Помагайте, че се побърках

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 41
Регистриран на: 14.05.2007

Помагайте, че се побърках

Мнение от Ивашкин » 13 Дек 2007, 20:49

Братя, помагайте, че вече не знам какво да правя.
От няколко седмици когато запаля сутрин колата си пали без проблем, веднага оборотите падат и после се стабилизират. Но започна да прави при топъл двигател като ч изключа от скорост оборотите падат, аха да угасне после сама си се форсира и така докато сама си реши. Ходих къде ли не, питах кой ли не - казват моторчето за празния ход. Смених го с чисто ново - 3 дена всичко ОК и после айде пак същото. Отивам на диагностика - всичко си работило само някаква грешка на ламда сондата. Изчистия човека, изчисти и дроселната клапа кабели, свещи - всичко провери, кзва всичко си е наред, но горивния филтър си смени.
Тръгвам си, колта перфектна. Прибирам се и след 3 часа тръгвам да излизам - колата студена и оп пак същото докато не загря, после се пооправи.
Вече не знам какво може да е, че да се бъзика сега главно като е студена. Може ли да е ламда сондата, какво влияе на работата на мотора при студения старт.
Мотора ми е 1,6 М40.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 325
Регистриран на: 3.10.2007
Местоположение: Sofia

Мнение от Brani » 13 Дек 2007, 22:49

датчик за температурата на двигателя :roll:

e30s live forever
Аватар
Мнения: 1204
Регистриран на: 29.09.2005
Пол: Мъж

Re: Помагайте, че се побърках

Мнение от sachs » 13 Дек 2007, 23:07

Ивашкин написа:Братя, помагайте, че вече не знам какво да правя.
От няколко седмици когато запаля сутрин колата си пали без проблем, веднага оборотите падат и после се стабилизират. Но започна да прави при топъл двигател като ч изключа от скорост оборотите падат, аха да угасне после сама си се форсира и така докато сама си реши. Ходих къде ли не, питах кой ли не - казват моторчето за празния ход. Смених го с чисто ново - 3 дена всичко ОК и после айде пак същото. Отивам на диагностика - всичко си работило само някаква грешка на ламда сондата. Изчистия човека, изчисти и дроселната клапа кабели, свещи - всичко провери, кзва всичко си е наред, но горивния филтър си смени.
Тръгвам си, колта перфектна. Прибирам се и след 3 часа тръгвам да излизам - колата студена и оп пак същото докато не загря, после се пооправи.
Вече не знам какво може да е, че да се бъзика сега главно като е студена. Може ли да е ламда сондата, какво влияе на работата на мотора при студения старт.
Мотора ми е 1,6 М40.

смуче въздух от некъде гарантирам ти.оборотите ги мени щото е бедна сместа.може и дюзите да са фира

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2036
Регистриран на: 23.05.2006
Местоположение: София
Кара: Е46 320i
Мечтае да кара: БМВ и в отвъдното!
Детайли за колата: Мууудна красавица, но си го изкарвам на служебната

Мнение от titto » 13 Дек 2007, 23:09

Ламбда-сонда! ;)
Изображение
--------------------------------------------------------------------------------------------
Е12-M535i;Е30-318;Е34 Touring 525 TDS;Е36-318iS;Е46 320i
"FWD е като жена с малки ци.и-върши работа, но няма КЕФ...!!!"

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 618
Регистриран на: 19.06.2007
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: докато има!
Мечтае да кара: Steptronic
Детайли за колата: 320i (e36,95'',163PS,5 gang)',320d (e46,03'',183PS,6 gang)

Мнение от inseCT » 13 Дек 2007, 23:17

При мен прай пак тка...днеска на компютъра излезна че някав клапан на ВАНОСА заяжда :confused:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 41
Регистриран на: 14.05.2007

До SACHS

Мнение от Ивашкин » 13 Дек 2007, 23:39

Колега, днес проверихме всички възможни маркучи - не видяхме нищо, което да не е както трябва. Що се отнася до дюзите - ако са заминали не трябва ли да се ебават постоянно, а не от време на време както е при мен. Моля те, дай компетентно мнение. И изключваш ли евентуален проблем с горивния филтър и сондата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1054
Регистриран на: 26.06.2006
Местоположение: Мон
Кара: e60ka

с

Мнение от krasi_bmw » 14 Дек 2007, 1:00

стъпковото прави тези ядове ,нощо не струва да го почистиш,може да има остатъци от нагар и да се лепят около дросела ,също виж и потенциометъра.
Последна промяна krasi_bmw на 14 Дек 2007, 1:16, променена общо 1 път

e30s live forever
Аватар
Мнения: 1204
Регистриран на: 29.09.2005
Пол: Мъж

Re: До SACHS

Мнение от sachs » 14 Дек 2007, 1:02

Ивашкин написа:Колега, днес проверихме всички възможни маркучи - не видяхме нищо, което да не е както трябва. Що се отнася до дюзите - ако са заминали не трябва ли да се ебават постоянно, а не от време на време както е при мен. Моля те, дай компетентно мнение. И изключваш ли евентуален проблем с горивния филтър и сондата.

0878872864 ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: Помагайте, че се побърках

Мнение от ивчо3 » 14 Дек 2007, 10:19

Ивашкин написа:Братя, помагайте, че вече не знам какво да правя.
От няколко седмици когато запаля сутрин колата си пали без проблем, веднага оборотите падат и после се стабилизират. Но започна да прави при топъл двигател като ч изключа от скорост оборотите падат, аха да угасне после сама си се форсира и така докато сама си реши. Ходих къде ли не, питах кой ли не - казват моторчето за празния ход. Смених го с чисто ново - 3 дена всичко ОК и после айде пак същото. Отивам на диагностика - всичко си работило само някаква грешка на ламда сондата. Изчистия човека, изчисти и дроселната клапа кабели, свещи - всичко провери, кзва всичко си е наред, но горивния филтър си смени.
Тръгвам си, колта перфектна. Прибирам се и след 3 часа тръгвам да излизам - колата студена и оп пак същото докато не загря, после се пооправи.
Вече не знам какво може да е, че да се бъзика сега главно като е студена. Може ли да е ламда сондата, какво влияе на работата на мотора при студения старт.
Мотора ми е 1,6 М40.

Ако си сигурен, че ламбда сондата, стъпковия мотор, маркучи, запалване са изправни, остава само едно нещо, което да ти прави този проблем. Доколкото разбрах това падане на оборотите го има, независимо дали двигателя е загрял, или е студен. Принципно когато дюзите за спечени оборотите рязко падат при студен двигетел, а когато загрее работи неравномерно /тресе се/. Имал съм подобен проблем но се оправи след прочистване на дюзите с ултразвук. В твоя случай остава само дебитомера, или прекъсвача на дроселовата клапа. Когато не е регулиран правилно при затворено положение на клапата, прекъсвача задава импулс към ЕКУ-то за натоварване на двигателя, въпреки, че работи на празен ход. В резултат на това се подава повече бензин през дюзите, кислородния датчик /ламбда сондата/ отчита повишено съдържание на кислород в отработените газове, ЕКУ-то автоматично намалява подаването на гориво и в резултат оборотите рязко падат. Възможно е двигателя да загасне, особено, когато е студен. В този момент ламба сондата отчита бедна горивна смес и ЕКУ-то възстановява работата на двигателя, като подава повече гориво за впръскване. Така цикъла се затваря и всичко се повтаря отначало. Възможно е и дебитомера да прави някакъв проблем, който е аналогичен с описания по-горе от мен. Най-добре провери как работи колата с друг дебитомер, но задължително да съвпада номера на артикула, защото не са взаимозаменяеми. И един съвет: никога не купувай нещо, преди да се увериш, че проблема е от него. Защото както разбирам си хвърлил маса пари на вятъра, а причината е от нещо съвсем друго.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: Помагайте, че се побърках

Мнение от ивчо3 » 14 Дек 2007, 10:35

Сега прочетох отново внимателно какво си написал. Не е редно лаптопа да отчита грешка на ламбда сондата, освен когато е неизправна. Може да се проверят показанията на ламбда сондата и тя да отчете бедна, или богата горивна смес, което да насочи майстора от къде може да е проблема.

e30s live forever
Аватар
Мнения: 1204
Регистриран на: 29.09.2005
Пол: Мъж

Re: Помагайте, че се побърках

Мнение от sachs » 14 Дек 2007, 10:47

ивчо3 написа:Сега прочетох отново внимателно какво си написал. Не е редно лаптопа да отчита грешка на ламбда сондата, освен когато е неизправна. Може да се проверят показанията на ламбда сондата и тя да отчете бедна, или богата горивна смес, което да насочи майстора от къде може да е проблема.
:yes: :yes: :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 14.11.2006

Мнение от titoto » 14 Дек 2007, 21:10

Колега,имах сьщия проблем.Каде ли не ходих и само си харчех парите а маисторите не откриваха нищо,топла работеше прекрасно но ми вдигна много разхода а студена я нямаше никаква прекьсваше и пушеше като дизел.Накрая се оказа вакум регулатор на инжекторната (бенриновата)рейка,беше се пробило платанцето и пропускаше бензин в смукаталните колектори http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15
това под номер 6.
Изкарай маркучето което е означено с 11 и смукни,нетрябва да овлажнява или запали колата и го изтегли и пак ще покаже да ли е здраво или е спукано.Регулатора струва 115лв.на Бош.
Дено сьм ти бил полезен.

Потребител
Аватар
Мнения: 41
Регистриран на: 14.05.2007

Мнение от Ивашкин » 14 Дек 2007, 22:11

Колега, мерси много, че ми се притичаш на помощ, но това маркуче до колкото рабрах трябва да е сухо, нали така? При мен е точно такова - сухо, там където ходих на диагностика първо от там започнаха. А и при мен не пуши и си върви добре като е студена, но на празен ход мени оборотите и притриса. Та си мисля, че може да не ти е бил проблема като моя, но все пак утре пак ще проверя. Още веднъж благодаря за съвета.

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 30.09.2007
Местоположение: Враца

няма ги ниските , тресе

Мнение от ogizom » 15 Дек 2007, 15:17

Имам същия проблем и още несъм го решил .
318is 93 година , слагана и е гас.Мени оборотите и на ниските обороти не работи добре , тресе се двигателя .Видях че кабелите прехвърлят ток , сменени са с нови ,и свещи , мощността се появи ,гърмяла е от гаста . На високите се оправи но на ниските е зле ,не ги мени но тресе двигателя и незнам от кое е.ходих на диагностика , показва стъпково , но едва ли е от него ,казаха ми 4е колата работи на 3 цилиндъра като я запаля , и като се подаде малко газа по4ва на 4ри , свалях дюзите , впръскват нормално , но няма в града ултразвук , и пак ги сложих, последно мисля да пробвам с друг дебитомер.

Потребител
Аватар
Мнения: 41
Регистриран на: 14.05.2007

Мнение от Ивашкин » 15 Дек 2007, 15:52

Колеги благодаря много, че се притичате на помощ. Съветвате ме да пробвам с друг дебитомер или сонда за да видя от кое може да е, но си нямам на идея къде мога да сторя това - да пробвам преди да купя. Ако можете да посъветвате нещо ще съм много благодарен. Мерси и отново чакам вашите съвети. Дано скоро се оправи бимата, че да можем да пием по една бира с кеф :roll:

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook