Масло

Тук се обсъждат сервизите, магазините за авточасти, маслата, гумите и всички аксесоари за нашите БМВ-та.

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 338
Регистриран на: 13.09.2004
Местоположение: София
Кара: '97 520i - продадена
Мечтае да кара: M5

Масло

Мнение от M5 » 04 Дек 2007, 10:05

Здравейте,

Скоро ще трябва да сменям маслото на Е39-ката и мисля да пробвам с пълна синтетика (5w40). Имаше един човек от форума, който продаваше хубави масла на добри цени, но не се сещам кой е. Ако знаете кой е, моля кажете. Приемам и всякакви други оферти естествено 8) .
Изображение


Аватар
Мнения: 1321
Регистриран на: 10.03.2006
Местоположение: Peterborough
Кара: CLS350 и Е39

Re: Масло

Мнение от ivoo » 04 Дек 2007, 18:12

Ти хубаво масло ли търсиш или ефтено ?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 846
Регистриран на: 30.01.2007
Местоположение: София
Кара: е34 520

Re: Масло

Мнение от genezis » 04 Дек 2007, 18:51

M5 написа:Здравейте,

Скоро ще трябва да сменям маслото на Е39-ката и мисля да пробвам с пълна синтетика (5w40). .


Извинявам се ако бъркам, но 5W40 е синтетика, а 0W40 вече е пълна синтетика има разлика.

Pробвай с МОБИЛ 1, за мен е доста добро масло в сичките си разновидности.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 338
Регистриран на: 13.09.2004
Местоположение: София
Кара: '97 520i - продадена
Мечтае да кара: M5

Re: Масло

Мнение от M5 » 05 Дек 2007, 8:48

genezis написа:
M5 написа:Здравейте,

Скоро ще трябва да сменям маслото на Е39-ката и мисля да пробвам с пълна синтетика (5w40). .


извинявам се ако бъркам но 5/40 е синтетика,а 0/40 вече е пълна синтетика има разлика

пробвай с МОБИЛ 1 за мен е доста добро масло в сичките си разновидности.

Извинявам се на невежеството, но каква е разликата м/у синтетика и пълна синтетика? Аз доколкото знам има 3 основни вида масла: минерално, полусинтетика и пълна синтетика.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 846
Регистриран на: 30.01.2007
Местоположение: София
Кара: е34 520

Мнение от genezis » 05 Дек 2007, 22:03

минерално
полусинтетично
синтетично
и пълна синтетика

да разликата е найстина малка между синтетиката и пълната синтетика но я има
както и между минералното и полусинтетичното разликата е в деспозитета на маслото едното е 0/40 другото е 5/40
все едно да няма разлика между 15/40 и 10/40

и никой не е казал че си невеж колега просто го споменах защото много малко хора правят разликата и мислих че ще ти е интересно да го знаеш,както ти така и другите който не го знаят ма явно съм те рпеценил погрешно сори за което :help: :help: :help:

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Мнение от ICE » 06 Дек 2007, 0:02

5W40 е точното масло!
Вземи или Mobil1 (от/личен опит Sint-S) или Castrol.

Motul 8100 X-cess (?) също трябва да е добро. Поръчал съм 1 варел и ще го пробвам лично.
Последна промяна ICE на 06 Дек 2007, 12:30, променена общо 1 път

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 1.12.2007

Мнение от joli » 06 Дек 2007, 0:48

Аз предлагам маслата POLYTRON , мога да ви дам линк да разгледате какво предлагат, но от опит на близък знам че са добри а и съм присъствала на тестове . Сайта им е www.polytron.bg

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Мнение от ICE » 06 Дек 2007, 2:22

joli написа:Аз предлагам маслата POLYTRON

Нещо комерс ще ми дойдеш! :twisted:

За комерсиални обяви, изказвания и предложения си има тарифи.
Свържи се с някой от админите на Форума, за пускане на платена обява!
Считай се за предупреден.
;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 338
Регистриран на: 13.09.2004
Местоположение: София
Кара: '97 520i - продадена
Мечтае да кара: M5

Мнение от M5 » 06 Дек 2007, 9:16

ICE написа:5W40 е точното масло!
Вземи или Mobil1 (от/личен опит Sint-S) или Castrol.

Motul 8100 X-cess (?) също трябва да е добро. Поръчал съм 1 варел и ще го пробвам лично.

Какви са цените на Motul-а и на Mobil1 за 5w40? Дали да си купя от Метро, Практикер и т.н. или да търся официалния вносител?

genezis написа:минерално
полусинтетично
синтетично
и пълна синтетика

да разликата е найстина малка между синтетиката и пълната синтетика но я има
както и между минералното и полусинтетичното разликата е в деспозитета на маслото едното е 0/40 другото е 5/40
все едно да няма разлика между 15/40 и 10/40

и никой не е казал че си невеж колега просто го споменах защото много малко хора правят разликата и мислих че ще ти е интересно да го знаеш,както ти така и другите който не го знаят ма явно съм те рпеценил погрешно сори за което.

Би ли разяснил по-подробно каква е разликата, че ми стана интересно. Как най-лесно може да се различи синтетика от пълна синтетика?
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 1.12.2007

Мнение от joli » 06 Дек 2007, 20:11

Ок не съм се изразила точно аз не ги предлагам , аз ги препоръчвам ;) нямам нищо общо с фирмата , освен че мои роднини ги ползват и са доволни и мисля че това не е реклама ами съвет :uups:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 338
Регистриран на: 13.09.2004
Местоположение: София
Кара: '97 520i - продадена
Мечтае да кара: M5

Мнение от M5 » 07 Дек 2007, 13:23

Доколкото разбрах Омникар са официалните вносители на ESSO и Mobil. Намерих и ценова листа на сайта им, но не можах да разбера дали продават на дребно :help: .
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 846
Регистриран на: 30.01.2007
Местоположение: София
Кара: е34 520

Мнение от genezis » 07 Дек 2007, 17:19

М5 колега питаш как да различиш синтетика от пълна синтетика...
как различаваш полусинтетика от синтетика????
пак ти казвам разликата не е голяма но я има...

пс: имаше зададен въпрос дали да си вземе масло от метро,практикер или да търси оторизиран представител... ми колега какво да ти кажа сам си преценяваш аз лично моето масло си го взех от практикер и съм много доволен цената е добра и вече втори месец не съм досипал и грам пук незнам дали си струва или не пак ти казвам ти си преценяваш...

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 15.12.2007

Мнение от driver1 » 15 Дек 2007, 19:23

Относно маслата и добавките POLYTRON : полусинтетиката им е за 25 000 км.,а пълната синтетика за 50 000 км.Мой приятел си смени маслото и колата му работи като нова,преди чукаше и тропаше,а сега утихна и работи като часовник,освен това му намали и разхода.Мисля и аз да си сменя маслото с POLYTRON.Ползвал ли го е някой от форума и ако да какви са му наблюденията?Казват,че дори и да ти изтече маслото няма проблем да караш без масло докато закараш колата в най близкия сервиз.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2402
Регистриран на: 2.09.2007
Местоположение: София
Кара: '94 Opel Corsa B

Мнение от стан » 16 Дек 2007, 15:54

:mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 976
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Мнение от SpeedyMan » 16 Дек 2007, 22:32

Привет колеги!

Смяната на маслото става на толкова километри, на колкото е препоръчал производителя за конкретния двигател. Ако е на 15 000 - значи на толкова. Ако е на 30 000 - на 30 000, но САМО с одобрени от производителя масла.

Ето и по-важното:

Както сигурно повечето знаят, моторното масло е вид течна смазка, която се използва за смазване на различни детайли в двигателите с вътрешно горене. Така основната задача на моторното масло е да смазва движещите части, но същевременно то почиства, възпрепятства корозията и охлажда двигателя, като "отнася" топлината от движещите се детайли.

Повечето от моторните масла се добиват от нефт. Те се наричат минерални.

Полу-синтетичните масла са пуснати на пазара през 1966 г. Едно масло е полу-синтетично, когато съдържа не повече от 30% синтетика.

Синтетичните моторни масла се състоят от изкуствено синтезирани съединения и в момента заемат по-големия дял от пазара на моторни масла, въпреки по-високата си цена, тъй като те предлагат повишени експлоатационни качества. Те са пуснати на пазара през 1973 г.

Минералните, синтетичните и полу-синтетичните масла според Американския Петролен Институт (API) се класифицират в 5 основни групи базови масла. Базовите масла имат само смазващи и охлаждащи функции и към тях производителите слагат добавки за да бъдат придадени и почистващи,анти-корозионни и за да бъде подобрено поведението на маслото при високо налягане. Добавки могат да се сложат и за да се намали пененето на маслото при работещ двигател, както и за промяна на други физични и химични свойства и характеристики. Петте основни групи са следните:

1. API Group I base oil: Добиват се чрез фракционно дестилиране на петрола. Използва се разтворител за да премахне восъка от маслото.

2. API Group II base oil: Добиват се от базово масло от Group I, което след това се хидрокрекира за да се пречисти допълнително.

3. API Group III base oil: Получават се при по-нататъшно хидрокрекиране на GROUP II или хидроизомеризация на остатъчния восък (суб-продукт от процеса на премахване на восъка). Маслата от тази група имат подобни характеристики като маслата от група 2, с тази разлика, че имат по-големи вискозитетни индекси.

4. API Group IV base oil: Това базово масло се състои от полиалфаолеини.

5. API Group V base oil: Тази група е групата на останалите масла. Това се полиолните естери, полилакиловите гликоли, перфлуороалкилите.

Маслата, произведени от групи I, II и III се наричат минерални, а тези от IV и V се наричат синтетични. Все пак има продукти от група III, които се продават като СИНТЕТИЧНИ! Това е довело до съдебен процес, в който една голяма компания съди друга за продажба на продукт, който не е синтетика т.е. не е масло от IV или V група. Съдът допуска този продукт на пазара, тъй като за синтетично масло няма конкретно определение. Синтетично е масло, което се добива по синтетичен път, без да се уточнява как. Маслата от Група III предлагат подобни вискозитетни индекси както при маслата от група IV и V, но са на по-ниска цена.

Синтетичното масло е създадено като алтернатива на минералното. То не се добива от нефт. Първото синтетично масло (и дори синтетично гориво) е създадено за нуждите на немската армия през Втората световна война, тъй като немците не са притежавали достатъчни запаси от нефт.

Синтетичното масло се класифицира като Group IV или Group V базово масло. Въпреки, че някои компании-производители на масла продават Group III базово (минерално) масло като синтетично масло.

Счита се, че Синтетичното масло, особено Group IV и Group V, превъзхожда минералното - издържа на по-високи работни температури и запазва свойствата си стабилни при по-голям пробег.

Параметрите на маслата са доста, но най-важните са вискозитетния индекс, който е доста остарял, но все пак се използва понеже е станал доста популярен, но по-важен параметър е "HIGH TEMPERATURE, HIGH SHEAR" - HTHS (висока температура, големи напречни сили). Този параметър обуславя директно начина по, който двигателя "вижда" маслото. Той е пропорционален на дебелината на масления слой по повърхността на лагерите.

За не натоварени двигатели стойности от над 2,9 cP (или mPa*s) са достатъчни, за натоварени двигатели се препоръчва 3,7 cP.

В долната таблица са показани вискозитетните норми на SAE, както и нормите на параметрите HTHS.

Изображение



Моторните масла се категоризират от API на сервизни класове. "S" предимно за бензинови, "C" предимно за дизелови. Най-новите масла за бензинови двигатели са от SJ, SL и SM клас. Останалите API класове са остарели.

Най-новите масла за дизелови двигатели са CJ-4, CI-4, CH-4, CG-4, CF-4, CF-2, и CF. Всички останали са остарели класове.

За повече подробности: http://www.api.org/certifications/engin ... de2006.pdf




Жизнено-важна за ВСЕКИ двигател добавка към маслата е съединението наречено "ZDDP". Някои за по-кратко го наричат ФОСФОР/ЦИНК... Тази добавка се слага за да предпазва от износване двигателя, където има силно притискане на детайли метал-в-метал. Разработена е през двайсетте години на миналия век и се ползва до ден днешен, въпреки че за някои НОВИ двигатели може да бъде намалена концентрацията. Намаляването на концентрацията на ZDDP е продиктувано от използването на съвременните каталитични конвертори, тъй като животът на тези конвертори може да се съкрати многократно от веществото ZDDP.

Така за автомобили на повече от 2 години (a дори и повечето чисто нови) съществува реална опасност от преждевременно износване на двигателя при положение, че се карат с такова масло. Последните категории на API за бензиниови двигатели, които НЯМАТ допуск по ILSAC ЕДНОВРЕМЕННО с Апи- нямат максимален лимит на ZDDP. "Опасните"масла са тези,които са API/ILSAC GF-3,GF-4 сертифицирани. И понеже ILSAC са и "енерджи кънсървин" най-често са хW-30 вискозитет, тъй че ориентацията е доста лесна.
Tака за масла САМО с API SL,SM ZDDP има достатъчно.
За радост "опасните масла" се намират трудно в България към момента.

Ето един сайт, който почнах да правя: http://superoil.hit.bg/
Скоро ще има секция и за масла за скоростни кутии. Всяка помощ и всякакви идеи са добре дошли!

Следваща

Назад към Сервизно обслужване на БМВ

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook