигнала идващ от ламбдата.
Megasquirt & Megaview user

Новини
Аватар

Мнение от Новини » 03 Фев 2008, 3:23

valentino написа:Би трябвало белите да са за отоплението на ламбдата,сивия за маса на сигнала,а черния е за сигнала идващ от ламбдата.


Двата бели ако са за отоплението, единия трябва да е маса. Излиза, че ще има тогава две маси (една за отоплението и една за ламбдата), нещо не ми звучи логично ....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 03 Фев 2008, 4:49

Абе точно тия двата са си за отоплението белите. Въпроса е, че от другите два май нито един не е на маса, а просто между тях двата се подава напрежението от измерената смес. Вътре в самата ламбда единия има контакт с изгорелите газове, а другия с референтен въздух. В резултат на това, напрежението между двата е пропорционално на разликата в концентрацията на кислорода. После вече накъде тръгват тия кабели не знам, може би директно към екуто? Затова си мисля, че е възможно и нито един от двата да не е вързан на маса...
Изображение

Новини
Аватар

Мнение от Новини » 03 Фев 2008, 6:27

Ето какво от ламбдата е свързано с ECU-то

ECU 88pin 1.7 Motronic

Pin 37: Отопление на сондата (Пуска маса, с което активира отоплението). Свързано е с релето.
Pin 70: Входящ сигнал от сондата.
Pin 71: Маса на сондата

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 03 Фев 2008, 13:26

http://www.cats-direct-shop.co.uk/lambd ... advice.php

Явно наистина са две маси, едната е постоянна и спрямо нея се мери напрежението на подадения от сондата сигнал. Другата я пуска само когато има нужда от подгряване и после я спира, а другата бяла постоянно си е на +12.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 20.03.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: E30 320
Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband

Мнение от valentino » 03 Фев 2008, 16:39

Две маси са за да няма грешни сигнали от ламбдата(наричат се блуждаещи токове).Затова масата на сигнала и масата на отоплението са различни.Това е най-добрия начин,въпреки че е най-скъп(повече кабели).Вярвам че вече сте разбрали че марката БМВ не прави компромиси.Затова и кабелите са повече.
Изводът от ЕКУ командва едно реле,което от своя страна подава +12 волта на отоплението на ламбдата.Двете маси са си вързани постоянно и не се изключват.
Megasquirt & Megaview user

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 722
Регистриран на: 11.06.2006
Местоположение: София бате центъра на....
Пол: Мъж
Кара: ше 30,38,39 вече само Гранд Чероки
Мечтае да кара: Грейдер на Ибиза

Мнение от RORO » 03 Фев 2008, 20:47

И в тоя ред на мисли,тая ламда сонда подава някакво напрежение към компа и той тогава решава за колко време да държи отворени дюзите.нали така?значи ако се знаят нормалните граници на напрежението,между черният и сивият кабел може да се сложи съпротивляние с определен параметър,при което компа ще си получи нужният волтаж и ще може да държи запалителната с-ма в оптимален режим.Т.е. ламда сондата ще е шунтирана а всъщност мотора ще си работи нормално!!!аре помислете над това.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 157
Регистриран на: 2.07.2006

Мнение от C82 » 03 Фев 2008, 21:45

точно така и сега идва следващия въпрос на който се търси отговор -> сондата хубаво има диапазон 0 - 1 волт а какво трябва да е напрежението коео тя връща когато сместа е точна или ако показва 0 или близо до 0 бедна или богата е сместа и обратно ако показва 1 или близо до едно на къде е бедна и на къде е богата :)
Изображение
http://www.vbox7.com/play:ad4f615a - на батко играчката :twisted:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 20.03.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: E30 320
Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband

Мнение от valentino » 03 Фев 2008, 23:14

RORO написа:И в тоя ред на мисли,тая ламда сонда подава някакво напрежение към компа и той тогава решава за колко време да държи отворени дюзите.нали така?значи ако се знаят нормалните граници на напрежението,между черният и сивият кабел може да се сложи съпротивляние с определен параметър,при което компа ще си получи нужният волтаж и ще може да държи запалителната с-ма в оптимален режим.Т.е. ламда сондата ще е шунтирана а всъщност мотора ще си работи нормално!!!аре помислете над това.

За какво ти е съпротивление?Нали за това е сложена тази ламбда там-да следи сместа да е оптимална и компютъра да я коригира.
Напрежението на превключване е около 0,45 волта.По-ниско значи по-бедна смес,по-високо е по-богата.
Megasquirt & Megaview user

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 157
Регистриран на: 2.07.2006

Мнение от C82 » 04 Фев 2008, 0:25

... значи като я сложа би трябвало да заспи работата а ако има по бедна или богата смес ще пипнеме малко откъм дебитомера днес си играх по обстойно с него и с поред инфото което имам съм го натъкмил а самото инфо е мери се на 2 и 5 крак волтажа първо на контакт трябва да е 0.25 волта запалена на празен ход 0.9 волта и на 3000 оборота 2 волта - преди да пипкам отзад лютеше доста сега си е като планински въздух :) друго което ми е интересно дали няма да е по-добре ако на мястото на дебитомера не се сложи мап датчик от тия дето ги слагат на MegaSquirt-a и двете бачкат на 5 волта и двте връщат стойности според вакума който се получава ше спретна тия дни един и ше проведа някои експерименти
RORO по начина по който описваш бихме могли принудително да обогатяваме или да обедняваме сместа но в никакъв случай да е оптимална - компютъра ако е по голям волтажа от 0.45 ще обеднява а ако е по малък ще обогатява а ако шунтираме показанията на сондата то подобре да си караме без нея :)
Изображение
http://www.vbox7.com/play:ad4f615a - на батко играчката :twisted:


Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook