325TD трудно пали при по дълъг престой!

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 17 Яну 2008, 17:38

dreamTech написа:matros точно така става, както казваш, първоначално запалва и
веднага изгасва, след което трябва много въртене, за да запали.
И не изпушва като запали.
Къде се намира клапанчето на помпата?
И съответно как да го проверя?

П.П.: Забравих да спомена, че ми свети лампата с нарисувана на нея
дюза!

Между другото за пръв път се качвам на БМВ и то дизел и съм на път да
се разочаровам :( !

Значи така както го описваш проблема е в това,че дърпа въздух ;)
Провери или направо си смени горивния филтър.
Виж всички маркучлета за обратната нафта.
Помпата в резервоара чуваш ли я?
Дюзата щом свети значи имаш проблем или с някой вакум или с четвъртата дюза или датчика за въздуха в колекторите.(това може да се види на диагностика)
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 62
Регистриран на: 16.04.2006
Местоположение: София

Мнение от Chains » 17 Яну 2008, 20:33

Значи и аз имах същия проблем - оказа се, че нафтата се връща в резервоара. Затова в първия момент припалваш /използваш нафтата в системата/, след което гълташ въздух и трябва да въртиш докато ГНП не качи нафта от резервоара /а това си е доста въртене/!

По принцип дизеловите БМВ-та имат електрическа помпа отзад в резервоара, която трябва при подаване на контакт да започне да подкачва горивото /при изправна система като вкл. да подгряваш от към багажника се чува едно "бзззз", след което въртиш и пали от раз дори при -20/, но понеже нашите коли не са съвсем млади вече започват неизправностите. Основната неизправност в случая се касае за нарушен контакт /патинясали букси - при мен беше странно - сутрин като е влажно се активираше помпата и палеше от раз, като беше сухо бая въртене/!

Моя съвет е отиваш на жичкаджия - той отстранява проблема и му казваш да погледне централното и ел. стъклата, след което ще си много щастлив и колата ще ти носи голямо удоволствие!

пп: отличен избор си направил с този двг - 2.5тд е невероятен мотор с много борбен дух, отличен звук, непретенциозен и много издръжлив! Върви почти колкото 2.5тдс, но е доста по-икономичен /2л. на 100 в София/ и много по-издръжлив /познати казват, че с лекота изкарва 500 - 600 000км. и повече/

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 461
Регистриран на: 20.10.2007
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: Е36 325 ТД

Мнение от matros » 17 Яну 2008, 22:35

Chains написа:Значи и аз имах същия проблем - оказа се, че нафтата се връща в резервоара. Затова в първия момент припалваш /използваш нафтата в системата/, след което гълташ въздух и трябва да въртиш докато ГНП не качи нафта от резервоара /а това си е доста въртене/!

По принцип дизеловите БМВ-та имат електрическа помпа отзад в резервоара, която трябва при подаване на контакт да започне да подкачва горивото /при изправна система като вкл. да подгряваш от към багажника се чува едно "бзззз", след което въртиш и пали от раз дори при -20/, но понеже нашите коли не са съвсем млади вече започват неизправностите. Основната неизправност в случая се касае за нарушен контакт /патинясали букси - при мен беше странно - сутрин като е влажно се активираше помпата и палеше от раз, като беше сухо бая въртене/!

Моя съвет е отиваш на жичкаджия - той отстранява проблема и му казваш да погледне централното и ел. стъклата, след което ще си много щастлив и колата ще ти носи голямо удоволствие!

пп: отличен избор си направил с този двг - 2.5тд е невероятен мотор с много борбен дух, отличен звук, непретенциозен и много издръжлив! Върви почти колкото 2.5тдс, но е доста по-икономичен /2л. на 100 в София/ и много по-издръжлив /познати казват, че с лекота изкарва 500 - 600 000км. и повече/

Тц не си прав за помпата в резевоара-тя се включва когато въртиш на стартер, а не когато дадеш на контакт!!!!!!!!!!!!
Към автора не темата:щом ти свети лампата на дюзата- дюзата ти е протекла.Сваляш пластмасовия капак(ако го има :mhihi: )И гледаш дюзата тази с кабелчето(умна дюза) издухваш хубаво с въздух и гледаш дали те4е от там (малко ще е).Ако тече нова 250-350 лв. или рециклираш твоята. ;)

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 18 Яну 2008, 0:01

matros написа:
Chains написа:Значи и аз имах същия проблем - оказа се, че нафтата се връща в резервоара. Затова в първия момент припалваш /използваш нафтата в системата/, след което гълташ въздух и трябва да въртиш докато ГНП не качи нафта от резервоара /а това си е доста въртене/!

По принцип дизеловите БМВ-та имат електрическа помпа отзад в резервоара, която трябва при подаване на контакт да започне да подкачва горивото /при изправна система като вкл. да подгряваш от към багажника се чува едно "бзззз", след което въртиш и пали от раз дори при -20/, но понеже нашите коли не са съвсем млади вече започват неизправностите. Основната неизправност в случая се касае за нарушен контакт /патинясали букси - при мен беше странно - сутрин като е влажно се активираше помпата и палеше от раз, като беше сухо бая въртене/!

Моя съвет е отиваш на жичкаджия - той отстранява проблема и му казваш да погледне централното и ел. стъклата, след което ще си много щастлив и колата ще ти носи голямо удоволствие!

пп: отличен избор си направил с този двг - 2.5тд е невероятен мотор с много борбен дух, отличен звук, непретенциозен и много издръжлив! Върви почти колкото 2.5тдс, но е доста по-икономичен /2л. на 100 в София/ и много по-издръжлив /познати казват, че с лекота изкарва 500 - 600 000км. и повече/

Тц не си прав за помпата в резевоара-тя се включва когато въртиш на стартер, а не когато дадеш на контакт!!!!!!!!!!!!
Към автора не темата:щом ти свети лампата на дюзата- дюзата ти е протекла.Сваляш пластмасовия капак(ако го има :mhihi: )И гледаш дюзата тази с кабелчето(умна дюза) издухваш хубаво с въздух и гледаш дали те4е от там (малко ще е).Ако тече нова 250-350 лв. или рециклираш твоята. ;)


Цъ ма си в голема заблуда
Помпата се включва веднага щом дадеш на контакт и подкачва 10 секунди след което спира ;)
Помпата и подгревните свещи се управляват от едно и също реле,което означава че свщите греят 10 секунди :idea:
Нищо че лампата гасне на 4 секунди :idea: ;)

А от протекла дюза лампата не свети :idea:
Лампата свети от скъсан кабел ;)
или изгоряло съпротивление ли там каквото има в нея за да следи количеството гориво.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 461
Регистриран на: 20.10.2007
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: Е36 325 ТД

Мнение от matros » 18 Яну 2008, 0:12

това което го пиша го пиша от ОПИТ, а не си фантазирам некви филми.
99% съм сигурен 4е дюзата на колегата тече.Но нека той каже......

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 62
Регистриран на: 16.04.2006
Местоположение: София

Мнение от Chains » 18 Яну 2008, 8:45

Вече помпата редовно ми се вкл като подам на конакт и пали като часовник! ;)

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 25.06.2007

Мнение от dreamTech » 18 Яну 2008, 9:24

Вчера я закачих на компа при един познат и излязоха грешки:
20 - проблем в модула за круиз контрол !!!(имам ли такъв?) :shock: ;
36 - вода в горивния филтър;

Та светенето на тази лампа може би е заради датчика за вода в
капачката на филтъра. Днес евентуално ще го сменя.
Склонен съм да мисля, че проблема е след горивния филтър, но дано
не се окажа прав.
За всеки случай ще сложа и едно обратно клапанче!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 10.07.2007
Местоположение: radomir

Мнение от joriev_83 » 18 Яну 2008, 10:02

Колега не се отчайвай аз имах същия проблем, връщаше нафтата в резервоара.При мен тече от умната дюза и гълта въздух и затова нафтата се връщаше.Попитах в супер дизел колко струва тази дюза те ми казаха около 200лв.ако едатчика в нея +30лв. ако е разпръсквача това е цена за рециклирана за нова казаха от 500лв. нагоре.Аз реших проблема за момента по следния начин сложих един електромагнитен клапан от газова на обратната нафта и един механичен на маркуча след филтъра и за сега пали. Помпата в резервоара ми работи подкачва гориво ,но не знам колко трябва да е дебита ,защото като е стояла дълго време и е върнала първото палене беше много трудно помпата пълнеше маркуча към филтъра
,но много малко и двигателя се опитваше да запали ,но неможеше докато несе напълни целия маркуч.

Успех!

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 18 Яну 2008, 12:05

matros написа:това което го пиша го пиша от ОПИТ, а не си фантазирам некви филми.
99% съм сигурен 4е дюзата на колегата тече.Но нека той каже......

Айде направи някой друг тест да се убедиш сам тогава.
Откачи маркуча след горивния филтър и дай контакт,ако помпата ти работи нормално ще потече нафта.
Ако не потече почни да въртиш на стартер за да видш че пак няма да тече :idea:
За сведение когато въртиш на стартер ГНП прави вакум и ако системата е добре оплътнена няма проблеми с паленето, на 324тд е така те нямат помпи в резервоара.
Но ТДС-ите не са така те имат помпи и ако помпата бачка никакви клапани не са необходими ;)
Когато подкачвщата помпа не работи при ТДС се наблюдава по трудно палене когато нафтата в резервоара е по малко примерно под 10-15л. същото обаче се наблюдава и при замърсена цедка в резервоара,така че за повечето неща има по няколко причини затова тук само си даваме предположения и си хвърляме боб общо взето ;)

И не на последно място не сипвайте шибана нафта щото излиза скъпо.
Един приятел с една А4 са ше сменя помпа заради две туби на по 1.40.
Ремонта е към 1200 пари.
;)
Изображение

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 18 Яну 2008, 12:08

joriev_83 написа:Колега не се отчайвай аз имах същия проблем, връщаше нафтата в резервоара.При мен тече от умната дюза и гълта въздух и затова нафтата се връщаше.Попитах в супер дизел колко струва тази дюза те ми казаха около 200лв.ако едатчика в нея +30лв. ако е разпръсквача това е цена за рециклирана за нова казаха от 500лв. нагоре.Аз реших проблема за момента по следния начин сложих един електромагнитен клапан от газова на обратната нафта и един механичен на маркуча след филтъра и за сега пали. Помпата в резервоара ми работи подкачва гориво ,но не знам колко трябва да е дебита ,защото като е стояла дълго време и е върнала първото палене беше много трудно помпата пълнеше маркуча към филтъра
,но много малко и двигателя се опитваше да запали ,но неможеше докато несе напълни целия маркуч.

Успех!

Дебита на попата е 0.2
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 25.06.2007

Мнение от dreamTech » 19 Яну 2008, 9:34

При мен помпата тече само като въртя на стартер и си тече добре.
Вчера смених филтъра и късно снощи запали без проблем, но днес ше
тествам като е престояла повечко.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 62
Регистриран на: 16.04.2006
Местоположение: София

Мнение от Chains » 19 Яну 2008, 13:05

Чакайте сега колеги дайте да прецезираме нещата:

1. Функцията на електрическата помпа е - когато по една или друга причина горивото се е върнало горивото в резервоара при подготовката на първия старт на мотора /при първото подгряване/ да подкачи горивото по тръбопровода до ГНП и след завъртане на стартера ГНП да го поеме.

2. Основното при ГНП е, че тя е постоянно зацепена чрез ангренажен ремък или верига. От тук следва, че щом активираш стартера ще активираш и нея и тя ще засмуква горивото от тръбопровода /ако има такова/.

По принцип е прието, че някой модели ГНП при изключен двг не поддържат добър вакум и в следствие на което по гравитационен път горивото се връща в резервоара. От тук следва, че в последствие при следващо стартиране двг няма да може да запали от раз, защото в горивопровода има въздух, а е необходимо определено технологично време за което ГНП по механичен път да си достави гориво и чак тогава двг да стартира /тоест бая въртене на стартер/.
За да се противодейства на това в автомобилите се използват различна комбинация от устройства - клапан, ръчна помпа за подкачване и ел. помпа за подкачване. Ако горните устройства не функционират правилно първия старт е труден - все едно е била свършила нафтата!

Ако системата не е добре херметизирана /от някъде гълта въздух/, то двг в най добрия случай няма да може да работи стабилно /нафтата влиза като на пяна от мехурчета/, а в повечето случаи просто ще изгасне, защото дори да е съвсем малка дупчицата въздуха е с пъти по-лек от и тънък от нафтата и ГНП ще смуче само въздух!

Сега тук трябва да развенчаем и мита, че като свърши нафтата системата гълта въздух и после не може да запали - това са пълни глупости /това като го чуя се спуквам от смях/ - Значи при дизеловите автомобили не е никакъв проблем да ти свърши горивото, след това колата си пали почти като без затруднения. Това че е глътнала въздух е пълна глупост, тъй като като се ръзвърти ГНП тя компресира този въздух, вкарва го в цилиндрите и от там през клапаните в ауспуха и така докато, чрез вакума който генерира в горивопровода не достави гориво до цилиндрите, след което двг запалва!
Проблема при свършило гориво идва от това, че нафтата е доста по-гъста и по-тежка от бензина и реално на ГНП и отнема доста време докато я всмуче, но този проблем е решен кардинално, чрез монтирането в системата на ръчна или ел. помпичка. При ръчната помпаш докато се втърди помпата, а при електрическата - тя си знае, след което въртиш 3-5сек и двг си пали.
Проблем със свършилата нафта доколкото знам имат само Фв и Ауди / до Голф 3 1.9 тди и Ауди А4 1.9 тди със сигурност нямат/, защото /не знам по какви причини вероятно от скръндза/ не монтират такива помпи в горивните си системи и свършили горивото става страшно - въртиш на стартер като луд, обикновенно акумулатора пада и последва едно дърпане....... /а дизел не трябва да се дърпа/!

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 25.06.2007

Мнение от dreamTech » 22 Яну 2008, 9:24

Мислех, че проблема е отстранен, но уви не е!
Явно когато е по-студено гълта въздух от някъде, може би маркучите се
втвърдяват и от някъде засмуква въздух. Сутринта запалих с много мъки.
Ще сменям маркучи засега, ако не се оправи явно е дюзата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 721
Регистриран на: 19.07.2005
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: Е38
Мечтае да кара: Е38

Мнение от D.Pavlov » 22 Яну 2008, 12:32

Колеги нека ако може и аз да кажа нещо по въпроса, системата за гориво е отворена ако някой е разглобявал резервоара ще види че е така помпата едновременно подава гориво към нафтовата помпа и в същото време я върти в резервоара И ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ТРЯБВА ДА ИМА ВЪЗВРАТЕН КЛАПАН , но понеже си купуваме евтини филтри а те нямат възвратен клапан, просто си купете едно клапанче което струва 5 лв. и го сложете след филтъра, другият вариант е оригинален филтър който струва около 90лв.
"Не става само с ядене , трябва и акъл!!!"

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 27.12.2007
Местоположение: Plovdiv

Мнение от b00 » 22 Яну 2008, 12:56

Проблема може да е много прост а не такива теории тука където се развиват . Един приятел имаше такъв проблем , къде ли не е кара , филтри , свещи , попмпи , клапани , термо датчици ( че отварял при -5 градуса пък не била темп. тогава такава а по висока , слагаха допълнителен датчик за подгряване и т.н. , жичкаджии къде ли неходи ) и накраиа се оказа че всичко идва от центровките и сега всичко е наред. даже му изкараха колата че е с износен двигател , нямала нужната компресия и още куп простотии . не съм сигурен дали ти е такъв проблема но ако неможеш да откриеш - пробвай

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook