ABS с крака ;)
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
ABS с крака ;)
Как точно се прави това? Чувал съм, че във формулата спират така... Как се прави това в комбинация със слизане на по ниски предавки. Има ли смисъл да се спира със скорости ако имаш ABS или само скачаш колкото можеш на спирачката? Кога се спира на скорост и кога с натиснат съединител. Въобще искам да науча някаква техника за ектремно спиране, защото от време на време трябва да се натиска спирачката колкото и да не обичам
За съжаление тези неща няма от къде да се научат въпреки, че са доста важни...
п.с. да уточня, че аз нямам ABS

п.с. да уточня, че аз нямам ABS
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
АБС-а помага да не се губи контрол върху колата при екстремно спиране.На опитен шофьор не му трябва.Той знае как да натиска спирачката така,че да овладее колата.Не помага за по-бързо спиране,даже пречи.Спирането със скорости пак има отношение към кондицията на колата.Не помага за по-бързото спиране.Прави се,за да може когато пуснеш спирачката да си на подходящата предавка.И облекчава натоварването на спирачките.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Рядко изказвам такива мнения и сигурно ще прозвучи грубо, но това дето си го написал са пълни глупости....
И абс-а и спирането със скороти подпомагат спирането и то доста...
Само в определни случаи на много хлъзгави повърхности може да се увеличи спирачния път...
Можеш ли да натискаш педала на спирачките 15 пъти в сек?
Представи си заледен път. Как ще спреш.. спирачки или скорости?
В същност не искам да споря с никой за неща, които всички знаят, а да науча нещо повече за това което питах
И абс-а и спирането със скороти подпомагат спирането и то доста...
Само в определни случаи на много хлъзгави повърхности може да се увеличи спирачния път...
Можеш ли да натискаш педала на спирачките 15 пъти в сек?
Представи си заледен път. Как ще спреш.. спирачки или скорости?
В същност не искам да споря с никой за неща, които всички знаят, а да науча нещо повече за това което питах

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
За забележката на Туртурело : Исках друго да кажа.При екстремно каране дали има време да се ползва двигателя като спирачка?Аз,когато карам лудо по завои,не ползвам двигателя за спирачка.Няма време.Чуквам волана,удрям рязко и за кратко спирачките,да политне колата в посоката на завоя, и после с газта.Времето,през което мотора би могъл да е в помощ на спирачките го ползвам за смяна на предавката.Иначе няма време.Но може и да не съм прав.Не съм състезател.Ама като гледам нашите състезатели как карат,направо ми се вдига самочувствието.
За Стеен :
1. За АБС-а съм сигурен,че не помага за спиране.И съм 100% сигурен.Той е за калпави шофьори.Колата спира заради триенето на гумите в асфалта.АБС+калпави гуми е все едно,че спираш на лед.А на лед ако тръгнеш да спираш,не знам как ще спреш.Трябва или да преминеш,контролирайки колата с подаване на газ и въртене на волана,или да спреш преди леда
Мое си мнение.Аз точно сега ще си махам АБС-а,слагам големи дискове,накладки,дето не се палят,спирачна течност дето не кипва,и разбира се мишелинки.И смятам да скачам здраво на спирачките с все сила.Ти си спирай с АБС
2 .Спирането със скорости няма нищо общо с АБС-а на колата.Ако това ти е въпроса де.АБС-а не позволява колата да стане неуправляема,когато скочиш панически на спирачката,колелата блокират,а ти натискаш с все сила и не се сещаш да пуснеш.А колата продължава да върви направо към мантинелата.

За Стеен :
1. За АБС-а съм сигурен,че не помага за спиране.И съм 100% сигурен.Той е за калпави шофьори.Колата спира заради триенето на гумите в асфалта.АБС+калпави гуми е все едно,че спираш на лед.А на лед ако тръгнеш да спираш,не знам как ще спреш.Трябва или да преминеш,контролирайки колата с подаване на газ и въртене на волана,или да спреш преди леда

Мое си мнение.Аз точно сега ще си махам АБС-а,слагам големи дискове,накладки,дето не се палят,спирачна течност дето не кипва,и разбира се мишелинки.И смятам да скачам здраво на спирачките с все сила.Ти си спирай с АБС

2 .Спирането със скорости няма нищо общо с АБС-а на колата.Ако това ти е въпроса де.АБС-а не позволява колата да стане неуправляема,когато скочиш панически на спирачката,колелата блокират,а ти натискаш с все сила и не се сещаш да пуснеш.А колата продължава да върви направо към мантинелата.
Последна промяна landikar на 14 Май 2004, 22:59, променена общо 1 път
- ati
- Акулчо Костенурков Нинджов
-
- Мнения: 4664
- Регистриран на: 7.08.2002
- Местоположение: The city of Angels;)
понеже темата за АБС-а сме я чекнали много, малко по-отскоро е тази за спирането със скоростите ще споделя само една техника за спиране, пък може да потрябва някому.
Когато тръгвате да спирате преди завой първо чуквате спирачката така, че тежестта на колата да се премести напред. Т.е. натискате ряско педала на спирачката до едно положение, при което усещате преместването на тежестта, държите са момент на това ниво педала, след което започвате бавно да настъпвате спирачката до мига, в който блокират гумите - тогава леееекичко си отпускате спирачката, колкото да тръгнат да се въртят - при това положение имате най-добро спирачно въздейстие и ще спрете една идея по-бързо от АБС-а.
Всичко това е въпрос на заучаване и ще стигнете до момента, когато чукването ще правите автоматично при всяко спиране и няма да допускате да провлачат гумите, а ще ги усетите преди това.
Енджой
Обобщение, че малко съкато го написах - тръгвате да спирате, чуквате спирачката (теглото се пренася наппред - повече сцепление) задържате за момент да се премести тежестта, леко напипвате момента, преди да блокират гумите (ако блокират леко връщате педала, но в никакъв случай не го пускате докрай) и държите там.
Когато тръгвате да спирате преди завой първо чуквате спирачката така, че тежестта на колата да се премести напред. Т.е. натискате ряско педала на спирачката до едно положение, при което усещате преместването на тежестта, държите са момент на това ниво педала, след което започвате бавно да настъпвате спирачката до мига, в който блокират гумите - тогава леееекичко си отпускате спирачката, колкото да тръгнат да се въртят - при това положение имате най-добро спирачно въздейстие и ще спрете една идея по-бързо от АБС-а.
Всичко това е въпрос на заучаване и ще стигнете до момента, когато чукването ще правите автоматично при всяко спиране и няма да допускате да провлачат гумите, а ще ги усетите преди това.
Енджой
Обобщение, че малко съкато го написах - тръгвате да спирате, чуквате спирачката (теглото се пренася наппред - повече сцепление) задържате за момент да се премести тежестта, леко напипвате момента, преди да блокират гумите (ако блокират леко връщате педала, но в никакъв случай не го пускате докрай) и държите там.
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил
след което започвате бавно да настъпвате спирачката
Нема такива работи.

П.С.Състезателните коли изобщо имат ли АБС?
landikar: Ами повечето от най-добрите лададжии вече не карат (Лади, а някои и въобще), но например Илия Вълчев като вкючи 5-4-3-2 с междинна газ преди завой и ми се напълва душата
На него му остава време да спира и с двигателя.
Определено основната фукция на ABS-a е да запазва управляемостта на колата при спиране. И все пак с ABS се спира по-бързо. Когато колелата блокират, сцеплението им с настилката намалява значително и колата спира по-бавно. Най-бързото спиране е при границата на блокиране на колелата (или съвсем малко след нея).
Спирането с двигателя наистина има за цел да разтовари спирачките, а не помага за по-бързото спиране (но и не пречи, ако шофьорът го владее добре). Ако спираш екстремно няма да ти помогне мотора (поне на настилка с добро сцепление). Като спираш с двигателя държиш спирачките не толкова горещи и имаш по-големи шансове за успех при евентуално екстремно спиране. А на хлъзгава настилка спирането с мотора си е незаменимо

Определено основната фукция на ABS-a е да запазва управляемостта на колата при спиране. И все пак с ABS се спира по-бързо. Когато колелата блокират, сцеплението им с настилката намалява значително и колата спира по-бавно. Най-бързото спиране е при границата на блокиране на колелата (или съвсем малко след нея).
Спирането с двигателя наистина има за цел да разтовари спирачките, а не помага за по-бързото спиране (но и не пречи, ако шофьорът го владее добре). Ако спираш екстремно няма да ти помогне мотора (поне на настилка с добро сцепление). Като спираш с двигателя държиш спирачките не толкова горещи и имаш по-големи шансове за успех при евентуално екстремно спиране. А на хлъзгава настилка спирането с мотора си е незаменимо

- kay
- просветлен
-
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
Да ви кажа аз какво мисля, пък може и да намерите нещо полезно
Малко теория първо: скоростта на спиране (с други думи отрицателното ускорение) зависи най-вече от сцеплението на гумите с пътя. Има и други неща като трансфер на тежест, състояние на спирачките, баланс на спирачното усилие, но тези неща са извън контрола на повечето водачи (стига спирачките и амортирсьорите трябва да са в добро състояние, а баланса е настроен фабрично). Но главния фактор е сцеплението на гумите с настилката. Няма значение колко са големи дисковете и накладките. Няма.
Топлоустойчивостта на спирачната система зависи от големината на дисковете или барабаните и това как се охлаждат. Ако се прегреят, те престават да работят -- това се случва ако се спускате надолу и крака ви е на спирачката постоянно. Може да се случи на писта, примерно повечето фабрични системи ще прегреят след няколко бързи спирания от 200 км/ч. Отделен е въпроса, че тези системи се монтират на коли които не могат да вдигнат 200 км/ч толкова бързо един след друг
Другия важен елемент е спирачната течност. Ако почне да кипи, се образуват мехурчета, които са първото нещо което се свива при натискането на педала... и чак след това почват челюстите да стискат накладките... както се досещате, това не е желателно да се случва.
Едно време преди да изобретят АБС-а, хората са открили спирането чрес пулсиране или модулация на педала. Ако натиснеш прекалено много, предните гуми блокират и не можеш да управляваш. За това отпускаш педала, завиваш малко, пак блокираш, пак отпускаш, завиваш още малко, пак блокираш и т.н. АБС е просто автоматизирана версия на горното, една помпа свързана с електронни сензори, ако усети блокирало колело почва да модулира хидравличното налягане и ти трябва само да си държиш крака натиснат до долу (от тази помпа идва пулсацията в педала като се включи АБС). Това много помага при хлъзгав път, но иска практика и бързо мислене. Повечето състезатели ползват подобна техника, ако влязат твърде бързо в завоя и блокират колело (при тях понеже има и странични натоварвания, почти винаги ще видите че блокира само 1 колело - предното вътрешно откъм посоката на завоя).
Аз лично намирам, че с хубави гуми АБС-а ми е излишен. Мога да усетя кога са на границата на сцеплението и държа педала там. Спирането трябва да идва от спирачките, а не от гумите. Ако блокирам гума, трябва да отпусна педала (или АБС-а пък се включва), което предизвиква неприятно клатене напред-назад в колата. Обичам всичко да е балансирано и под контрол.
Както ландикар, и аз съм на мнение че спирането с двигателя/скоростите не помага особено, че и въобще за по-бързо спиране. То помага ако се спускаш по дълъг път, да предотврати колата до известна степен да се засилва сама, и да не се прегряват излишно спирачките, но в екстремна ситуация не е толкова полезно. Защото, в края на краищата, просто двигателя оказва съпротивление на двигателните колела, а тяхното сцепление както вече казахме е ограничено от гумите/настилката, не от спирачния механизъм. ОБАЧЕ. Повечето коли фабрично са настроени така, че повечето спирачно усилие отива към предните колелета. Това прави колата да недозавива, което е по-интуитивно за овладяване за средностатистическия шофьор (все пак повечето хора не обичат да им занася задницата
). Но пък това има недостатъка, че в повечето случаи задните гуми не се използват пълноценно при спиране. Ако колата ви е със задно или 4х4 предаване, с внимателно подаване на съединител и по-ниска предавка, можете да допълните ефекта на спирачките и да заобиколите този фабричен недостатък -- и ето така може да се получи по-бързото спиране! Само че трябва да внимавате със завоите, защото може да поднесете лошо. Аз понякога използвам рязко превключване на по-ниска предавка (обикновено 1ва) за да накарам задницата ми да се завърти (все едно съм дръпнал ръчната много бързо) при аутокрос.
Пак както ландикар спомена, понякога блокирането на колелетата или най-малкото предизвикването на малко трансфер на тежест е желателно. Това се използва за изкуствено занасяне на колата в ралита, дрифт състезания или за най-обикновено хабене на гуми в стил Тиф Нидел
Веднъж занесена, колата се контролира с волана и с газта. Това не работи при предно предаване обаче, там има други техники. Друга техника е "трейл брейкинг", което е само за състезания на писта (помага много при недозавиващи коли, вкл. такива с предно!) При нея спирачката се използва чак до апекса, а не само до началото на завоя -- това предизвиква трансфер на тежеста към предния мост, което увеличава сцеплението на предните гуми, следователно по-лесно влиза в завоя колата. Изисква се много практика, защото при по-силно натискане на спирачката колата поднася лошо
Дали помага АБС за намаляване на спирачния път? При моята кола, определено не. Не знам колко канална е системата, но пулсациите са много по-малко от 15 пъти в секунда, може би около 4-6 ако съдя по поведението на колата. ЕБД (Electronic Brakeforce Distribution) със сигурност помага, това е система която контролира баланса между предните и задните колелета динамично, но само хубавите коли от преди 2-3 години насам я имат стандартно.
Дали помага АБС за овладяване на колата в критични ситуации? Със сигурност, да. Бил съм на скидпан със и без АБС в моята кола, не мога да пулсирам с крака толкова бързо и рязко колкото помпата, определено по-добре завива колата с АБС. Но ако може да не се стига до блокирали колелета, най-добре.
Не знам какво точно се опитвах да кажа, някъде май имаше идея... дано не съм ви объркал прекалено

Малко теория първо: скоростта на спиране (с други думи отрицателното ускорение) зависи най-вече от сцеплението на гумите с пътя. Има и други неща като трансфер на тежест, състояние на спирачките, баланс на спирачното усилие, но тези неща са извън контрола на повечето водачи (стига спирачките и амортирсьорите трябва да са в добро състояние, а баланса е настроен фабрично). Но главния фактор е сцеплението на гумите с настилката. Няма значение колко са големи дисковете и накладките. Няма.
Топлоустойчивостта на спирачната система зависи от големината на дисковете или барабаните и това как се охлаждат. Ако се прегреят, те престават да работят -- това се случва ако се спускате надолу и крака ви е на спирачката постоянно. Може да се случи на писта, примерно повечето фабрични системи ще прегреят след няколко бързи спирания от 200 км/ч. Отделен е въпроса, че тези системи се монтират на коли които не могат да вдигнат 200 км/ч толкова бързо един след друг

Другия важен елемент е спирачната течност. Ако почне да кипи, се образуват мехурчета, които са първото нещо което се свива при натискането на педала... и чак след това почват челюстите да стискат накладките... както се досещате, това не е желателно да се случва.
Едно време преди да изобретят АБС-а, хората са открили спирането чрес пулсиране или модулация на педала. Ако натиснеш прекалено много, предните гуми блокират и не можеш да управляваш. За това отпускаш педала, завиваш малко, пак блокираш, пак отпускаш, завиваш още малко, пак блокираш и т.н. АБС е просто автоматизирана версия на горното, една помпа свързана с електронни сензори, ако усети блокирало колело почва да модулира хидравличното налягане и ти трябва само да си държиш крака натиснат до долу (от тази помпа идва пулсацията в педала като се включи АБС). Това много помага при хлъзгав път, но иска практика и бързо мислене. Повечето състезатели ползват подобна техника, ако влязат твърде бързо в завоя и блокират колело (при тях понеже има и странични натоварвания, почти винаги ще видите че блокира само 1 колело - предното вътрешно откъм посоката на завоя).
Аз лично намирам, че с хубави гуми АБС-а ми е излишен. Мога да усетя кога са на границата на сцеплението и държа педала там. Спирането трябва да идва от спирачките, а не от гумите. Ако блокирам гума, трябва да отпусна педала (или АБС-а пък се включва), което предизвиква неприятно клатене напред-назад в колата. Обичам всичко да е балансирано и под контрол.
Както ландикар, и аз съм на мнение че спирането с двигателя/скоростите не помага особено, че и въобще за по-бързо спиране. То помага ако се спускаш по дълъг път, да предотврати колата до известна степен да се засилва сама, и да не се прегряват излишно спирачките, но в екстремна ситуация не е толкова полезно. Защото, в края на краищата, просто двигателя оказва съпротивление на двигателните колела, а тяхното сцепление както вече казахме е ограничено от гумите/настилката, не от спирачния механизъм. ОБАЧЕ. Повечето коли фабрично са настроени така, че повечето спирачно усилие отива към предните колелета. Това прави колата да недозавива, което е по-интуитивно за овладяване за средностатистическия шофьор (все пак повечето хора не обичат да им занася задницата

Пак както ландикар спомена, понякога блокирането на колелетата или най-малкото предизвикването на малко трансфер на тежест е желателно. Това се използва за изкуствено занасяне на колата в ралита, дрифт състезания или за най-обикновено хабене на гуми в стил Тиф Нидел


Дали помага АБС за намаляване на спирачния път? При моята кола, определено не. Не знам колко канална е системата, но пулсациите са много по-малко от 15 пъти в секунда, може би около 4-6 ако съдя по поведението на колата. ЕБД (Electronic Brakeforce Distribution) със сигурност помага, това е система която контролира баланса между предните и задните колелета динамично, но само хубавите коли от преди 2-3 години насам я имат стандартно.
Дали помага АБС за овладяване на колата в критични ситуации? Със сигурност, да. Бил съм на скидпан със и без АБС в моята кола, не мога да пулсирам с крака толкова бързо и рязко колкото помпата, определено по-добре завива колата с АБС. Но ако може да не се стига до блокирали колелета, най-добре.
Не знам какво точно се опитвах да кажа, някъде май имаше идея... дано не съм ви объркал прекалено

- WeiSTD
- главен сектант :)
-
- Мнения: 2511
- Регистриран на: 3.01.2004
- Местоположение: Лондон
- Пол: Мъж
- Кара: E36 325i
- Детайли за колата: Септември 1991
M50B25 - Без VANOS
GAZ Gold Coilover Kit
Eibach 28мм Предна Стабилизираща Щанга
М3 Ево 20мм Задна Стабилизираща Щанга
325мм предни спирачки от Е46 330i
294мм задни спирачки от Е46 328i
Zimmermann Дискове, Carbone Lorraine накладки, Goodridge маркучета
Мисля че трудно ще се намери шофьор който може да спира редовно еднакво бързо колкото кола с добра АБС система (Става дума за 4 канална система с компютърно оправнелие). Особено в не-предвидена ситуация когато дори и най опитните шофьори могат да се стреснат и да натиснат малко по силно спирачката.
Ако става дума за по простите АБС системи, тогава да, в доста случаи забавят спирането и не помагат много, но пак зависи от много неща.
Също ако говорим за пистово каране, пак може да е по добре без, но за ежедневно каране, системата помага.
Ако става дума за по простите АБС системи, тогава да, в доста случаи забавят спирането и не помагат много, но пак зависи от много неща.
Също ако говорим за пистово каране, пак може да е по добре без, но за ежедневно каране, системата помага.
БИАД Авто-Пазар Тийм
You can take the people out of Bulgaria, but you can never take the Bulgarian out of people.
You can take the people out of Bulgaria, but you can never take the Bulgarian out of people.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
бла бла реших да си редактирам поста
Хора мерси, благодарение на вашите обяснения отървах катастрофа!

Хора мерси, благодарение на вашите обяснения отървах катастрофа!
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- 5етко 5етицата
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 213
- Регистриран на: 9.07.2004
"по-добре завива колата с АБС"
по-добре завива колата с АБС
В упътването на Мондео пише, че АБС се ползува при завиване за избягване на препятствие, т.е. против поднасяне, а не за по-бързо спиране:
"Натиснете двата педала на спирачката и на съединителя до долу.
С натиснати 2 педала завийте и ги отпуснете."

Мерцедес е БМВ-то на пенсионера! http://www.blitz.bg/news/article/183677
BMW: "It's the impeccable choice for all who not only understand but care about what makes a good car great."
BMW: "It's the impeccable choice for all who not only understand but care about what makes a good car great."
- DEFLEPPARD
- ентусиаст
-
- Мнения: 1190
- Регистриран на: 4.04.2003
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW F30 335I xDrive
- Мечтае да кара: M12 nasca, e31 850CSI, e30 M3
абс с крака - тва е тъпо дори да си го помислиш че е възможно...
ся ще кажа аз как спирам пък... всеки да прай квот си знай
абс нямам
на лед - да спреш е невъзможмо (нищо освен забранените гуми със шипове не помага), каквото и да правиш трябва да е плавно и леко движение, ако натиснеш спирачката колата става науправляема и се движи по права траектория (самата кола може и да се върти но се движи в права посока) единствения шанс е да намалиш в тоя случай се ползва "моторната спирачка" включваш на по-ниска предавка и двигателя рязко намаля скоростта като пъро увеличи оборотите после сравнително бързо ги свали - гумите не спират да се въртят, само намалят хода си, което обаче също може да поднесе ако намалят твърде рязко...
сух и мокър асфалт - натискам спирачката полека и спирам полека...
ако се наложи да спра рязко - натискам спирачката рязко (контрола върху колата се губи) ако съм на прав път няма голям проблем колата се движи само направо, може леко да се изкриви в едната посока, но леко...ако е в завой като видя че излизам от пътя отпускам спирачката и завивам доколкото може, после пак натискам ако трябва и така...
в завой - по добре е с "моторната спирачка" или натискам крачната преди да съм влязъл в завоя... в самия завой също може да се натисне но леко - колелата не спират да се въртят само се забавят...
хубавото при моторната спирачка в завой (и в краен случай) е че вдигга рязко оборотите и в края на завоя можеш да излезеш с "мръсна газ"(колата се занася в желаната посока и после като паднат оборотите с малко газ се потегля във въпросната посока)....
само че във всяка ситуация се изисква различна реакция и начин ан спиране... колкото и шаблони да се измислят никога няма да са достатъчни... а при много висока скорост при много остър завой е просто невъможно...
ся ще кажа аз как спирам пък... всеки да прай квот си знай
абс нямам
на лед - да спреш е невъзможмо (нищо освен забранените гуми със шипове не помага), каквото и да правиш трябва да е плавно и леко движение, ако натиснеш спирачката колата става науправляема и се движи по права траектория (самата кола може и да се върти но се движи в права посока) единствения шанс е да намалиш в тоя случай се ползва "моторната спирачка" включваш на по-ниска предавка и двигателя рязко намаля скоростта като пъро увеличи оборотите после сравнително бързо ги свали - гумите не спират да се въртят, само намалят хода си, което обаче също може да поднесе ако намалят твърде рязко...
сух и мокър асфалт - натискам спирачката полека и спирам полека...
ако се наложи да спра рязко - натискам спирачката рязко (контрола върху колата се губи) ако съм на прав път няма голям проблем колата се движи само направо, може леко да се изкриви в едната посока, но леко...ако е в завой като видя че излизам от пътя отпускам спирачката и завивам доколкото може, после пак натискам ако трябва и така...
в завой - по добре е с "моторната спирачка" или натискам крачната преди да съм влязъл в завоя... в самия завой също може да се натисне но леко - колелата не спират да се въртят само се забавят...
хубавото при моторната спирачка в завой (и в краен случай) е че вдигга рязко оборотите и в края на завоя можеш да излезеш с "мръсна газ"(колата се занася в желаната посока и после като паднат оборотите с малко газ се потегля във въпросната посока)....
само че във всяка ситуация се изисква различна реакция и начин ан спиране... колкото и шаблони да се измислят никога няма да са достатъчни... а при много висока скорост при много остър завой е просто невъможно...
- maximapitko
- Потребител
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 11.10.2004
Re: ABS с крака ;)
Доколкото знам в формула 1 АБС е забранен.Защо ли? Може би защото е по-ефективен и позволява състезателите да започнат спирането по-късно?Хммм...Не искам да обидя никой тук но моето лично мнение е че да мислиш че можеш да спреш по-бързо от АБС е наивно. От лични впречатления сам забелязал че АБС-а не е ефективен при ниска скорост. Поради това много коли в днешно време изключват системата при ниски скорости(97 акорд). Както и да е...винаги бих предпочел АБС... 

17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани