Моля за компетентна консултация Е36 318i или 318is

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Мнение от Mollov » 03 Яну 2008, 0:24

Верно не съм прочел правилно.... видя ми се "градско", не "извънградско"... за "навън" е възможно, да.... ако караш с 90-100 си е постижимо почти без много зор :)

Иначе както вече казах, скорости и диф на 18i и 18iS са еднакви, така че ще достигат (почти) една и съща МАХ скорост, НО когато имат ограничител.... когато го няма iS-а има малко предимство :)

старши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 4217
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Мнение от ///M Power » 03 Яну 2008, 11:35

Mollov написа:Верно не съм прочел правилно.... видя ми се "градско", не "извънградско"... за "навън" е възможно, да.... ако караш с 90-100 си е постижимо почти без много зор :)

Иначе както вече казах, скорости и диф на 18i и 18iS са еднакви, така че ще достигат (почти) една и съща МАХ скорост, НО когато имат ограничител.... когато го няма iS-а има малко предимство :)


заводския ограничител на 18-ката и на ИС-а са различни ;)...затова ИС-ката и дават по-голяма Макс скорост :winky:
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Мнение от Mollov » 03 Яну 2008, 12:44

318i при 6200RPM ли е? Това ще обясни разликата в МАХ скорост.... :) Да не говорим, че при това положение 318i ше направи 220km/h, ама друг път :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 213
Регистриран на: 1.06.2006
Местоположение: sofiata

Мнение от pepy_81 » 03 Яну 2008, 12:51

Mollov написа:318i при 6200RPM ли е? Това ще обясни разликата в МАХ скорост.... :) Да не говорим, че при това положение 318i ше направи 220km/h, ама друг път :mhihi:

много точно казано мечти мечти :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2776
Регистриран на: 26.06.2007
Местоположение: На вятърните мелници

Мнение от D3BEP » 03 Яну 2008, 12:57

Не се втелявайте да не ви кажа къде се махат ел ограниченията. После ше приказвате. Не е голяма философия, доколкото знам.
Но това са глупости.
Даже и на 5500 ако беше ограничението бих се радвал. Предпочитам да си щадя колата и да знам, че е щадена, отколкото да се правя на мъж заради теми по форуми.
Предполага се, че Ис ще я пуснат с някой километър отгоре. Иначе кой ще я купи, ако си е пак 318-ка, само че по - скъпа...

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Мнение от Mollov » 03 Яну 2008, 13:03

разликите между i и iS не са просто в едното ограничение... М43 е SOHC 1.8L двигател, докато М44 е DOHC 1.9L двигател.... вторият има един вал повече и 50% повече клапани.... поради което е и с 25(28 ) PS повече и няколко nm отгоре... :)

А и ограничителят в случая с МАХ скорост има значение за това каква ще постигнеш... ако ограничителя ти беше на 5500, сигурно и 200 нямаше да постигне.... чисто статистически говоря... освен ако не се засилиш и пуснеш по наклон и изключиш от скорост...... което не е много умно...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2776
Регистриран на: 26.06.2007
Местоположение: На вятърните мелници

Мнение от D3BEP » 03 Яну 2008, 13:28

Ясно ми е че има разлики във валовете, Моллов :) Не съм техничар, но все нещичко и аз съм прочел, а и то е очевадно. Няма да го пуснат като друг двигател ако е същия. Ясно, че е малко подобрен, също е ясно че разликите в производителността всъщност не са чак толкова големи и че даже май не са с положителна пропорция в харча.
Както казах, поради тази причина бягах от ИС :) Някак си много "спортни" натури ми се струва че си я купуват(че много от тях си и вярват) и риска да са я опънали яко е доста по - голям. А не е чак такова чудо на техниката и не е по - здрава от М43. Моето мнение е, че ако въпроса е дали да е ИС по - хубаво да е шестак...
Не искам да те обидя, напротив, уважавам те много, сигурен съм че колата ти е много добра и барната, просто не съм фен на ИС-ките. Много ... предразполагащи към простотия у някои индивиди ми се виждат тея буквички в повече, които са си буквички, а не чудо на техниката. А аз си купувам кола, не средство за избиване на комплекси.
Виж, за състезатели не знам как е. Колегата ще се състезава и на къси и на дълги отсечки :) Не знам.
Отново казвам обаче че даже и за състезание ако е между ИС и 18-ка да се избере тая в по - добро състояние, щото 10-те километра разлика в макс. скорост няма да са критерия и едва ли реално ще се усетят.

А за ограничителя: и аз това казвам, Моллов. Също обаче казвам: максимална скорост се мери не на ограничител, а като се премахне .ТОгава се разбира кой двигател какъв е.
Щото иначе аз мога да ти покажа двигатели, дето ще ни разбият отвсякъде, и литраж, и цилиндри и щото щеш.
И са ел. ограничени на максимална скорост 90 - 120 км/ч.
Това значи че за нищо не стават ли? Или че една Микра 1.1 е по - добър двигател?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 443
Регистриран на: 10.02.2007
Местоположение: Стара Загора/София
Кара: M40B18 '93

Мнение от Don_Mandragon » 03 Яну 2008, 13:51

D3BEP написа:Ясно ми е че има разлики във валовете, Моллов :) Не съм техничар, но все нещичко и аз съм прочел, а и то е очевадно. Няма да го пуснат като друг двигател ако е същия. Ясно, че е малко подобрен, също е ясно че разликите в производителността всъщност не са чак толкова големи и че даже май не са с положителна пропорция в харча.
Както казах, поради тази причина бягах от ИС :) Някак си много "спортни" натури ми се струва че си я купуват(че много от тях си и вярват) и риска да са я опънали яко е доста по - голям. А не е чак такова чудо на техниката и не е по - здрава от М43. Моето мнение е, че ако въпроса е дали да е ИС по - хубаво да е шестак...
Не искам да те обидя, напротив, уважавам те много, сигурен съм че колата ти е много добра и барната, просто не съм фен на ИС-ките. Много ... предразполагащи към простотия у някои индивиди ми се виждат тея буквички в повече, които са си буквички, а не чудо на техниката. А аз си купувам кола, не средство за избиване на комплекси.
Виж, за състезатели не знам как е. Колегата ще се състезава и на къси и на дълги отсечки :) Не знам.
Отново казвам обаче че даже и за състезание ако е между ИС и 18-ка да се избере тая в по - добро състояние, щото 10-те километра разлика в макс. скорост няма да са критерия и едва ли реално ще се усетят.

А за ограничителя: и аз това казвам, Моллов. Също обаче казвам: максимална скорост се мери не на ограничител, а като се премахне .ТОгава се разбира кой двигател какъв е.
Щото иначе аз мога да ти покажа двигатели, дето ще ни разбият отвсякъде, и литраж, и цилиндри и щото щеш.
И са ел. ограничени на максимална скорост 90 - 120 км/ч.
Това значи че за нищо не стават ли? Или че една Микра 1.1 е по - добър двигател?


Много се задълбахте в спора колеги.Аз от БМВ о4аквам само возия,комфорт и да ми върши работа.За дрифт става но са гонки и двата мотора са кекави.Да не казвам 4е в квартала има една Хонда 1,6i 16V 100 коня ,която и на старт и на магистралата ме отпра.Да не дъня марката ама тои си вареше до 230 без да е барана ,а аз на 210 изклю4их.Има много по добри и издръжливи мотори за гонки.Аз избрах марката щото винаги сам я харесвал, а не да се фукам с 3-те букви,освен това много ми хадесва външния и вътрешния дизаин ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2776
Регистриран на: 26.06.2007
Местоположение: На вятърните мелници

Мнение от D3BEP » 03 Яну 2008, 14:07

Да, прав си, лично мнение, не искам да обидя никой.
И си прав и за това, че ако колата е наистина за състезания, в класа си БМВ 3ХХ определено не е най - добрият избор. Друга е идеята.

старши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 4217
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Мнение от ///M Power » 03 Яну 2008, 14:37

D3BEP написа:Ясно ми е че има разлики във валовете, Моллов :) Не съм техничар, но все нещичко и аз съм прочел, а и то е очевадно. Няма да го пуснат като друг двигател ако е същия. Ясно, че е малко подобрен, също е ясно че разликите в производителността всъщност не са чак толкова големи и че даже май не са с положителна пропорция в харча.
Както казах, поради тази причина бягах от ИС :) Някак си много "спортни" натури ми се струва че си я купуват(че много от тях си и вярват) и риска да са я опънали яко е доста по - голям. А не е чак такова чудо на техниката и не е по - здрава от М43. Моето мнение е, че ако въпроса е дали да е ИС по - хубаво да е шестак...
Не искам да те обидя, напротив, уважавам те много, сигурен съм че колата ти е много добра и барната, просто не съм фен на ИС-ките. Много ... предразполагащи към простотия у някои индивиди ми се виждат тея буквички в повече, които са си буквички, а не чудо на техниката. А аз си купувам кола, не средство за избиване на комплекси.
Виж, за състезатели не знам как е. Колегата ще се състезава и на къси и на дълги отсечки :) Не знам.
Отново казвам обаче че даже и за състезание ако е между ИС и 18-ка да се избере тая в по - добро състояние, щото 10-те километра разлика в макс. скорост няма да са критерия и едва ли реално ще се усетят.

А за ограничителя: и аз това казвам, Моллов. Също обаче казвам: максимална скорост се мери не на ограничител, а като се премахне .ТОгава се разбира кой двигател какъв е.
Щото иначе аз мога да ти покажа двигатели, дето ще ни разбият отвсякъде, и литраж, и цилиндри и щото щеш.
И са ел. ограничени на максимална скорост 90 - 120 км/ч.
Това значи че за нищо не стават ли? Или че една Микра 1.1 е по - добър двигател?


едиственото за което мога да се съглася е това че някой си мислят че ИС а спорт някакъв и я карат като за последно ....(не че и аз не я карам понякога така де )
,но има едно голямо НО....двата мотора харчат еднакво...ИС-а определено обаче е по-мощния (ти казваш 25-28 кс ,все си мисля че това не са малко коне ? ...особенно за това че няма разлика в изразходваното гориво)...казваш като се махне ограничителя и се вижда кой мотор какъв е ?...тогава вярвай ми точно М42/М44 е много напред ;)...а и още нещо М43 е не толкова здрав колкото един М42 примерно,нищо че е понова концепция както ти казваш :)
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Мнение от Mollov » 03 Яну 2008, 14:44

D3BEP написа:Ясно ми е че има разлики във валовете, Моллов :)


Чак'са.... тука не сравнявам "твойта с мойта" и коя е по-добра.... и не говорим за обиждане.... просто сравнявам М43 с М44, това е... :) Заради технологичните разлики и 100-те кубика отгоре, М44 е по-пъргав.... тук няма кво да си кривим душите... т'ва говоря за маторите само.... друг е момента, че в зависимост от състоянието на колата, 318i може да "чупи" 318iS, ако 1-вата е по-читава от 2-рата.... карал съм едно 318i/M43 и вървеше колкото кажи-речи мойта :)

Иначе не съм съгласен, че що се отнася до "състезания", 3ХХ не е най-добрият избор... я виж лудият кви турбини прави с М40-ката :D .... да не говорим за 400+ PS M42-ката.... верно, "духна" отново, ма за подобни издевателства..... нормално :) Един iS с турбина и 260+ коня (при 0.5-0.7 бара) хич не е нещо слабо ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2776
Регистриран на: 26.06.2007
Местоположение: На вятърните мелници

Мнение от D3BEP » 03 Яну 2008, 14:48

Аве недей говори така, ///M Power
, как ще харчат еднакво, ИС харчи значително повече даже само заради по - големият литраж и т.нар. коне.
Не знам кое наричаш по - здрав мотор. Не мисля, че сравнението е толкова просто; но определено от форума тук мога да кажа, че ИС имат всички проблеми на М43 + някои собствени, например:
- трудно палене
- склонност към гаснене и нестабилни обороти
- проблеми с мощността, забиване на предницата, недостатъчна мощност
Все проблеми, за които съм забелязал просто като наблюдател, че са в пъти по - често при ИС отколкото при другите. Не знам, дебитомери ли куцат, стартери ли, стъпкови мотори ли, но е много често срещано.
И обикновените 318 ки имат своите недъзи, сигурно. Но чак пък такава зверска разлика между ИС и И няма. Да, ИС е малко по - мощна, никой не го отрича. Дали са точно 25 коня... аз лично имам съмнения колко от тея коне са куци, определено разликата между ИС и шестак е по - голяма отколкото между ИС и И, а ако се вярва на тея коне, ИС-а си е направо шестак! Без малко, ама то мощността винаги е приблизителна и при определени условия.

Моллов, аз не разбирам от чипове и турбини, но и не споря. Сигурно е така. Ама едва ли става дума за такава кола, след каот колегата отгоре е питал за "спестяване". Да, един читав мотор ако се изстиска правилно ще е не само най - читав, но и най - мощен. Според мен обаче колегата с итърси сток състезателка... Е не е това идеята нанашите коли.
Последна промяна D3BEP на 03 Яну 2008, 14:51, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2402
Регистриран на: 2.09.2007
Местоположение: София
Кара: '94 Opel Corsa B

Мнение от стан » 03 Яну 2008, 14:50

Пак същия спор М43 срещу М42. Аз лично избрах М42 заради кованите части в него, двата вала, също така и защото исках купе :lol: А и не ми ги хвалете тия бързите шестаци, особено М50 Ванос :mhihi:

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Мнение от Mollov » 03 Яну 2008, 14:51

D3BEP написа:Дали са точно 25 коня... аз лично имам съмнения колко от тея коне са куци, определено разликата между ИС и шестак е по - голяма отколкото между ИС и И, а ако се вярва на тея коне, ИС-а си е направо шестак! Без малко, ама то мощността винаги е приблизителна и при определени условия.


Ем'чи то "куци коне" мое да има и при М43-ката.... зат'ва кат се сравнява говорим в общи стойности, а не в "моментно състояние" :) А иначе М44-ката е 1.9L, което си е а-аха колкото М50/52B20-то.... зат'ва iS-а е по-близо до 2.0-лата, от колкото М43 до iS-овете ;) Пък и iS-а е 7 коня "под" 20-ката, докато М43 е 25 коня под iS-овете ;) Така че не знам за кви разлики говориш ти :)

За stock 316/318/320 казах вече по-горе - т'ва не са "състезателни коли", колкото и да им се иска на повечето им притежатели ;)


P.S. Дзвер, видях ти подписа и нека го коригирам: "Детайли за колата: Марката - Перка, Модел 4 врати бигачка, Цвят - Металист, Летни Джанти, Джам на тавана, Гуми за Мъгла, Ток Джамци, музиката - сватба, щар по щар (ако си с 4х4), турбо катерач (ако имаш турбина)."

:mhihi:
Последна промяна Mollov на 03 Яну 2008, 14:56, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2776
Регистриран на: 26.06.2007
Местоположение: На вятърните мелници

Мнение от D3BEP » 03 Яну 2008, 14:55

Много бързо пишете :)
Тука стана малко който стреля първи. Be quick or be dead :)
Думата ми беше моллов, че от скромният ми опит с ИСки не вярвам много в 140-те коня, които са си почти 150те коня на шестака. 5% разлика. Но това как да е.
Да, ИС-ката е направена за да е "по - кола" от 318-ката, никой не спори за това. Пак го казвам. Но не съм убеен, че е толква далеч от 318-ката, пак казвам: за мен е по - близо до нея, отколкото до 320-ката.
И това е много субективен спор. Няма как да го измерим...

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook