Проблем със виско перка... и още нещо

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 950
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: Габрово/Атина
Пол: Мъж
Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
Мечтае да кара: М5

Мнение от sean-john » 05 Дек 2007, 20:22

Е нямам думи... :D

утре след работа заминавам да търся термостат и ако намеря почвам да действам мерси много евала,че има такива хора които не ги мързи за 2 мин да напишат дадено нещо с което ще спестят другиму доста главоболия и т.н. :) мерси

п.с. като търся Термостат комплект ли да го търся или само термостата :confused: ... че чета тука из форума и малко съм объркан

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 05 Дек 2007, 21:06

Обикновено термостата върви комплект с О-пръстена, гарнитърата е отделно
Зависи как ги намериш

Само да допълня за отвиване на перката е необходим рязък удар с чук по ключа докато "тръгне" (ако тръгнеш да го отвиваш по нормалния начин превърта заедно със шайбата)

При това пази радиатора :!:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 950
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: Габрово/Атина
Пол: Мъж
Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
Мечтае да кара: М5

Мнение от sean-john » 06 Дек 2007, 17:34

Добре Мерси за съветите

и още 1 въпрос (вече излизам от темата но... :( нз кое е правилно да гозадам тука или да пусна нова тема... но мисля да го задам тука)

Така и така ще свалям Виско перката и ще сменям термостата мисля ,че ми е заминала и водната помпа,защото ми беше изтекъл антифриза... напълних пак... тече тече аз доливах доливах и сега е спряло да тече,но съм 99% сигорен че е помпата и + това вие... та процедурата по смяната и трудна ли е (защото мисля да си взема помпа от Бг и термостат и да ми ги донесът, а аз сам да си ги сменя, защото така като гледам цените из темите "Водна помпа ~100 лв + термостат ~20-30лв всичко ще ми излезе за 60-тина евро,а мисля си заслужава... отколкото да дам тука 40-тина евро само за термостат)

Снощи цяла вечер търсих за някакво опътване как да е сменя,но не намерих :( затова пак ще помоля някой за помощ да каже дали е сложно...

п.с. Мисля че със смяната на водна помпа и термостат и смяната на антифриза със нов,ще си усигоря по надеждна кола (откъм охладителната система) само ще остане виското и по-точно съединителя му,защото е постоянно зацепена перката както споменах

Мерси на Всички и ще чакам да кажете какво мислите :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1135
Регистриран на: 30.04.2004
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: Е36 320i и E39 535i без ваноси
Мечтае да кара: М5
Детайли за колата: много синя и много черна

Мнение от Hristo » 06 Дек 2007, 17:59

kak разбра, че е постоянно зацепена? тя попринцип си върти винаги, но лекичко, ако е постоянно зацепена трябва да фучи много здраво и в това време няма да има загряване.
като се износи почва да не зацепва изобщо и за да се зацепи трябва някой пишман майстор да го е правил
ако наистина ти е постоянно зацепена по-добре я махни и си сложи по-късно читава. направо налято слагай, сега и без друго няма нужда от него

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 06 Дек 2007, 18:04

sean-john написа:... мисля ,че ми е заминала и водната помпа,защото ми беше изтекъл антифриза... напълних пак... тече тече аз доливах доливах и сега е спряло да тече,но съм 99% сигорен че е помпата и + това вие...


Ако тече от водната помпа и виенето е от нея е за смяна, но сигурен ли си че е от там :?:

Водната помпа е No 1 на същата схема, която ти дадох (на предишната страница) и се сменя заедно с гарнитурата No 2.
Ако си разглобил всичко описано за смяна на термостата просто я отвиваш, почистваш от старата гарнитура и слагаш новата.

Оригиналните помпи са с пластмасова турбинка, която с течение на времето старее и се отлепва от вала и/или се чупи.
Като купуваш нова гледай да е с метална турбинка (перката която върти водата/антифриза)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 950
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: Габрово/Атина
Пол: Мъж
Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
Мечтае да кара: М5

Мнение от sean-john » 06 Дек 2007, 19:03

tsb_bg написа:
Ако тече от водната помпа и виенето е от нея е за смяна, но сигурен ли си че е от там :?:

Водната помпа е No 1 на същата схема, която ти дадох (на предишната страница) и се сменя заедно с гарнитурата No 2.
Ако си разглобил всичко описано за смяна на термостата просто я отвиваш, почистваш от старата гарнитура и слагаш новата.

Оригиналните помпи са с пластмасова турбинка, която с течение на времето старее и се отлепва от вала и/или се чупи.
Като купуваш нова гледай да е с метална турбинка (перката която върти водата/антифриза)


Мдам попрочетох за водната помпа и със сигурност ще поръчам Hepu със метални витла мерси,а дали съм сигурен ами... значи точно когато течеше (защото в момента не тече нито капе незнам как става този фокус :confused: ) ходих при един майстор и така и така я беше вдигнал викам я погледни от къде тече и той тогава каза, водна помпа... а и както четох помпата е консуматив (а за съжеление мойта се съмнявам да е сменяна) и затова ще сменя и нея

Ами Hristo пробвах перката със сганат вестник да я спра... но ефект нула като я гледам как върти хич не е бавно като подам газ си завихря ептем и се чува как фучи въздухът и от това си мисля,че е постоянно зацепена ... а това да слагам нова... нова перка със виско съединителя ли искаш да кажеш... няма ли да е скъпичко (аз си мисля евентуално само за виско съединителя ~160 лв от това което четох из форума )

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1135
Регистриран на: 30.04.2004
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: Е36 320i и E39 535i без ваноси
Мечтае да кара: М5
Детайли за колата: много синя и много черна

Мнение от Hristo » 06 Дек 2007, 20:05

само виско се сменя-130-40лв на закс, ако перката ти е здрава си остава.
мисълта ми беше, че сега като я разглобиш може да не я слагаш и да си карш до напролет без перка, по-добре е отколкото с постоянно зацепена
в това време трябва да се забиеш 4-5 часа в огромно задръстване, че да опреш до виското, а ако имаш клима нейната перка ще помага

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 06 Дек 2007, 20:20

Не ми се вярва помпата един път да тече, друг път - не. Тя протече ли то е от фибърчето (уплътнението на вала към капачката) или гарнитурата. И двете са непоправими, т.е. протече ли няма спиране. Не мога да си представя какъв е майстора и какво е гледал

Ако е фабричната и като гледам годините на колата горещо ти препоръчвам да я смениш, защото като разход няма да ти се размине, а ако се скапе на път (както се случва най-често), нямаш идея какви поразии може да направи от прегряване, да не говорим за нервите и неудобствата.

Виското ако се скапе по-скоро спира да върти а не зацепва постоянно. Ако е така някой пишман-майстор си е съчинявал по нея. Сменяй и нея.
Знам, че става дума за пари, но ремонта ще си платиш някак а нервите - не.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 950
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: Габрово/Атина
Пол: Мъж
Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
Мечтае да кара: М5

Мнение от sean-john » 06 Дек 2007, 20:48

Дам ами значи това което видях аз относно теч-а е,че не е от радиатора (поне това е някакво облекчение) та вариантите за теч кои са помпа или съединенията мисля, но това как да е (за сега),помпата ще я сменям видяло се е така и така не е сложна процедура и ще направя с един куршум два заека :) , а виското ще е по нататък... поради финансови причини

а щом ще го свалям... както казваш няма смисъл да го завивам пак... и без това някаде четох,че със постоянно зацепено виско се преебавала водната помпа...

Добре момчета благодаря ви много ако има нещо ще пиша тука дано не ставам нагъл,но е трудно (първа кола ми е и хабер си нямам още :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 06 Дек 2007, 21:15

Виското (респективно перката) не влияе изобщо на водната помпа, защото тя се върти от коляновия вал (чрез ремъка) т.е. колкото върти ремъка - толкова.

То обаче влияе на охлаждането - ако е зацепено непрекъснато оклажда повече, ако не включва не осигурява достатъчен поток въздух през радиатора (особено на място или при ниски обороти)
И в двата случаи термостата не може да компенсира тези температурни аномалии и двигателя или прегрява (гарнитура, радиатор или по-лошото - глава, блок), или работи при ниски температури (износването е в пъти по-голямо)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 06 Дек 2007, 23:25

При затворен термостат, виското общо взето с каквито и обороти да се развърти, все тая - то просто няма какво да охлажда. Обратния вариант - да не зацепва е по-гаден. МОйто преди да го сменя така беше дало фира, че при половин час в задръстване почвах да пускам парното на мах за да охлажда то вместо виското, а тва в августовските жеги си беше направо супер преживяване :mhihi:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 950
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: Габрово/Атина
Пол: Мъж
Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
Мечтае да кара: М5

Мнение от sean-john » 07 Дек 2007, 16:30

Ами значи последно се спирам на варианта да си го оставя... докато събера пари и за неговата смяна, след като термостата ще ми работи като хората найстена по добре да го има... сега ще чакам да дойдат частите и да започвам това ще е обаче чак другата събота и неделя, но няма как :confused: ще почакам :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 950
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: Габрово/Атина
Пол: Мъж
Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
Мечтае да кара: М5

Мнение от sean-john » 14 Дек 2007, 16:49

Колеги утре ще почвам да действам (ако не вали дъжд :( ) искам да попитам само перката как се сваля :confused: предполагам се маха пласмасовия кожух... но така като гледам перката е почти във кожуха и малко немога да разбера как ще го извадя... след това перката от каде се развива този големия болт ли е,между перката и блока (май се пада),че на скицата това не е дадено... :(

п.с. А иначе един приятел от СФ ми взе Водна помпа на Hepu със метални перки и термостат на Wahler цени ще напиша в определената тема за това

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 14 Дек 2007, 16:59

Пластмасовия дифузьор отгоре е хванат с два пластмасови щифта, вадиш ги и го издърпваш нагоре. Перката се сваля с ключ 32, но има обратна резба. Ако е стегната силно, не напъвай да я развиеш, а чукни по ключа малко по-рязко с чук или нещо от сорта;)
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 950
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: Габрово/Атина
Пол: Мъж
Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
Мечтае да кара: М5

Мнение от sean-john » 14 Дек 2007, 17:07

Окей мерси много :)) така си и помислих за тези щипки,че ще са те.. но викам я да питам и за перката това ли е болта

мерси още веднъж :)

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook