Една молба към колегите с М40 и М42.

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 28 Яну 2008, 16:24

да не е ясно, но хвърля доста светлина по темата ;) може би ще е интересно всички да си измерят какво съпротивление им дава дебитомера при изгасена кола, щото би трябвало точно това да прави този потенциометър (?)
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1599
Регистриран на: 29.10.2005
Местоположение: фар-ийст ъв София
Пол: Мъж
Кара: KiA, Volvo, Ford
Мечтае да кара: Болид от F1
Детайли за колата: Picanto 2008, V70 2001, Puma 2021

Мнение от logout » 29 Яну 2008, 11:08

Аз като си сменях вентилатора го забелязах този кабел, даже го снимах и щях да питам за какво е. При мен също е разкачен и имам катализатор (двг. М40), но дебитомера не съм го оглеждал и не го знам тоя потенциометър, за който споменавате.
It's not who You are, it's who You know...

Новини
Аватар

Мнение от Новини » 29 Яну 2008, 20:38

Значи излиза, че не можем да хванем никаква зависимост.

Някакви идеи как да разберем какво по-точно прави?

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 29 Яну 2008, 20:42

Асене остави го тоя кабел на мира :mhihi: Щом е откачен - да си седи откачен :mhihi: Търси проблема другаде ;)
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 30 Яну 2008, 2:00

а какъв е проблема в същност ?
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

Новини
Аватар

Мнение от Новини » 30 Яну 2008, 2:36

Дилян Пенчев написа:Асене остави го тоя кабел на мира :mhihi: Щом е откачен - да си седи откачен :mhihi: Търси проблема другаде ;)


Въпроса с тая букса няма общо с оня проблем. Просто докато ровех в техническите хартьошки попаднах на тая букса и ме загризка любопитството да разбера какво точно прави ;)

Е30 IS Crasher
Аватар
Мнения: 2252
Регистриран на: 13.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25

Мнение от ge_a » 30 Яну 2008, 11:53

А оня проблем къв е, че на тия М42 вече почти всичко им знам, може и да измислиме нещо ;)
Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!
Изображение

Новини
Аватар

Мнение от Новини » 31 Яну 2008, 3:01

ge_a написа:А оня проблем къв е, че на тия М42 вече почти всичко им знам, може и да измислиме нещо ;)


Тия дни ще пусна тема по въпроса, ако не успея да го реша проблема, че тука да не влизаме оффтопик :D

П.С. Моля ти се намали си гигантския подпис да е с размерите според правилата на форума :winky:

Е30 IS Crasher
Аватар
Мнения: 2252
Регистриран на: 13.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25

Мнение от ge_a » 31 Яну 2008, 11:04

:OT:

!!Asen_X написа:П.С. Моля ти се намали си гигантския подпис да е с размерите според правилата на форума :winky:


Стига бе с къв монитор боравиш, на резулюция 1024х768 го прави на 550х108 което е гигандско ;), пък и форума си оразмерява сам подписите :dunno:

Абе ще го сменя и без друго съм решил да го сменям, само да ми остане време да си измисля друг ;)
Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!
Изображение

Новини
Аватар

Мнение от Новини » 03 Фев 2008, 6:11

Ето какво излиза...

ge_a преди време беше пускал тема, в която беше питал за потенциометъра на дебитомера. На финала на същата тема е написъл, че след като е въртял този потенциометър си е коригирал горивната смес.

При мен на една от диагностиките на колата (преди време) ми казаха, че дебитомера пуска прекалено много въздух. Опита да го намалят чрез този потенциометър е бил без ефект. (не "на ухо" споко)

Дотук нищо общо но ..... при ge_a буксата е свързана, при мене не е. Излиза че буксата активира корекциите направени с потенциометъра.

Това е зависимоста, която успях да хвана, освен това се връзва с текста на картинката.

Единствената питанка е какво общо има това с катализатора и ламбдата. В смисъл такъв защо текста на картинката ни поставя пред избора ЕКУ-то да се обръща или към данните от потенциометъра или към тези от ламдата. И защо този избор зависи от наличието на катализатор?!
Въпроса е интересен по ред причини. Първо този кабел е изведен с букса, което означава, че тази букса трябва да се свърже (или разкачи) при някакви обстоятелства. Дали тези обстоятелства не са премахването на катализатора...

Утре ще пробвам с мултицета дали буксата е пряко свързана с някой от изводите на дебитомера (респективно потенциометъра).

Е30 IS Crasher
Аватар
Мнения: 2252
Регистриран на: 13.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25

Мнение от ge_a » 03 Фев 2008, 6:41

Асене при мен кабелчето е, свързано ама отдавана няма ламда, нямаше и като си взех колата, потенциометъра на дебитомера съм го въртял полза никва или поне не може да се измери или усети, ама щом е свързано с ламдата това ще рече, че при мен е бачкало някога когато колата е била детенце :winky:
Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!
Изображение

Новини
Аватар

Мнение от Новини » 03 Фев 2008, 6:53

ge_a написа:Асене при мен кабелчето е, свързано ама отдавана няма ламда, нямаше и като си взех колата, потенциометъра на дебитомера съм го въртял полза никва или поне не може да се измери или усети, ама щом е свързано с ламдата това ще рече, че при мен е бачкало някога когато колата е била детенце :winky:


Замина ми теорията за действието на буксата :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 20.03.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: E30 320
Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband

Мнение от valentino » 03 Фев 2008, 19:45

Знае се че за да гори бензина най-доброто съотношение е 14,7:1.Обаче това важи при обороти горе-долу от 1500 до 4000.Във останалите два случая ламбдата не се взема предвид.При ниски обороти сместа трябва да е по-богата.Потенциометъра е сложен там да коригира само сместа на празен ход понеже двигателя с годините се променя и се нуждае от настройване.Освен че е в кутията на дебитомера няма нищо общо електрически с него(мисля че имат само обща маса).Та от средния(подвижния) край на потенциометъра трябва да има кабел който отива директно до ЕКУ-то.ЕКУ-то е това което определя колко и как ще обогати сместа
Megasquirt & Megaview user

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 157
Регистриран на: 2.07.2006

Мнение от C82 » 04 Фев 2008, 1:43

в превод нещата седят така
когато буксата е закачена нямаш катализатор и сонда и ти е активен потенциометъра за регулиране на сместа на празен ход
когато буксата е откачена имаш катализатор и сонда и потенциометъра не е активен и сондата регулира сместа
лично на мен ми се вижда логично ще погледна при мен как е в момента нямам сонда и потенциометъра ми е активен - като въртиш по часовниковата стрелка намаляш бензинеца поне при мен спря да люти
това според мен не е за избор между сонда и потенциометър в тея коли има инсталация за всичките неща дори и колата да не е излизала фабрично с тях, а както знаеме има е30 ис-ки със и без катализатор сонда слагат само ако има катализатор и от там идва всичко инсталацията е една лично мойта не е имала никога халогени и копчето за мъглата беше единично е да но инсталация за халогени има и като сложих двойно копче и реле в бушонната кутия почна да ми свети зелената лампичка в таблото и да идва ток на жиците за халогените за това са направили и там така на е36 не би трябвало да има такава опция защото всичките са излезнали с катализатор от завода
Изображение
http://www.vbox7.com/play:ad4f615a - на батко играчката :twisted:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 04 Фев 2008, 22:30

ако някой му е все още интересно за тримера...

- 3/4 " Rectangular Sealed Trimming Potentiometer
- Number of Turns : 15
- Power Rating : 0.75 watts
- Tolerances : +/- 10%
- 1K OHM
Последна промяна steeN на 05 Фев 2008, 0:53, променена общо 3 пъти
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

ПредишнаСледваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook